2 producten ontvangen bij bestelling van 1, What to do?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Voor mijn vriendin heb ik een laptop besteld en betaald via paypal.
Nu hebben wij de laptop twee maal ontvangen.

Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 12:49
Contact opnemen met de winkel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:05
Eerlijk zijn

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het feit dat je de vraag stelt is al bedenkelijk en ik krijg dan de indruk dat je deze wilt houden.. Natuurlijk neem je contact op met de winkel.

Als je niets had ontvangen had je dat ook gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 24-01-2020 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
Contact opnemen. Bellen of mailen oid. En verder de bal bij hen neerleggen.
Jij hoeft er verder niet veel moeite in te steken.
Hooguit weer inpakken en naar de post brengen op hun kosten. Maar laat ze wel zelf zorgen dat alles klaar ligt voor jou om het bij hen te krijgen. Niet dat je voor moet schieten oid.

Daarnaast komen ze er waarschijnlijk toch wel achter en ben je de sjaak omdat je niets gezegd hebt.
Het is niet van jou en het is duidelijk een fout.

De 1e post was een beetje onduidelijk. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Arunia op 24-01-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
Natuurlijk neem ik contact op met de winkel.

Ik vraag mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
BrandenRage schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:32:

mailtje?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even op letten dat de webshop jou een retourlabel aanlevert waar zij zelf opdrachtgever van zijn.
Zo komt het risico van verzenden bij hun zelf te liggen.

edit:
Zoals ik van andere reacties begrijp ligt het risico in dit geval sowieso al bij de webshop, waardoor bovenstaande iets genuanceerder ligt.

[ Voor 35% gewijzigd door Cheesy op 24-01-2020 15:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:17
Beste winkel,

ik heb 't besteld product dubbel ontvangen.
Regelen jullie een retour of mag ik 't houden?

Mvg. BrandenRage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Gewoon bellen, en vertellen wat er gebeurd is. Natuurlijk willen ze dit rechtzetten. Er is geen plan/aanpak nodig. Als je terug stuurt, uiteraard wel even met foto's, niet de (losse) verpakking open maken, en eigenlijk zoals je elk kostbaar ding zal verzenden. Laat hen uiteraard er voor zorgen, maar daar zullen ze vast een proces voor hebben. Nogmaals; geen aanpak, het juiste doen, en gewoon: bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
Cheesy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:32:
Even op letten dat de webshop jou een retourlabel aanlevert waar zij zelf opdrachtgever van zijn.
Dit is een slimme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 19:33
Dit is vooral een hele belangrijke en een zeer goede tip. Je zou niet de eerste zijn waar de laptop dan op de terugweg ineens verdwenen is en dan zijn gelijk alle ogen op jou gericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

In jouw schoenen zou ik me inderdaad wel in willen dekken tegen enig risico met het terug sturen. Je kan ze ook vragen of ze de laptop kunnen ophalen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 24-01-2020 11:34 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
Mijn vriendin loopt zo even langs de winkel en dan handelen we verder.

Ik laat weten hoe het afloopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:08
Waarom moet hier een topic voor gemaakt worden, gewoon de winkel bellen/mail whatever ?

Dus gewoon eerlijk zijn en niet ding achteroverdrukken want daar komen ze toch wel achter omdat alles gewogen wordt per post of camerabewaking voordat het ingepakt/verstuurd werd.

Edit: De eerste post was nogal onduidelijk...
@dehardstyler Gebeurd regelmatig mensen met verkeerde bedoelingen wat een topic openen en dan bewust vaag blijven om geen argwaan op te wekken, maar eerlijk gezegt hoeveel moeite is het om contact met ze te zoeken en de situatie uit te leggen, je kan daarna altijd nog een topic openen als je er niet zeker van bent van de afhandeling van de webshop zal gaan.

[ Voor 86% gewijzigd door mr_evil08 op 24-01-2020 11:57 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
mr_evil08 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:35:
Waarom moet hier een topic voor gemaakt worden, gewoon de winkel bellen/mail whatever ?

Dus gewoon eerlijk zijn en niet ding achteroverdrukken want daar komen ze toch wel achter omdat alles gewogen wordt per post of camerabewaking voordat het ingepakt/verstuurd werd.
Omdat er net van bijvoorbeeld Kees toch weer een goede tip komt? Wat zitten er weer een hoop witte ridders in dit topic zeg, doe eens normaal man. Gelijk weer van het slechte van de mens uitgaan. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
@mr_evil08 Dat had hij al aangegeven. Hij wil weten hoe dit aan te pakken.

@BrandenRage Wut? De winkel zit om de hoek? Dan is het helemaal niet moeilijk. Gewoon bellen en vragen hoe ze het geregeld willen hebben. Wel zorgen dat duidelijk is dat de dubbele weer bij hen is.

@dehardstyler Omdat er ook vaak mensen zo'n topic openen met minder goede bedoeling. Daarbij was zijn TS niet geheel duidelijk. Als je zijn doel weet (wat hij later heeft aangegeven in een post), dan klopt uiteraard de vraag wel gewoon. Ik trapte daar ook even in. :+

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 24-01-2020 11:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BrandenRage schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:35:
Mijn vriendin loopt zo even langs de winkel en dan handelen we verder.
Misschien kan ze dan ook gelijk de laptop meenemen? :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Suggs schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Misschien kan ze dan ook gelijk de laptop meenemen? :X
En dan alleen niet vergeten om een bewijs van inname van de winkel te vragen en dan niet een of ander geschreven papiertje.
Zodat je ook daadwerkelijk bewijs van retour hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
BrandenRage schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:32:

Moeten we echt alles verzinnen voor je? Dat kan je zelf wel bedenken toch?
Hallo, ik heb uit bestelling nr2837833 twee laptops ontvangen i.p.v. Hoe willen jullie dit oplossen?"
Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
dehardstyler schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Omdat er net van bijvoorbeeld Kees toch weer een goede tip komt? Wat zitten er weer een hoop witte ridders in dit topic zeg, doe eens normaal man. Gelijk weer van het slechte van de mens uitgaan. :/
Tja, aangezien tweakers zichzelf altijd tot de meest slimme mensen op aarde rekenen, vind ik een topic als deze toch ook wel apart. Dat iemand zelf niet kan bedenken om contact op te nemen met de winkel (die nota bene ook nog eens op loopafstand te bereiken is) of niet weet hoe je een mail moet typen komt erg ongeloofwaardig over, waardoor het juist weer geloofwaardiger wordt dat er geen goede intenties zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11
Jongens jongens toch, laat TS toch eens in zijn waarde. De tip die @Cheesy geeft is gewoon nuttig. Als je niets nuttigs te melden hebt, skip het dan vooral.
Ga er van uit dat TS gewoon de laptop retour wil doen, maar hoe hij dit het best kan aanpakken is een andere vraag.
Gewoon even bellen, kijken wat de procedure bij de betreffende winkel is, terugsturen in opdracht van de winkel en om bevestiging vragen.
Misschien nog om coulance vragen, je had desnoods ook gewoon je mond kunnen houden en het product kunnen houden/verkopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wordt tijd dat we minnetjes kunnen gaan geven naast de plusjes. Manmanman wat een etterende puswonden in dit topic zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

Staat er niet ook op de bon iets van een serie nummer?
Kijk of ze nogsteeds de goede serienummer geregistreerd hebben staan bij jouw aankoop.

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
eL_Jay schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:18:
Wordt tijd dat we minnetjes kunnen gaan geven naast de plusjes. Manmanman wat een etterende puswonden in dit topic zeg.
Daar is dat rapporteer knopje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wat valt er te rapporteren? Omdat iemand een visie heeft die je niet aanstaat?

ook een beetje flauw om dan ook niet even aan te geven wie je bedoelt, als je dan toch zo flink bent om fijne woorden als 'etterende puswonden' te gebruiken :X

[ Voor 52% gewijzigd door RodeStabilo op 24-01-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BrandenRage schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:29:
Voor mijn vriendin heb ik een laptop besteld en betaald via paypal.
Nu hebben wij de laptop twee maal ontvangen.

Wat kan ik het beste doen?
oa hier lezen Extra videokaart gekregen bij bestelling

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

1 laptop retoursturen en geld terugkrijgen en andere houden >:)
*O* Gratis laptop *O*

Nee gewoon contact opnemen zoals je al gedaan hebt. Mogelijk zijn ze er zelf ook al achter gekomen daar de voorraad niet overeenkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 24-01-2020 12:27 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
Houden. Gratis laptop.
Ik snap niet dat mensen zich überhaupt afvragen wat te doen als je een bestelling van honderden euro's dubbel ontvangt. Dan kun je toch wel bedenken om even met de winkel contact te zoeken?
Moet daar nu serieus een topic op GoT voor aangemaakt worden?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Droefsnoet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:44:
[...]

Tja, aangezien tweakers zichzelf altijd tot de meest slimme mensen op aarde rekenen, vind ik een topic als deze toch ook wel apart. Dat iemand zelf niet kan bedenken om contact op te nemen met de winkel (die nota bene ook nog eens op loopafstand te bereiken is) of niet weet hoe je een mail moet typen komt erg ongeloofwaardig over, waardoor het juist weer geloofwaardiger wordt dat er geen goede intenties zijn.
Tja, waarom zou ik op internet zetten dat ik een laptop achterover ga drukken? Daar heb ik geen hulp bij nodig in ieder geval. Maar fijn dat je je naam eer aan doet! :*)

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• BrandenRage
Update:

Contact opgenomen met de winkel en het geval uitgelegd.

Ze waren erg blij met mijn eerlijkheid en sturen mij een retour label (track&trace) voor het product wat ik extra heb ontvangen. Als hun het product weer terug hebben, ontvangen we een voucher van 30 euro voor de moeite.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klinkt gevat en geloofwaardig, maar er klopt alleen niks van :P De tweede laptop is nog steeds eigendom van de winkel, er is geen overeenkomst die het risico bij TS legt (zoals huur of bewaarneming), dus TS is alleen aansprakelijk voor verlies of schade als hij nalatig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:57
GlowMouse schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Klinkt gevat en geloofwaardig, maar er klopt alleen niks van :P De tweede laptop is nog steeds eigendom van de winkel, er is geen overeenkomst die het risico bij TS legt (zoals huur of bewaarneming), dus TS is alleen aansprakelijk voor verlies of schade als hij nalatig is.
Scherp ;) Desalniettemin ga je gezeik krijgen als ze weten dat de laptop bij jou is, je het hebt teruggestuurd, maar niet aankomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:30
TS heeft het al opgelost, maar voor de goede orde;

In beginsel moet de ondernemer ( webwinkel ) in een situatie als deze de ten onrechte geleverde goederen ophalen, dit kun je ook eisen.
Wil de ondernemer toch graag dat je het opstuurt en ga je daarmee akkoord? Dan ligt het risico van verzending sowieso al bij de ondernemer behalve als je iets anders afspreekt ongeacht of dat via een retourlabel gaat of dat je het zelf verstuurd met PostNL o.i.d.
Je kunt ook een vergoeding vragen hiervoor, mits redelijk, dat zal zoal de portokosten zijn maar wellicht ook kosten zoals vervoer van het pakket naar een pakket punt of materialen die benodigd zijn om het pakket verzendklaar te maken.

7:29 BW

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 19:53
*knip* Dit is geen ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11
BrandenRage schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:11:
Update:

Ze waren erg blij met mijn eerlijkheid en sturen mij een retour label (track&trace) voor het product wat ik extra heb ontvangen. Als hun het product weer terug hebben, ontvangen we een voucher van 30 euro voor de moeite.
Kijk, dat is nog eens netjes en goed nieuws! Case closed zou ik zeggen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 18:58
BrandenRage schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:11:
Update:

Mooi gebaar van de webshop/winkel.
Controleer wel even het serienummer op je factuur (als deze wordt geregistreerd) en stuur de juist terug zodat je wel de laptop houd met het juiste serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:43:
[...]

TS heeft het al opgelost, maar voor de goede orde;

In beginsel moet de ondernemer ( webwinkel ) in een situatie als deze de ten onrechte geleverde goederen ophalen, dit kun je ook eisen.
Wil de ondernemer toch graag dat je het opstuurt en ga je daarmee akkoord? Dan ligt het risico van verzending sowieso al bij de ondernemer behalve als je iets anders afspreekt ongeacht of dat via een retourlabel gaat of dat je het zelf verstuurd met PostNL o.i.d.
Je kunt ook een vergoeding vragen hiervoor, mits redelijk, dat zal zoal de portokosten zijn maar wellicht ook kosten zoals vervoer van het pakket naar een pakket punt of materialen die benodigd zijn om het pakket verzendklaar te maken.

7:29 BW
Dat artikel lijkt over een gekochte zaak te gaan, terwijl het tweede product hier niet is gekocht.
Pagina: 1