Er zijn twee punten die om verduidelijking vragen, vandaar dat ik ook twee punten noem.
Het eerste punt is de onduidelijkheid hoe mediamarkt bepaalt of producten onder de korting vallen en de uitleg die ze daar (al dan niet) bij geven.
Ik kan momenteel alleen aangeven wat ik in de website zie. Dat zijn aan de ene kant de promotie van de actie met een promotie-uitleg over de voorwaarden en de formele actievoorwaarden. En aan de andere kant zie ik producten met al dan niet een oude en nieuwe prijs. Wat ik niet zie is waarom producten die geen korting lijken te hebben tot de uitzondering behoren. Voor een deel van de producten is dat te verklaren, bijvoorbeeld bij producten die duidelijk games of geselecteerde (merk)producten als in de formele voorwaarden vermeld staan. Maar voor een andere deel niet. Neem bijvoorbeeld de producten als NAS of externe harddisks. Een deel heeft een korting een ander deel niet. Dan kijk ik naar de lijst met uitzonderingen. Nergens herken ik duidelijk een uitleg of de producten onder een categorie van uitzonderingen vallen of onder andere genoemde uitzonderingen zouden vallen. Ook is onduidelijk waarom er deels wel en deels geen korting bij staat en of je dus korting hebt of waarom je die niet hebt.
Nu staat er nog wat opvallends in de voorwaarden: artikel 5: tijdens de actieperiode krijgen deelnemers een korting ... op de verkoopprijs van geselecteerde producten. Er staat niet dat die selectie alleen tot stand komt als een product niet genoemde uitzonderingscategorieen of (merk)producten vallen. Door niet duidelijk te zijn hoe een klant kan herkennen dat een product onder een uitzonderingscategorie valt en bepaalde producten die onderling niet verschillen deels wel en deels geen korting te tonen mag er toch wel wat meer duidelijkheid verwacht worden over de selectie door mediamarkt. Zeker als ze het promoten dat in principe alle producten mee doen terwijl de selectie lijkt dat producten niet mee doen tenzij mediamarkt ze met niet heel duidelijke onderbouwing selecteert om korting te vermelden.
Ander punt is de onduidelijk over de definitie wat echt korting is. Die vind ik momenteel wat minder interessant maar vraagt toch wel enige uitleg over wat mediamarkt acceptabel vind om nog korting te noemen.