Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt een thuisserver/backupserver. Zal Debian 10 gaan draaien. Geen ZFS of andere rare gekkigheid, beide HDD's gaan als JBOD (met offsite backup, dus laat de hooivorken maar vallen
). De SSD zal als bootdisk dienen.
Soms nog overnacht wat zaken doen als dingen compileren, maar dat hoeft niet bliksemsnel te gaan. Dat soort dingen gaan op dit moment prima op mijn 2600X in mijn desktop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan de prijs van het systeem zoals die nu is, bij voorkeur. Als er een significant voordeel aan is dan maximaal 850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een mini-ITX behuizing en een PSU die 600 watt kan leveren. Lijkt me ruim voldoende, al helemaal als er geen GPU in zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje compleet, dus ik heb verder niks nodig. Behalve feedback van jullie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, Ryzen CPU's, maar dat zal wel logisch zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet per se.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Feedback over onderstaande wenslijst, specifiek het volgende:
Mocht jullie andere dingen opvallen hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het nemen van de tijd van een antwoord!
Het systeem wordt een thuisserver/backupserver. Zal Debian 10 gaan draaien. Geen ZFS of andere rare gekkigheid, beide HDD's gaan als JBOD (met offsite backup, dus laat de hooivorken maar vallen
Soms nog overnacht wat zaken doen als dingen compileren, maar dat hoeft niet bliksemsnel te gaan. Dat soort dingen gaan op dit moment prima op mijn 2600X in mijn desktop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan de prijs van het systeem zoals die nu is, bij voorkeur. Als er een significant voordeel aan is dan maximaal 850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een mini-ITX behuizing en een PSU die 600 watt kan leveren. Lijkt me ruim voldoende, al helemaal als er geen GPU in zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje compleet, dus ik heb verder niks nodig. Behalve feedback van jullie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, Ryzen CPU's, maar dat zal wel logisch zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet per se.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Feedback over onderstaande wenslijst, specifiek het volgende:
- Is de CPU misschien niet overkill?
- Zijn er betere opties voor harde schijven?
- Is de snelheid van het geheugen goed?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 325,05 | € 325,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 2 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 89,90 | € 179,80 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR29N21D8/16 | € 69,67 | € 69,67 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 684,47 | ||
Mocht jullie andere dingen opvallen hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het nemen van de tijd van een antwoord!