Draadloze audio oplossing voor beamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 14:57
Ik ben bezig met het inrichten van een thuisbioscoop voor het gamen (PS4) en het kijken van films. Uiteraard zou ik het liefst voor een 4K beamer gaan met een top geluidsinstallatie, maar dit laat het budget helaas niet toe.

De beamer die gebruikt gaat worden is de Optoma HD144X

Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een geschikte audio-installatie. Bij voorkeur met draadloze speakers omdat de beamer aan de andere kant van de kamer komt te staan. Kabels door de kamer heen is helaas geen optie.

Opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kibvejsbtn5.png

Mocht ik gebruik gaan maken van een receiver, dan zou deze ook in de kast bij de beamer kunnen staan. De speakers zouden dan draadloos moeten zijn.2.0 / 2.1 o.i.d. heeft de voorkeur aangezien ik niet van plan ben om achterspeakers te kopen.

Input die gebruikt zal worden:
- PS4
- Google Chromecast voor het streamen
- Eventueel een laptop / PC

Budget: 400-500 euro

Ik heb zelf gekeken naar de Sonos Play:5 of een combinatie van 2x Sonos One met eventueel later een losse Sonos subwoofer.

Ik ben benieuwd of jullie een beter idee hebben.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij die systemen treed idd geen vertraging op qua draadloze audio doorgifte naar de speakers. Maar dat zegt nog niks over het gelijklopen van beeld en geluid en het bij kunnen stellen daarvan. Je beamer doet ook een stukje bewerking. En wat is je bron qua afspelen?

Heb je anders een plaatje van de feitelijke ruimte? Dat er sprake is van een WAF snap ik, maar die WAF wil denk ik ook graag een filmpje kijken met fatsoenlijk geluid ;)
FWIW: Zie hier onder een plaatje van hoe ik mijn kabels (2x speaker, 1x UTP) van voor naar achteren heb weggewerkt. Mag jij kijken of je de kabelgoot ziet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TFyLKk9MZDhOgmqe1jopGZhJ/full.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1