Mijn vraag
Opdracht was om de invoer van de gebruiker te vermenigvuldigen met de cijfers 1 tm 10 en deze uitkomst te tonen als vermenigvuldigingstafel 1 tm 10.
Vervolgens moet ik nu het zelfde doen met 2 cijfers, namelijk de cijfers die (tussen) de door de gebruiker ingevoerde cijfers liggen.
Ik moet dus de cijfers die tussen de 2 ingevoerde cijfers liggen zien uit te vinden
Vervolgens van alle cijfers de tafel van 1 tm 10 tonen in de uitvoer textbox die ik daarvoor heb gemaakt.
voorbeeld:
als ik cijfer 2 en cijfer 7 invoer, moet ik als output krijgen: de tafels (1 tot 10) van 2,3,4,5,6,7
Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual Studio 2019
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de volgende code:
na starten debug krijg ik de melding:
$exception {"Kan een object van het type <RangeIterator>d__113 niet converteren naar het type System.IConvertible."} System.InvalidCastException
*snip*
ik begrijp hieruit dat wat ik probeer te doen, typecasten dus NIET gaat.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik de range van cijfers tussen de invoer van 2 cijfers (door een gebruiker) achterhalen?
Alvast bedankt.
gr. Elijah
Opdracht was om de invoer van de gebruiker te vermenigvuldigen met de cijfers 1 tm 10 en deze uitkomst te tonen als vermenigvuldigingstafel 1 tm 10.
Vervolgens moet ik nu het zelfde doen met 2 cijfers, namelijk de cijfers die (tussen) de door de gebruiker ingevoerde cijfers liggen.
Ik moet dus de cijfers die tussen de 2 ingevoerde cijfers liggen zien uit te vinden
Vervolgens van alle cijfers de tafel van 1 tm 10 tonen in de uitvoer textbox die ik daarvoor heb gemaakt.
voorbeeld:
als ik cijfer 2 en cijfer 7 invoer, moet ik als output krijgen: de tafels (1 tot 10) van 2,3,4,5,6,7
Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual Studio 2019
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de volgende code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| private void buttonCalculatie_Click(object sender, EventArgs e) { int inputEen = int.Parse(textBoxInputEersteCijfer.Text); int inputTwee = int.Parse(textBoxInputTweedeCijfer.Text); var inputDrie = Enumerable.Range(inputEen, inputTwee); int vermenigvuldigEen; for (vermenigvuldigEen = 1; vermenigvuldigEen <= 10; vermenigvuldigEen++) { int newOutputEen, newOutputTwee, newOutputDrie; newOutputEen = inputEen * vermenigvuldigEen; newOutputTwee = inputTwee * vermenigvuldigEen; newOutputDrie = Convert.ToInt16(inputDrie) * vermenigvuldigEen; textBoxUitvoer.Text = textBoxUitvoer.Text + ($" {vermenigvuldigEen} x {inputEen} = {newOutputEen.ToString()} "); textBoxUitvoer.Text = textBoxUitvoer.Text + ($" {vermenigvuldigEen} x {inputDrie} = {newOutputDrie.ToString()} "); textBoxUitvoer.Text = textBoxUitvoer.Text + ($" {vermenigvuldigEen} x {inputTwee} = {newOutputTwee.ToString()} ") + "\r\n"; } } |
na starten debug krijg ik de melding:
$exception {"Kan een object van het type <RangeIterator>d__113 niet converteren naar het type System.IConvertible."} System.InvalidCastException
*snip*
ik begrijp hieruit dat wat ik probeer te doen, typecasten dus NIET gaat.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik de range van cijfers tussen de invoer van 2 cijfers (door een gebruiker) achterhalen?
Alvast bedankt.
gr. Elijah
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 14-01-2020 12:00 . Reden: Code tags toegevoegd, irrelevante code verwijderd, link verwijderd ]