Kazaa of Morpheus

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:06
Welke van deze twee is de beste op het gebied van geluid en downloaden.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Morpheus:

-geen (minder?) Spyware aan boord
-zelfde database (zelfs iets groter)

Wees consequent, maar niet altijd

• LeonT
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 09:45 schreef Ook het volgende:
Morpheus:

-geen (minder?) Spyware aan boord
-zelfde database (zelfs iets groter)
Sluit ik me bij aan, die nieuwste versie van KaZaa heeft Spyware :r en dingen als hottext (die je gelukkig niet mee hoeft te installeren)

Verwijderd

Wederom een kazaa hater.

Na instalatie kreeg ik ik weet niet hoeveel exe die toegang tot inet wouden toen ik kazaa opstarte. Blijkbaar allemaal spyware ofzo. :r

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24
maar kwa programma zijn Morpheus en kazaa exact hetzelf, zelfs kwa menu opbouw.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
ik kan je van harte edonkey2000 aanraden

kan erg snel zijn (heb de 200k/sec al gehaald constant) , je download van 10 of 20 users tegelijk allemaal chunks ...erg perfect, en alles te vinden

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Hmmm, volgens mij moet ik toch echt Kazaa gaan inruilen voor Morpheus....dat spyware verhaal hoor je van alle kanten...

Ik heb nog geen spammail ontvangen gelukkig...

Zit er eigenlijk nog verschil in search-snelheid? Of gelden de 'supernodes' voor zowel Kazaa als Morpheus?

• mellowpimp
  • Niet online
geef je een echte email op?
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:35 schreef Morphs het volgende:
Hmmm, volgens mij moet ik toch echt Kazaa gaan inruilen voor Morpheus....dat spyware verhaal hoor je van alle kanten...

Zit er eigenlijk nog verschil in search-snelheid? Of gelden de 'supernodes' voor zowel Kazaa als Morpheus?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Volgens mij is het precies hetzelfde na Kazaa geinstald te hebben morpheus ook is geinstald, Wanneer ik kazaa open kom ik gwoon in het morpheus proggie terecht.De database is volgens mij ook hetzelfde.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 18:05
Op mijn zeer oude computer is Moprheus echt een stuk trager qua laden etc. Ook als ik op een nummer klik om te downloaden hangt ie een tijdje waarna er pas wordt begonnen, met KaZaA had ik dit probleem niet.

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 18:37

AlexAuto

Parttime Tweaker

Morpheus :)
- Wel traag qua laden (13 MB geheugen gebruik :( )
Maar heb gelukkig geheugen verdubbeld van 128 naar 256 MB >:)

Op grond van geluid:
Kan je niet beoordelen, je kan die (dezelfde) MP3's overal krijgen, dus er is geen geluidsverschil. (Lijkt mij)
Op grond van downloaden:
Morpheus ondersteund het automatisch afmaken van downloads, en gebruikt zoveel mogelijk users om downloads sneller te laten voltooien. (Hoe dat bij Kazaa zit zal mij niet interesseren, want ik kan toch ieder nummer downloaden bij MusicCity >:))

[edit]

Ik vind het jammer dat ze het geheugengebruik niet aanpakken, want dit is bijzonder irritant als je andere programma's wil draaien. MySQL zuigt ook al veel geheugen (35 MB :()
Afbeeldingslocatie: http://AlexAuto.cjb.net/mem.jpg
Om even duidelijk te zijn: Morpheus draait hier op de achtergrond.

De database die Morpheus gebruikt is die van MusicCity. MusicCity levert het programma Morpheus om te zoeken op MusicCity. MusicCity accepteert dacht ik alleen het programma Morpheus. (Op een gegeven moment kon ik met mijn WinMX namelijk niet meer op MusicCity komen, want ze hebben alleen Morpheus laten accepteren, zoals Napster dat nu doet met z'n eigen software.)
De search-snelheid: Bij Morpheus duurt het ongeveer een seconde of 3 om de eerste resultaten te ontvangen (ik heb kabel). Omdat het een groot netwerk is kan je de resultaten tot een seconde of 30 blijven ontvangen. Mocht het nummer wat je zoekt heel moeilijk te vinden zijn, klik dan niet zo snel op stop want hij moet eerst die hele database van 226168 GB doorzoeken >:).

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:41 schreef Batman2k het volgende:
geef je een echte email op?
[..]
IDD

Je echte email opgeven doe je toch niet. :?

Verwijderd

KaZaa barst tegenwoordig van de spyware. :( Dit vond ik in een nieuwsgroep op news.grc.com:
The new version of KaZaa, a popular Gnutella client, is infested with spyware. While older versions contained only Ezula's TopText (also called HotText), the latest one has Cydoor, Webhancer, and Newdotnet. Removing any of this spyware stops KaZaa from working. People are getting downright a
angry at KaZaa's programmers for this. From the KaZaa website I found this statement:

"Improved security and privacy. We have added a few under-the-hood features to increase your privacy protection."

How on earth can they make this claim when their software now installs multiple spyware, without which it will not work?
Als ik ergens geen spyware wil hebben dan is het wel in een file-sharing programma! Morpheus ken ik persoonlijk (nog) niet, maar gebruik dus in elk geval géén KaZaa!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Over die nieuwe Kazaa versie gesproken, steeds als kazaa opstart begint ie te zeuren dat er een nieuwe versie uit is en of ik wil upgraden. Ik klik nu steeds op nee. Maar als je ff niet oplet klik je per ongeluk ja.Is er ook een manier om te zorgen dat ie automatisch nee kiest??

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:14 schreef AlexAuto het volgende:
MySQL zuigt ook al veel geheugen (35 MB :()
[offtopic]
Het geheugengebruik van MySQL kun je helemaal tweaken in je my.cnf hoor.

Verwijderd

zit net eens te zoeken op inet maar waar vind ik dat morpheus ???

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Met Morpheus nog geen ervaring.
Kazaa is bagger als je het mij vraagt (spyware)
En mijn favoriet is dus E-donkey: www.edonkey2000.com of http://www.dutchdonkey.cjb.net/ als je engels niet zo best is :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Kazaa = Morpheus. Als je van beide programma's versie 1.3 neemt (dat is de huidige versie van morpheus en de vorige versie van kazaa) dan zul je merken dat ze exact hetzelfde zijn. Beide zoeken ze in dezelfde database (nl die van kazaa en van musiccity). Dus bij gelijke versies kun je gewoon 1 van de twee nemen want qua download content is het precies hetzelfde. Persoonlijk zou ik voor kazaa gaan (wel versie 1.3 en niet 1.31 grrr klote spyware) omdat die imho wat soberder is en iets sneller reageert dan morpheus. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Maar puur op het downloadgebied maakt het niks uit wat je neemt.

Verwijderd

vraagje heb je met morpheus ook het limiet van maximaal 100 nummers???

Zo irritant van Kazaa, dat ie gewoon maar de eerste 100 pakt.. :'(

is daar geen regedit voor ofzo? (net als de regedit om bitrates boven de 128kb te vinden) :)

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Op Saturday 04 August 2001 12:09 schreef majic het volgende:
ik kan je van harte edonkey2000 aanraden

kan erg snel zijn (heb de 200k/sec al gehaald constant) , je download van 10 of 20 users tegelijk allemaal chunks ...erg perfect, en alles te vinden
waar downloaden?

• Vincent17
  • Laatst online: 25-08 10:19
Op Saturday 04 August 2001 12:35 schreef Morphs het volgende:

Ik vul bij deze programma'tjes in het e-mail veld altijd henkspermatank@msn.com in. Heb je ook geen last van spammail :)

• Papa Roach
  • Niet online
Voor mp3: Winmx (gigaveel nummers) alleen geen resumefuctie.
Voor DivX: Direct Connect werkt gewoon goed en veel films

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Trouwens, ik heb nu Edonkey 2000 gedownload, maar het is zo vaag!!!
-Ik ben nu connected met een server.
-Ik typ bij search in: "fifa 2002"..
-In het massage console staat "search sended"
-Ik wacht een tijd..
-En nog een tijd...
-En dan wordt het knopje waar eerst "search" stond grijs (je weet wel, dat aangeeft dat je er niet meer op kunt klikken) en komt er "submit" te staan..

Maar nog steeds geen search results, laat staan downloads?!
Doe ik iets verkeerd?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ff voor alle duidelijkheid: Uninstallen van KaZaA lost het probleem van spyware niet op. AdAware van LavaSoft (www.lavasoft.com geloof ik) lost dit wel op. KaZaA werkt niet zonder de spyware componenten... Dus een :r programma.

Forget your fears...
...and want to know more...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 17:45 schreef da_rippah het volgende:

[..]

waar downloaden?
http://www.edonkey2000.com

• DSmarty
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 17:58 schreef Aetje het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid: Uninstallen van KaZaA lost het probleem van spyware niet op. AdAware van LavaSoft (www.lavasoft.com geloof ik) lost dit wel op. KaZaA werkt niet zonder de spyware componenten... Dus een :r programma.
URL moet zijn: http://www.lavasoftusa.com (of http://www.lavasoft.de maar die linked naar voorgaande)

jouw url is van een andere "lavasoft"

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 09-08 00:26

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

dat is in een intikkertje..

Morpheus natuurlijk.. die shittroep en spyware van Kazaa hoef ik niet.. en voor de rest nagenoeg hetzelfde, dus
neem Morplheus!

Computer Specs

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op Monday 06 August 2001 01:27 (?) schreef CrazyTaxi het volgende:
vraagje heb je met morpheus ook het limiet van maximaal 100 nummers???

Zo irritant van Kazaa, dat ie gewoon maar de eerste 100 pakt.. :'(

is daar geen regedit voor ofzo? (net als de regedit om bitrates boven de 128kb te vinden) :)
Tools -> Options -> Advanced

Tadaaaa! :)

BreadFan

edit:

Ow, hehehe, zie nu pas dat het een ouwe topic is die omhoog gekickt is.... Vandaar dat vraagtekentje in de quote....

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Maar meer als honderd results krijg je dan nog niet trug :'(

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

inderdaad morpheus gebruiken,

trouwens voor mp3's kan ik je ook audiogalaxy aanraden, ook erg veel nummers mee te vinden

Verwijderd

Ik zal wel gek zijn, maar is Morpheus niet de opvolger van Kaaza. Kaaza was toch het vorige project van musiccity. En nu is dat Morpheus. Iig ik gebruik Morpheus

Verwijderd

Ja ik geloof een verschil te hebben gevonden tussen KaZaA en Morpheus. Als je een mp3'tje gaat zoeken bij kazaa, en je wilt dat ie alleen maar kwaliteit >160kbps weergeeft is dit niet mogelijk.
Ik geloof dat dit morpheus niet zo is. Ik vinnut redelijk irritant omdat mp3'tjes bij een bitrate van 160 pas in de buurt komen van cd-kwaliteit.

P.s. in dat artikeltje over spyware in KaZaA staat dat het een gnutella-client is... Dit klopt toch niet? Of zit ik er nou naast?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Kent iemand nog een alternatief die achter een socks 4 firewall draait?

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Ik gebruik nu al een tijdje kazaa en ik ben er erg tevreden over (ben wel de enige als ik het zo lees :)).

En over die Spyware, tja.. Ik gebruik een dedicated PC om kazaa op te draaien. Ik doe verder niets op die PC (is een Pentium 1 133MHz), dus die Spyware boeit me verder niet. Schone installatie van W98 met alleen Kazaa. :)

Ik heb verder de volgende proggies geprobeerd: Edonkey, WinMX, BearShare en nog eentje waarvan ik de naam ben vergeten. Ik vind Kazaa nog altijd het lekkerste werken. :)

Anyway, gewoon ff hoe ik erover denk. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:56 schreef Stuff het volgende:
Ik gebruik nu al een tijdje kazaa en ik ben er erg tevreden over (ben wel de enige als ik het zo lees :)).

En over die Spyware, tja.. Ik gebruik een dedicated PC om kazaa op te draaien. Ik doe verder niets op die PC (is een Pentium 1 133MHz), dus die Spyware boeit me verder niet. Schone installatie van W98 met alleen Kazaa. :)

Ik heb verder de volgende proggies geprobeerd: Edonkey, WinMX, BearShare en nog eentje waarvan ik de naam ben vergeten. Ik vind Kazaa nog altijd het lekkerste werken. :)

Anyway, gewoon ff hoe ik erover denk. :)
mijn mening alleen gebruik ik dan grokster, de kazaa versie zonder spyware. Maar dit vind ik persoonlijk ook 1 van de beste programma's het werkt gewoon meteen en niet na een half uur zoals bij de andere programma's

Verwijderd

Net zoals rick-80 zeg ik ook dat AudioGalaxy veel meer nummers herbergt dan Morpheus of Kazaa. Het werkt wel een beetje vreemder (integratie met Iexplorer) maar het werkt vooral voor nieuwere house/trance (hoe je het ook wil noemen) veel beter! Jammere er van is dat het geen films of software shared.

Verwijderd

kazaa zuigt en morpheus is wel wat beter

• backupdevice
  • Laatst online: 16:46

backupdevice

No Risk , Full Push

grokster is ook tof, zeer snel in de search

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Ik gebruik al lange tijd Morphious. Krijg alleen constant de melding dat de verbinding met MusicCity verbroken is.
Als ik dingen ga downloaden en kom s'avonds thuis, moet ik eerst 200x op de OK knop drukken om de melding van een verbroken verbinding weg te klikken.

Het downloaden gaat echter gewoon door en goed! Waar komt dit vandaan, ik internet via ADSL, heb een constante lijn...

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

denkt iedereen aan het veel mooiere alternatief audiogalaxy: www.audiogalaxy.com -- een must voor elke muziekgeinteresseerde! audiogalaxy heeft een prachtige web-interface geintegreerd met je lokale systeem. hartstikke modern!

Kennistechnoloog

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 05 augustus 2001 00:56 schreef MORA het volgende:
The new version of KaZaa, a popular Gnutella client, is infested with spyware. While older versions contained only Ezula's TopText (also called HotText), the latest one has Cydoor, Webhancer, and Newdotnet. Removing any of this spyware stops KaZaa from working. People are getting downright a
angry at KaZaa's programmers for this. From the KaZaa website I found this statement:
"Improved security and privacy. We have added a few under-the-hood features to increase your privacy protection."

How on earth can they make this claim when their software now installs multiple spyware, without which it will not work?
Kazaa? Een GnuTella client?? Nee toch... Volgens mij niet hoor :P

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 07:33

RedScorpion

is geen rooie rakker

En je kan nu ook SwapNut proberen :P

Grtz. Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

• Zarc.oh
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op zondag 28 oktober 2001 17:54 schreef paparoach het volgende:
Voor mp3: Winmx (gigaveel nummers) alleen geen resumefuctie.
En hoe kwam je daarbij, al eens op "Show incomplete" geklikt....???

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:45 schreef Bigfoot72 het volgende:
Kent iemand nog een alternatief die achter een socks 4 firewall draait?
WinMX, zie http://www.winmx.com

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 09:04
he alex auto waarmee heb jij bekeken hoeveel geheugen je programmas gebruiken

alvast bedankt

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• kvdveer
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Nog maar even een open deur intrappen.
Morpheus en KaZaA en Grokster zijn exact dezelfde engine, waar de fabrikant vervolgens zijn ad-ware omheenbouwt.

KaZaA bevat (veel) spyware. Morpheus bevat (volgens de site) geen Spyware, maar opent regelmatig IE vensters...
Van KaZaA is een linux-versie beschikbaar.

Als je vindt dat KaZaA of Morpheus te langzaam is, moet je even DeX downloaden. Deze unpacker unpackt KaZaA en Morpheus, waardoor het bestand een stuk groter wordt, maar de boel wel een stuk sneller laadt. Bovendien is de soft-ice bescherming weg...

Grokster is helaas op een andere manier gepackt... Ik weet niet exact hoe.

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Heeft iemand trouwens enig idee hoe je die banner onderin Morpheus succesvol kan doden?

Ik zit nu al de hele ochtend ermee te pielen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ja, ik was tot nu toe nog een onbekende ik lees normaal altijd alleen hier mee. (Veel handige en fijne tips hier trouwens.)

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:58
Mijn ervaring met morpheus is nie zo best. Ik had KaZaA geinstalleerd staan. Ik installeerde Morpheus, draaide gewoon goed. Maar na een tijdje downen crashte ie ineens. Na een herstart (vant programma) ging ie weer verder. Maar 5 min later was t weer raak. Ik heb ehm er toen meteen afgflikkert. Met KaZaA heb ik alleen het probleem dat ie zegt more resources needed (bij alle downloads). Das echt vreemd, me verbinding is er nog (ADSL). As ik find more sources doe doet ie t ook nie. Alleen herstarten vant programma werkt wel, Dan gaat ie weer verder.
Dat van die maximaal 100 search results vin ik ook naadje. Da moe je ook hoger kenne zettuh vin ik.

Verwijderd

No problems with morpheus!!!!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:44 schreef mrjoint het volgende:
Mijn ervaring met morpheus is nie zo best. Ik had KaZaA geinstalleerd staan. Ik installeerde Morpheus, draaide gewoon goed. Maar na een tijdje downen crashte ie ineens.
Ik vind hem erg zwaar draaien en met name die banner onderin is me een doorn in het oog. Ik wil eigenlijk die hele banner plus player weg hebben dan zou die beter zijn.

Zelf heb ik goeie ervaringen met WinMX.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:10
Morpeus = Kazaa zonder spyware :)

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 14:47 schreef Pc123 het volgende:
Morpeus = Kazaa zonder spyware :)
mee eens

Verwijderd

Is wel leuk allemaal, maar weet niemand een oplossing voor mijn "connection with music city" error? :'(

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
Nog een bewijs dat Morpheus=Kazaa (zonder spyware dan), als je in je map met incomplete downloads kijkt, zie je dat die van Morpheus kazaadownloadxxxxxxxxxxxx.dat heten

• jxjcs
  • Laatst online: 29-03-2024

jxjcs

...

====> Direct Connect <====

Verwijderd

Dat direct download geeft ie hier als spyware weer. Anyway, ik heb al een tijdelijke oplossing en dat is AdPurger mee draaien met Morpheus dan rot ie die banners er ook uit.

Toch ga ik nog op zoek naar een hardnekkerige oplossing, denk dat ik maar eens ga disassemblen.

Thanx iig.

Verwijderd

Ik weet niet wat Kanzaa is, maar heb zelf Morpheus en ben er erg tevreden over. :)

Verwijderd

Op die klote popups en ads na dan....

• Hahn
  • Nu online
Op maandag 29 oktober 2001 17:26 schreef ExiRana het volgende:
Ik weet niet wat Kanzaa is, maar heb zelf Morpheus en ben er erg tevreden over. :)
het is Kazaa en proggies zoals Morpheus zijn dus Kazaa-ripoffs (vaak beter dan Kazaa, maar wel rip-offs :))

The devil is in the details.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 19:22 schreef Marc00 het volgende:

[..]

het is Kazaa en proggies zoals Morpheus zijn dus Kazaa-ripoffs (vaak beter dan Kazaa, maar wel rip-offs :))
Is er ook zo'n prog zonder die ^#$^# banners dan?

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Bij morpheus zou je geen last hebben van die pop-up screens (teminste volgens ViperGTS)

Ik eerst Kazaa, toen noch 2 updates of zo erbij gezet, maar toen kwam Viper dus met dat verhaal van die spyware, EN minder reclame.
Morpheus geïnst. maar nu heb ik alle zooi van Kazaa eraf en krijg nog altijd die pop-up's

vaag maar ja

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

Heb hier echt wel popups joh, en die banners uiteraard, is best wel klote. Maargoed heb nu dus AdPurger en Popup Ad Filter erbij draaien en gaat prima nu.

(Die had ik al draaien, maar zet ze nu ook gewoon aan met Morpheus)

Ik heb echt overal gezocht in het programma Hexe en gedecompiled en kan alles veranderen BEHALVE de page die die eerst opent en die page waar die banners op draaien. Erg vreemd.

(En erg goed beveiligd.)

Ik had hier graag een patch willen melden maar ik krijg het niet voor elkaar. Dat boven de 128 bps verhaal is trouwens easy, die had ik wel zo gefixed maargoed, simpel reg editje.
Pagina: 1