Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3akertje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-03 10:55
Ik zoek
Draadloze in-ear oordopjes voor het sporten(fitness)

Wat is je budget?
Budget ligt rond de 100 euro. Het liefst iets er onder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik sport regelmatig, en doen vooral krachttraining met daarbij cardio. De in-ears moeten goed blijven zitten en draadloos zijn. Als ik bijvoorbeeld op een bankje lig wil ik dat ze goed blijven zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar de JBL Reflect Contour, Reflect Mini, maar ook in-ears zoals de Jaybird x3/x4, Sennheiser CX sport en andere.

Welke vragen heb je hier nog over?
Een grote twijfel ligt bij de wireless oordopjes: Wil ik een full-wireless of één met een kabeltje om mijn nek? Er zijn vast wel tweakers hier die ook sporten en kunnen aangeven of zo'n kabel irritant is? Ik heb bij sommige oordopjes gelezen dat ze al snel naar één kant glijden door de volumeregelaar. Dit zou ik waarschijnlijk vervelend vinden. Maar bij full-wireless ben ik toch bang dat ik ze snel verlies.

Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via Tw3akertje op 23-01-2020 09:15)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:43

FeaR

In GoT we trust

Als je twijfelt naar wat je precies zoekt is goedkoop beginnen toch wel het advies. Check [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie zou ik zeggen. Zoals je ziet vallen in-ear onder Tablets en Telefoons. Ik verhuis het topic dit kant zo op.

Ikzelf heb redelijk hetzelfde traject doorlopen. Ooit begonnen met oordopjes met kabel (KZ ZS10 Pro). Leuk maar die kabel zat toch vaak in de weg. Dat je net achter de kabel bleef hangen gebeurde toch vaker dan ik hoopte. Daarom de Bluetooth Adapter (kabel in de nek) voor mijn in-ears besteld. Leuk, maar dat is toch weer meer gewicht aan je oren (accu) en een kabel in je nek. Dat beviel mij nog minder dan een kabel naar de telefoon. Ik heb nu een paartje Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds. Puur gekozen omdat ze een tijdje terug erg goed uit de test kwamen bij https://www.scarbir.com/. Idem als jij goedkoper gekozen omdat ik twijfelde of dit een product voor mij was. Dit mogen dan één van de kleinere oordopjes zijn die je ziet (deze vallen echt bijna gelijk met je oor en geen staafje dat uitsteekt zoals Apple), maar ze zitten hier muurvast. Ik heb nog nooit gehad dat tijdens sporten de oortjes los(ser) kwamen te zitten. Zelfs niet met een stevige pas op de loopband, dus kracht is helemaal geen probleem. Ik heb specifiek gekozen voor een modelletje met volumeregeling, de telefoon blijft de hele training in de broekzak.

Enige wat ik niet getest heb met sporten is een over-ear. Lijkt mij persoonlijk niet fijn, warm en zweterig maar zeker de helft op de sportschool hier loopt toch met zo'n ding dus mogelijk heb ik het mis.

Owja, verhuizing van CEA naar ATT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je twijfelt naar wat je precies zoekt is goedkoop beginnen toch wel het advies. Check [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie zou ik zeggen. Zoals je ziet vallen in-ear onder Tablets en Telefoons. Ik verhuis het topic dit kant zo op.

Ikzelf heb redelijk hetzelfde traject doorlopen. Ooit begonnen met oordopjes met kabel (KZ ZS10 Pro). Leuk maar die kabel zat toch vaak in de weg. Dat je net achter de kabel bleef hangen gebeurde toch vaker dan ik hoopte. Daarom de Bluetooth Adapter (kabel in de nek) voor mijn in-ears besteld. Leuk, maar dat is toch weer meer gewicht aan je oren (accu) en een kabel in je nek. Dat beviel mij nog minder dan een kabel naar de telefoon. Ik heb nu een paartje Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds. Puur gekozen omdat ze een tijdje terug erg goed uit de test kwamen bij https://www.scarbir.com/. Idem als jij goedkoper gekozen omdat ik twijfelde of dit een product voor mij was. Dit mogen dan één van de kleinere oordopjes zijn die je ziet (deze vallen echt bijna gelijk met je oor en geen staafje dat uitsteekt zoals Apple), maar ze zitten hier muurvast. Ik heb nog nooit gehad dat tijdens sporten de oortjes los(ser) kwamen te zitten. Zelfs niet met een stevige pas op de loopband, dus kracht is helemaal geen probleem. Ik heb specifiek gekozen voor een modelletje met volumeregeling, de telefoon blijft de hele training in de broekzak.

Enige wat ik niet getest heb met sporten is een over-ear. Lijkt mij persoonlijk niet fijn, warm en zweterig maar zeker de helft op de sportschool hier loopt toch met zo'n ding dus mogelijk heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In elk geval een goed idee om te kijken naar dopjes die met schuimtips geleverd worden, of waarvoor je vervangende schuimtips kan kopen. Dat zit naar mijn ervaring een stuk steviger dan van die siliconen tips. Siliconen tips geven naar mijn ervaring ook bij elke stap een schommeling in druk op je oor, wat niet heel prettig is.

Then again, echt sporten heb ik met mijn Jabra Elite 65+ nog niet gedaan, mijn ervaringen zijn vooral gebaseerd op wandelen met de dopjes in. En snowboarden, maar dan zitten ze klem onder de oorschelp van de helm :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3akertje
Bedankt voor jullie reacties en het verplaatsen. Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds ziet er zeker interessant uit en dit voor een redelijke prijs. Ik ga deze nog even bekijken! Over-ears lijkt me sowieso niks; inderdaad wat jij zegt, zweterig en plakkerig en gewoon zwaar. Jabra Elite 65+ is ook een goede, daar zal ik ook nog naar kijken. Andere adviezen zijn ook zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3akertje
FeaR schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:32:

Ik zit te kijken naar Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds, maar lees aan reviews wel wat het volume/geluid van deze oortjes na een aantal weken drastisch minder worden. Heb je dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tw3akertje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:38:
Bedankt voor jullie reacties en het verplaatsen. Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds ziet er zeker interessant uit en dit voor een redelijke prijs. Ik ga deze nog even bekijken! Over-ears lijkt me sowieso niks; inderdaad wat jij zegt, zweterig en plakkerig en gewoon zwaar. Jabra Elite 65+ is ook een goede, daar zal ik ook nog naar kijken. Andere adviezen zijn ook zeker welkom!
Mocht je specifiek naar Jabra kijken, dan hebben ze ook nog een active versie, die meer gericht is op gebruik tijdens sporten (water/zweet bestendig).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18

Agent47

I always close my contracts.

Ik gebruik de Apple Airpods. Met bankdrukken etc gaat alles gewoon prima.
Ik heb deze gekocht omdat mijn draad altijd bleef hangen aan die stang van het apparaat of aan m'n eigen lichaam als ik naar beneden aan het halen was met mijn handen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tw3akertje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:10:
[...]
Ik zit te kijken naar Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds, maar lees aan reviews wel wat het volume/geluid van deze oortjes na een aantal weken drastisch minder worden. Heb je dit ook ervaren?
Vooropgezet, ik zeg niet dat Bomaker de beste is hė. Er zijn tientallen zo niet honderden van dit soort Chinese producten te vinden. Smaak zal de doorslag geven. Helaas is dit soort producten niet snel tegelijkertijd te testen.

Ik ben zelf erg content met mijn Bomaker. Geen last van issues met minder wordend volume. Ik vind ze zo fijn dat ik overweeg Sennheiser of Sony aan te schaffen. Puur omdat het concept van draadloze in-ears me bevalt. Aan de andere kant, krijg ik vier keer zo goed geluid terug voor vier keer het geld? De case van Sony is wel met USB C maar ik denk dat de case van de Bomaker er drie keer in past. De voordelen wegen denk ik niet op tegen de prijs... Denk ik, ik heb de Sony of Sennheiser nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3akertje
Bedankt voor jullie suggesties. Ik heb nog wat verder rond gezocht en lees op bijvoorbeeld Reddit ook erg goed over de Bomaker Sifi. Voor 50 dollar (45) euro durf ik dit wel aan en zal deze aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:17
@Tw3akertje Kijk ook eens naar de QCY QS2 oordopjes. Gebruik ze zelf tijdens het sporten en vind ze erg fijn. Tijdens krachttraining en cardio vallen ze hier nooit uit. Ook de batterij gaat lekker lang mee en wordt opgeladen door het bewaardoosje. Ze worden ook in het oordopjes topic veelvuldig besproken.

Heb hier de duurste doppen gehad, van Jabra, Bose en B&O. Maar ik vind persoonlijk de muziek kwaliteit van die dure doppen niet genoeg voor de prijs die je ervoor betaald. Ze zullen vast beter zijn dan die QCY doppen, maar die kosten maar 2 tientjes en zijn zeker niet veel slechter vind ik. Voor dat geld kan je het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik heb zelf de QCY T5 gekocht, die kregen ook een positieve review op de website van scarbir. Blijven bij mij goed zitten tijdens het sporten en zijn rond de 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3akertje
Ik heb de Bomaker Sifi inmiddels binnen en moet zeggen dat de oortjes tot dusver prima blijven zitten en qua geluid erg helder zijn, vooral voor deze prijs. Het enig minpuntje dat ik heb is de bass, deze is weliswaar ook helder maar niet zwaar/diep. Dit stond echter ook op de site van scarbir.com beschreven. Voor de gebruikers onder ons, gebruiken jullie bass-boosters of iets anders hiervoor?
Pagina: 1