Onkyo TX-NR616, constant Spotify problemen, zoek vervanging.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik denk er over mijn Onkyo te vervangen door een merk welke Spotify wel stabiel ondersteunt.
Ik heb geen idee welke merken er zijn of wat ongeveer gelijkwaardig of beter is..

Budget? de Onkyo was 5 a 6 jaar geleden nog geen €400 dus in deze klasse weer.

Ik gebruik het nu als Internet speler voor radio en Spotify, maar ook voor Surround sound 5.1 voor de tv
Ik wil het met een app op Android besturen en alles via HDMI aansluiten of optisch

Ik heb niet genoeg verstand van tegenwoordige apparatuur om zelf een keuze te maken

Speakers heb ik, 4x Bose melkpakjes en een niet actieve? bas speaker

Ik zit ondertussen 3 items te bekijken en vraag me af welke ik het beste zou kunnen nemen voor mooi geluid en genoeg aansluitmogelijkheden. Er zijn in de vergelijking benamingen die me niet veel zeggen. Wat is wat en hoe belangrijk is het nu en later.

1 op een 7.1 moeten daar ook 7 speakers op of kan 5 ook?
2 4K? Het is toch geen tv, waar gaat dit over?
3 6 \ 6-8 \ 6-16 ohm?
4 DAC chip, wat is goed?
5 BIT & Sample is meer beter?
6 wat is het verschil tussen DTS en True surround sound
7 Wat is een pre-out audiokanaal?
8 Wat is RCA audio Line uitgang\ingang?
9 Is wifi direct belangrijk?
10 Multiroom? wat is een must?
11 TuneIn of Vtuner
12 WAT is DAB
13 wat is Google Cast
14 Wat is HI-RES
15 Wat is MusicCast
16 Upscaling naar HD pf 4K ?

denon-avr-x2500h: https://www.coolblue.nl/product/823945/denon-avr-x2500h.html
sony-strdn1080: https://www.coolblue.nl/product/773486/sony-strdn1080.html
yamaha-rx-d-485-zwart: https://www.coolblue.nl/p...amaha-rx-d-485-zwart.html

[ Voor 43% gewijzigd door Eldijomo op 10-01-2020 19:41 ]

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:30
je kan ook je onkyo houden en hier een yamaha musiccast aankoppelen. De goedkoopste wxad 10 kost iets meer dan 100 euro en dat is minder dan je kwijt zou zijn aan een nieuwe versterker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik ben vanaf een vergelijkbare Onkyo naar deze sony gegaan: pricewatch: Sony STR-DN1080
In de aanbieding gekocht voor 433.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
aljooge schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:22:
je kan ook je onkyo houden en hier een yamaha musiccast aankoppelen. De goedkoopste wxad 10 kost iets meer dan 100 euro en dat is minder dan je kwijt zou zijn aan een nieuwe versterker
Hier ga ik eens naar kijken wat dit kan en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Ik ga vanmiddag een ChromeCast V3 ophalen. Na de tip over de wxad 10 en diverse reviews is dit voor mij een mooie tijdelijke oplossing hoop ik. Doet bijna hetzelfde, maar is veel breder compatibel met andere hardware in huis.

Mocht dit niet te ingewikkeld zijn en voor iedereen in huis goed, maar vooral makkelijk te bedienen dan is dat mooi. Komen er te veel stappen om Spotify aan te zetten voor de fam. moet er echt een nieuwe installatie komen.

Tips, advies en antwoorden op mijn vragen blijven dus zeer welkom

[ Voor 183% gewijzigd door Eldijomo op 11-01-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Deze vraag is vervallen door de aanschaf van een Denon X2600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:30
Eldijomo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:10:
Deze vraag is vervallen door de aanschaf van een Denon X2600H
De grote vraag. Heb je spotify goed draaiend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

aljooge schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:03:
[...]

De grote vraag. Heb je spotify goed draaiend?
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, ik heb een Yamaha versterker maar Spotify connect is afentoe echt drama... Wil niks afspelen of niet vooruitgaan in playlist maar wel terug, soms wil hij gewoon pertinent geen verbinding maken en soms houden deze problemen zelfs aan nadat de stroom er een minuutje af is geweest en/of de router gereset is. Ik verbind over wifi overigens.

Maar nu ik dit zo lees en mensen met 2 andere merken versterkers ook mot hebben met Spotify vraag ik me echt af waar het nou precies aan ligt...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:20
Waarom geen Chromecast eraan of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Hij staat net dus over stabiel kan ik nu nog niet veel zeggen maar Spotify was in een paar minuten werkend en nergens problemen mee.

Ik heb het vermoeden bij Onkyo dat de moederborden slecht zijn. Er was al een nieuwe onder verlengde garantie in gezet maar ik kreeg toch weer dezelfde connectie problemen houden en was er klaar mee.

Waarom geen Chromecast? werkte gewoon niet zonder tv. En ik wil geen tv aan om Spotify te luisteren. Zeker niet met visite, dat stoort mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Als je de Chromecast op de HDMI van de receiver aansluit dan werkt het toch ook gewoon zonder tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldijomo
kever678 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:37:
Als je de Chromecast op de HDMI van de receiver aansluit dan werkt het toch ook gewoon zonder tv?
Was dat maar waar, mijn eerste gedachte ook. Helaas 7 HDMI poorten. 1 ARC bestemd voor de tv, 1 er naast SUB het enige HDMI kanaal waar het werkt en op de andere HDMI poorten doet het niets. Helaas zodra het in de SUB haat neemt de chromecast alles over en is mijn tv beeld verdwenen. Alle instellingen geprobeerd en opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
Ok, heb zelf ook een chromecast en dezelfde versterker maar gebruik hem (bewust) wel via de HDMI op de TV.

Zou denken dat het zou werken maar blijkbaar niet. Deze receiver heeft wel vaker wat vreemde zaken qua HDMI/ARC etc etc.

Hoewel ik persoonlijk eerder de tv erbij aanzet voor de muziek dan gelijk de receiver compleet vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldijomo
kever678 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:46:
Ok, heb zelf ook een chromecast en dezelfde versterker maar gebruik hem (bewust) wel via de HDMI op de TV.

Zou denken dat het zou werken maar blijkbaar niet. Deze receiver heeft wel vaker wat vreemde zaken qua HDMI/ARC etc etc.

Hoewel ik persoonlijk eerder de tv erbij aanzet voor de muziek dan gelijk de receiver compleet vervangen ;)
In de laatste zin heb je denk ik helemaal gelijk maar soms moet je jezelf een beetje kietelen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 14:57

NeHoX

Gamer + PV

Sonos AMP een optie?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Wintervacht Ik heb een generatie oude marantz waar ook Heos in zit en dat werkt nu al een jaar prima :). Dat is volgens mij hetzelfde (of ouder) dan wat er in de huidige Denon en Marantz receivers zit.

Ik vind ingebouwde spotify trouwens relaxed, omdat de versterker nu aan gaat als ik op de telefoon muziek spelen start.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even een paar antwoorden op enkele van je vragen:
Eldijomo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:05:
Ik denk er over mijn Onkyo te vervangen door een merk welke Spotify wel stabiel ondersteunt.
Ik heb geen idee welke merken er zijn of wat ongeveer gelijkwaardig of beter is..

Budget? de Onkyo was 5 a 6 jaar geleden nog geen €400 dus in deze klasse weer.

Ik gebruik het nu als Internet speler voor radio en Spotify, maar ook voor Surround sound 5.1 voor de tv
Ik wil het met een app op Android besturen en alles via HDMI aansluiten of optisch

Ik heb niet genoeg verstand van tegenwoordige apparatuur om zelf een keuze te maken

Speakers heb ik, 4x Bose melkpakjes en een niet actieve? bas speaker

Ik zit ondertussen 3 items te bekijken en vraag me af welke ik het beste zou kunnen nemen voor mooi geluid en genoeg aansluitmogelijkheden. Er zijn in de vergelijking benamingen die me niet veel zeggen. Wat is wat en hoe belangrijk is het nu en later.

1 op een 7.1 moeten daar ook 7 speakers op of kan 5 ook?
Tuurlijk kan dan. Je kunt er ook maar 2 speakers op aansluiten, of 3, of 4, etc.
2 4K? Het is toch geen tv, waar gaat dit over?
Klopt, maar over het algemeen fungeert een receiver als hub tussen allerlei audio- en video-apparaten. Je kunt dus het beeld van je mediaspeler, tv-tuner of spelcomputer - dat mogelijk in 4k is - via je receiver naar je tv doorsturen. Dan wil je natuurlijk wel dat het 4k-signaal door je receiver begrepen wordt en doorgestuurd kan worden.
3 6 \ 6-8 \ 6-16 ohm?
Niet op letten bij de aankoop. Dat is het simpelste antwoord.
4 DAC chip, wat is goed?
Alle receivers en cd-spelers hebben een ingebouwde DAC. In principe is alles ok en worden de signalen bit-perfect 1-op-1 doorgestuurd naar het volgende apparaat.
5 BIT & Sample is meer beter?
6 wat is het verschil tussen DTS en True surround sound
Bedoel je DTS en Dolby (True HD)? Dit zijn 3d-audio-formaten die 5.1 geluid (of zelfs met meer speakers) kunnen laten horen. Wat beter is, is volgens mij een kwestie van smaak. Ik heb na tig films nog echt geen idee waar mijn voorkeur zou liggen, en of je het (mogelijke?) verschil überhaupt kunt horen. Het ligt er ook maar net aan hoe de regisseur en technici het filmgeluid gemixt hebben.
7 Wat is een pre-out audiokanaal?
8 Wat is RCA audio Line uitgang\ingang?
RCA (Radio Corporation of America) is een bedrijf dat de RCA aansluiting ontwikkelt heeft. In de volksmond wordt dit de tulpstekker/tulpaansluiting genoemd. De naam cinch kan je ook tegenkomen. Tegenwoordig sluiten we veel apparaten digitaal aan (HDMI, optisch, coaxiaal), maar analoge apparaten worden vaak met tulpkabels verbonden.
9 Is wifi direct belangrijk?
10 Multiroom? wat is een must?
Kwestie van smaak. De een zweert bij het gemak van Sonos; de ander heeft bijv. liever Heos (van Denon en Marantz) of MusicCast (van Yamaha).
11 TuneIn of Vtuner
Ik ken alleen TuneIn. Dat werkt prima.
12 WAT is DAB
Digitale vervanger van FM. Handig voor in de auto, of binnenshuis, wanneer je receiver niet op de Wifi, of internetkabel aangesloten kan worden. In alle andere gevallen ben je net zo goed af met internetradio van TuneIn.
13 wat is Google Cast
Een zendprotocol waarmee je simpel het beeld op je tablet of smartphone kunt streamen naar je tv, zonder dat je hiervoor een kabel nodig hebt.
14 Wat is HI-RES
audio- of video-bestanden met een hogere resolutie. Dat hoeft overigens niet altijd een hogere kwaliteit te betekenen.
15 Wat is MusicCast
draadloze multiroom audio

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1