Apple homekit thermostaat ter vervanging van Evohome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:10
Ik heb ooit een Honeywell Evohome gekocht met het idee met zoneregeling te gaan werken. Uiteindelijk toch gekozen om dit voorlopig niet te doen en daarbij vind ik het ook vervelend dat het apple homekit niet ondersteund.

Ik ben dus aan het overwegen de Evohome eruit te doen en een simpeler systeem aan te schaffen dat wel naadloos met Apple Homekit werkt.

Volgens mij wordt Nest v3 niet ondersteund (ivm Google). Dat vind ik erg jammer omdat deze icm de Nest Protect erg interessant is. Uiteindelijk wil ik wel een koolmonoxide melder die bij een melding bv de CV kan uitschakelen.

Dan heb je de Netatmo en de Tado, maar zit daar nog veel verschil in? Wat zijn de ervaringen?
Ik ken beide merken niet zo heel goed en weet dus ook niet of het een betrouwbaarder of beter is dan de ander. Of zijn er nog andere betere alternatieven?
Netatmo heeft wat meer producten lijkt het wat dus weer een betere integratie zou moeten hebben.

Mocht ik toch bestaande topics gemist hebben, dan excuses en een linkje zou erg fijn zijn :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-07 14:24
Tado Smart Thermostat Topic het topic omtrent tado. Zelf tevreden gebruiker, tevens icm HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:41
Met homebridge/homeassistent kun je volgens mij wel evohome toevoegen aan HomeKit. Is goedkoper dan je hele cv om moeten gooien.

Daarnaast werkt Tado met een abbo service, netatmo weet ik zo direct niet. Ook iets om over na te denken. Zelf heb ik trouwens sinds kort een Tado als vervanger voor een Nefit easy (ook ivm HomeKit, ik was homebridge moe en het kunnen maken van zones)

Meer info te vinden in de specifieke topics hier op tweakers.

[ Voor 19% gewijzigd door TheKerremenke op 04-01-2020 21:31 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Rgerr schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:59:
Tado Smart Thermostat Topic het topic omtrent tado. Zelf tevreden gebruiker, tevens icm HomeKit.
Bedankt! Ga ik hier zo verder lezen!
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:28:
Met homebridge/homeassistent kun je volgens mij wel evohome toevoegen aan HomeKit. Is goedkoper dan je hele cv om moeten gooien.

Daarnaast werkt Tado met een abbo service, netatmo weet ik zo direct niet. Ook iets om over na te denken. Zelf heb ik trouwens sinds kort een Tado als vervanger voor een Nefit easy (ook ivm HomeKit, ik was homebridge moe en het kunnen maken van zones)

Meer info te vinden in de specifieke topics hier op tweakers.
Bedankt!

Nog 1 vraag voor ik me verder inlees in Tado.
Op de website lees ik dat ie een melding geeft wanneer de luchtvochtigheid te hoog is, maar ik kan nergens vinden wat ie dan meet of hoe deze dat meet. Jullie enig idee?
Meet ie dus meer dan alleen de temperatuur? Dit moet wel in combinatie met de slimme knoppen denk ik?

Oke vooruit, nog 1 vraagje... die abbo dienst, heeft ie echt veel meerwaarde? Ik zie dat ie eigenlijk dan alleen de kachel uitzet wanneer ie een openraam detecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:49

GforceNL

Out of memory....

Heb ook een Tado, alleen thermostaat vanwege vloerverwarming. De thermostaat meet ook de lucht vochtigheid.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@crimby volgens mij meet hij gewoon via een hygrometer de luchtvochtigheid naast de temperatuur. Zowel op de wandthermostaat als via de thermostaatkranen in iedere ruimte.

Abbo dienst is voornamelijk voor het in en uit schakelen van de verwarming als je en/of je vriend(in) niet thuis (dus niemand) is. Aan de hand van aanwezigheid gsm’s (zowel Android als iOS) en idd het uitschakelen van de verwarming in bepaalde ruimtes waar de ramen open staan.

Anders krijg je gewoon een bericht als er niemand thuis is of als het raam open staat. Dan moet je het handmatig uitzetten.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
crimby schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Bedankt! Ga ik hier zo verder lezen!

[...]

Bedankt!

Nog 1 vraag voor ik me verder inlees in Tado.
Op de website lees ik dat ie een melding geeft wanneer de luchtvochtigheid te hoog is, maar ik kan nergens vinden wat ie dan meet of hoe deze dat meet. Jullie enig idee?
Meet ie dus meer dan alleen de temperatuur? Dit moet wel in combinatie met de slimme knoppen denk ik?

Oke vooruit, nog 1 vraagje... die abbo dienst, heeft ie echt veel meerwaarde? Ik zie dat ie eigenlijk dan alleen de kachel uitzet wanneer ie een openraam detecteert
Tado thermostaat meet ook relatieve luchtvochtigheid. Daar kun je dus een melding van krijgen, maar eerlijk... Waarom zou je dat willen, tenzij je hem in je sauna hangt.

Abonnement van tado is niet echt nodig, zeker niet als je hem automatiseert in HomeKit. Abonnement houdt o.a. Open raam detectie en geofencing in, maar met een paar sensoren en HomeKit valt dit redelijk zelf te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Rgerr klopt, maar zolang mijn vriendin nog op Android zit, werkt via HomeKit alleen voor mij en niet voor haar. (is eigenwijs en wil nog niet aan de iPhone, zelfs niet als ze hem van mij krijgt. Zegt ze...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:03:
@Rgerr klopt, maar zolang mijn vriendin nog op Android zit, werkt via HomeKit alleen voor mij en niet voor haar. (is eigenwijs en wil nog niet aan de iPhone, zelfs niet als ze hem van mij krijgt. Zegt ze...)
Zelfs niet als dan de kachel automatisch aangaat als ze bijna thuis is? Die van mij zou meteen om zijn dan! Maar ze heeft al apple dus maakt niet uit.

Thanks voor alle informatie, erg interessant om een overstap te maken.

Luchtvochtigheid lijkt me zeker interessant voor de gezondheid. Dacht ook aan het aanschaffen van een Netatmo Health coach, maar dit is al een mooie stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
crimby schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:29:
[...]

Zelfs niet als dan de kachel automatisch aangaat als ze bijna thuis is? Die van mij zou meteen om zijn dan! Maar ze heeft al apple dus maakt niet uit.

Thanks voor alle informatie, erg interessant om een overstap te maken.

Luchtvochtigheid lijkt me zeker interessant voor de gezondheid. Dacht ook aan het aanschaffen van een Netatmo Health coach, maar dit is al een mooie stap.
Netatmo health coach meet meer dan alleen temp en rlv, ook co2 bijvoorbeeld. Nu is zo’n ding alleen nutteloos als je er geen automatiseringen aanhangt, dan zou je ook je mechanische ventilatie moeten kunnen bedienen vanuit HomeKit. Dat is niet zo moeilijk, maar gezien je pas begint is dat wellicht een stap te ver voor nu.
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:03:
Vrouwen en kachels zijn naar mijn weten ook de beste vrienden :+

[ Voor 19% gewijzigd door Rgerr op 05-01-2020 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Rgerr schreef op zondag 5 januari 2020 @ 06:58:
[...]

Netatmo health coach meet meer dan alleen temp en rlv, ook co2 bijvoorbeeld. Nu is zo’n ding alleen nutteloos als je er geen automatiseringen aanhangt, dan zou je ook je mechanische ventilatie moeten kunnen bedienen vanuit HomeKit. Dat is niet zo moeilijk, maar gezien je pas begint is dat wellicht een stap te ver voor nu
Wel ook weer een mooi idee! Ga ik op mijn lijstje zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 20:37

LGU

GforceNL schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:58:
Heb ook een Tado, alleen thermostaat vanwege vloerverwarming. De thermostaat meet ook de lucht vochtigheid.
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe thermostaat en wordt getriggerd door je opmerking.

Sinds het najaar namelijk ook vloerverwarming liggen en als ik het goed begrijp moet ik de vloerverwarming (pomp / thermostaat) bekabeld integreren met de Tado. Heb jij in jou situatie iets anders gedaan of achterwege gelaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:49

GforceNL

Out of memory....

@Sinners Je vervangt je huidige kamer thermostaat door de Tado, that's it.

Heb niks aan de pompen gedaan, dat wil zeggen: Als de vloerverwarming goed afgesteld staat / ingeregeld is (snelheid etc).

Ik had zelf in het begin veel last van overshoot, dit heb ik opgelost door de pompsnelheid hoger te zetten en en temperatuur op de pomp iets lager. De thermostaat is ingesteld op 20.7 en overshoot is nu maximaal 0.3.

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1