Stablecoin staking tegen 12% rente

Pagina: 1
Acties:
  • 12.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visserlaurent
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11-2022
Beste allemaal,

Ik ben van plan om mijn spaargeld in te wisselen voor een stablecoin en deze te gaan 'staken' tegen 12% rente op jaarbasis.

Ik twijfel tussen Crypto.com of Nexo. Welke van deze twee is betrouwbaarder? Ik weet dat ik geen bankgarantie krijg dus ik wil zeker weten dat zo'n bedrijf niet op de één of andere dag de stekker er uit trekt.

En ik kan kiezen tussen USDT, USDC of DAI, welke van deze drie heeft de voorkeur?

Hoor het graag.

Groet Laurent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:54
visserlaurent schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:53:
Ik weet dat ik geen bankgarantie krijg dus ik wil zeker weten dat zo'n bedrijf niet op de één of andere dag de stekker er uit trekt.

...
Daar zit het hem dus in, het is al vaker voor gekomen dat "grote" namen toch het geld kwijt waren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Garanties en cryptocurrencies in 1 zin :')

Ergens in 2018 ging mijn 'cryptovermogen' van $60k naar $35k in tijd van 2 dagen. Daar zaten voornamelijk coins in die op dat moment stabiel genoemd mochten worden.
Als je daar niet tegen kunt, begin er dan niet aan, is mijn welgemeend advies.

Het klinkt alsof je denkt dat er gouden bergen zonder risico's zijn..
Als je hogere rendementen wilt halen, ga dan regulier investeren, bijvoorbeeld in index trackers of peer-to-peer lending, maar ook dat laatste is absoluut niet zonder risico.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:57

Ravefiend

Carpe diem!

Als alternatief kan je je ook eens verdiepen in bv P2P, zoals P2P Investing - Mintos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PromWarMachine schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:38:
Daar zaten voornamelijk coins in die op dat moment stabiel genoemd mochten worden.
Er was op dat moment maar 1 stablecoin en dat was Tether, en die is nooit zoveel gedaald geweest.

Prijsschommelingen bij stablecoins zijn echt minimaal omdat ze gepegged zijn tegen de dollar. Er moet echt iets mee aan de hand zijn willen ze een gigantische daling doormaken (lees: de uitgever ervan is insolvent of heeft gigantische bankproblemen, en zelfs dat bracht Tether niet onder de $0,85). Maar hacks bij exchanges vormen imho een groter risico.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2020 13:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Beste allemaal,

Ik ben van plan om mijn spaargeld in te wisselen voor een stablecoin en deze te gaan 'staken' tegen 12% rente op jaarbasis.
Bij zowel crypto als P2P lending projecten loop je een bepaald risico. Bij beiden zijn (exit-)scams voorgekomen, bij crypto heb je tevens een aardige volatiliteit. Stel dat je in een stablecoin zit die om wat voor reden dan ook onderuit gaat dan is je inleg nog maar een fractie waard. Gaat een van de websites op de fles dan is er de mogelijkheid dat je niet meer bij je inleg kan komen. Garanties zijn er niet. Wil je in Bitcoin investeren zorg dan dat je het over meerdere exchanges verspreid en/of (hardware) wallets.

Daarom zou het verstandiger zijn een deel van je spaargeld in te zetten en een deel veilig op de bank te houden (garantie stelsel maar helaas geen rendement). Lees je uiteraard ook goed in en test eerst eens met kleine bedragen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 04:39

zomertje

Barisax knorretje

De 12% zet mij ook aan het denken, waar halen ze dat vandaan? Gouden bergen?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik kijk uit naar je vervolgtopic 🍿.

If it sounds to.good to be true it probably is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 22-01-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:39
zomertje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:27:
Custom coins zijn pyramid schemes. Toch is bij elk nieuw pyramide spel er wel weer een horde sukkels die eraan mee doen.

https://born2invest.com/a...currency-pyramid-schemes/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:45
Garanties willen en 12% rente op jaarbasis. :+ Dat zijn doorgaans niet bepaald dingen die goed samengaan, al helemaal niet in de wereld crypto's.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 22-01-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zomertje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:27:
Je leent je coins uit bij exchanges zodat anderen kunnen margin-traden. Daar kunnen fikse rentepercentrages aan vast zitten, afhankelijk van vraag en aanbod (die 12% is dan ook geen garantie).

Zie bijvoorbeeld https://coinlend.org/#!History

Je wil daar natuurlijk wel een stablecoin voor om je rentevergoeding tov de euro niet verloren te zien gaan aan een daling van de asset zelf. Maar beter is imho om gewoon de dollar zelf uit te lenen. Kan op minder exchanges, maar is wel veiliger omdat die niet zomaar gestolen kunnen worden (behalve door de beheerders zelf natuurlijk)
Brent schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:37:
[...]

Custom coins zijn pyramid schemes.
Stablecoins zijn dat overigens niet, omdat ze gekoppeld zijn aan fiat. Ze bestaan omdat ze makkelijker te verplaatsen zijn dan fiat. En het heeft dus ook geen zin om erin te "investeren" omdat er geen waardestijging tov fiat in het verschiet ligt.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2020 15:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visserlaurent
Bedankt voor de reacties, ik denk er nog even over na..

Om te benadrukken, een stable coin is niet volatiel en kan dus niet onderuit gaan. Het enige risico is geld weg wegens faillissement of een exit-scam.

Maar USDT, USDC, of DAI? Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

visserlaurent schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:43:

Om te benadrukken, een stable coin is niet volatiel en kan dus niet onderuit gaan. Het enige risico is geld weg wegens faillissement of een exit-scam.
Nou ja, of dus vanwege betaalproblemen, zoals Tether lange tijd had. Als mensen hun USDT niet meer kunnen omzetten naar USD via de officiele manier, dan krijg je een sell pressure in de USDT/USD markt en gaat de koers naar beneden.
DAI zou ik eerlijk gezegd niet zo snel kiezen, die heeft geen fiat backing, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet heel erg heb ingelezen hoe ze de stabiliteit garanderen.

En of je dan USDT, USDC, TUSD of GUSD neemt, tja... Kijk naar de charts en bepaal voor jezelf bij welke je het beste voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:02

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Alles kan onderuit gaan. Dus de vraag is, waar vind je de meeste garanties.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41

Wat jij beschrijft is dus "extreem" volatiel.
Het kan dus wel onderuit gaan, maar het is meer alles of kwijt.

Ik zou er nog geen eurocent in steken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tommie12 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:34:
[...]

Wat jij beschrijft is dus "extreem" volatiel.
Het kan dus wel onderuit gaan, maar het is meer alles of kwijt.

Ik zou er nog geen eurocent in steken.
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat je nooit crypto moet kopen. Prima natuurlijk, maar dan bevind je je in het verkeerde forum denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41
.oisyn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:41:
[...]

Hiermee zeg je dus eigenlijk dat je nooit crypto moet kopen. Prima natuurlijk, maar dan bevind je je in het verkeerde forum denk ik.
Klopt, ik snap het niet genoeg.
Maar een belegging zonder risico die 12% levert vandaag, dan gaan gewoon alle alarmbellen af. Dit kan niets anders dan een pyramidespel zijn (en dat is voorlopig mijn mening ook over andere crypto's).
Goud is in wezen ook een pyramidesysteem.
Zo lang de bevolking groeit, en het een gebruik blijft om juwelen te dragen , en de supply beperkt is zal goud zijn waarde behouden en misschien licht stijgen of de inflatie bij houden.

Maar stel dat het chinees longvirus echt een heel zware epidemie veroorzaakt, en bv 20% van de bevolking weg veegt, dan is er een stevig overschot en zal de prijs stevig dalen. Hetzelfde gebeurt dan met vastgoed...

Maar kom, iemand die 12% rente moet bieden (met zogezegde garantie) om zijn belegging/coin te kunnen verkopen... daar is iets stevig mis. Does not smell good.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 06:15
TLDR onderaan

Hi Laurent,

Probeer geen tunnelvisie te hebben naar het gouden "12% rendement" plaatje. want 12% is een torenhoog rendement in de wereld van investeren. Zulke rendementen zijn alleen haalbaar bij high-risk investeringen. Als een crypto je een rendement durft te beloven, dan gaat er iets aardig mis.
Alle "beloftes" die gemaakt zijn, zijn eerder aannames en (valse) hopen op wat goeds. Met de teksten erbij "dit jaar wordt ons jaar! we gaan hard werken voor de toekomstvisie en beloven ons investeerders niet uit het oog te verlezen. We kunnen dit rendement beloven omdat we bla en bla doen".
Over een jaar tijd zal die blog offline gehaald zijn omdat hun idee toch niet rozengeur en manenschijn is.

Stablecoins zijn weliswaar gemaakt om stable te blijven. Maar vroeg of laat gaat het mis. Het verleden is geen belofte voor de toekomst. En al helemaal niemand kan je beloven dat je over 1 jaar YTD, 12% rente hebt gehaald op een CRYPTO.. Misschien is je hele wallet wel gecrashed.

Het gaat ook heeuull vaak mis bij cryptos. Maar daar hoor je natuurlijk niemand over.
Hier een paar vroegere stablecoins uit de doos als voorbeeld:
https://coinmarketcap.com/currencies/nubits/
https://coinmarketcap.com/currencies/bitusd/ (momenteel neerwaarts aan t gaan)

Probeer je verstand te gebruiken. hebzucht is 1 van de 7 deadly sins. Die beloftes klinken mooi. Maar je moet nooit 1 bron geloven. Zeker niet op het internet. Doe je eigen onderzoeken. Graaf dieper in wat ze nou echt betekenen. Bekijk alle documenten en neem zoiets serieus. Als ze bijvoorbeeld in de vastgoed gaan werken en je zo het rendement beloven, zou ik om een prospectus vragen.

[TLDR]
Investeer geen geld in dingen zoals een crypto omdat je alleen een paar mooie verhaaltjes hebt gelezen/gehoord. Het verleden is geen belofte voor de toekomst. Hoe groter je investering, hoe voorzichtiger ik zou zijn met mn geld.
[/TLDR]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tommie12 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:57:
[...]

Klopt, ik snap het niet genoeg.
en
Dit kan niets anders dan een pyramidespel zijn
Je geeft al toe dat je het niet goed snapt, maar je bent wel zeker van je conclusie 8)7
Maar een belegging zonder risico die 12% levert vandaag
Punt 1: niemand beweert hier dat er geen risico is.
Punt 2: Er staat duidelijk "op jaarbasis" in de startpost. Of bedoel je daarmee "vandaag de dag"? Dan moet je je in gaan lezen in margin trading, als je geld leent om te traden (wat je doet als je margin-trade, een feature die zo'n beetje alle grote crypto exchanges momenteel aanbieden) dan betaal je daar niet een gangbare spaarrente voor.

Historisch is 12% geen gek getal, zie de verschillende sites die actuele rates indexeren. Wel hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat je dat daadwerkelijk haalt. Het impliceert dat al je assets 100% van de tijd uitgeleend zijn. Maar je moet competen met anderen die hun geld uitlenen. Is er te weinig, dan stijgt de competatieve rente en ga je je geld wel uitlenen. Zit niemand erop te wachten, dan is de rente heel laag of wil niemand je geld lenen. Hier zie je de actuele dagrentes van verschillende assets bij Bitfinex. USD is momenteel 0.0505%. Als jij dus een dag lang een long position van $1000 open houdt, dan kost je dat dus $0,505 aan rente. Op jaarbasis is dat zo'n 20,2%. Let wel, dit zijn "flash return rates", dat is een soort uurlijkse indexering van Bitfinex op basis van actuele rentepercentages. Uiteindelijk ben je vrij zelf een rentepercentage te vragen want het is een vrije markt, maar als jij veel hoger zit dan de rest dan gaat niemand natuurlijk je geld lenen. Je kunt instellen dat hij altijd de flash return rate vraagt, of je moet een bot gebruiken die je altijd vooraan positioneert met een zo laag mogelijke rente. Hoe dan ook, er zit hier een risc/reward element. Heb je liever de garantie dat je geld ook daadwerkelijk wordt geleend tegen een lage rente, of ga je wat hoger zitten en hoop je dat je lening in de loop der dag toch wordt opgepikt door iemand?

De daadwerkelijke risico's van dit alles: waardedaling van de asset, of hack, faillissement of exit scam van de exchange. Geen groter risico dan het kopen van coins en die op de exchange laten staan, dus. Je assets zijn natuurlijk niet gedekt door het waarborgfonds.
Maar kom, iemand die 12% rente moet bieden (met zogezegde garantie) om zijn belegging/coin te kunnen verkopen... daar is iets stevig mis. Does not smell good.
Klopt, maar dat is, wederom, niet wat hier aan de orde is.

Ook @7Sins. Lees je alsjeblieft even in in het onderwerp zeg :Z
7Sins schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:00:
Probeer geen tunnelvisie te hebben naar het gouden "12% rendement" plaatje. want 12% is een torenhoog rendement in de wereld van investeren.
Tot zover eens.
Als een crypto je een rendement durft te beloven, dan gaat er iets aardig mis.
Niemand belooft iets.
Alle "beloftes" die gemaakt zijn, zijn eerder aannames en (valse) hopen op wat goeds.
Er zijn geen beloftes.
Met de teksten erbij "dit jaar wordt ons jaar! we gaan hard werken voor de toekomstvisie en beloven ons investeerders niet uit het oog te verlezen. We kunnen dit rendement beloven omdat we bla en bla doen".
Over een jaar tijd zal die blog offline gehaald zijn omdat hun idee toch niet rozengeur en manenschijn is.
Die blog? Waar héb je het over :?
Stablecoins zijn weliswaar gemaakt om stable te blijven. Maar vroeg of laat gaat het mis. Het verleden is geen belofte voor de toekomst.
Klopt, daarom kun je het beter gewoon doen met harde fiat. Nog steeds risico, maar het voorkomt wat aanvalsvectoren waar crypto's wel last van hebben (USD overschrijven dmv een hack is vrij ongekend)
En al helemaal niemand kan je beloven dat je over 1 jaar YTD, 12% rente hebt gehaald op een CRYPTO..
Nogmaals...

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHNL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-05 15:01

Wil jij nu echt advies aannemen van een of andere onbenul op een forum als het gaat om al je spaargeld. Word ff wakker man !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:50
Je kan het beste je geld in DAI zetten en uitlenen op een non custodial lending site zoals op compound, fulcrum, dY/dX of op maker zelf. Je hebt dan geen risico dat een derde partij met je geld vandoor gaat. Het enige risico is eigenlijk alleen maar een smart contract risk waardoor de DAI-USD peg verloren raakt.

je (stable)coins uitlenen is onderdeel van een groeiend veld binnen de cryptowereld wat decentralised finance heet (DeFi).

de APR schommelt trouwens heel erg laatste tijd. in juli was de APR op compound 20% terwijl deze in november nog maar 2% was.

Geld uitlenen op celcius of blockfi zou ik afraden want "not your keys not your coins"

loanscan.io is een goede site om beste lending rates te vinden

[ Voor 4% gewijzigd door symen89 op 25-01-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk_Fransen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-09-2020
Beste allemaal,

Ik twijfel tussen Crypto.com of Nexo. Welke van deze twee is betrouwbaarder? Ik weet dat ik geen bankgarantie krijg dus ik wil zeker weten dat zo'n bedrijf niet op de één of andere dag de stekker er uit trekt.

En ik kan kiezen tussen USDT, USDC of DAI, welke van deze drie heeft de voorkeur?

Hoor het graag.

Groet Laurent
Heb je al eens gekeken naar Celsius.network ?
Wallets zijn verzekerd "BitGo wallets are covered by $100m Lloyd’s Insurance"

Gebruik deze app al geruime tijd en werkt echt goed. Per week wordt het percentage toegevoegd aan je saldo (compound interest).

Naast Stable coins heb je ook de mogelijkheid andere coins te staken tegen een per coin afhankelijk percentage.

Stabel coins staan nu op 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visserlaurent
Celsius ziet er inderdaad goed uit.. Ik zal om te beginnen eens €500 aan USDC storten om te kijken of het werkt en naar m'n zin is. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
visserlaurent schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:03:
Celsius ziet er inderdaad goed uit.. Ik zal om te beginnen eens €500 aan USDC storten om te kijken of het werkt en naar m'n zin is. Bedankt voor de tip!
Ook daadwerkelijk gedaan? Ervaringen?

• visserlaurent
Yup, ik heb op 3 februari geld gestort in de app (via Kraken) en afgelopen maandag is de eerste rente gestort. De storting werd instant verwerkt en via de mail wordt je op de hoogte gehouden over de verdiende rente maar dit kun je ook in de app volgen. Tot nu toe werkt alles dus perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 19:02
Nexo is ook verzekerd net als celcius. 0 kosten.
Binnen 4 uur had ik geld terug op m'n rekening bij withdrawal.
Rente dagelijks uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:41

Bever!

3

Binance lending biedt ook best leuke rente, 10 procent voor tether en 15 procent voor busd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
12% klinkt veel, 1 goede trade met 4x leverage en je hebt het in 1x IPV per jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat was niet een bijzonder zinnige kick na een jaar :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.