Webshop komt afspraken niet na, blokkeert vervolgens alles

Pagina: 1
Acties:
  • 1.500 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:00
Rond november bij [webshop] een Fan kit voor een server besteld, kreeg paar dagen te horen dat ze hem niet in magazijn konden vinden, uiteindelijk is deze geannuleerd.

Gisteren zag ik weer product die ik wilde bestellen, ik denk, bel nu voor de zekerheid even. Na overleg met [naam medewerker] van [webshop], zouden er 7 op voorraad moeten zijn en kon hij direct verzonden worden met 2 a 3 dagen levertijd. Dat was voor mij akkoord.

Ik kijk vandaag of bestelling op verzonden staat, is niet het geval, dus ik weer bellen. Ja er was geen marge op dit product, dus moest er eigenlijk onderdelen mee besteld worden. Of ik moest ong 300 euro meer gaan betalen dan kon het verstuurd worden met daarbij ook een langere levertijd. Bestelling dus maar geannuleerd... Negatieve review geschreven omtrent de gang van zaken.

Nu komt het leukste:
- Hij plaats een wraak review op mijn google profiel (Voor zover ik kan zien doet hij dat bij iedereen die een slechte review plaatst).
- Hij blokkeert mijn telefoonnummer, ik had gehoopt hier toch een net gesprek met hem over te kunnen voeren.
- Mijn IP is geblokkeerd op [webshop], kan er niet meer op komen, kan niet meer status van mijn order zien.

Ik hoop dat hij gewoon mijn geld terug stort, maar ik zou toch ook graag dat review kwijt zien te raken. Wat kan ik hier doen? Ik ben eigenlijk gewoon verbluft dat een ogenschijnlijke grote webshop zo te werk gaat.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Begin eerst eens te melden wat er in de negatieve review staat van de shop zodat we kunnen beoordelen of dat over de schreef gaat. Jij kan ook melden wat er niet aan klopt.

Edit: PcDealer in "Beat-it komt afspraken niet na, blokkeert vervolgens alles"

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 14-01-2020 19:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:30
Aan de reacties op reviews door beat-it.nl te zien is het inderdaad geen fijne partij.
https://nl.trustpilot.com/review/www.beat-it.nl

Succes in in deze ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Waarom meteen een negatieve, nog voordat je je geld terug hebt? Ik lees niet hoe precies de afwikkeling van de terugbetaling gegaan is. Wat waren de afspraken na de annulering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Expendable wat op trust is geschreven door jou en hun.
Dat is ook wat er op je google profiel is gezet.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Drs_Ben schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:30:
Aan de reacties op reviews door beat-it.nl te zien is het inderdaad geen fijne partij.
https://nl.trustpilot.com/review/www.beat-it.nl

Succes in in deze ..
Ze houden zich sowieso in twee gevallen niet aan de consumentenwet door bij een retour 10% in meer mindeing te brengen en verwijzen naar de fabrikant voor een service verzoek.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 14-01-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:08
Expendable schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:27:

- Mijn IP is geblokkeerd op beat-it, kan er niet meer op komen, kan niet meer status van mijn order zien.

Ik hoop dat hij gewoon mijn geld terug stort, maar ik zou toch ook graag dat review kwijt zien te raken. Wat kan ik hier doen? Ik ben eigenlijk gewoon verbluft dat een ogenschijnlijke grote webshop zo te werk gaat.
Een mail sturen naar het bedrijf of bellen via een ander telefoonnummer. Vraag of dat ze het bedrag weer op je rekening gestort hebben.

Ip blokkade: ga naar de site via een andere provider of via een vpn provider.
Dan kun je in ieder geval je order status weer in zien.

Voor de volgende keer: Plaats pas een review als je bestelling of retour zending is afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
PcDealer schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Ze houden zich sowieso in twee gevallen niet aan de consumentenwet door bij een retour 10% in meer mindeing te brengen en verwijzen naar de fabrikant voor een service verzoek.
Beat-it richt zich op de zakelijke markt, waarbij het consumentenrecht niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

De gemiddelde reacties op slechte reviews van die toko zijn best wel idioot. Een cursus marketing/PR zou geen kwaad kunnen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
Mijn review was op basis van de eerder door hun afgehandelde bestelling, deze 2e bestelling heb ik nog geen review over geplaatst. Het gaat om eerste review op trust pilot. Heb dat aan het begin daarom ter uitleg neer gezet.

Op mijn google is 1ster review geplaatst dat ik onmogelijke items bestel (beide orders gewoon 1 artikel en beide keren voorradig).

[ Voor 35% gewijzigd door Expendable op 14-01-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Expendable schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:50:
Op mijn google is 1ster review geplaatst dat ik onmogelijke items bestel
Waarom bieden ze het dan aan in hun webshop?! 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MonkeyJohn op 14-01-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Expendable schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:50:
Op mijn google is 1ster review geplaatst dat ik onmogelijke items bestel..
Je kan hem laten weghalen maar soms duurt het wel even.
Ongepaste reviews markeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
@DukeBox ja had die ingevuld, maar voelt beetje alsof je iets invult waar nooit iemand naar gaat kijken, heb je daar toevallig ervaring mee hoe lang het kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
Hij heeft nu mijn trust pilot review nog weg weten te halen ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Expendable schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:09:
Hij heeft nu mijn trust pilot review nog weg weten te halen ook nog?
I don't think so Tim:
Aan lijntje houden ivm niet vinden van product

Spullen besteld, bijna 2 weken aan lijntje gehouden tot mij eindelijk werd verteld dat ze het product niet in het magazijn konden vinden. Bestelling is vervolgens geannuleerd.

Antwoord op beat-it:
A: Doet het bedrag er toe? Doet het er toe dat het voor een oudere generatie is? Of het nou nu 85 of 1000+ euro is, gaat hier om de service. Zojuist is er ook een bestelling van 1700+ euro van de nieuwste generatie mis gegaan.

B: Jullie gaven aan voorraad te hebben, daarom bestel ik. Overigens wel elders verkrijgbaar.

C: Ik heb anderhalve week lang mailtjes gekregen in de trend van: We kunnen het niet vinden in het magazijn, maar ik ga mijn collega nog even vragen nogmaals te zoeken. Dat noem ik aan het lijntje houden. Dat is dus inderdaad bijna 2 weken.
https://nl.trustpilot.com/reviews/5e1da1d7c8454503e8317274
Reactie:
Antwoord van Beat-it.nl
7 uur geleden
A. Geen spullen, maar een enkele fan van een paar tientjes voor een oudere generatie HP server.
B. Deze fan is nergens meer te krijgen, we hebben aangegeven dat we in het magazijn te kijken of deze er nog was.
C. Nadat de zoektocht niks opleverde is het betaalde bedrag een week later teruggestort. Twee weken aan het lijntje gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of de reacties die het bedrijf plaatst voldoen aan de AVG. Ook de pop-up op hun pagina dat persoon X uit Z voor Y bedrag heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
@PcDealer Dank voor de kopie!

Ik kan mijn reactie niet meer zien op de trustpilot pagina van hun. Kennis gaf mij aan de reactie te willen liken ivm gelijkwaardige ervaring, maar kon geen like meer geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Expendable op 14-01-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Expendable schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:02:
@DukeBox ja had die ingevuld, maar voelt beetje alsof je iets invult waar nooit iemand naar gaat kijken, heb je daar toevallig ervaring mee hoe lang het kan duren?
Als je je eigen bedrijf geclaimed hebt binnen 1 werkdag als je hem niet zelf kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Expendable schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:26:
@PcDealer Dank voor de kopie!

Ik kan mijn reactie niet meer zien op de trustpilot pagina van hun. Kennis gaf mij aan de reactie te willen liken ivm gelijkwaardige ervaring, maar kon geen like meer geven.
Ik zag het ook niet gelijk en eerder wel. Filter op Nederlandstalige reviews en dan zie ik het gelijk. In de eerste quote heb ik ook de url opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

@Expendable

Hij geeft in zijn review aan dat hij het geld wel heeft teruggestort, maar is dat dan wel of niet zo?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:24:
Ik vraag mij af of de reacties die het bedrijf plaatst voldoen aan de AVG. Ook de pop-up op hun pagina dat persoon X uit Z voor Y bedrag heeft gekocht.
Man o man, wat een hork is die medewerker die die reacties plaatst ook.
Die reactie op die gast die een laptop op rekening van z'n bedrijf wilde kopen:
Op rekening betalen kan bij ons. Ook de eerste bestelling al. Maar: uiteraard voeren we een kredietcheck uit. In dit geval bleek het bedrijf in 2018 een verlies te hebben geleden van ruim € 200.000. Het werkkapitaal is daarbij ruim gehalveerd. Als we deze lijn doortrekken, zou er anno nu geen werkkapitaal meer zijn. De holding heeft daarbij een negatief eigen vermogen, waarbij de cijfers ook nog eens verslechteren.
Zal feitelijk wellicht kloppen maar dat gooi je toch niet zo in een openbare post?
Daarnaast: klant is niet op zoek naar een bedrijvendokter, dus aardig bijdehand ook. :|

Hoop voor TO dat dit nog netjes opgelost wordt, maar heb niet het idee dat het hier om een makkelijk type gaat (die beat-it dude dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56

orf

Het lijkt me écht leuk als Beat-it hier gaat reageren! Kunnen we dat regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Ik kan begrijpen dat negatieven dan wel nep reviews vervelend zijn. Maar om er dan zo tegen in te gaan.. dat is echt kansloos als bedrijf om er zo tegen in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat mag een topic geen breekijzer zijn in een geschil met een webshop. Zeker niet met naam van de webshop en werknemer(s).

Je topic past in zijn huidige opzet beter tussen de Shopreviews dan hier. Let daarbij wel op dat het om een afgeronde shopervaring moet gaan.

Gezien ik, in de huidige opzet, geen discussiewaarde zie in dit topic gaat hier een slotje op (en zal ik het topic met een aantal dagen uit het zicht plaatsen.)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.