Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bramp4421
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:52
Beste Tweakers,

Vroeger op de middelbare school heb ik altijd tegen mezelf gezegd: ik word later kok, ICTer of ga in de gehandicaptenzorg werken. Ik weet het.. Erg uiteenlopend maar je bent 15 jaar en moet simpelweg een keuze maken. Ik heb 5 jaar geleden de keuze gemaakt voor de gehandicaptenzorg. O.a. omdat mijn vader en moeder in dezelfde tak werken en het me wel leuk leek na het lopen van een maatschappelijke stage. De laatste jaren vind ik het steeds minder leuk en denk ik dat ik op zoek moet naar een vakgebied waar ik meer voldoening uit kan gaan halen. Vroeger was ik altijd veel bezig op de PC, loste hier en daar problemen op voor mensen in mijn nabijheid en kreeg hier altijd veel energie van. Ik zit er daarom aan te denken om me buiten de zorg, in de ICT te gaan oriënteren. Nu weet ik dat de ICT een erg breed vakgebied is en is mijn vraag aan jullie hoe ik een redelijk beeld kan krijgen op verschillende gebieden binnen de ICT. Wellicht zitten er Tweakers tussen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en op een bepaalde manier zich zijn gaan oriënteren.

Alle input en vragen zijn welkom!

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groetjes, Bram

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:40

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Aangezien ICT heel erg draait om zelf uitzoeken, en we hier op GoT zitten is vraag 1 van ons: wat heb je zelf al gevonden? Zie ook
- Keuze tussen IT-servicemanagement en Software Engineering
- Ervaringen carrièreswitch naar IT
- Tips voor beginnende ICT-ers
- Zijn zelfgeleerde programmeurs nog steeds gewild?
- Hoe rol ik de ICT in?Ben ik geschikt? Geld is geen drijfveer
- Tips voor het vinden van een startersfunctie?
en zo nog veeeel meer.

Als je aangeeft wat jouw topic anders maakt dan de andere dan krijg je beter advies ;)

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-01 22:36
bramp4421 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:11:
Vroeger was ik altijd veel bezig op de PC, loste hier en daar problemen op voor mensen in mijn nabijheid en kreeg hier altijd veel energie van. Ik zit er daarom aan te denken om me buiten de zorg, in de ICT te gaan oriënteren. Nu weet ik dat de ICT een erg breed vakgebied is en is mijn vraag aan jullie hoe ik een redelijk beeld kan krijgen op verschillende gebieden binnen de ICT.
Dit is een erg open vraag moet ik zeggen. De eerste zin is vooral helpdesk/support werk. Daar kan je soms, met relatief weinig ICT kennis, komen te werken.

Het is, vond ik, wel vaak erg monotoon werk. Mocht je verder willen groeien: al gekeken naar een opleiding binnen de IT? Ga naar open dagen voor HBO Informatica of Computer Science op WO niveau bijvoorbeeld. Krijg je wellicht een beter beeld van wat ICT is, en wat jij interessant vindt.

• bramp4421
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:52
Panini schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Dit is een erg open vraag moet ik zeggen. De eerste zin is vooral helpdesk/support werk. Daar kan je soms, met relatief weinig ICT kennis, ik komen te werken.

Het is, vond ik, wel vaak erg monotoon werk. Mocht je verder willen groeien: al gekeken naar een opleiding binnen de IT? Ga naar open dagen voor HBO Informatica of Computer Science op WO niveau bijvoorbeeld. Krijg je wellicht een beter beeld van wat ICT is, en wat jij interessant vindt.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat open dagen inderdaad waardevol kunnen zijn in deze. Ook heb ik al wat lijntjes lopen om met een aantal ICTers om een keer mee te lopen met hen. Wellicht krijg ik op die manier ook een beter beeld.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True