• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 13:53
Hoi allemaal,

ik ga binnenkort voor het eerst naar Thailand 8-), heeft iemand misschien ervaringen of electronische gadgets (phones, Gameboy Advance of PDA's) nu echt veel goedkoper zijn dan hier in Nederland.

Alvast bedankt.

The difference between men and boys is the size of their toys

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

ik geloof dat de toy-boys daar permanent in de aanbieding zijn...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
chem: Thai surprise ;)

chickboys'r'us :D

• chem
  • Laatst online: 12-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

the girl had a bigger ... then i..

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De illegale software (gekopieerd dus) ligt daar gewoon in de winkels, toch?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik ben een tijdje geleden in bankok geweest maar kon nou niet zeggen dat het daar stikt van de hoogwaardige electronika (in tegenstelling tot Singapore)

Kijk even op de nachtmarkt in de Pat Pong wijk >:) (en niet "verdwalen" daar ;) )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Elektronica is daar echt niet voordeliger, tenzij het immitatie is, bijvoorbeeld Gameboy-spellen, horloges etc.
Ook voor kleding is thailand interessant: goede kwaliteit, beter dan waar dan ook.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 23:02

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben vorig jaar een aantal maanden in Thailand geweest. Allereerst is er een 'superstore' :9~ in thailand op het gebied van comps, en andere elektronica. Ik moet je zeggen dat ik de naam even kwijt ben, maar koop de lonely planet en daar staat het in www.lonelyplanet.com (te koop in elke boekenzaak) Daarnaast is de night-market ook wel een goede plaats om even te 'shoppen' Daar liggen bijvb hoop dvd's (zit je waarschijnlijk wel weer met die ander code dan hier), Games in de winkels zijn niet veel goedkoper, alleen zijn ze er meestal wel eerder uit....
Kleding is inderdaad goedkoper, maar de echte merken zijn niet altijd makkelijk te vinden, en daarnaast niet veel goedkoper.. Ik heb er wel veel spul gekocht van Camel, dat scheelde een hoop.. *D
Succes

Basement Bios ---- Exo-S

• pluche_eendje
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik wil die nieuwe superrrrrkleine Toshiba Libretto die buiten Japan niet te krijgen is :( . Is ie al niet in Thailand te koop ? Neem er dan eentje voor me mee pliez.

kost iets van om en nabij de 3500,= maar dan heb je ook wat !

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als het niet buiten japan te verkrijgen is zijn ook niet alle functies beschikbaar, denk ik. BV de telefoon netwerk, die anders dan de GSM. En alle phones mogen geeneens uit japan.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• AP3X
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:53 schreef pluche_eendje het volgende:
Ik wil die nieuwe superrrrrkleine Toshiba Libretto die buiten Japan niet te krijgen is :( . Is ie al niet in Thailand te koop ? Neem er dan eentje voor me mee pliez.

kost iets van om en nabij de 3500,= maar dan heb je ook wat !

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Dat ding is mega irritant
floppy, cd, netwerk etc. is allemaal extern aan zo'n docking station
Hij is klein, maar daar is dan ook alles mee gezegd

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 11:54
In thailand is het allemaal vrij goedkoop, een maat van me is er net 2 weken geweest. Hij heeft bijv. Baldurs Gate 2 daar gekocht voor 25 piek (in een winkel).

Spellen etc zijn daar ook goedkoop. Mobiele telefoons etc zijn Gloeiend duur maar daar staat tegenover dat je dan altijd gratis kunt bellen in thailand. een 3310 was iets van 3 a 4000 piek (weet niet precies meer) in aanschaf maar dan kan je er verder ook altijd gewoon gratis mee bellen (uiteraard alleen binnen thailand).

Reken voor elke Processor (AMD) die je daar koopt een 150 a 200 piek goedkoper dan hier in Nld, voor de rest kwa digicams enzo weet ik het niet precies. Wat een PDA of een GBA daar kost? vast wel goedkoper dan hier, das zeker!

Verwijderd

Cool, daar kun je dus gratis Durons krijgen?

:P :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 20:11 schreef G3R10 het volgende:
Cool, daar kun je dus gratis Durons krijgen?

:P :)
Hehehe doe mij maar een traytje ;) LOL :D

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Euhhhhh, mocht je apparatuur vanuit Nederland daarheen meenemen, zorg dat je een kopie van het aankoopbewijs hebt.
Anders kun je strax invoerbelasting enzo gaan betalen.

And The Only One

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Op zaterdag 04 augustus 2001 18:38 schreef NrGBoeie het volgende:
In thailand is het allemaal vrij goedkoop, een maat van me is er net 2 weken geweest. Hij heeft bijv. Baldurs Gate 2 daar gekocht voor 25 piek (in een winkel).

Spellen etc zijn daar ook goedkoop. Mobiele telefoons etc zijn Gloeiend duur maar daar staat tegenover dat je dan altijd gratis kunt bellen in thailand. een 3310 was iets van 3 a 4000 piek (weet niet precies meer) in aanschaf maar dan kan je er verder ook altijd gewoon gratis mee bellen (uiteraard alleen binnen thailand).

Reken voor elke Processor (AMD) die je daar koopt een 150 a 200 piek goedkoper dan hier in Nld, voor de rest kwa digicams enzo weet ik het niet precies. Wat een PDA of een GBA daar kost? vast wel goedkoper dan hier, das zeker!
Gratis bellen in Thailand????? :? :?

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Prijzen maken niet zoveel uit hoor, iedereen (waaronder ik ook) denkt lekker goedkoop daar, maar die verschillen zijn te verwaarlozen sinds je in Nederland ook nog makkelijker garantie ed hebt

Verwijderd

Een gloednieuwe Honda Little Cub :9~

/me laat zich ff gaan

------
neej, voor zover ik weet zijn de prijzen vrijwel gelijk.. alleen kan je in thailand soms IETS afdingen.. altijd proberen dus :+

Verwijderd

Let wel op als je een telefoon koopt dat je hem ook hier kan gebruiken. soms worden er andere frequenties gebruikt als hier en is de taal niet in een europeese taal in te stellen. Kijk dus eerst naar de grotere merken voor je er een koopt! De onbekende merken hebben dit soort dingen vaak. Europese merken vaak niet. (die worden daar meestal gemaakt...) :7

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Op zondag 05 augustus 2001 01:21 schreef Diamon het volgende:
Euhhhhh, mocht je apparatuur vanuit Nederland daarheen meenemen, zorg dat je een kopie van het aankoopbewijs hebt.
Anders kun je strax invoerbelasting enzo gaan betalen.
En mocht je spullen kopen, vooral software, de douane is fel op illegale kopieën. Ook op dure electronica die elders gekocht is pikken ze er vaak zo uit. Nieuwe cameratas, alle stickertjes nog op 't apparaat.

Mocht je gepakt worden, dan betaal je behalve die invoerrechten nog een boete. De boete is gelijk aan aan de invoerrechten. Alle illegale zaken worden natuurlijk in beslag genomen en je betaald een dikke boete.

Je kan beter zorgen voor een bon met een lekker lage waarde erop, de meeste winkeliers willen je dat wel geven. Voer hem netjes in voor het lage bedrag. Maak het niet te laag want zoals eerder gezegd, gek zijn ze niet bij de douane.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 18:45 schreef zeef het volgende:

[..]
Je kan beter zorgen voor een bon met een lekker lage waarde erop, de meeste winkeliers willen je dat wel geven. Voer hem netjes in voor het lage bedrag. Maak het niet te laag want zoals eerder gezegd, gek zijn ze niet bij de douane.
Gewoon zeggen dat het een Gift was dan hoef je geen invoerrechten te betalen tot een waarde van fl 7000 (toch :? )

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 07 augustus 2001 04:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat het een Gift was dan hoef je geen invoerrechten te betalen tot een waarde van fl 7000 (toch :? )
Dat zou wel erg simpel zijn, niet..?
Eerst door "Nothing to declare" lopen en dan "oh dat cameratje, nee, dat is een cadeautje".
Douane "oh... sorry meneer.." :)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

veel dingen daar zijn wel imitatie maar wel van goede kwaliteit
enne goud is er vet goedkoop en het is echt dus neem 20 kettingen mee ofzo en verkoop ze door in de haven van antwerpen en je bent weer heel wat rijker
Pagina: 1