Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mobiele telefoons met kale android en andere opties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dostar
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:54
Beste mede Tweakers,

Na zoeken op het forum heb ik nog niet echt een post kunnen vinden die ik hier graag zou willen aanmaken. Bestaat deze al wel, dan alvast mijn excuses hier voor en mag deze op slot gezet/verwijderd worden.

Doel van deze post is dat ik zelf voorstander ben van telefoons met een zo'n kaal mogelijke Android versie en standaard UI. Met populaire Chinese merken en Samsung die toch hun eigen schil en bloatware hebben draaien, is het lastig te zoeken naar een telefoon die juist hier van af wijkt.
Facebook is zo bijvoorbeeld een app die standaard mee ingebakken zit en niet te verwijderen is van diverse telefoons, laat staan andere vervelende apps die jouw gedrag willen volgen 24/7.

Neem dan een "custom rom" zouden Tweakers zeggen. En ja daar hebben ze gelijk in, maar dat is niet waar deze post voor bedoeld is. Deze is om telefoons te vinden die al standaard naar wens zijn. Ook is het lastig om custom roms automatisch te laten updaten en loop je soms tegen problemen aan.

Betreft andere opties:
- Fysiek toetsenbord (als dat nog bestaat), zijn wel enkele mensen die dit graag zien.
- Verwisselbare accu (voor de levensduur van de telefoon)
- Update beleid voor de telefoon, tot hoe lang minimaal?
- En extra's zoals camera/opbouwbaar/grootte
- De prijsklasse

Kortom ik wil een lijst met dit soort telefoons en begin zelf al met telefoons te noemen waar ik zelf ervaring mee heb gehad. Zou graag lijst en ervaringen van mede Tweakers willen zien.

Lijst:

Google Nexus
- Kale Android en vaak redelijk betreft update beleid (heb zelf heel lang de Nexus 5 gehad)
- Midden klasse betreft de aanschafprijs
- Redelijk snelle telefoons

Wileyfox
- Helaas iets wat bloatware, zoals True Caller op sommige series
- Bedrijf zo wat failliet, dus geen updates meer voor de telefoon
- Goedkoop in aanschaf en verwisselbare accu voor de series die ik had

Motorola Moto G Series
- Redelijk kale Android, vaak in leuke prijsklasse te vinden
- Redelijk goedkoop in aanschaf
- Heeft een versie met lange accuduur

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:12

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Dostar alle Android One, Pixels en OnePlus toestellen voldoen hieraan, dan hebben we ze ook weer gehad. Voor zover ik weet hebben alle andere fabrikanten schillen om Android heen gebouwd.

• Dostar
En helaas geen telefoons met fysiek toetsenbord EN kale Android?
Toch jammer om te zien dat die lijst zo enorm klein is, had er stiekem toch wel iets meer van verwacht en stiekem gehoopt.

En hoe zit het met Fairphone? Weleens wat over gelezen maar niet echt bekend mee verder.

Dostar wijzigde deze reactie 14-01-2020 22:49 (19%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Dostar schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:46:
En helaas geen telefoons met fysiek toetsenbord EN kale Android?
Überhaupt een fysiek toetsenbord is behoorlijk lastig te vinden.
Toch jammer om te zien dat die lijst zo enorm klein is, had er stiekem toch wel iets meer van verwacht en stiekem gehoopt.

En hoe zit het met Fairphone? Weleens wat over gelezen maar niet echt bekend mee verder.
Ben zelf ook niet zo bekend met Fairphone, maar die was ik wel vergeten. Die heeft namelijk volgens mij ook een redelijk kale schil.

Overigens ben je nu op zoek naar een nieuw toestel of gewoon benieuwd wat er allemaal te krijgen is?

• Dostar
Combinatie van eigenlijk. Wil weten welke er momenteel op de markt zijn (of gaan komen). En heb momenteel een Wileyfox telefoon die geen ondersteuning meer heeft, dus moet op den duur over gaan stappen op een alternatief.
Ik ben zelf redelijk kritisch betreft eisen. Liefste zo kaal mogelijk, camera niet belangrijk, indien mogelijk fysiek toetsenbord (toekomstige telefoons?). En in laag tot midden klasse betreft de prijs.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Dostar dan gooi ik je topic even naar ons aankoopadvies hoekje. Echter is het daar wel verplicht om zelf ook met wat opties te komen. Zou je dus even wat toestellen kunnen opzoeken en je budget kunnen toevoegen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dostar
Zit zelf momenteel te denken aan de Motorola Moto G7 Power, vanwege de accuduur. Wel benieuwd hoe mensen de Android versie ervaren. Welke ingebakken apps zitten er bijvoorbeeld op?
Vooral vanwege de prijsklasse is deze interessant en heb voorheen de eerste Moto G gehad en was er destijds enorm tevreden over. Daar na overgestapt naar Nexus 5 en toen Wileyfox Swift 2X.

Budget tot 250 euro.

De Pixel telefoons en OnePlus zijn meestal wat duurder geloof ik?

Edit:
F(x)tec PRO ziet er inderdaad wel interessant uit, misschien toch maar wat door sparen. Hoe kaal is de Android bij deze telefoon?

Dostar wijzigde deze reactie 14-01-2020 23:24 (13%)

Hmm voor dat budget moet je wel wat van je eisen laten varen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True