Spotify Connect: slechte kwaliteit op Onkyo TX-NR686

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:10
Ik heb een vrij vreemd probleem met mijn net aangekochte Onkyo NR686.

Het geluid via spotify is ronduit slecht. De bluetooth verbinding van dit apparaat levert beter geluid op, wat niet helemaal klopt.

Als ik spotify connect van mijn samsung tv of shield gebruik, is het geluid vele malen beter. Als in, letterlijk verschil tussen dag en nacht.
Ik heb hier even op gezocht en het is een vrij bekend probleem op diverse receivers, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren, en eventueel een oplossing gevonden hebben?
Ik hoef namelijk niet persé de tv aan te hebben als ik naar muziek luister, en in de huidige staat is dat helaas wel nodig als ik een beetje kwaliteit wil ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:30
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1967152

je bent de tweede met dezelfde klacht deze week. Het heeft de schijn van een productiefout bij Onkyo.
advies, hang er een yamaha wxad 10;netwerk speler voor en sluit deze aan op de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Ik heb ongeveer een zelfde probleem met een Harman Kardon soundbar. Ik begin me af te vragen of het wel een probleem van de fabrikanten is of misschien Spotify zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
Ik heb een Yamaha WXAD-10 aan mijn receiver hangen en geen enkel probleem qua geluidskwaliteit (zit in Slowakije, geen idee of dat uitmaakt overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:20
Ik zou zowel Onkyo als Spotify aanschrijven en ze het probleem voorleggen, kloppen doet het in elk geval niet.

Gebruik hier Spotify Connect via Chromecast en PS4, met beide geen problemen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb dezelfde reciever en bij mij werkt het perfect. Misschien is slechte wifi de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:10
Ik ga maar eens contact opnemen met Spotify en Onkyo, misschien is het een defect in het apparaat zelf. Hij hangt bedraad aan het netwerk, met cat6 bekabeling net als de rest van alle apparatuur.

Wat betreft de externe speler: dat doe ik liever niet. Het staat inmiddels al vrij vol bij mijn tv kast, dus een extra kastje is geen optie :p Daarnaast vind ik het ook gewoon niet acceptabel dat de kwaliteit dusdanig laag ligt bij een nieuwe receiver. Het is nu maar even afwachten wat Onkyo en spotify erover te melden hebben :)
Pagina: 1