Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1321740

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartphone om mijn Samsung Galaxy S5 te vervangen. Deze is echt op en loop vooral tegen de slechte batterijduur aan. Ik wil daarom een telefoon met:
- Android
- Goede batterijduur
- Relatief goede camera binnen de prijsklasse
- futureproof (ik koop niet elke twee jaar een nieuwe smartphone)

Wat is je budget?
Mijn budget ligt op max 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Weinig spannends: whatsapp, instagram en soms een game. Ik zou er ook graag mooie foto's mee maken.

Ik ben niet van plan zelf nog enorm te tweaken aan het apparaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke telefoons ik wel ben tegengekomen:
- Samsung Galaxy S9
- Google Pixel 3
- Oneplus 6T of 7
- Huawei P30

Alles heeft ook nog eens en pro/plus-versie of juist een light-versie, waardoor de keuze nog lastiger wordt. Laat het duidelijk zijn dat ik hier weinig verstand van heb.

Welke vragen heb je hier nog over?
Naast het kopen van een nieuwe telefoon zie ik ook mogelijkheden om een tweedehands toestel te kopen (bijv bij Used Products of Cex Leiden) met garantie. Kan iemand dit aanraden of juist afraden?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1321740 op 09-01-2020 17:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik zou een Xiaomi Mi 9t Pro nemen. Die heeft lange ondersteuning met software, snelle processor, etc.
product: Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb zelf nu een half jaartje een Xiaomi redmi 7 (200) euro.
Ik kwam vanaf een iPhone 8 maar vond het zonde om een dure telefoon te hebben (ben hovenier) .
De Xiaomi is een snel toestel en camera is met daglicht heel goed .
Bovenstaande is beter maar ook een stuk duurder .
Batterij is na een werkdag met veel podcast en telefoontjes 40 procent.
Dagen dat ik minder bel 80 procent .
Zit alleen een android skin op van xiaomi. Wat ik zelf erg fijn vind werken maar dat zou je even moeten bekijken via YouTube eventueel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu zo'n beetje elk merk aanbevolen gekregen. In de winkel zeiden ze dat ik voor een goede camera het beste bij Samsung kan blijven (bijv A70 of S9), een collega die er verstand van heeft zei Google Pixel of Oneplus en op dit forum is Xiaomi dus een aanrader...
Ik zoek nog even verder, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De uitdaging met oudere toestellen als de Samsung S9 is dat Samsung 3 jaar ondersteuning garandeerd met software updates vanaf release. De S9 is al bijna 2 jaar oud.
Oneplus doet iets soortgelijks, de 6T is al 2 jaar terug, de 7 1 jaar terug.
Google Pixel 3a kan een oplossing zijn (heeft goede camera), maar bijvoorbeeld ook heel snel updates en is officieel niet ondersteund in Nederland waardoor bijvoorbeeld bij vrijgave Android 10 upgrade, bij Pixel gebruikers ineens zaken als Bankieren niet meer werkte op de telefoon totdat de banken dat op orde gebracht hadden voor Android 10.
Grote voordeel van Xiaomi is de agressieve prijsstelling waardoor je een Samsung S10 processor krijgt in een toestel van rond de 400 Euro. Nadeel is een andere Skin die je moet aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1321740 Is de de afmeting ook van belang ?
Xiaomi is een stuk groter dan S5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@swhnld bedankt weer voor de uitgebreide uitleg. Ik neigde naar de Samsung A70, Oneplus 7 pro of Xiaomi mi 9t pro. Als ik jouw reactie zo lees is de xiaomi dus toch wel de beste keuze. Ik zou hem alleen graag even in mijn handen hebben voordat ik hem koop, maar in de mediamarkt ligt hij bijvoorbeeld niet. Kun je uitleggen of die skin echt heel anders is? Ik kon bijv ook nooit met een iphone omgaan haha.

Wel zag ik in de review op tweakers, dat de camera achterblijft bij de Pixel 3a en Huawei P30. Wat is de reden dat je toch de xiaomi aanbeveelt?

@Hackus goede vraag. Als hij maar in mn broekzak past, vind ik het eigenlijk wel prima. Begreep dat de oneplus ook geen kleintje is...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1321740 op 15-01-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1321740 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:47:
@swhnld bedankt weer voor de uitgebreide uitleg. Ik neigde naar de Samsung A70, Oneplus 7 pro of Xiaomi mi 9t pro. Als ik jouw reactie zo lees is de xiaomi dus toch wel de beste keuze. Ik zou hem alleen graag even in mijn handen hebben voordat ik hem koop, maar in de mediamarkt ligt hij bijvoorbeeld niet. Kun je uitleggen of die skin echt heel anders is? Ik kon bijv ook nooit met een iphone omgaan haha.

@Hackus goede vraag. Als hij maar in mn broekzak past, vind ik het eigenlijk wel prima. Begreep dat de oneplus ook geen kleintje is...
Zal eens gaan kijken bij Mediamarkt of belwinkel. even het gevoel hebben hoe groot etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
@Anoniem: 1321740 ik heb hem zelf ook sinds paar weken in bezit, net als jou kwam ik van een oud mobieltje (mijne was een galaxy S4, dus jouw voorganger.)
Eerste wat opvalt: JEMIG dat ding is gigantisch. En mooi. En snel.
Je kan er na 2 weken ook een eigen rom overheen gooien als je dat wilt.
Tip: kijk bij prijzen forum voor leuke aanbiedingen / kortingscodes die op dit moment lopen.

Mocht je meer een budget-mobiel zoeken, met prima camera, goede accuduur voor zijn prijs, zou je de eeuwige mi a3 kunnen pakken. Let wel op, dit ding kost minder dan 150 euro. MAAR hij heeft wel stock android one. Heb hem vorige week ook voor mijn buurvrouw gekocht, en die is er zeer blij mee.

https://www.kimovil.com/e...iaomi-mi-9t-pro-6gb-128gb

Voor vergelijken van mobieltjes , handige site + geeft goed aan waar goedkoopste te koop is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3oT6DIt.png

[ Voor 15% gewijzigd door 99ruud99 op 15-01-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Anoniem: 1321740 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:47:
Wel zag ik in de review op tweakers, dat de camera achterblijft bij de Pixel 3a en Huawei P30. Wat is de reden dat je toch de xiaomi aanbeveelt?
De Pixel3a is een risico met Android updates die zo snel komen dat het (tijdelijk) niet goed werkt, verder prima telefoon, alleen niet zo snel (zit een tragere processor in). Goede foto's komen door AI in de app die de foto's softwarematig corrigeren. Via XDA developers is die App ook voor andere telefoons te krijgen en te sideloaden.

Huawei P30 is al een jaartje ouder, en door handelsverbod met US komen er geen Android Upgrades meer, alleen beveiligingsupdates. Of je daar belang aan hecht is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@99ruud99 Haha, ja ik zal aan dat formaat telefoon wel echt even moeten wennen dan idd. Wel fijn dat jouw ervaringen zo goed zijn! Bedankt ook voor de tip van het prijzenforum. Ook de tip van de goedkopere versie is een goede, toevallig is mijn moeder ook zoekende.

@swhnld Wederom bedankt, ik ben er nu wel uit om die Xiaomi te nemen. Wil geen telefoon die straks opeens niet meer ondersteund of geüpdatet wordt. Echt top dat je me zo geholpen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
btw, als je nog moet kiezen is het ook slim om kimovil in de gaten te houden.
Waarschijnlijk is 6/128 perfect voor je, mocht je "extreem snel" willen kan je 8/128 gaan, maar waar gebruik je 8 GB RAM voor op een telefoon -.-
Pagina: 1