Ik wil dit jaar nog een reis maken door Vietnam, Laos en Cambodja. Ik heb ongeveer vier weken de tijd. De grote vraag is echter waar deze reis te beginnen? In Hanoi en dan door naar Laos, Cambodja en vervolgens Ho Chi Min en weer terug naar Hanoi. Of is een andere route aan te raden?
Verwijderd
Vakantie begint op Schiphol (tenzij je daar werkzaam bent, dan begint de vakantie op het moment dat de wielen van de baan zijn)
Wat wil je gaan doen? Vlieg je van b naar c?
Loop je? Met de bus of trein?
Wat is je doel voor deze reis? Wat wil je allemaal zien?
Natuur, steden. Tempels, lokale drinktenten?
Wanneer zou je willen gaan... Dit jaar is nog al ruim... Morgen?
Of 1 december?
Wat wil je gaan doen? Vlieg je van b naar c?
Loop je? Met de bus of trein?
Wat is je doel voor deze reis? Wat wil je allemaal zien?
Natuur, steden. Tempels, lokale drinktenten?
Wanneer zou je willen gaan... Dit jaar is nog al ruim... Morgen?
Of 1 december?
Ik wil mij niet teveel vastleggen op de zaken tijdens mijn reis. Het plan is de maand maart (aankomend) te gebruiken voor deze reis. Bus en trein staat nog open. Doel is een combinatie van cultuur en ontspanning, maar zonder harde verplichtingen. Het zullen met name de bekende highlights zijn die ik wil bezoeken.
Over het algemeen is in 4 weken door 3 landen reizen niet doenlijk, dan heb je geeneens alle highlights gezien. Vietnam is prachtig en daar hebben wij 4 weken over gedaan, dat vonden we al te kort.
Ik zou eindigen met de Angkor Wat. Anders vallen alle tempels/ruines/oude steden daarna in het niet. Terwijl ze allemaal de moeite zijn.
Al is je tijd wel wat kort voor deze 3 landen. Alleen al in het gebied rond Siem Reap is makkelijk 10 dagen te vullen.
Al is je tijd wel wat kort voor deze 3 landen. Alleen al in het gebied rond Siem Reap is makkelijk 10 dagen te vullen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Noord en zuid Vietnam hebben in een andere periode regentijd. Verder zou ik mij voor 4 weken beperken tot een stukje van Vietnam en Ankor Wat.
Op deze manier is je opzet veel te breed, en heb je zelf te weinig onferzoek gedaan / geef je niet aan wat je motivatie is / wat je zoekt. Eigenlijk kunnen we dus niet veel met dit topic. Graag TS aanvullen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik heb met een aantal mensen gesproken en ben inderdaad tot conclusie gekomen dat het verstandig is om in vier weken alleen Vietnam aan te doen. Ik wil beginnen in Hanoi en terugvliegen vanaf Ho Chi Min... liefst aan het einde paar dagen strand.
Dan is eindigen in Phu Quoc een logische oplossing. je kunt van daar vliegen op Ho Chi Min en dan verder terug naar Europa. Check wel even wanneer daar het natte seizoen is. Onderweg naar Phu Quoc kun je dan de Mekong-delta bezoeken; Vinh Long was voor mij een goede overnachtingsplek.
Andere tips: Marble Mountains bij Da Nang, en met de scooter (kun je prima zelf rijden) van Hoi An naar het tempelcomplex van My Sun.
Andere tips: Marble Mountains bij Da Nang, en met de scooter (kun je prima zelf rijden) van Hoi An naar het tempelcomplex van My Sun.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Dank! Hebben jullie tips qua verblijf in Hanoi bij aankomst?
Maart is best ok voor zowel noord/midden/zuid, houd er rekening mee dat het in noord in de avond kan afkoelen.
Je mag echt best wel zelf wat meer uitzoeken voor je gaat
zeker hotels zijn bv nogal een persoonlijke keuze, ik heb in 1 - 5 * hotels gezeten en 5* is er ook goed betaalbaar, net afhankelijk van je budget.
bedenk even goed wat je precies wel en niet wil zien daar er nogal een hoop mooie dingen zijn die ook weer erg van jouw interresses afhangen.
maar ga in Hanoi in the Old Quarter zitten in ieder geval. je kan bv halong bay doen, ninh binh, trein naar hue/danang en zeker langs de keizerlijke graftombes etc.en een keer in hoi an.
hue-> da nang kan je bv mooi met auto danwel motor doen,via de oude weg
mogelijkheid vanaf hier is om naar siem reap te vliegen voor ankhor wat en dan door naar Saigon,bedenk je dan wel dat je een multivisit visum moet aanvragen. anders vanaf danang naar mui ne of gewoon Saigon en opzich vind ik dan eindigen op phu quoc nadat je bv nog de Mekong delta in geweest ben.
mocht je van klauteren houden kan je nog naar da lat.
Sla Nha trang over trouwens.
zit zelf een weekje in februari in Saigon op vrienden bezoek en doen we weekendje vung tau, en geniet iedere keer weer van Vietnam.
Vergeet ook vooral niet overal lokale gerechten te eten,dit verschilt echt per gebied en er is zo veel lekkers
maar echt probeer even een goed plan te maken met wat je wilt zien.
Je mag echt best wel zelf wat meer uitzoeken voor je gaat
bedenk even goed wat je precies wel en niet wil zien daar er nogal een hoop mooie dingen zijn die ook weer erg van jouw interresses afhangen.
maar ga in Hanoi in the Old Quarter zitten in ieder geval. je kan bv halong bay doen, ninh binh, trein naar hue/danang en zeker langs de keizerlijke graftombes etc.en een keer in hoi an.
hue-> da nang kan je bv mooi met auto danwel motor doen,via de oude weg
mogelijkheid vanaf hier is om naar siem reap te vliegen voor ankhor wat en dan door naar Saigon,bedenk je dan wel dat je een multivisit visum moet aanvragen. anders vanaf danang naar mui ne of gewoon Saigon en opzich vind ik dan eindigen op phu quoc nadat je bv nog de Mekong delta in geweest ben.
mocht je van klauteren houden kan je nog naar da lat.
Sla Nha trang over trouwens.
zit zelf een weekje in februari in Saigon op vrienden bezoek en doen we weekendje vung tau, en geniet iedere keer weer van Vietnam.
Vergeet ook vooral niet overal lokale gerechten te eten,dit verschilt echt per gebied en er is zo veel lekkers
maar echt probeer even een goed plan te maken met wat je wilt zien.
[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 14-01-2020 14:01 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
ik heb in 2011 overnacht in het Hanoi Phoenix Hotel. de eigenaar daarvan was enorm behulpzaam, ook bij het boeken van trips naar Sapa of Halong Bay. Geen idee hoe het er nu is.Utke56 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:24:
Dank! Hebben jullie tips qua verblijf in Hanoi bij aankomst?
Er zijn al een aantal topics geweest met tips voor Vietnam, zoals Ticket vietnam geboekt. En nu? of Reis naar Sri Lanka of Vietnam?.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Kleine warning: rond maart/april is het vrij warm in Cambodja. Vorig jaar en dit jaar zijn extreem droog. Delen van Thailand en met name het noorden van Cambodja kunnen met drinkwater/tapwater uitval te maken krijgen naast de gebruikelijke stroomuitval.
De hogere hotelklasse zal daar minder door getroffen worden dan bv een hostel of 2 sterren hotel.
De hogere hotelklasse zal daar minder door getroffen worden dan bv een hostel of 2 sterren hotel.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Google eens op ‘gouden driehoek’. De route Vietnam/Cambodja/Laos is best populair 
Check ook reisblogs, voorbeeldje:
https://www.beslog.nl/mij...odja-vietnam-en-thailand/
Check ook reisblogs, voorbeeldje:
https://www.beslog.nl/mij...odja-vietnam-en-thailand/
[ Voor 41% gewijzigd door Chiron op 14-01-2020 14:57 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gezien TS de topicstart niet, zoals verzocht, aangevuld heeft, gaat deze op slot.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.