Oude systemen waar je niet vanaf komt...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
Ieder bedrijf heeft ze wel oude systemen welke bedrijf kritisch zijn geworden en waar het hele bedrijf van afhankelijk is. Denk aan een excel file waar de hele financiële administratie in zit uit het jaar 2000 of een klassieke Windows XP bak die online moet blijven omdat anders product x niet meer werkt.

Inspiratie :P

W2K gaat stuk bij shutdown/reboot
RDP op Windows XP, hoe slecht is dit idee?

Wat zijn bij jullie in het bedrijf nu producten hardware of software die operationeel moeten blijven en waarom? Waarom kan dit niet vervangen worden door andere hardware of software?

Om zelf maar af te trappen :P

Wij hebben binnen het bedrijf niet veel oude meuk maar nog wel een microsoft dynamics crm 4.0 op een server 2008 machine. Welke uiteraard niet uit mag voor 14 januari. Uiteraard leuk geïntegreerd met Outlook waarbij het iedere keer weer billen knijpen is als er nieuwe Office updates uitkomen :+

Kunnen we er vanaf Ja tuurlijk, willen we er vanaf ja tuurlijk, gaan we er vanaf ja tuurlijk wanneer gaan we er vanaf uhmmm geen idee ;(

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Waar ik nu werk is er voor één klant nog een SFTP pakket wat op win 2003 srv draait.. draait geheel stand-alone in een eigen DMZ VLAN.

Waarom ? We hadden al lang gedacht dat die klant er niet meer zou zijn (staat/stond op omvallen) anders was deze wel in de migratie meegegaan naar een andere oplossing. Ook heeft de klant geen eigen IT meer en is slecht bereikbaar maar ga het binnenkort maar eens oppakken.

Verder alleen nog 3 win 7 systemen voor narrow casting clients,dat stond 2 jaar geleden al op de planning maar blijft maar naar onderen schuiven. De rest van de windows omgeving (250+ systemen) is allemaal win 10.1903+ of 2012r2+

Verder een hoop linux based (voornamelijk centos) en de oudste die nog niet gepatched is is van november (we hebben dan een freeze t/m mid januari). Heb alleen nog een Yii (v1) ding draaien welke niet te patchen is doordat bepaalde modules niet meer onderhouden worden. Deze zijn we al aan het herschrijven sinds mid 2019. Business applicaties, storage/virtualisatie en firmware (appliances) lopen we hooguit 2 interim/maintenance releases achter (tenzij het security fixes zijn). Voor de rest is alles up-to date. Maar dat komt ook omdat we een goede test/acceptatie omgeving hebben met ook eigen hardware waar we alles goed op kunnen nabootsen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Pfsense v1.?.? bij een klant want niemand durft ze te upgraden. Gaat over een grote klant en heeft een uptime van 1K+ dagen. Gelukkig staat de pfsense achter een grotere én recentere FW

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
Waar ik nu werk een half jaar geleden of zoiets een Windows XP virtueel gemaakt en gezorgd dat de oude software die er op draait geen netwerk (de enige reden dat dit nodig was, was omdat er een share werd gemaakt naar een folder op de PC die weer gebruikt werd door het DOS programma in plaats van dit gewoon met subst in plaats van net use) meer nodig heeft (Hyper-V).

Maakte helaas gebruik van oude databases (en DOS systemen) die te veel tijd zouden kosten om ze om te zetten naar een recent besturingssysteem.

Wordt ook alleen gebruikt om historische gegevens op te halen van kandidaten voor eventuele vrijstellingen maar wordt nog wel wat geld mee verdient (ook al wordt het per maand maximaal 4x gebruikt).

Gelijk ook een backup op de Sharepoint gezien het toch read only is maakt het niet uit als de machine nu instort of virtuele machine, opnieuw importeren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Bij ons zijn het geen servers, of services wat verouderd is. Maar meer de hardware in de panden.
Oude monitoren, oude desktops etc. Dit blijft allemaal draaien en wordt nooit ge-update omdat we alles via CTX doen.

Dit mag echt een upgrade krijgen, helaas is het bedrijf niet zo financieel erg goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik deed een klus bij een klant waar het hele administratieve systeem nog op Sybase draaide, nu spreken we niet over een klein clubje maar een organisatie die 5 miljard omzet draait en zelfs redelijk belangrijk voor de Nederlandse economie is, nu hoefde ik niets met Sybase te doen, maar wel met een applicatie die er tegen aan praat. Toen ik de .net versie van de applicatie upgrade bleek dit niet te kunnen omdat er geen driver support meer was....... bleek dat deze versie van Sybase al iets van 20 jaar niet meer support te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Ongeveer 4 jaar geleden gedetacheerd gezeten bij een bedrijf in de metaalindustrie waar in de machines nog een "pc" zat waarop Windows 3.11 / NT 4.0 stond.

Vervanging van deze machines zou op 600k per stuk komen.

Deze heb ik nog kunnen koppelen met een Windows 2008 Server zodat hier tekeningen vandaan gekopieerd kunnen worden.

Van wat ik heb begrepen draaien deze machines nu nog steeds.

[ Voor 8% gewijzigd door nextware op 31-01-2020 13:44 ]

Pagina: 1