Apple Cinema Display 24inch reparatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 18:26
Beste Tweakers,
Ik heb sinds kort een apple cinema display uit 2010 als project, ik heb hier geen voor geschiedenis van. Wat ik gevonden heb is dat de voeding ergens een brandplek had, deze vervangen en nu doet hij het weer. Enige is dat ik als ik mijn hand op mijn macbook leg er een soort van stroom doorheen loopt, het is geen grote schok maar je voelt dat er een circuit gemaakt wordt(tussen mij en de stroom). Nu heb ik hem volledig aangesloten aan mijn mac: displayport, oplader en usb. Nu heb ik geen last er meer van. Zat er aan te denken om het te isoleren met een lijmpistool en wat isolatie tape.Andere optie is de hele kabel(EMI filter) vervangen(natuurlijk geen garantie dat het oplost of iemand moet hier ervaring mee hebben)

Het enige wat ik nu nog heb is: als ik de oplader er vanaf haal, dan gaat het beeld soms trillen( zie video) Vreemd genoeg met de oplader en alles aangesloten is er geen probleem. Kan het zijn dat ik iets verkeerd heb aangesloten. Zie foto's en videos meer info
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/2fNDmVyFNDz8bb8KA

Wat is jullie mening?

Met vriendelijke groet,

Jasper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 13:23
Lees anders dit topic even over die lekstroom: Help... Er staat spanning op mijn behuizing!
Dat kan geen kwaad, en het verdwijnt waarschijnlijk omdat een van de rand apparaten geaard is.
Over het trillen van het scherm durf ik niets te zeggen.