Werkt het boordcomputer nog als je originele radio vervangt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1325328

Topicstarter
Mijn vraag
Allereerst om te beginnen heb ik pas geleden een toyota yaris 1.0 uit 2004 aangeschaft. Tof ding super auto, maar hij heeft een nadeel: de autoradio. er kan alleen een cd in zonder mp3, wat enorm nadelig is voor iemand die aux,usb,bluetooth gebruikt. Mijn vraag was stel dat ik de autoradio eruit haal, daarna een frame koop met dubbeldin of mijn boordcomputer blijft werken? Vindt het wel handig als ik kan zien hoeveel km ik nog kan rijden. Iemand enig idee of ervaring hiermee? Graag hoor ik het als iemand het weet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google veel info gezocht niks bereikt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via internet allerlei zoektermen gezocht niks gevonden
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:26
Een korte zoekopdracht bracht mij tot dit topic: Vervanging radio Toyota Yaris (2001)
Zelfde vraag. Al scrollende door de antwoorden zie ik niks over een niet meer werkende boordcomputer.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1325328

Topicstarter
Dankje voor je reactie, echter wil ik het zeker weten want ik wil een dubbeldin scherm aanschaffen met frame. Voordat ik dit doe wil ik zeker weten dat mijn boordcomputer blijft werken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Je kunt toch de radio eruit halen zonder eerst een nieuwe te kopen? Als de boordcomputer het dan blijft doen, dan zal hij het ook wel blijven doen met een ander type radio.

Je hebt wel kans dat je functies mist tov de originele radio zoals stuurbediening of automatische volume-aanpassing adhv je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Wat heeft een boardcomputer met de radio te maken?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 01:55:
Wat heeft een boardcomputer met de radio te maken?
In heel veel moderne auto's met canbus delen ze schermen, stuurbediening etc. Dus ja, ze hebben vaak erg veel met elkaar te maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

franssie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 02:13:
[...]

In heel veel moderne auto's met canbus delen ze schermen, stuurbediening etc. Dus ja, ze hebben vaak erg veel met elkaar te maken.
In dit geval is de benzinemeter, maar ik denk dat @Anoniem: 1325328 de tripmeter bedoeld, los van de radio.
Vindt het wel handig als ik kan zien hoeveel km ik nog kan rijden
Stuurbediening kan de radio bedienen. Als de radio niet aanwezig is, zullen deze niet werken. Hooguit zal er een melding zijn dat de radio niet is aangesloten.
This meter displays the odometer and two trip meters.
1. Odometer—Shows the total distance the vehicle has been driven.
2. Two trip meters—Shows two different distances independently driven since
the last time each trip meter was set to zero.
You can use one trip meter to calculate the fuel economy and the other to measure the distance on each trip. All trip meter data is cancelled if the electrical power source is disconnected.
Verder staat: neem contact op met Toyota voor je wijzigingen aanbrengt:
Do not perform any of the following changes without consulting your Toyota dealer. Such changes can
interfere with proper operation of the seat belt pretensioners in some cases.
Installation of electronic devices such as a mobile two−way radio, cassette tape player or compact
disc player

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@PcDealer lol - je hebt er meer energie in gestoken dan TS denk ik zelfs.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

franssie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 02:28:
@PcDealer lol - je hebt er meer energie in gestoken dan TS denk ik zelfs.
De handleiding lijkt mij het eerste waar men kijkt toch :? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 02:29:
[...]

De handleiding lijkt mij het eerste waar men kijkt toch :? :)
RTFM :+ :+

wie doet dat nu nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 15:40
Je zou even kunnen kijken of je een Yatour - Car Interface kan inbouwen. Hier zijn ook varianten van met usb/3.5mm bluetooth. Hiermee behoudt je de orginele radio.

[ Voor 13% gewijzigd door ExploitSolo op 17-01-2020 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 15:58
Anoniem: 1325328 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 00:08:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google veel info gezocht niks bereikt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via internet allerlei zoektermen gezocht niks gevonden
Eerste zoekopdracht geeft al een link naar de handleiding waarin het word afgeraden dit zelf te doen, hoezo 'veel info' gezocht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:46

PinusRigida

I put the p in pool.

franssie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 02:13:
[...]

Idd... en het hangt er allemaal wat van af hoe secuur de elektronica gedaan werd bij bouw, en als het geen nieuwe wagen betreft, in welke mate en hoelang de wagen (en dus ook de elektronica) aan vocht en eventueel extreme temperatuursverschillen werd blootgesteld.

Het zou er allemaal niet mogen toe doen maar in realiteit zit er veel verschil op én is het soms een kwestie van geluk/pech hebben.

Prijsklasse is ook iets... niet dat dure wagens nooit elektronische problemen kunnen hebben maar in mijn ervaring is het daar toch allemaal net wat meer op orde.

Sommige wagens' elektronica begint zelfs te flippen als je de stekker van je sleurhut op aansluit, omdat de circuits gedeeld worden of samenkomen en interfereren.

Je kan bij het installeren van aftermarket DRL's (en degelijke van Philips, professioneel ingebouwd) zomaar even zonder ABS of Airbags vallen als het even misloopt, alarmen, wegvallen rijdiagnostiek tijdens het rijden en erger: stuurbekrachtiging weg...
Sommige problemen zijn verdomd moeilijk om weer weg te krijgen en het is vaak niet zo simpel om het ingebouwde spul weer uit te bouwen en denken dat het probleem daarmee ook opgelost zal zijn, helaas... been there, done that: voor mij geen aftermarket installaties meer in m'n toekomstige wagens. :N

Hoe het met merk en model zit in TS weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 17-01-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
Als je helemaal niet moeilijk wilt doen en het originele spul wilt behouden (zoals ik in mijn VW Golf GTI van '07), ik gebruik een FM Transmitter van Ali.
Kan handsfree bellen, muziek streamen, en het werkt eigenlijk prima. Bijna geen kwaliteitsverlies, zelfs niet op frequentie van een andere zender.

Als je wilt kan ik je het linkje sturen, kost 12 euro ofzo dus daarvoor hoef je het sowieso niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-06 21:37
Ik heb zelf ooit een Yaris gehad uit 2000. Eerst heb ik daar een yatour kastje aangeknoopt om zo een aux ingang te creëren. Dit werkte redelijk.

Later toch een eigen radio geplaatst. Ik had een CD speler onder de radio daarin paste precies een 1 DIN radio. Dit heeft altijd prima gewerkt. De boardradio bleef werken alleen het bovenste display met de RDS info of frequentie die werkte niet meer maar dat boeide mij niet. Was snel vervangen en heeft een paar jaar goed gewerkt totdat ik de auto verkocht heb.
Pagina: 1