Staande gehouden in verband met autoverzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:38
Ik ben overgestapt van autoverzekering en vorige week telefonisch contact gehad met Allianz. Ze hebben mij verteld dat ik per januari dus verzekerd ben en nu mijn vezekering via hun loopt.  Ik was tot 31-12-19 bij Plusdiensten All-Risks verzekering ben overgestapt op Allianz All-Risks waar ik 10 euro per maand in mijn voordeel is.

Tot mijn schrik van zojuist. Ik reed in mijn auto en keer opeens een stopteken van de politie dus ik rustig met de agenten gesproken en bleek dat ik niet verzekerd was. De agenten waren wel heel vriendelijk en behulpzaam en ik gaaf ze bewijzen dat ik ben overgestapt naar een nieuwe autoverzekeraar. 

Nu heeft de agent mij 30 dagen geven om alsnog met een document te komen 34 om te bewijzen dat ik verzekerd was. Ik heb inmiddels mijn tussenpersoon hier op de hoogte gebracht. Maar zoals je kan indenken ben ik erg teleurgesteld dat het dus waarschijnlijk niet klopt en Allianz hier verantwoordelijk voor is. Ze hebben blijkbaar mij nog niet aangemeld? 

Mijn intensie was nooit om zonder verzekering rond te gaan rijden en ik heb dit nog nooit in 5 jaar mee gemaakt. Het kwam wel even hard aan en ik heb al mijn bank waat de premies van de vorige verzekeraar af ging netjes aan de agenten laten zien en ze geloofde mij ook en ze zeiden uw rijdt goed en ze maakten ook nog een praatje over wat ik doe en waar ik van hou enz.. 

Toch ben ik gerustgesteld maar ik zit met een hoop gedachten ik wist van niks en dacht zoals ik de medewerker heb gesproken via Allianz dat ik nu al verzekerd was en dit zou moeten. 

Ik heb nog steeds geen polis en groene kaart?

Politie heeft opgegeven Allianz als verantwoordlijke en niet ik, want ik ga er van uit dat alles klopte. 

Wat is jullie advies? Ik kan ook niet slapen voel me nu echt rot. Allianz heeft ook geen 24 uur telefoonlijn en Alarmcentrale gaat hier niet over.

Ik heb wel per mail een tijdelijk dekking gekregen helaas ben ik dat vergeten te zeggen tegen de agenten. moet ik morgen even bij de politie langs gaan?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Gewoon even rustig worden en lekker gaan slapen!

Morgen bellen met Allianz en aangezien je al een e-mail van tijdelijke dekking hebt zal het allemaal wel loslopen.

Je hebt 30 dagen van de agenten gekregen om aan te tonen dat je verzekerd was op moment van staande houding. Morgen bij Allianz ook aangeven en heb om bewijs vragen.

Komt goed!

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
Dit is niet zo gek als het lijkt..
Gebeurd wel vaker..

Je bent gewoon aangemeld maar die verzekeringssystemen die zijn vaak niet zo snel.. maar men is wel snel met het afmelden na royeren..

Je kan dit prima aantonen en zelfs onder voorbehoud van acceptatie ben je in de tussenliggende periode gewoon verzekerd..

dat komt wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Klopt ik heb op 9 december 2019 een mailtje gekregen van Allianz AutoCrash met "Tijdelijke dekking voor uw Toyota met aanvraagnummer" Er staat in hun mailtje "Uw auto is tijdelijk verzekerd. Op basis van uw gegevens wordt de aanvraag nog beoordeeld door Allianz. Dus de agenten zien dit ook niet terug dat ik tijdelijk was verzekerd. Ik denk dat Allianz niet heeft door gegeven?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 14:10
Volgens mij is het bij Allianz zo dat je verzekerd bent na je eerste betaling, heb je dat al gedaan? Als het goed is heb je er mail van gehad na je aanmelding/overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Nee ik heb niks ontvangen zelfs via de email geen berichten meer en tijdens mijn telefonisch gesprek met Allianz zouden ze mij de polis en de groene blad met hun factuur toe sturen ik betaal 1 jaar vooruit en ik zou dan 495 euro moeten betalen maar de medewerker bij Allianz vertelde mij daar krijgt u nog een factuur van ons en hoe het bedrag moet worden ovegemaakt.

Mijn aanvraag is geregeld via een een tussenpersoon

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2020 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Morgen even bellen en een tweede email vragen ter bevestiging. Helaas gebeurd dit soms (ik heb ook wel eens een WAM melding gehad omdat ANWB laks was, ik had dat zelf gezien op rdw.nl dus ik was de politie voor).
Zoals je zelf merkte was de politie er ook niet al teveel van onder de indruk dus hoef jij dat ook niet te zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Je hebt in ieder geval een mail, dat is voor de agenten al wel genoeg. Veel succes met allianz, mijn ervaring is dat het een dagtaak is om daar contact mee te krijgen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Van der Berg Je bent niet aangehouden. Je bent staande gehouden. Dat is een wereld van verschil. Een aanhouding resulteert doorgaans tot een bezoekje aan een politiebureau met daarna enige tijd achter gesloten deur, gecombineerd met mensen die je allerlei vragen gaan stellen.

Een staandehouding houdt in dat je even gestopt wordt met de werkzaamheden waar je mee bezig was, er een gesprek volgt, eventueel aangevuld met een proces verbaal. Dit gesprek kan een vermanend gesprek zijn omdat je iets gedaan hebt wat niet mag maar kan net zo goed een informatief of een behulpzaam gesprek zijn.

In jouw geval was het een aardig gesprek, de agenten in dienst hebben je de situatie uitgelegd, je waarschijnlijk wat tijd gegeven om het een en ander te gaan controleren bij je verzekeraar en hebben je daarna zonder proces verbaal laten gaan. Over een paar weken gaan zij nog eens in "het systeem" kijken om te zien of de verzekering dan wel geregeld is. Mocht dat niet zo zijn dan weten ze je te vinden. Mocht er dan nog steeds geen verzekering op jouw auto zitten geregistreerd staan dan wordt het mogelijk een iets ander gesprek met bijbehorende gevolgen.

Voor nu: niks aan de hand en Allianz aan de veren zien te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Het ligt inderdaad bij Allianz. Gisterochtend volgend bericht ontvangen van onze leasemaatschappij:
Geachte berijder,
Per 01-01-2020 is de verzekering van het wagenpark over gevoerd van Leaseplan Verzekeringen naar Allianz Nederland.
Hiertoe heeft u ook onderstaand bericht ontvangen.
Wij hebben inmiddels begrepen dat de registratie die ook de politie gebruikt niet bijgewerkt is. Allianz Nederland heeft bevestigd dat er problemen zijn met het aanmelden van de individuele auto’s van het wagenpark bij de RDW. Men is druk bezig om dit op te lossen zodat weer uit de systemen blijkt dat Allianz Nederland de verzekeraar is van het wagenpark.
Bijgaand treft u het wagenparknummer aan waaronder uw auto verzekerd is bij Allianz. Dit wagenparknummer wordt gekoppeld aan het kenteken en de meldcode en komt wellicht van pas als gevraagd wordt naar de verzekering van de auto.
Uw voertuig: X
Kenteken: X
Meldcode: X
Berijder: X

Verzekeraar:
Allianz Nederland Groep N.V.
Coolsingel 139
Postbus 761
3000 AT Rotterdam
I www.allianz.nl

Het wagenpark is verzekerd onder collectief contractnummer X
Ten behoeve van relatie: X

Op 020 – 592 9118 van Allianz Global Assistance kan in geval van nood worden bevestigd dat onze voertuigen recht hebben op hulpverlening en dus zijn verzekerd onder bovenstaand contractnummer.

Groene kaart
Omdat groene kaarten niet verplicht zijn in Nederland of Duitsland wordt niet standaard meer een groene kaart verstrekt. Op verzoek kan een groene kaart worden afgegeven. Voor bezoeken aan landen als bijvoorbeeld Spanje of Polen kan nog een groene kaart worden verstrekt voor de aanhanger.
Deze verzoeken worden in behandeling genomen nadat de registratie bij het RDW op orde is gebracht.
Tot slot verwachten wij dat uiterlijk woensdag aanstaande de registratie op orde is.
Met vriendelijke groeten
Er vanuit gaande dat bovenstaand ook geldt voor priveautos (lijkt mij wel in ieder geval).

[ Voor 3% gewijzigd door Breaker op 14-01-2020 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 01:49:
[...]
Politie heeft opgegeven Allianz als verantwoordlijke en niet ik, want ik ga er van uit dat alles klopte. 
Natuurlijk is er maar een iemand ervoor verantwoordelijk dat hij verzekerd is als hij in een auto stapt, dat ben jij.
Wat is jullie advies? Ik kan ook niet slapen voel me nu echt rot. Allianz heeft ook geen 24 uur telefoonlijn en Alarmcentrale gaat hier niet over.
Relax man, natuurlijk gaat de alarmcentrale hier niet over want dit is een administratief probleempje, geen noodgeval op leven of dood. Gewoon even tijdens normale uren bellen en het zal zo opgelost worden. Dat bij de RDW jouw verzekering nog niet geregistreerd staat betekent nog lang niet dat je daadwerkelijk niet verzekerd bent.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 14-01-2020 08:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04

Tens

let me drink about it

Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 02:33:
Nee ik heb niks ontvangen zelfs via de email geen berichten meer en tijdens mijn telefonisch gesprek met Allianz zouden ze mij de polis en de groene blad met hun factuur toe sturen
en je vond het niet vreemd dat je meer dan een maand nadat je overgestapt bent nog niks gehoord had? :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:06

Blokker_1999

Full steam ahead

Als Belg vind ik het wel vreemd dat je nog geen groene kaart hebt. Dat men je niet heeft aangemeld door problemen aan hun kant, daar kan ik inkomen, maar in België is het zo dat die groene kaart de primaire indicatie is dat je wel degelijk een geldige verzekering hebt. Wanneer ik een nieuwe wagen koop of van verzekering wissel dan krijg ik op die dag van mijn verzekeringsagent een ter plaatse geprinte groene kaart mee die gedurende enkele weken geldig is om dan enkele dagen later een kaart te ontvangen voor een volledig kalenderjaar.

Ben zelf ooit ook 1x staande gehouden (routine controle naast de weg waarbij iedereen aan de kant moest) met de wagen van mijn vader, en kon toen ook niet onmiddelijk een geldige groene kaart bovenhalen. Agent was ook al weg om te gaan schrijven toen ik hem eindelijk vond. Ik heb daar 2 dingen uit geleerd:
- zorg ervoor dat ongeldige boorddocumenten zo snel mogelijk uit de wagen verdwijnen
- wanneer je de wagen van een ander neemt, kijk de boorddocumenten na. Laatst met vervangwagen van garage, kijk documenten na, groene kaart ontbreekt. Dit op een Zaterdag. Garagist was niet blij dat ik een oplossing eiste want dat kon niet op Zaterdag.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:15:
Als Belg vind ik het wel vreemd dat je nog geen groene kaart hebt. Dat men je niet heeft aangemeld door problemen aan hun kant, daar kan ik inkomen, maar in België is het zo dat die groene kaart de primaire indicatie is dat je wel degelijk een geldige verzekering hebt. Wanneer ik een nieuwe wagen koop of van verzekering wissel dan krijg ik op die dag van mijn verzekeringsagent een ter plaatse geprinte groene kaart mee die gedurende enkele weken geldig is om dan enkele dagen later een kaart te ontvangen voor een volledig kalenderjaar.

Ben zelf ooit ook 1x staande gehouden (routine controle naast de weg waarbij iedereen aan de kant moest) met de wagen van mijn vader, en kon toen ook niet onmiddelijk een geldige groene kaart bovenhalen. Agent was ook al weg om te gaan schrijven toen ik hem eindelijk vond. Ik heb daar 2 dingen uit geleerd:
- zorg ervoor dat ongeldige boorddocumenten zo snel mogelijk uit de wagen verdwijnen
- wanneer je de wagen van een ander neemt, kijk de boorddocumenten na. Laatst met vervangwagen van garage, kijk documenten na, groene kaart ontbreekt. Dit op een Zaterdag. Garagist was niet blij dat ik een oplossing eiste want dat kon niet op Zaterdag.
Totaal niet relevant in NL. Vanaf het moment dat je dekking aanvraagt via een tussenpersoon ben je verzekerd in NL.
Deze situaties komen vrij vaak voor, vandaar dat ook de agenten er zo relaxed over deden.
De groene kaart is pas als hardcopy een vereiste als je buiten de EU gaat als NL-er.
Belgen wijken weer af en Belgen moeten zelfs in eigen land een groene kaart hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Titelfix. Aangehouden is niet hetzelfde als staande gehouden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Als Belg vind ik het wel vreemd dat je nog geen groene kaart hebt.
De groen kaart is binnen de EU niet verplicht. Hier in Finland krijg je die nooit zomaar, die moet je altijd apart bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44
Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 06:23:
Je hebt in ieder geval een mail, dat is voor de agenten al wel genoeg. Veel succes met allianz, mijn ervaring is dat het een dagtaak is om daar contact mee te krijgen.
Daar ben ik ook achter gekomen, ze hebben de VW/SEAT/SKODA verzekeringen overgenomen van VVS, maar reageren op mail etc. nope…. en bellen idem, zodra je de optie kiest van ionformate, geen ongeval met spoed beland je in een lange wachtrij, en ook als eerst wachtende is een half uur niets....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb gebeld met Allianz en ben inmiddels sinds 1 januari 2020 verzekerd. Ik heb vanochtend om 6:00 een mail ontvangen met daarin dat mijn Toyota nu 100% gedekt is bij mijn nieuwe verzekering, deze ga nu printen als bewijs. Ik moet over 1 uur bellen naar de polis afdeling om te vragen.

Bij RDW kenteken sta ik nog steeds op Nee bij WAM verzekerd?
Gefeliciteerd met uw AutoCash Verzekering.

Uw TOYOTA is verzekerd! U kunt veilig de weg op. Uw nieuwe polis, nota en Internationaal Verzekeringsbewijs (groene kaart) ontvangt u op korte termijn van Allianz. Het voorlopige dekkingsbewijs blijft geldig totdat u de nieuwe polis heeft ontvangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 07:37
Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:57:
Bij RDW kenteken sta ik nog steeds op Nee bij WAM verzekerd?
Dit duurt schijnbaar even.

Heb dit laatst ook gehad. Waren ook wat problemen met aanmelding vanuit nieuwe verzekeraar. Was iets niet goed gegaan. Stond ook als WAM Nee bij de RDW. In de ochtend gebeld en in de middag stond het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Kan ik nu opnieuw staande gehouden worden door de politie. Volgens de medewerker van Allianz kan ik nu veilig de straat op en gewoon rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 20:55
Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:05:
Kan ik nu opnieuw staande gehouden worden door de politie. Volgens de medewerker van Allianz kan ik nu veilig de straat op en gewoon rijden
Ja dat kan gewoon, rdw systemen duren even voor ze bijgewerkt zijn.
Anders de mail van Allianz meenemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Van der Berg Maak je niet druk, je bent gewoon verzekerd. Je hebt bewijs, en dat is voldoende. digitale registratie gaat dus niet zo vlot als wat je mag verwachten. Print de e-mail uit en draag dat bij je (voor je eigen gemoedsrust)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 14-01-2020 10:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Je kunt een artikel 34 verklaring opvragen bij de verzekeraar, daarop staat vanaf welke datum jouw auto verzekerd is. Dat document toont aan dat jij gedaan hebt wat je moest doen en dus gewoon mag rijden.

Het duurt een tijd voordat de WAM status bij de RDW bijgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Allianz heeft een standaard formulier(art 34) dat krijg je thuis gestuurd en kun je aan de politie overhandigen. Gewoon standaard procedure

[ Voor 3% gewijzigd door Meestervisser op 14-01-2020 10:08 ]

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:42
Maak je niet druk om dat staande gehouden worden. Politie is er om je te helpen en doet gewoon zo'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Is het normaal dat ik nog steeds geen polisblad en groene kaart heb? Terwijl de verzekering al loopt sinds 1 januari 2020

Duidelijk ik ga printen en daarmee even lamg bij het politiebureau en ik ga zo die documenten opvragen bij Allianz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:20
Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:11:
Is het normaal dat ik nog steeds geen polisblad en groene kaart heb? Terwijl de verzekering al loopt sinds 1 januari 2020

Duidelijk ik ga printen en daarmee even lamg bij het politiebureau en ik ga zo die documenten opvragen bij Allianz
Eerst duidelijkheid bij Allianz (via je tussenpersoon evt), dan pas langsgaan. Als je in december al melding hebt gehad over je (tijdelijke) dekking had je die groene kaart al lang binnen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:31
Zebby schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Eerst duidelijkheid bij Allianz (via je tussenpersoon evt), dan pas langsgaan. Als je in december al melding hebt gehad over je (tijdelijke) dekking had je die groene kaart al lang binnen moeten hebben.
Veel maatschappijen sturen allang geen fysieke groene kaart meer. Men kan in het systeem zien dat je verzekerd bent.

Allianz bellen is idd iets dat je moet doen VOORDAT je naar de politie gaat.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 05:03

Ja alles op papier is goed te hebben, maar zorg er ook voor dat je een factuur of betaling kan laten zien, want daar gaat het ook om natuurlijk. Dat is wel een prio1 als je zegt nog steeds geen factuur te hebben kunnen betalen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 20:53

Barrycade

Through the...

Je bent naar een budget verzekeraar over gestapt. Dus tja wellicht is dat normaal...

Was het het 10tje in de maand het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:57:
Ik heb gebeld met Allianz en ben inmiddels sinds 1 januari 2020 verzekerd. Ik heb vanochtend om 6:00 een mail ontvangen met daarin dat mijn Toyota nu 100% gedekt is bij mijn nieuwe verzekering, deze ga nu printen als bewijs.
Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:05:
Printen en papiertje, tot je de groene kaart hebt, in de auto leggen. De politie kan je altijd staande houden, met dat papiertje kan je dat laten zien.

Ik weet niet wat je met de agenten hebt afgesproken, maar dat mailtje kan je vast even doorsturen naar hem/hun. Eventueel vermelden dat Allianz schijnbaar problemen heeft (gehad) met het systeem, zoals @Breaker aangeeft.
fsfikke schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:03:
Natuurlijk is er maar een iemand ervoor verantwoordelijk dat hij verzekerd is als hij in een auto stapt, dat ben jij.
Bij een autoverzekering ben je, voor zover mij bekend, verzekerd vanaf het moment van aanvraag tot eventueel een formele afwijzing. Dit omdat een aanvraag verzekering vaak pas een week vooraf wordt gedaan, dan heb je pas de gegevens van de nieuwe auto, en de verzekeringsmaatschappij vaak niet de aanvraag binnen een week kan controleren. TS geeft aan dat hij deze tijdelijke bevestiging ook heeft gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 08:04

killercow

eth0

Barrycade schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Je bent naar een budget verzekeraar over gestapt. Dus tja wellicht is dat normaal...

Ook van een budgetmerk mag je verwachten dat ze hun kant van het verhaal gewoon rond maken, ongeacht de besparing.

Dat het voor een tientje in de maand ineens 'beter' zou gaan bij een duurdere club is natuurlijk ook onzin.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
check zelf bij de rdw of je dekking hebt:

Voer je kenteken in op:
https://ovi.rdw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
Groene kaart en polis zijn, als het goed is, tegenwoordig allemaal digitaal. Groene kaart hoef je officieel in Nederland ook niet meer bij je te hebben. Als je nog geen mail hebt gehad met de polis/groene kaart digitaal dan is dat wel vreemd.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Vissa66 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:17:
Groene kaart en polis zijn, als het goed is, tegenwoordig allemaal digitaal. Groene kaart hoef je officieel in Nederland ook niet meer bij je te hebben. Als je nog geen mail hebt gehad met de polis/groene kaart digitaal dan is dat wel vreemd.
Ligt puur aan de verzekeraar. Afgelopen jaar 2 keer een auto laten verzekeren en bij beide duurde het een week of 3 na de ingangsdatum voordat ik die groene kaart thuis kreeg. De verzekeraar bepaalt of je verzekerd bent en dat is hier zwart op wit afgegeven dus verder is er niets aan de hand.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubis87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 14:55
In Nederland (en eigenlijk de hele Europese Unie) is het hebben van een groene kaart niet langer verplicht. Je polisblad (en eventueel een digitale groene kaart) is je officiële bewijs van verzekering. Zolang je die nog niet hebt gehad is het dan ook lastig aan te tonen dat je verzekerd bent. Wat nu wel al aan te tonen is op basis van de mail van Allianz is dat zij voorlopige dekking hebben afgegeven voor het voertuig.

Daarnaast houdt het RDW de WAM-registratie bij van je voertuig, waar diverse instanties (waaronder de politie) gebruik van maken om te controleren of je voertuig verzekerd is. De aanmelding zullen de meeste verzekeraars pas doen op het moment dat de polis definitief is geaccepteerd en het polisblad dus afgegeven is. Dat je vorige verzekeraar de afmelding al wel heeft gedaan is niet zo vreemd, aangezien je polis daar inmiddels beëindigd is.

Beste actie is al een aantal keer aangegeven. Neem contact op met je tussenpersoon over de status van je aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik kreeg in december bij Allianz binnen enkele uren mijn polis en groene kaart. Inmiddels weer overgestapt naar Promovendum overigens.

Budgetverzekering of niet (wat een beetje een vreemde term is), het proces is nagenoeg volledig geautomatiseerd. Daar komt de besparing voor een deel vandaan ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik ben nu op het politiebureau en ze zijn bezig. Allianz heeft mij een mail gestuurd dat ik tijdelijk verzekerd was. Dit e-mail is niet geldig volgens de politie omdat er geen datum inzat en ze vonden dat algemeen dus heeft Allianz mij wederom een nieuwe gestuurd waar datums in zitten.

Ik krijg deze week mijn polis en groene blad en nota per mail voor 1 jaar betaal ik vooruit via automatisch incasso.

De overstap bespaar ik €10,02,- per maand is al €120 op jaarbasis. Bij mijn vorige verzekeraar betaalden ik €51,28,- voor het nieuwe jaar voor All-risk bij Allianz €41,26,- per maand. Alleen had ik bij mijn oude verzekeraar no-claim op vandalisme waardoor mijn premie niet omhoog gaat maar ik neem dat voor lief.

Ik kon €51,28 betalen maar vond dit wel hoog

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
De agente kwam en zei alles zit goed en is in hun systeem gezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 22:25

4x2

lộn xộn quá

Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:40:
De overstap bespaar ik €10,02,- per maand is al €120 op jaarbasis. Bij mijn vorige verzekeraar betaalden ik €51,28,- voor het nieuwe jaar voor All-risk bij Allianz €41,26,- per maand. ]Alleen had ik bij mijn oude verzekeraar no-claim op vandalisme waardoor mijn premie niet omhoog gaat maar ik neem dat voor lief.

Ik kon €51,28 betalen maar vond dit wel hoog
En dat leek je die 120 euro wel waard na al die ellende rond oud & nieuw ? :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 10:58
Heb je toevallig al de login van de website van alliance direct?
Op die website kan je onder je verzekeringen je verzekeringsbewijs (niet de groene kaart) downloaden en printen.
Dat bewijs moet je bij je autopapieren duwen als verzekeringsbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Nee zelfs geen login en wachtwoord die moet ik nog krijgen.

Het was een gedoe inderdaad en ik weet niet of ik het had gedaan als ik het had geweten en nu ik weet dat het zo loopt en ik denk volgende keer langer over na. Ik ben nu 1 jaar vast met Allianz daarna mag ik er maand opzegbaar

[ Voor 69% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2020 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 12:36
Mooi dat het opgelost lijkt te zijn.

Ik heb zelf iets vergelijkbaars meegemaakt, ik had een 2e hands auto gekocht bij een handelaar, daar ter plekke met mijn laptop wat verzekeraars vergeleken en bij één van de verzekeraars gelijk online een WA+Beperkt Casco verzekering afgesloten. Ik kreeg per mail een bevestiging dat ik vanaf dat moment verzekerd was.

Ik reed met de auto van de handelaar naar huis, en ja hoor, aan de kant gezet door de Politie (die hebben schijnbaar ANPR camera's aan boord die automatisch van alles scannen wat langs komt? Of was dit heeeeeeele grote toeval?). Anyway, ik liet ze het mailtje zien van de verzekeringsmaatschappij en toen was het in orde, ik kon weer doorrijden.

Ik vind het overigens wel een goede zaak dat ze hier zo op zitten. Als je niet verzekerd bent en iemand rijdt tegen jou aan op de parkeerplaats dan is dat in feite je eigen probleem. Maar als je niet verzekerd bent en jij veroorzaakt een ongeluk met persoonlijk letsel aan een ander, dan heb je het over gi-gan-ti-sche bedragen, bedragen die menig persoon de rest van zijn/haar leven zullen achtervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:36

Agent47

I always close my contracts.

Politie rijdt met ANPR rond, scant kentekens en houdt iedereen terecht aan wie niet verzekerd is.
Jij hebt gewoon de pech gehad dat het niet goed is geregeld, alles is nu geregeld dus no worries :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Van der Berg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:44:
Nee zelfs geen login en wachtwoord die moet ik nog krijgen.

Het was een gedoe inderdaad en ik weet niet of ik het had gedaan als ik het had geweten en nu ik weet dat het zo loopt en ik denk volgende keer langer over na. Ik ben nu 1 jaar vast met Allianz daarna mag ik er maand opzegbaar
Puur een keertje pech gehad dat de politie jouw auto tegenkwam terwijl ze met de ANPR bezig waren :) Meestal gaat dit prima en merk je er niets van.

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 14-01-2020 13:26 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:53
Barrycade schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Is Allianz NL dan zo verschillend van Allianz BE?
Onze wagens zitten bij Allianz BE en ik kan niet klagen over de service.
Een dag nadat de wagen betaald was hadden we alles van papierwerk en de nummerplaten.
Wij sluiten wel alle verzekeringen af bij een onafhankelijke agent, misschien maakt dat het grote verschil.

[ Voor 0% gewijzigd door cadsite op 14-01-2020 13:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sypie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 06:49:
@Van der Berg Je bent niet aangehouden. Je bent staande gehouden.
hebben je daarna zonder proces verbaal laten gaan.
Het process verbaal heeft hij zeker wel gehad

https://www.politie.nl/th...-wat-is-een-procesverbaal
Voor nu: niks aan de hand en Allianz aan de veren zien te krijgen.
Ok

Juist.. ik heb ook 2x zon wam34 gehad. gewoon tussenpersoon laten fixen.

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb zojuist per mail mijn polis en groene kaart en de nota ontvangen van Allianz. Alleen bij RDW sta ik nog op Nee WAM VERZEKERD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Jep wordt niet live bijgehouden..
Dus als vannacht de batch gedraaid wordt zal dat wel aangepast worden. Het komt allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Blasterxp schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:00:
check zelf bij de rdw of je dekking hebt:

Voer je kenteken in op:
https://ovi.rdw.nl/
Heel handig die link, vooral in het geval waar de verzekering het RDW systeem niet geupdate heeft waardoor de politie de TS staande gehouden heeft :+

Daarbij is die database ook niet voor alle gevallen van toepassing. Mijn (Nederlandse) kenteken staat bijvoorbeeld niet in de openbare RDW database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

fsfikke schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:14:
[...]
Mijn (Nederlandse) kenteken staat bijvoorbeeld niet in de openbare RDW database.
Speciale platen? Een foutje of met een specifieke rede?(Ambassade/NAVO/international strafhof/AT/Defensie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
RDW wordt niet live bijgehouden wat dit betreft. Politie database ook niet.

Dat weet ik uit ervaring na staande houding omdat ik geen APK zou hebben, de auto nog geschorst zou zijn en geen verzekering zou hebben :D
Dat had ik allemaal die dag geregeld. De politie was verder vrij relaxed, ik had ergens nog een mailtje van, en mocht daarna verder rijden.
Ze zeiden toen dat deze snachts pas wordt ge-update. Maar dat is ook alweer even geleden, misschien tegenwoordig sneller.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Speciale platen? Een foutje of met een specifieke rede?(Ambassade/NAVO/international strafhof/AT/Defensie)
Bijzonder kenteken idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
4x2 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:24:
[...]

En dat leek je die 120 euro wel waard na al die ellende rond oud & nieuw ? :+
Uiteraard, ten eerste: Welke ellende? Zwaaaaaar overdreven allemaal.

Daarnaast is een no claim beschermer ook niet geweldig, je claimt (niet verhaalbare) schade, dus raak je je jaren kwijt. De verzekeraar verhoogd de premie niet maar de jaren zijn foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1305826

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Uiteraard, ten eerste: Welke ellende? Zwaaaaaar overdreven allemaal.
Ach, 15 tot 20 miljoen schade aan particuliere eigendommen.....Noem het maar zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:57:
Jep wordt niet live bijgehouden..
Dus als vannacht de batch gedraaid wordt zal dat wel aangepast worden. Het komt allemaal goed.
Ook dat kan even duren, ik heb zelfs een een brief gehad van RDW waar ze waarschuwden voor een boete omdat ANWB liep te treuzelen. Gewoon zo nu en dan controleren op ovi.rdw.nl en na 10 dagen Allizanz weer gaan stalken. Vaak is het wel zo dat als het eenmaal fout gaat in een systeem, die fout er even in blijft zitten dus let er op, maar je bent wel verzekerd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Anoniem: 1305826 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:41:
[...]

Ach, 15 tot 20 miljoen schade aan particuliere eigendommen.....Noem het maar zwaar overdreven.
Ja, inderdaad, een euro per Nederlander, elke euro schade blijft uiteraard jammer (en indien expres, walgelijk) maar er word gedaan alsof het de 3e wereld oorlog is. De schade die daaruit voortvloeit zien we nog wel een keer. Maargoed zullen we het verder over autoverzekeringen hebben? We hadden het over het risico dat je neemt door geen no claim vandalisme module te hebben tijdens de nieuwjaarsnacht (zoals TS) en dat risico is klein. Überhaupt dat er iets gebeurt, plus dat een no claim beschermer voor de meeste consumenten erg misleidend is. (en dus minder risico afdekt dan 'men' denkt)

[ Voor 39% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-01-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb gekeken op RDW met mijn kenteken en ben nu WAM VERZEKERD JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Mooi. Hetzelfde gehad in een auto van een vriend (zou even helpen met verhuizen). Aan de kant gezet. Bleek hij onverzekerd. Echter bestuurder is verantwoordelijk. Gelukkig uiteindelijk ook goed gekomen. (Ook overstap en niet goed in de systemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Tomatoman

Fulltime prutser

Als Belg vind ik het wel vreemd dat je nog geen groene kaart hebt. […] Laatst met vervangwagen van garage, kijk documenten na, groene kaart ontbreekt. Dit op een Zaterdag. Garagist was niet blij dat ik een oplossing eiste want dat kon niet op Zaterdag.
Een groene kaart is al enige jaren niet meer noodzakelijk. Je moet kunnen aantonen dat je auto verzekerd is. Dat kan op de ouderwetse manier met een groene kaart, maar mag ook met een ander bewijsstuk dat je verzekeringsgegevens bevat. Uiteindelijk is niet dat fraudegevoelige stukje groen papier doorslaggevend, maar of je daadwerkelijk verzekerd bent.

Nog twee andere fabeltjes:
• Een groene kaart hoeft niet groen te zijn, steeds meer verzekeraars zetten een bewijs op wit papier online voor je klaar, zodat je het gemakkelijk zelf kunt afdrukken.
• Het is geen probleem als de einddatum die op de groene kaart staat verlopen is. Die einddatum is immers toch maar fictief. Als de verzekeringsgegevens erop staan, heb je alles bij je wat nodig is om bij de verzekeraar te kunnen nagaan of de verzekering op dat moment nog geldig is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1