Noise canceling koptelefoon advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik zoek een?
een noise canceling koptelefoon

Wat is je budget?
rond de 350€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
vooral muziek luisteren, meer doe ik eigenlijk niet

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb al een aantal Koptelefoons gevonden, ik kan alleen moeilijk kiezen.
de bose quietcomfort 35 II
De senheiser PXC 500-II mijn favoriet
En de sony WH-1000XM3
Ik kan moeilijk kiezen ook omdat het geluid van de senheiser goed is, mar waarschijnlijk minder goed met mijn samsung s10 dna met bv een apple. Nu zul je dit waarschijnlijk niet zo snel merken (op spotify) maar toch. Ook denk ik dat de sony betere noise canceling heeft maar ga toch liever voor de senheiser als dit nauwelijks scheelt. De bose is mijn tweede keus omdat ik bose gewoon een goed merk vind en de noisecanceling gewoon goed is. Ik heb thuis ook meer bose. Alleen qua geluid twijfel ik. Senheiser levert wel studie geluid, alleen deze is net nieuw dus weinig gebruikers reviews.

Welke vragen heb je hier nog over?
hebben jullie aanbevelingen of welke zou ik kiezen?

Beste antwoord (via ElbowTrouble op 01-02-2020 23:54)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34

lasharor

7 december 2004

Ik zou naar de Mediamarkt (of vergelijkbaar gaan) en een aantal van deze headsets proberen.

Ik had een tijd geleden de Sony online besteld maar toch weer vrij snel terug gestuurd omdat ik relatief grote oren heb wat voor irritatie zorgt in combinatie met de grote druk die zo'n headset uitoefend op je hoofd.

De NC of geluid kan dan fantastisch zijn maar als je hem na een half uur weer moet afzetten heb je daar natuurlijk vrij weinig aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Ik heb zelf de QC35 vanaf het begint en hij bevalt nog steeds erg goed.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34

lasharor

7 december 2004

Ik zou naar de Mediamarkt (of vergelijkbaar gaan) en een aantal van deze headsets proberen.

Ik had een tijd geleden de Sony online besteld maar toch weer vrij snel terug gestuurd omdat ik relatief grote oren heb wat voor irritatie zorgt in combinatie met de grote druk die zo'n headset uitoefend op je hoofd.

De NC of geluid kan dan fantastisch zijn maar als je hem na een half uur weer moet afzetten heb je daar natuurlijk vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Je kan ook hier eens een balletje opgooien en teruglezen: Het grote Headphones topic

Ik heb de QC35-ii en hij bevalt goed. Ik vind van de nieuwe Bose het design persoonlijk minder mooi. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb de Bose Heaphones 700 (opvolger QC35-II), en die bevalt uitstekend. Ik heb meerdere koptelefoons gepast en uiteindelijk degene gekozen die (naast geluidskwaliteit) ook comfortabel zat.

Ik zou de tip van @lasharor opvolgen en gaan luisteren/passen.

Heb je ook al de review van Tweakers zelf gelezen van laatst?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-09 20:06
Ik heb zelf de Sony 1000XM2 en zou geen ander willen. Geluid is fantastisch en de NC misschien nog beter. Maar dit is inderdaad persoonlijke voorkeur. De Sony heeft beter geluid terwijl de Bose vaak lekkerder zit voor langere periodes.

Ik zou idd de verscheidende reviews gaan lezen. Regelmatig worden deze tegen elkaar vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb nu 2x weken de Sony 1000XM3, en ik zou echt niks anders willen. Heerlijke koptelefoon met goede kwaliteit NC

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
Ik raad ook zeker aan om de Headsets eens op je hoofd te gaan zetten ;). Ik twijfelde vorig jaar zelf tussen de Sony 1000XM3 en Bose QC35II. Heel persoonlijk, maar ik vond de Bose echt een stuk beter zitten/passen dan de Sony. (Terwijl die eerste wellicht betere Noise Cancellation heeft.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

de Bose kan iig heel makkelijk wisselen tussen verschillende bluetooth apparaten. Handig als je een iPhone, iPad, MacBook en een tv hebt die je allemaal wel eens gebruikt. Maar geen idee hoe handig die andere headphones dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 13:40
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:48:
de Bose kan iig heel makkelijk wisselen tussen verschillende bluetooth apparaten. Handig als je een iPhone, iPad, MacBook en een tv hebt die je allemaal wel eens gebruikt. Maar geen idee hoe handig die andere headphones dat doen.
Dat is wel een feature die de Sony XM3 missen jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ik heb op dit moment een PXC 550 over mijn oren. Uitstekend geluid (als je het mij vraagt), noise cancelling ben ik tot op heden nog niet beter tegengekomen. Ik kan hem qua draagcomfort de hele dag op hebben zonder pijnlijke oren of andere narigheden die je zo nu en dan tegenkomt.
Tevens kan hij aan meerdere apparaten tegelijk gekoppeld zijn, dit bericht typ ik terwijl hij aan mijn laptop en telefoon gekoppeld zit. Èn hij pauzeert mijn muziek ook nog wanneer mijn telefoon of softphone overgaat.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:33

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zoals je ziet is dit nogal een persoonlijke vraag. De beste oplossing is even naar een winkel gaan waar je ze fysiek op je hoofd kan zetten.

Bij mij op het werk zie je voornamelijk QC35 II's, maar ook de Sony noise cancelling headphones. De verhouding zal ongeveer 70/30 zijn. Ikzelf verkies de QC35's vanwege het zitcomfort.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09-2023
Welke heeft de beste bass/lage tonen, ik luister vooral naar muziek met lage tonen en een beetke middentonen. Daarmee bedoel ik niet dat de bass volledig de rest overstemt maar dat het wel goed hoorbaar is

[ Voor 30% gewijzigd door ElbowTrouble op 14-01-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb een dali maar die heeft een erg mooi geluid en niet zo bass heavy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31
Heb zelf sinds een aantal weken de Bose 700, maar ben eigenlijk best teleurgesteld in de kwaliteit. De headset heeft best veel (software) problemen en Bose lost ze niet of nauwelijks op. Op het Bose forum wordt veel geklaagd en meer advies dan "reset your headset" wordt eigenlijk niet gegeven. Als het het device met één apparaat tegelijk verbind werkt het ook, maar meerdere apparaten tegelijk werkt (nu) gewoon niet.
Als ik het nog eens moest doen zou ik de 700 skippen totdat ze hun zaakjes op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Laatst online: 12-09 13:26
ElbowTrouble schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:09:
Welke heeft de beste bass/lage tonen, ik luister vooral naar muziek met lage tonen en een beetke middentonen. Daarmee bedoel ik niet dat de bass volledig de rest overstemt maar dat het wel goed hoorbaar is
Ik denk dat dit wederom persoonlijke smaak is. Mijn PX550 heeft uitstekende lage tonen, niet overstemmend, maar dat is mijn simpele mening. De buurman hierboven/onder kan een totaal andere mening hebben.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
ElbowTrouble schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:09:
Ook deze tackle je het best door zelf eens te gaan luisteren in een mediamarkt oid. Zet je eigen voorkeurs muziek op en kijk welke koptelefoon je daarbij het best bevalt.
Als je nog even wacht heb je wellicht weer mooie korting met de BTW dagen bijvoorbeeld. Vorig jaar zelf tijdens zo'n dag de NC van de koptelefoons geprobeerd in een drukke MM, dat was een verademing.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:42
De Bose QC35 is voor mij de beste deal en combi m.b.t. geluidskwaliteit, pasvorm, comfort, functionaliteit en design.
Daarna kwam de QC35II welke praktisch gelijk is en nu is er een nieuw model, totaal ander design.

Ga ze eens passen en luisteren :) wellicht dan ook Sony of Sennheiser proberen.
Pagina: 1