Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een ups om korte stroomonderbrekingen op te vangen.
De storingen duren nooit langer dan een minuut.
De harde uitschakeling is echter niet zo fijn voor mijn windows pc.

Ik zou graag die minuut willen overbruggen en als het langer duurt de tijd willen hebben om mijn werk op te slaan.
Dit werk bestaat meestal uit wat excell bestanden en/of een sketchup tekening.
Op de APC website ben ik erachter gekomen dat deze set ongeveer 175W verbruikt.

Ik hoop voor rond de 300 euro te kunnen slagen, maar zie door de vele opties niet goed wat ik moet hebben.

Uiteindelijk ben ik op deze uitgekomen, een stuk goedkoper dan ik had verwacht, wat vinden jullie hiervan?
pricewatch unsorted: APC APC BACK-UPS 850VA 230V USB (BE850G2-GR)
https://www.apc.com/shop/...arging-ports/P-BE850G2-GR

Het gaat om deze pc:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 122,95€ 122,95
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 109,90€ 109,90
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 199,05€ 199,05
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internTeam Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 91,96€ 91,96
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,86

icm 27" monitor.

[Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-01-2020 22:53]

Alle reacties

• Zomaar iemand
  • Niet online
Misschien te weinig informatie, wat zouden jullie nog willen weten?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28
De link naar de Tweakers pagina werkt niet.

Volgens de runtime graph op de APC website kom je met een verbruik van je PC van 175 Watt op 15 minuten uit.
Dus voor die ene minuut is dat ruim voldoende. Om de PC uit te zetten ook.
Je kan ook via een USB kabel en de PowerShute software van APC de PC automatisch laten afsluiten. Dus dat is ook mooi meegenomen.

[Voor 22% gewijzigd door JukeboxBill op 24-01-2020 16:43]

Soms ben ik bijna gelukkig

• Zomaar iemand
  • Niet online
pricewatch: APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees)

Het product is verwijderd, deze is er voor in de plaats gekomen.
De europese versie lijkt hetzelfde als de sp versie.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
850 is volgens mij ruim voldoende en met APC heb je volgens mij ook altijd wel een goede koop.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Zomaar iemand Heb je zo vaak last van spanningsval op 't net?

Is het misschien niet beter om dan te gaan onderzoeken waar die eventuele stroomonderbrekingen vandaan komen? Ik kan mezelf (privé) hier niet heugen dat ik afgelopen járen in Nederland een stroomonderbreking op 't net gehad heb (N=1) :P

En já; Een APC (Schneider Electronics) is als UPS 'de top'!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik woon alleen niet in Nederland, het probleem zit hem in het netwerk. Dus buiten ons terrein om. Helaas niets aan te veranderen.
Die stroomstoringen duren vaak niet langer dan 30 seconde.
Genoeg voor mijn pc om uit te schakelen.

[Voor 28% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-01-2020 23:26]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zomaar iemand schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:25:
Ik woon alleen niet in Nederland, het probleem zit hem in het netwerk. Dus buiten ons terrein om. Helaas niets aan te veranderen.
Één milli-seconde zonder 'stroom' is al voldoende om 'Computer Sais No' te genereren ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:25:
Als de onderbreking maar zo kort duurt zou ik de pc helemaal niet afsluiten. Op die ups kan je pc iets van 4 minuten doorgaan.
En als je niet aan het gamen bent, kan die makkelijk 10 minuten doorgaan.

[Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 24-01-2020 23:55]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:42:

En já; Een APC (Schneider Electronics) is als UPS 'de top'!
Dat waren ze. Ik weet niet of ze dat nog steeds zijn. Toen 2 jaar geleden de accu van mijn APC Smart-UPS het begaf vond ik dat een goed moment om te switchen naar een rackmount UPS. In eerste instantie wilde ik weer een APC omdat ze van oudsher goed bekend stonden en ik ook geen klachten had.
Toch maar even online ervaringen gecheckt en het viel me op dat online veel werd geklaagd door mensen die altijd (professioneel) APC hadden gebruikt maar overgestapt waren op andere merken, of dat wilden doen, omdat de kwaliteit van APC sinds de overname door Schneider (een Frans bedrijf) enorm achteruit zou zijn gegaan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ernemmer schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:46:
[...]

Als de onderbreking maar zo kort duurt zou ik de pc helemaal niet afsluiten. Op die ups kan je pc iets van 4 minuten doorgaan.
En als je niet aan het gamen bent, kan die makkelijk 10 minuten doorgaan.
Vergeet niet dat je ook een monitor nodig hebt om een desktop te gebruiken. Dus die 10 minuten zou wat te optimistisch kunnen zijn.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:38:
[...]

Één milli-seconde zonder 'stroom' is al voldoende om 'Computer Sais No' te genereren ;)
Nee hoor. Een voeding moet volgens de ATX specificatie 16ms op 100% belasting kunnen overbruggen. Nu voldoen niet alle voedingen hieraan, maar wel de meeste voedingen van goede kwaliteit. En omdat een voeding eigenlijk nooit voor 100% wordt belast kan de voeding in de praktijk nog wel wat langer zonder stroom doorwerken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:00

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zomaar iemand schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:35:Ik zou graag die minuut willen overbruggen en als het langer duurt de tijd willen hebben om mijn werk op te slaan.
Dit werk bestaat meestal uit wat excell bestanden en/of een sketchup tekening.
Op de APC website ben ik erachter gekomen dat deze set ongeveer 175W verbruikt.
Hebben we het over gehobby of zakelijk gebruik :?

Indien zakelijk/professioneel :
Ga eens aan fatsoenlijk tegen stroomuitval beschermde SSD's denken van Intel of Micron/Crucial of Kingston! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zenix
  • Laatst online: 03:16

Zenix

BOE!

Ik zou wel een UPS nemen met een mooie sinusgolf. De back-ups reeks heeft dat niet. De smart-ups wel.

[Voor 9% gewijzigd door Zenix op 25-01-2020 00:52]

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• Zomaar iemand
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:33:
[...]

Hebben we het over gehobby of zakelijk gebruik :?

Indien zakelijk/professioneel :
Ga eens aan fatsoenlijk tegen stroomuitval beschermde SSD's denken van Intel of Micron/Crucial of Kingston! ;)
Prive gebruik.
Zenix schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:47:
Ik zou wel een UPS nemen met een mooie sinusgolf. De back-ups reeks heeft dat niet. De smart-ups wel.
Wat is daar het voordeel van? Ik ben niet zo thuis in de ups apparaten.
Heeft u ook een voorbeeld?

• Zenix

Zenix

BOE!

Zomaar iemand schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:22:
[...]

Prive gebruik.
[...]

Wat is daar het voordeel van? Ik ben niet zo thuis in de ups apparaten.
Heeft u ook een voorbeeld?
Als je zoekt op ''pure sine wave and modified sine wave ups'' dan zie je de verschillen. Het is meestal beter voor je voeding, in het bedrijfsleven zie je niet anders. Alleen is het nog wel afhankelijk hoe vaak je een stroomstoring hebt. Als dit zelden gebeurt, dan kan je de Back-UPS nog overwegen, omdat dit alleen van toepassing is als de stroom uitvalt. Maar gebeurt het regelmatig dan zou ik gewoon voor een UPS gaan met een mooie sinusgolf. Die zijn helaas wel een stuk duurder. De Smart-UPS reeks is daar dus een voorbeeld van.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Als ik het merk los laat kom ik op het volgende uit:

categorie: UPS en stekkerdozen

• Zenix

Zenix

BOE!

Dat staat niet allemaal goed in de pricewatch. Kijk bijvoorbeeld op de APC website zelf:
https://www.apc.com/shop/...MT750I?isCurrentSite=true
https://www.apc.com/shop/...CHUKO-Sockets/P-BX700U-GR

Waveform type.

Tweehands staat er één in de V&A voor een redelijke prijs: V&A aangeboden: APC Smart-UPS 1000VA LCD 230V with SmartConnect Vergeet niet dat accu's ook een flinke kostenpost zijn. Die zijn bij deze ongeveer 90 euro nieuw. Maar dan moet je geen orginele APC loodaccu's kopen, maar gewoon een goed merk zoals Yuasa en Panasonic etc. De RBC6 is 2x 12v 12Ah als je deze accu's koopt en originele kabels overzet bespaar je veel geld. Want de orginele APC is 60 euro duurder, terwijl je geen betere accu's krijgt.

Ik heb een oudere Smart-UPS 750 voor 30 euro gekocht, omdat de accu's het niet meer deden. Voor 35 euro nieuwe accu's erin. Dat kan ook nog een optie zijn.

[Voor 32% gewijzigd door Zenix op 25-01-2020 12:48]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Ik vind de modellen van Eaton er wel fraai uit zien. Mooi compact en niet zo ouderwets of een onpraktisch stekkerdoos model.

Of je een online or pure sine moet hebben lijkt mij onzin. Het is tijdelijk, en die voeding staat niet zijn hele leven op die blokgolf van een ups.

pricewatch: Eaton Ellipse ECO 800 DIN USB

Niet duur en te koop met diverse stekkers en capaciteiten. Plugt als batterij net als op je laptop via usb in je desktop.

[Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 25-01-2020 13:43]

• Zenix

Zenix

BOE!

jeroen3 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:42:
Ik vind de modellen van Eaton er wel fraai uit zien. Mooi compact en niet zo ouderwets of een onpraktisch stekkerdoos model.

Of je een online or pure sine moet hebben lijkt mij onzin. Het is tijdelijk, en die voeding staat niet zijn hele leven op die blokgolf van een ups.

pricewatch: Eaton Ellipse ECO 800 DIN USB

Niet duur en te koop met diverse stekkers en capaciteiten. Plugt als batterij net als op je laptop via usb in je desktop.
Het is tijdelijk inderdaad, maar een pure sinusgolf is natuurlijk wel beter. Ik zie geen reden (gezien de tweedehands prijzen van Smart-UPS) om het niet te doen. Tenzij je perse een nieuwe moet hebben, maar die dingen gaan jaren mee. De mijne is ook al 12 jaar. Dit is ook een goede deal:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr (recent model)
Nieuwe accu's https://azerty.nl/product...vrla-no-harness-or-frame- (heb ik zelf ook)

Dan heb je voor 100 euro een betere UPS.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank jullie wel, hier kan ik zeker wat mee, ik ga nu eerst hier in Spanje kijken wat men hier verkoopt.
Ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee