Beste optie thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo Mede Tweakers,

ik heb een jaren 30 woning gekocht waarvan ik eind maart de sleutel van in ontvangst mag nemen. Erg Leuk!
In mijn huidige woning was al een heel netwerk aangelecht, de kamers hebben op verschillende punten internet/coax aansluitingen.

Mijn nieuwe woning staat in Veendam en heeft een glasvezel aansluiting. Ik zal ook SKV gaan nemen. (Lokale provider)
In mijn nieuwe woning wil ik een soortgelijke situatie creëren als mijn huidige woning, echter hou ik mij nooit zo veel bezig met netwerken. Dus wil ik mij door jullie laten adviseren.

Wat ik nodig ben is ongeveer 8 wandcontactdozen plaatsen met een internet kabel aansluiting (ook 8 met coax)

SKV levert een FritzBox router, deze wil ik plaatsen in de meterkast en als eerste wifipunt gebruiken.
Van uit de Fritzbox wil ik het internet signaal splitsen naar 10 RJ45 aansluitingen. 8 welke in de wandcontactdozen komen en 2 voor extra acces punten.

Nu is mijn vraag hoe ik het beste dit netwerk kan aanleggen. Welke onderdelen ben ik nodig en waar moet ik vooral op letten.

Graag vul ik informatie aan indien nodig

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ronald92 hoewel de keuze reuze is en ik me kan voorstellen dat je er niet uit komt. Vraag je nu effectief of we even een boodschappenlijstje voor je gaan samenstellen. Zo werkt dit forum helaas niet.

Ga even zelf op onderzoek uit. Kijk bijvoorbeeld eens in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 en maak dan een lijstje met dingen die je denkt nodig te hebben. Open daarna gerust een nieuw topic en plaats daarin je onderzoek en wat meer informatie, zoals formaat van je huis, plattegrond e.d. zodat we gerichter advies kunnen geven.

Op dit topic komt in ieder geval een slotje.

Dit topic is gesloten.