Toon posts:

nieuwe Kazaa heeft een hoop spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwe Kazaa geïnstalleerd (versie 1.3.1). Je krijgt bij de installatie de keuze om WebHancer, Gator, en andere spyware erbij te installeren.
Het stomme is dat ook nog Aureate en Cydoor automatisch worden geïnstalleerd en dat Kazaa niet meer werkt zodra je deze spyware weghaalt met bv. ad-aware :(

Mijn advies is dus niet de nieuwe Kazaa te installeren :P ... heeft iemand misschien een link voor mij naar Kazaa 1.3 ? ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
--> [forum=10] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:48
kazaa bagger moetje zowiezo niet installen!!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Mijn advies is dus niet de nieuwe Kazaa te installeren :P ... heeft iemand misschien een link voor mij naar Kazaa 1.3 ? ;)
KaZaA Media Desktop 1.3

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 19:32 schreef TheCore het volgende:

[..]

KaZaA Media Desktop 1.3
bedankt :)

Verwijderd

Hey bedankt voor die link :)

want ik moet het al 1 week zonder Kazaa doen :'(

Verwijderd

Mij boeit het helemaal noppes dat er Spyware inzit. Ik heb er toch geen last van.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Morpheus zit trouwens nog steeds bij 1.3 en aangezien dat toch hetzelfde is kun je die eventueel ook proberen. En dat kazaa is echt belachelijk nu. Er zitten wel 6 of 7 spyware programma's in en ook al vink je za allemaa weg, dan nog is er volgens ad-aware webhancer en cydoor (geloof ik) geinstalleerd. Wat een fokking nep zooi zeg. Trouwens versie 1.3 gooit zo nu en dan een explorer schermpje open met reclame maar dat is nog te doen. Magoed probeer anders morpheus.

• UnderFlow
Op donderdag 02 augustus 2001 20:24 schreef DMaarten het volgende:
Mij boeit het helemaal noppes dat er Spyware inzit. Ik heb er toch geen last van.
En dan straks afvragen waar ineens al die junkmail vandaan komt...

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 19:27 schreef BrammeS het volgende:
Maar wat dan wel ?

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Op vrijdag 03 augustus 2001 06:17 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Maar wat dan wel ?
grokster

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
ik heb alle spyware uitstaan via ZoneAlarm en het draait als een zonnetje...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:46 schreef jurjen13 het volgende:
ik heb alle spyware uitstaan via ZoneAlarm en het draait als een zonnetje...
waar doe je dat?
ik heb hier ook zonealarm draaien

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:19
Op vrijdag 03 augustus 2001 05:34 schreef Dannizman het volgende:

haha. kijkt ie in je outlook wat je echte e-mail addy is? anders kan je toch nooit junk-mail van ze krijgen? of je moet zo dom zijn om je echte e-mail adres in te vullen bij de registratie.

als je bang bent dat je een e-mail van hun krijgt met een bevesteging van je inschrijving neem je ene hotmail of yahoo adresje en laat je alles daarheen sturen.. ook de spam maar daar heb je gene last van want als het goed is is zon bevesteging die je moet reply-en altijd de bovenste als je meteen naar je yahoo/hotmail gaat :)

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Hoe zit dat nou precies met Kaazaa? Ik heb gisteren geupgrade naar de nieuwste versie. Wat doet dat de spyware allemaal precies? Je hoort altijd wel mensen dingen zeggen, maar iedereen hoort het weer van elkaar en niemand weet iets zeker.

Dus wat is er precies met die spyware aan de hand?

• UnderFlow
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:49 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

waar doe je dat?
ik heb hier ook zonealarm draaien
Zodra de spyware wil connecten dat blokkeren. Dus niet Kazaa zelf maar sydoor, webhancer, auriate/radiate enz enz. als je die connecties blokt krijg je ook geen spyware. Waar het trouwens bij spyware op neer komt is dat ze onopgemerkt je gegevens die je in hebt gevuld bij installatie versturen. Aangezien ze dat zonder jou weten doen wordt het beschouwd als spyware. Doordat ze jou gegevens verzenden gebeurt het dat je junkmail ed. toegestuurd krijgt van hun of een ander bedrijf. Maar het grote punt is dat jouw gegevens zonder dat je het weet worden verstuurd en daar zijn een hoop mensen niet van gediend.

• UnderFlow
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:56 schreef slacksoff het volgende:

[..]

haha. kijkt ie in je outlook wat je echte e-mail addy is? anders kan je toch nooit junk-mail van ze krijgen? of je moet zo dom zijn om je echte e-mail adres in te vullen bij de registratie.

als je bang bent dat je een e-mail van hun krijgt met een bevesteging van je inschrijving neem je ene hotmail of yahoo adresje en laat je alles daarheen sturen.. ook de spam maar daar heb je gene last van want als het goed is is zon bevesteging die je moet reply-en altijd de bovenste als je meteen naar je yahoo/hotmail gaat :)
Er zullen legio mensen zijn die gewoon hun gegevens invullen hoor. En aangezien die worden verstuurd naar de servers van die spyware bedrijven en andere bedrijven, krijg je die junkmail. Ik vul zelf ook nooit mijn normale e-mail adres in. Altijd een hotmail adres, maar als je dan kijkt wat voor meuk je krijgt :(

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Dat heeft dan tock niks met SpyWare te maken. Als je stom genoeg bent om bij elke registratie je echte e-mail adres in te vullen wordt je al sinds jaar en dag doodgegooid met spam.

where is my car?

Verwijderd

Topicstarter
um, spyware heeft niet hoofdzakelijk met junkmail te maken, meestal wordt je persoonlijke informatie (bijv. je surf-gedrag) naar een server gestuurd en aan derden verkocht.

zie hier uitleg over een paar spyware (ik wil ze wel eens trojans noemen :( ) :
http://www.simplythebest.net/info/spyware.html

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nuttige reactie :P

---

Ik heb 1.3 geinstalleerd, en doe er weinig mee, vandaar heb ik ook niet 1.3.1 gedownload, en heb ik er dus geen last van :)

Verwijderd

Ik heb de nieuwe geinstalleerd en ik heb geen spyware geinstalleerd. Je gebruikt dat spul toch not zoals Gator wanneer vult hier iemand z'n echte naam in als ie ergens registreert denk het heel weinig. Maar ja zo kan ik nog wel ff door gaan maar dat doe ik nie dus euh.........suc6 emee!

Verwijderd

ik snap ook niet dat je kazaa neemt als je morpheus kan gebruiken
is namelijk het zelfde proggie in een ander jassie

en zoals ze zelf de nieuwe versie adverteren..

zonder spyware !! :7

• UnderFlow
Het gaat ook helemaal niet zozeer om die spam maar wel om het ongewenst versturen van je gegeven, al dan niet correct ingevuld.

Spyware volgen whatis.com:
spyware

In general, spyware is any technology that aids in gathering information about a person or organization without their knowledge. On the Internet, spyware is programming that is put in someone's computer to secretly gather information about the user and relay it to advertisers or other interested parties. Spyware can get in a computer as a software virus or as the result of installing a new program. Data collecting programs that are installed with the user's knowledge are not, properly speaking, spyware, if the user fully understands what data is being collected and with whom it is being shared.
The cookie is a well-known mechanism for storing information about an Internet user on their own computer. However, the existence of cookies and their use is generally not concealed from users, who can also disallow access to cookie information. Nevertheless, to the extent that a Web site stores information about you in a cookie that you don't know about, the cookie mechanism could be considered a form of spyware. DoubleClick, a leading banner ad serving company, changed its plans to combine cookie information with database information from other sources to target ad campaigns directly to individuals without their permission. DoubleClick's current policy is not to collect "personally-identifiable" information about a user without their explicit permission or "opt-in."

Aureate Media, which distributes free software on the Web in exchange for the right to gather user information, is another company that has been criticized for not plainly indicating what data it gathers and for making it difficult to remove its programming.

Spyware is part of an overall public concern about privacy on the Internet.
edit:

Overigens Traag, misschien is het handig om iets over spyware in de faq te zetten aangezien het onderwerp toch best vaak terug komt.

Verwijderd

Een quote uit news.grc.com:
The new version of KaZaa, a popular Gnutella client, is infested with spyware. While older versions contained only Ezula's TopText(also called HotText), the latest one has Cydoor, Webhancer, and Newdotnet. Removing any of this spyware stops KaZaa from working.
:(

Zie ook: Kazaa of Morpheus.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Destruction

(ex-)Automonteur

[..]

Ik heb ook express een oud hotmailaccount ingevuld :)

Ik heb ook geen spyware erbij, en het draait prima. :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 17:18 schreef Jonemaan het volgende:
Het stomme is dat ook nog Aureate en Cydoor automatisch worden geïnstalleerd en dat Kazaa niet meer werkt zodra je deze spyware weghaalt met bv. ad-aware :(
Je moet zorgen dat je:
- de laatste versie van Ad Aware draait.
- niet de .dll's van Cydoor maar alleen de registry-entries ervan weghaald.

Imesh kijkt bijvoorbeeld alleen of de bestanden bestaan. Als je door de registry-entries te verwijderen zorgt dat Cydoor niet meer opstart heeft het programma dat niet door.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is niet echt spyware, het zijn meer 'web surfing experience enhancers' ofzo.
Net zoals dat ding met die gele linkjes, linken allerlei woorden door naar reclame sites enzo.
Erg lame, het netwerk van Kazaa is gewoon goed alleen de software was al brak en nu proppen ze hem ook nog vol met dit soort onzin :(

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 11:21 schreef pier het volgende:

[..]

Ik heb ook express een oud hotmailaccount ingevuld :)

Ik heb ook geen spyware erbij, en het draait prima. :)
Dan heb je dus óf een oude versie draaien, óf je hebt de spyware geblokkeerd met een firewall, maar dan heb je dus wel spyware op je systeem. De nieuwste Kazaa zit vol met spyware en ja, die is ook in staat om je normale e-mail adres te achterhalen! Nogmaals: Kazaa bevat tegenwoordig Ezula's TopText(=HotText), Cydoor, Webhancer en Newdotnet. Even zoeken met Google levert veel informatie over deze :r programma's op. Zie ook de site van Lavasoft: www.lavasoftusa.com.

Verwijderd

Bigs:
Het is niet echt spyware, het zijn meer 'web surfing experience enhancers' ofzo.
Dat willen de spyware makers je graag laten geloven. Maar lees bijvoorbeeld dit eens en je ziet al snel dat Webhancer = Webcancer.

Nog een linkje: http://www.wilders.org/spyware.htm.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Je kunt tijdens het installeren keizen wat je allemaal mee wilt installeren. Of is dat een nepkeuze en wordt de zooi toch geinstalleerd?

Ik heb in mijn firewall voor de Kazaa Media desktop alleen poort 1214 opengezet. Gaat die spyware ook over die poort, of wil die over poort 80 (die ik voor KMD geblokkeerd heb)?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Voor allen die het nog niet weten: het programma 'Morpheus' gebruikt het zelfde netwerk als Kazaa (het is gewoon Kazaa, maar daar een aangepaste versie), maar zonder Spyware....

• UnderFlow
Nog een alternatief: Grokster. Exact dezelfde interface als kazaa/morpheus en exact dezelfde database waarin gezocht wordt. Deze geeft tijdens installatie een spyware ding weer wat je weg kunt vinken. Als je dat doet is er totaal geen spyware. Ik vond trouwens ook dat ie wat sneller reageerde en opstartte dan kazaa/morpheus. Probeer die eens zou ik zeggen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[..]

wat d8 je van een niet bestaand email adres invullen bij je registratie >:) >:) >:)

iStockphoto

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 19 augustus 2001 22:08 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

wat d8 je van een niet bestaand email adres invullen bij je registratie >:) >:) >:)
Geavanceerde spyware vind ook je echte email adres wel hoor (uit Outlook Express, Internet Explorer, het windows register of soms zelfs direct uit je geheugen)...

Verwijderd

Cydoor wil ook als ik geen gebruik maakte van Kazaa connecten met het interner. Als ik in de log van ZoneAlarm kijk prbbert ie dit om de zoveel tijd. Niet echt gewldig dus. Zelfs bij het inloggen onder W2K probeert ie verbinding te krijgen :(

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

hmz toch maar niet de nieuwste versie installeren dus :(

iStockphoto

Verwijderd

Leuk proggie hoor,dat ad-aware,maar waarom verstuurt het elke 15e v.d. maand xxx-bytes naar één of ander vaag adresje?
Iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

nou ik vind het anders perfect werken hoor ;(

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:08

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op zondag 19 augustus 2001 22:04 schreef Dannizman het volgende:
Nog een alternatief: Grokster. Exact dezelfde interface als kazaa/morpheus en exact dezelfde database waarin gezocht wordt. Deze geeft tijdens installatie een spyware ding weer wat je weg kunt vinken. Als je dat doet is er totaal geen spyware. Ik vond trouwens ook dat ie wat sneller reageerde en opstartte dan kazaa/morpheus. Probeer die eens zou ik zeggen.
Ja weer een kloon van kazaa (FastTrack), dus over een tijdje heeft ie ook spyware, of waarschijnlijk nu al.
BTW: Ad-Aware is een mooi programma, maar herkent niet alle spyware, geen spyware gevonden wil dus niks zeggen

• Melluh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 09:03

Melluh

Eggcellent!

Die spyware, tja, valt weinig aan te doen denk ik (hoewel dat Ad-Aware misschien wel helpt). Waar ik me (nu) meer aan erger is de enorme hoeveelheid cpu-power die die nodig heeft. ik heb een PII-350 met 256 meg ram, en daar pakt die zo'n 25% recources! :(

Gelukkig heb ik Kazaa niet zo vaak nodig, dus blijft mijn systeempje nog lekker snel, voor een PII-350 dan :)

edit: typo's

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is SpyWare niet verboden bij de Nederlandse Wet ?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op maandag 20 augustus 2001 01:01 schreef prenobe het volgende:
Is SpyWare niet verboden bij de Nederlandse Wet ?
Nee dus.

ik vraag me echter af wat jullie onder spyware verstaan :?
Als ik me niet vergis doet spyware niets anders dan jouw surfgedrag 'registreren' om vandaar uit achter jou interesses te komen, zodat bep. bedrijven via e-mail met jou incontact kunnen treden met aanbiedingen ed. die aansluiten op jou interesses.

Spyware is dus nets anders dan een 'slimmigheidje' van de comercie om zaken aan jou te kunnen verkopen en is dus niet voor het bekijken van jou systeem en of jij wel netjes alles geregistreert (legaal) hebt aangeschaft.

Krijg je overhoopt spam binnen kun je het gewoon uit je mail filteren.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 00:21 schreef Jinx het volgende:
Leuk proggie hoor,dat ad-aware,maar waarom verstuurt het elke 15e v.d. maand xxx-bytes naar één of ander vaag adresje?
Iemand hier een antwoord op?
Tja, zo'n soort discussie lees je ook vaak over ZoneAlarm: is/heeft ZoneAlarm spyware of niet? (Antwoord: hun technologie TrueVector kán in theorie voor spyware-achtige toepassingen gebruikt worden, maar er is tot nu toe nog nooit enig overtuigend bewijs gevonden dat ZoneAlarm zélf informatie 'naar huis' stuurt, anders dan ZoneAlarm update-checks.)

Ik geloof zelf niet dat AdAware zélf verdacht is, omdat daarover allang een grote oproer zou zijn ontstaan in de spyware nieuwsgroep van news.grc.com als dat wel het geval was. Als er ergens veel paranoïde lui zitten is het daar wel! Misschien is het een goed idee om eens een kijkje in die nieuwsgroep te nemen; het is goed mogelijk dat iemand daar wel het antwoord op je vraag weet.

[edit]
Kijk trouwens ook eens in het AdAware forum. Daar is misschien ook wel meer informatie te vinden.
[/edit]

Verwijderd

Mataraty:

..snip..

ik vraag me echter af wat jullie onder spyware verstaan :?
Als ik me niet vergis doet spyware niets anders dan jouw surfgedrag 'registreren' om vandaar uit achter jou interesses te komen, zodat bep. bedrijven via e-mail met jou incontact kunnen treden met aanbiedingen ed. die aansluiten op jou interesses.

..snip..
http://www.wilders.org/spyware.htm zegt er dit over:
Spyware is a hot topic nowadays. In conjunction with adware, it causes system and browser instability and slowness. Besides that, it can be a security danger, and can reveal all kind of private information stalled on hard drives.

Advertising-supported software is a way to make money without the necessaty for the software users to pay for this software; the advertisements that will pop up while using this kind of software will pay for the costs. There's nothing wrong with that.

Unfortunately, this is quite often not the case. Several adware based programs secretely lurk in places from your pc where they shouldn't occur; in the browsers history for example, and will install components that will be loading advertisements. This happens even if you don't run the software that installed them. Even in case one uninstalls such a software, these components will not be uninstalled and continue to do their work.

Many of these "adwares" - one could call them "spyware" by now - work in ful stealth, and are hardly detectable, sending privacy-related information from your system elsewhere. This is a very serious matter.
Je kunt er hele discussies over houden, maar ik :r op spyware. Ik vind zelf overigens dat je beter kunt proberen software zonder spyware te vinden dan de spyware uit te schakelen met AdAware e.d., maar in de praktijk blijkt vaak pas achteraf of er spyware wordt geïnstalleerd, omdat het niet in de License Agreement wordt vermeld, of slechts bij de kleine lettertjes. Dan helpt AdAware tenminste een beetje om die spyware op je systeem te identificeren.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm ik gebruik KaZaA 1.3 al een lange tijd sinds die uit is, begin deze maand kreeg ik een nette vraag of ik 1.3.1 wou updaten, nou nee dus, maar tegenwoordig moet ik alsmaar in de transfers de download van 1.3.1 stoppen, hoogstens irritant :(

Verwijderd

Een uitgebreid artikel over de TopText spyware die Kazaa meeïnstalleert vind je hier: http://www.scumware.com.

Verwijderd

rotte spyware!!!
:(

Verwijderd

Ik denk niet dat het de bedoeling is een topic van 3 jaar oud te kicken

En iedereen gebruikt nu toch kazaalite en bittorrent :+

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Rotte spyware :(

Zie verder hierboven :+
edit:

Die kick voegde totaal niets toe aan hetgeen we al weten :Y)
En dergelijke replies hebben op GoT dan ook geen zin. Ergo: ik sluit dit topic.

Welkom op GoT trouwens, leuk da je meedenkt&reageert maar wellicht is het handig even de kat uit de boom te kijken vwb wat voor soort reacties op dit grote forum passen :)

[ Voor 100% gewijzigd door F_J_K op 12-10-2004 17:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.