Question Mark schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:41:
[...]
Waarom denk je dat? Ik vraag mij nl. af of er wel een bi-directionele verbinding is tussen airco en remote... Er zitten sowieso al 4 knoppen op de nieuwe remote die niet gebruikt worden. Ik gok dat dit gewoon een universeel ingekochte remote is, waarbij ik betwijfel of de wat geavanceerdere features geimplementeerd zijn.
Dat zullen we dan inderdaad even moeten afwachten totdat er een installatie is gedaan inclusief de nieuwe remote. Ben benieuwd.
Hier nogmaals de reactie vanuit Tado van vorig jaar:
==========
Er zijn 2 types IR afstandsbedieningen voor Airco's:
Zonder scherm
Met scherm, waar instellingen van de airco zichtbaar zijn.
Deze types werken compleet anders, in het type met scherm, stuurt de afstandsbediening altijd de complete sturing door naar de airco (dus temperatuur, ventilator-instelling, modus etc..).
In het type zonder scherm, weet de afstandsbediening helemaal niets. Hij kan alleen sturen "temperatuur omhoog" of "temperatuur omlaag" en modus aanpassen.
Om via de app een temperatuur in te stellen op de airco, is het dus van belang dat we de complete commandoset naar de airco kunnen sturen. Vandaar dat we alleen geschikt zijn met airco's waar de afstandsbediening de volledige commandoset op het display weergeeft.
U kunt er hier meer over lezen:
https://support.tado.com/hc/nl/articles/115001721423
==========