Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Staande gehouden in verband met autoverzekering

Pagina: 1
Acties:

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 27-02 15:15
Ik ben overgestapt van autoverzekering en vorige week telefonisch contact gehad met Allianz. Ze hebben mij verteld dat ik per januari dus verzekerd ben en nu mijn vezekering via hun loopt.  Ik was tot 31-12-19 bij Plusdiensten All-Risks verzekering ben overgestapt op Allianz All-Risks waar ik 10 euro per maand in mijn voordeel is.

Tot mijn schrik van zojuist. Ik reed in mijn auto en keer opeens een stopteken van de politie dus ik rustig met de agenten gesproken en bleek dat ik niet verzekerd was. De agenten waren wel heel vriendelijk en behulpzaam en ik gaaf ze bewijzen dat ik ben overgestapt naar een nieuwe autoverzekeraar. 

Nu heeft de agent mij 30 dagen geven om alsnog met een document te komen 34 om te bewijzen dat ik verzekerd was. Ik heb inmiddels mijn tussenpersoon hier op de hoogte gebracht. Maar zoals je kan indenken ben ik erg teleurgesteld dat het dus waarschijnlijk niet klopt en Allianz hier verantwoordelijk voor is. Ze hebben blijkbaar mij nog niet aangemeld? 

Mijn intensie was nooit om zonder verzekering rond te gaan rijden en ik heb dit nog nooit in 5 jaar mee gemaakt. Het kwam wel even hard aan en ik heb al mijn bank waat de premies van de vorige verzekeraar af ging netjes aan de agenten laten zien en ze geloofde mij ook en ze zeiden uw rijdt goed en ze maakten ook nog een praatje over wat ik doe en waar ik van hou enz.. 

Toch ben ik gerustgesteld maar ik zit met een hoop gedachten ik wist van niks en dacht zoals ik de medewerker heb gesproken via Allianz dat ik nu al verzekerd was en dit zou moeten. 

Ik heb nog steeds geen polis en groene kaart?

Politie heeft opgegeven Allianz als verantwoordlijke en niet ik, want ik ga er van uit dat alles klopte. 

Wat is jullie advies? Ik kan ook niet slapen voel me nu echt rot. Allianz heeft ook geen 24 uur telefoonlijn en Alarmcentrale gaat hier niet over.

Ik heb wel per mail een tijdelijk dekking gekregen helaas ben ik dat vergeten te zeggen tegen de agenten. moet ik morgen even bij de politie langs gaan?

• van der Berg
Klopt ik heb op 9 december 2019 een mailtje gekregen van Allianz AutoCrash met "Tijdelijke dekking voor uw Toyota met aanvraagnummer" Er staat in hun mailtje "Uw auto is tijdelijk verzekerd. Op basis van uw gegevens wordt de aanvraag nog beoordeeld door Allianz. Dus de agenten zien dit ook niet terug dat ik tijdelijk was verzekerd. Ik denk dat Allianz niet heeft door gegeven?

• van der Berg
Nee ik heb niks ontvangen zelfs via de email geen berichten meer en tijdens mijn telefonisch gesprek met Allianz zouden ze mij de polis en de groene blad met hun factuur toe sturen ik betaal 1 jaar vooruit en ik zou dan 495 euro moeten betalen maar de medewerker bij Allianz vertelde mij daar krijgt u nog een factuur van ons en hoe het bedrag moet worden ovegemaakt.

Mijn aanvraag is geregeld via een een tussenpersoon

van der Berg wijzigde deze reactie 14-01-2020 02:41 (6%)

• van der Berg
Ik heb gebeld met Allianz en ben inmiddels sinds 1 januari 2020 verzekerd. Ik heb vanochtend om 6:00 een mail ontvangen met daarin dat mijn Toyota nu 100% gedekt is bij mijn nieuwe verzekering, deze ga nu printen als bewijs. Ik moet over 1 uur bellen naar de polis afdeling om te vragen.

Bij RDW kenteken sta ik nog steeds op Nee bij WAM verzekerd?
Gefeliciteerd met uw AutoCash Verzekering.

Uw TOYOTA is verzekerd! U kunt veilig de weg op. Uw nieuwe polis, nota en Internationaal Verzekeringsbewijs (groene kaart) ontvangt u op korte termijn van Allianz. Het voorlopige dekkingsbewijs blijft geldig totdat u de nieuwe polis heeft ontvangen.

van der Berg wijzigde deze reactie 14-01-2020 10:03 (30%)

• van der Berg
Kan ik nu opnieuw staande gehouden worden door de politie. Volgens de medewerker van Allianz kan ik nu veilig de straat op en gewoon rijden

• van der Berg
Is het normaal dat ik nog steeds geen polisblad en groene kaart heb? Terwijl de verzekering al loopt sinds 1 januari 2020

Duidelijk ik ga printen en daarmee even lamg bij het politiebureau en ik ga zo die documenten opvragen bij Allianz

• van der Berg
Ik ben nu op het politiebureau en ze zijn bezig. Allianz heeft mij een mail gestuurd dat ik tijdelijk verzekerd was. Dit e-mail is niet geldig volgens de politie omdat er geen datum inzat en ze vonden dat algemeen dus heeft Allianz mij wederom een nieuwe gestuurd waar datums in zitten.

Ik krijg deze week mijn polis en groene blad en nota per mail voor 1 jaar betaal ik vooruit via automatisch incasso.

De overstap bespaar ik €10,02,- per maand is al €120 op jaarbasis. Bij mijn vorige verzekeraar betaalden ik €51,28,- voor het nieuwe jaar voor All-risk bij Allianz €41,26,- per maand. Alleen had ik bij mijn oude verzekeraar no-claim op vandalisme waardoor mijn premie niet omhoog gaat maar ik neem dat voor lief.

Ik kon €51,28 betalen maar vond dit wel hoog

van der Berg wijzigde deze reactie 14-01-2020 11:43 (4%)

• van der Berg
De agente kwam en zei alles zit goed en is in hun systeem gezet

• van der Berg
Nee zelfs geen login en wachtwoord die moet ik nog krijgen.

Het was een gedoe inderdaad en ik weet niet of ik het had gedaan als ik het had geweten en nu ik weet dat het zo loopt en ik denk volgende keer langer over na. Ik ben nu 1 jaar vast met Allianz daarna mag ik er maand opzegbaar

van der Berg wijzigde deze reactie 14-01-2020 12:53 (69%)

• van der Berg
Ik heb zojuist per mail mijn polis en groene kaart en de nota ontvangen van Allianz. Alleen bij RDW sta ik nog op Nee WAM VERZEKERD

• van der Berg
Ik heb gekeken op RDW met mijn kenteken en ben nu WAM VERZEKERD JA
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True