“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Waarom denk je dat dat zo is? Omdat veel mensen thuis moeten werken? Dat doet vermoedelijk niets tot weinig voor de deuk in het imago wat Citrix met het Netscaler debacle heeft opgelopen.Tylen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:43:
Hadden ze imago schade opgelopen dan wordt het nu allemaal weer hersteld
Ehh, nee? Massaal in de rij? Dat lijkt mij nogal overdreven. Nu Citrix te gaan gebruiken idem.Wat hij bedoelde is dat iedereen een maand geleden riep hoe ruk Citrix wel was (en bij uitbreiding alle remote oplossingen als ze erbij gehaald werden in de discussie), en dat ze nu massaal in de rij staan om extra licenties aan te kopen of om Citrix te gaan gebruiken.
Imagoschade = hersteld!
Precies dit denk ik. Laten we niet overdrijven. Het is nog steeds een mooi product maar de deuk in het imago is behoorlijk en ik hoor met regelmaat nog mensen over de Citrix issues praten.Mwah, qua imago is het niet opeens weer hersteld, maar het is een populaire oplossing in de markt. Een bestaand product opschalen is nu eenmaal makkelijker dan een nieuwe product uitrollen.
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 13-03-2020 23:23 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja, omdat ze die spullen al hebben draaien en nu door corona gedwongen worden om ASAP op te schalen. Je gaat niet nu WVD of Horizon naar binnen rollen, maar ik weet dat er genoeg imagoschade is opgelopen door Citrix, met name door hoe er is gecommuniceerd in de eerste dagen. Veel mensen vonden het vrij onduidelijk en soms voor meerdere interpretaties vatbaar. Ik zeg niet dat het terecht is maar dat is hoe er nog steeds tegenaan wordt gekeken.AddictIT schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 04:45:
Massaal in de rij is inderdaad beeldspraak, maar de bestellingen voor extra licenties gaan vlot heen en weer bij diverse leveranciers, en niet alleen in NL...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij onze klanten geen last van, integendeel.Arfman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:34:
[...]
maar ik weet dat er genoeg imagoschade is opgelopen door Citrix, met name door hoe er is gecommuniceerd in de eerste dagen. Veel mensen vonden het vrij onduidelijk en soms voor meerdere interpretaties vatbaar.
Klopt. Ik hoor de rond de issues veel gehoorde term nog met enige regelmaat. Door de gebeurtenissen in de wereld is men soms gedwongen extra licenties of implementaties uit te voeren maar dat zegt naar mijn verwachting weinig over de langere termijn. Ik hoor om mij heen toch meer en meer mensen die naar alternatieven voor deel- of gehele functionaliteit kijken.Arfman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:34:
[...]
Veel mensen vonden het vrij onduidelijk en soms voor meerdere interpretaties vatbaar. Ik zeg niet dat het terecht is maar dat is hoe er nog steeds tegenaan wordt gekeken.
[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 14-03-2020 12:54 ]
Die verschillende blik herken ik wel. Het eea is natuurlijk ook afhankelijk van hoe de Netscaler is ingezet. Ik zie bijvoorbeeld 'alles in 1' oplossingen waarbij het device wordt gebruikt om de SBC omgeving te ontsluiten, VPN aan te bieden, reverse en- of foreward proxy functionaliteit etc. Zo'n alles in 1 oplossing heeft nadelen, zeker wanneer bedrijven de beslissing moeten nemen een device als dit offline te halen.ijdod schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:53:
Het zal er ook van afhangen hoe de Netscalers in de organisatie belegd zijn. Bij ons vallen ze onder security (en zijn we seriously not amused), maar bij een zuster-organisatie zijn ze ondergebracht in het Citrix team (die primair de VDI omgeving beheren), en die kijken daar heel anders naar.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat lijkt mij ook een logisch gevolg van het hele debacle. Het 'nadeel' aan een Netscaler is ook dat het apparaat enorm veelzijdig is waardoor mensen geneigd zijn om erg veel functionaliteit onder te brengen in één device. Een issue in bepaalde functionaliteit heeft dan direct ook impact op de andere delen.Arfman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:19:
Ik hoor ook vooral "morrende" geluiden uit de securityhoek. Dat die dingen normaal gesproken prima werken en een mooie oplossing zijn staat buiten kijf.