Ik ben bezig met het inrichten van een thuisbioscoop voor het gamen (PS4) en het kijken van films. Uiteraard zou ik het liefst voor een 4K beamer gaan met een top geluidsinstallatie, maar dit laat het budget helaas niet toe.
De beamer die gebruikt gaat worden is de Optoma HD144X
Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een geschikte audio-installatie. Bij voorkeur met draadloze speakers omdat de beamer aan de andere kant van de kamer komt te staan. Kabels door de kamer heen is helaas geen optie.
Opstelling:

Mocht ik gebruik gaan maken van een receiver, dan zou deze ook in de kast bij de beamer kunnen staan. De speakers zouden dan draadloos moeten zijn.2.0 / 2.1 o.i.d. heeft de voorkeur aangezien ik niet van plan ben om achterspeakers te kopen.
Input die gebruikt zal worden:
- PS4
- Google Chromecast voor het streamen
- Eventueel een laptop / PC
Budget: 400-500 euro
Ik heb zelf gekeken naar de Sonos Play:5 of een combinatie van 2x Sonos One met eventueel later een losse Sonos subwoofer.
Ik ben benieuwd of jullie een beter idee hebben.
De beamer die gebruikt gaat worden is de Optoma HD144X
Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een geschikte audio-installatie. Bij voorkeur met draadloze speakers omdat de beamer aan de andere kant van de kamer komt te staan. Kabels door de kamer heen is helaas geen optie.
Opstelling:

Mocht ik gebruik gaan maken van een receiver, dan zou deze ook in de kast bij de beamer kunnen staan. De speakers zouden dan draadloos moeten zijn.2.0 / 2.1 o.i.d. heeft de voorkeur aangezien ik niet van plan ben om achterspeakers te kopen.
Input die gebruikt zal worden:
- PS4
- Google Chromecast voor het streamen
- Eventueel een laptop / PC
Budget: 400-500 euro
Ik heb zelf gekeken naar de Sonos Play:5 of een combinatie van 2x Sonos One met eventueel later een losse Sonos subwoofer.
Ik ben benieuwd of jullie een beter idee hebben.