Access point gezocht met parental control in AP mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqueje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:11
Beste medetweakers,

Vanwege het beroerde bereik van de wifi en het gebrek aan parental controls in de KPN Experiabox (ZTE H369A), heb ik een tijdje geleden een TP-Link Deco M4 mesh set aangeschaft. Wifi bereik prima, echter werken de parental controls alleen in Router mode en niet in AP mode. Ik heb een tijdje zitten prutsen om het in Router mode aan de praat te krijgen, maar er was altijd wel iets dat niet werkte (internet, IP-TV, NAS etc).

Ik ben nu dus op zoek naar een access point met parental controls (m.n. tijdschakeling en/of limieten per apparaat) in AP mode. Ik heb hier zelf uiteraard ook info over proberen te vinden, maar het probleem is dat het vaak niet duidelijk is, of, en hoe, parental controls in AP mode beschikbaar zijn. Mijn hoop is dat op dit forum mensen zitten die tegen hetzelfde probleem aan zijn gelopen en daar een goede oplossing voor hebben gevonden :)

Mijn budget hiervoor is maximaal ongeveer 200 euro, maar elke oplossing is welkom.

Molecular designer

Beste antwoord (via Luqueje op 11-01-2020 11:55)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Ik weet dat er een uurschema mogelijk is met de AP's uit de unifi-lijn van Ubiquiti. Op het moment van uitschakeling, gaat gewoon die ganse SSID eruit. Je kan meerdere SSID's uitzenden, en die instellingen zijn normaal per SSID in te stellen (bijvoorbeeld een SSID voor de kids, dat na 20u uitschakelt, en een algemeen SSID dat altijd actief is, maar waarvan de kinderen het wachtwoord niet kennen).
Ik kan enkel niet uit je verhaal opmaken of je de AP's bedraad kan aansluiten, aangezien je spreekt over een mesh-netwerk. En als je meerdere AP's nodig hebt om je wifidekking te verzorgen, gaat het je wel iets meer kosten dan die €200.
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/fbe8feb2-e07e-4992-8ec9-7b58bf371f1f/comments/67d48408-8f3a-4290-9218-f0fbbee634c7/0a58036d-a60b-4dc6-82db-ad2da761c076

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:20
Je kunt dat waarschijnlijk niet vinden omdat het technisch helemaal niet goed mogelijk is.
Om parental control te kunnen doen als apparaat moet al het verkeer wat je wilt controleren door dat apparaat zelf heen gaan: dat is de definitie van een router dus.
In AP mode verzorgt die alleen het wifi signaal, maar heeft geen zeggenschap over de routing en kan die dus geen verkeer blokkeren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Ik weet dat er een uurschema mogelijk is met de AP's uit de unifi-lijn van Ubiquiti. Op het moment van uitschakeling, gaat gewoon die ganse SSID eruit. Je kan meerdere SSID's uitzenden, en die instellingen zijn normaal per SSID in te stellen (bijvoorbeeld een SSID voor de kids, dat na 20u uitschakelt, en een algemeen SSID dat altijd actief is, maar waarvan de kinderen het wachtwoord niet kennen).
Ik kan enkel niet uit je verhaal opmaken of je de AP's bedraad kan aansluiten, aangezien je spreekt over een mesh-netwerk. En als je meerdere AP's nodig hebt om je wifidekking te verzorgen, gaat het je wel iets meer kosten dan die €200.
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/fbe8feb2-e07e-4992-8ec9-7b58bf371f1f/comments/67d48408-8f3a-4290-9218-f0fbbee634c7/0a58036d-a60b-4dc6-82db-ad2da761c076

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqueje
Ik snap dat het technisch uitdagend is, maar het zou toch op zijn minst mogelijk moeten zijn om een AP de wifi aan en uit te laten schakelen op een tijdgeschakelde basis? Ik kan ook wel AP achter een tijdschakelaar zetten, maar dan gaat een paar keer per dag de stroom eraf en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur en stabiliteit.
[edit] reactie op Vloris

[ Voor 3% gewijzigd door Luqueje op 11-01-2020 11:15 ]

Molecular designer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqueje
Arator schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:14:
De AP's worden bedraad aangesloten. Maar dit is inderdaad wel waarnaar ik op zoek ben: een tijdschakeling op de SSID. Ik zal me eens gaan verdiepen in de unify AP's

Molecular designer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galosh_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 11:34
Waarom niet gewoon de KPN Expedia box in Bridge modus zeten en dan de Routing op je TP link gebuiken en daarom weer parental controles

KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 11:45
Galosh_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:29:
Waarom niet gewoon de KPN Expedia box in Bridge modus zeten en dan de Routing op je TP link gebuiken en daarom weer parental controles

KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten
Dan moet je wel een V8 experiabox hebben. De experiabox zit ondertussen al op V12 ofzo.. Dit is meestal geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqueje
Ik heb een V10, maar ik kreeg het echt niet aan de praat. Op de TP link site staat ook ergens dat router mode niet werkt icm KPN experiabox

Molecular designer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galosh_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 11:34
Haha sorry ik ben al gelukkig een tijdje uit het KPN gedoe met die rare Expedia box gedoe.

Vogens mij mag je wel je eigen modem gebruiken, en uit eigen ervaring ook met parental control, lang leve neefjes zou ik Fritzbox aanraaden maar dat is persoonlijke smaak.

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609
Pagina: 1