[Philips Hue] Bij zonsondergang lampen aan die NIET aanstaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-06 06:04
In de Philips Hue app kun je instellen dat lichten automatisch aangaan bij zonsondergang. Hierbij moet je aangeven welke scene moet worden gebruikt, bijvoorbeeld "Ontspannen" of "Lezen". Dit werkt maar geeft een ongewenst effect als een lamp al aanstaat.

Stel je zit aan tafel de krant te lezen en hebt de lamp aanstaan op "Lezen". Nu gaat de zon onder en gaan alle lampen automatisch naar de stand "Ontspannen". Dat is niet handig want nu kun je de krant niet meer lezen.

Wat ik wil is dat de lichten automatisch aangaan, behalve de lichten die al aanstaan.

Voorbeeld 1:
Geen van de lichten staan aan; al de lichten gaan bij zonsondergang automatisch aan op "Ontspannen"

Voorbeeld 2:
Het licht boven de tafel staat aan op "Lezen", verder staan er geen lichten aan. Bij zonsondergaan blijft het licht boven de tafel aan op "Lezen" en gaan de andere lampen automatisch aan op "Ontspannen".

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan instellen?

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Home Assistant | BBQKees

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Misschien vind je het antwoord in het volgende topic:

https://gathering.tweaker...ist_messages/1850709/last

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 21:04

Hettic

PSN: Hettic1

Misschien dat iemand dit weet. Ik heb een Hue lamp (Bluetooth) en geen bridge.
Ik zie in de Hue app bij routines geen zonsondergang staan of de mogelijkheid dat mijn lamp aangaat o.b.v. locatie.
Iemand een idee waarom dit is?

Eigenlijk wil ik gewoon een vaste start en eindtijd (van 21:00 tot 23:00) instellen en dit elke dag. Is zoiets mogelijk?

[ Voor 21% gewijzigd door Hettic op 30-07-2022 21:08 ]

PSN-ID: Hettic1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:16
HansRemmerswaal schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:55:
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan instellen?
Met een 3rd party app zoals All4Hue moet dit kunnen. Mocht je 2,5 jaar later nog op zoek zijn. :+
Hettic schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:04:
Misschien dat iemand dit weet. Ik heb een Hue lamp (Bluetooth) en geen bridge.
Ik zie in de Hue app bij routines geen zonsondergang staan of de mogelijkheid dat mijn lamp aangaat o.b.v. locatie.
Iemand een idee waarom dit is?
Dat soort dingen krijg je bij mijn weten alleen met bridge voor elkaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+