maxkranendijk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:46:
[...]
Ik heb al vaker bij de buren gevraagd, maar niemand weet zelf wat er al is gedaan.
Vandaag advies gekregen. Mijn kruipruimte is mooi droog (en ruikt droog, volgens hem belangrijk). Volgens hem zijn Tonzon en Isobooster de beste opties (en dan ook de bodem afdekken). Er zou geen extra risico op houtrot moeten komen bij een droge kruipruimte, ook al wordt de kruipruimte dadelijk niet meer 'meeverwarmd' omdat er geen isolatie is. Bij een koude ruimte is er alleen maar minder vocht wat optrekt of verdampt volgens hem en je houdt meer vocht tegen wegens de laag die direct op het zand ligt.
Ik wacht nog op het hele rapport en dan ga ik een installateur zoeken die zowel Tonzon als Isobooster levert en hem/haar vargen wat hij adviseert bij mijn woning. Iemand advies of ervaring of je Tonzon beter door Tonzon kan laten installaren of door een onafhankelijke installateur?
heb je een folder gelezen of werk je voor tonzon ?
- het is een snelle "easy money" ding, en daar vertrouw ik niet veel in..
- het kost nauwelijks minder ..(lees veel winst voor iemand) dan een andere isolatie methode. voor 500 tot 1.000 extra heb je wellicht meer waar voor je geld.
- welke R-waarde heb je dan ?
Tonzon werkt (wellicht) maar alleen als het goed gemonteert is .. en geen enkel gaatje bevat. en goed afsluit. het is lastig later bij andere verbouwingen dus hierin "gaatjes" te maken.. iets wat je met pur/glaswol/eps niet zal hebben.
PS foto's op zijn kop .. ?
ik zou eerder een renovatie vloer kiezen hout vervangen door Staal met EPS ertussen, het is wel iets duurder maar duurzamer. droogbouw is dit 2 dagen werk ..
Folie op de grond is alleen om te zorgen dat vocht niet kan stijgen .. (en je droog werkt) .. voor 100,- is dit een no-brainer
[
Voor 3% gewijzigd door
vso op 15-01-2020 21:03
]