Geluids isolatie

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:06

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Heb mijn cases uitgebreid met extra fan's. Daardoor meer achtergrond ruis. I.v.m. loactie dit niet gewenst. Ben wezen kijken naar diverse mogelijkheden.

Optie 1:
Noppenschuim (Gamma).
Nadeel: erg dik ongeveer 2cm.
Voordeel: hele goede geluidsisolatie

Optie 2:
Kurk (lokale kurkboer :))
Nadeel: niet geschikt voor rondingen.
Voordeel: redelijke geluidsisolatie.

Optie 3:
Pakket/laminaat isolatie. (Gamma)
Nadeel: ivm gouden toplaag probleem met temperatuur??
Voordeel: heel dun (ongeveer 4 mm!!) en makkelijk te verwerken ook op onvlakke ondergrond.

Toelichting:
Wat ik bij Gamma vond (optie 3) is een deken van 4 mm dik piepschuim met aan één kant een goudkleurig metaal folie. Vond het zeer interessant. Het dempt 10 dB :o

Misschien ook inters\essant voor mensen met interne verlichting, is namelijk ook verkrijgbaar met zilverkleurig folie.
Zie je het voor je Case van binnen bekleed met ALu en verlicht door een NEON buisje.. 8-)8-)8-)

Wat ik graag wil weten of andere mensen hier ervaring mee hebben, of tips hebben.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Geluidsgeisoleerde kasten zijn gewoon commercieel te verkrijgen. Maakt inderdaad weing herrie. Heb zelf ooit achtergrondsniveau van zo'n kast bepaald. Blijft voor alle frequenties (250-8000 Hz) onder de 10 dB SPL. Kijk op www.pc-world.de

Verwijderd

OPTIE1: vermijden... heel slecht voor je airflow

OPTIE2: kan werken. ik heb er geen ervaring mee

OPTIE3: kan ook werken, weer geen ervaring.

Zelf gebruik ik nu een materiaal dat 5mm dik is. Het wordt gebruikt om AIRCO's te isoleren van kantoor gebouwen.

Het is vlak.. dus zonder noppen en beinvloedt je airflow niet.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

dat is je reinste onzin. de flow blijft vrolijk doorgaan hoor.. en je temp gaat er echt niet van omhoog.

blup

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 17:11
optie 3 isoleert ook warmte dus dat lijkt me niet geschikt

kurk is lelijk maar als je daar voor kiest zou je ook de hoeken kunnen laten overlappen

en dat spul wan optie 1 is leuk als je je kast uit het zicht hebt staan

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
OPTIE 4:

onderdompelen in een bak met olie

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 17:11
Op donderdag 02 augustus 2001 15:22 schreef GKLQuake het volgende:
OPTIE 4:

onderdompelen in een bak met olie
verwarmings element van frituurpan erbij en patat bakken maar >:)

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op donderdag 02 augustus 2001 15:26 schreef rick17 het volgende:

[..]

verwarmings element van frituurpan erbij en patat bakken maar >:)
of een 1600MHz TBird... >:)

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Vraag me af of het intern bekleden van de kast met alu de temperatuur ook echt erg nadelig beinvloed??

Denk zelf dat het geen tot weinig invloed heeft. Mits je van je kast geen straalkachel maakt, natuurlijk!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 15:18 schreef Werkeend het volgende:

[..]

dat is je reinste onzin. de flow blijft vrolijk doorgaan hoor.. en je temp gaat er echt niet van omhoog.
(optie1)
Het is wel slecht voor je flow en het houdt ook nog eens warmte vast.

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 15:35 schreef ShaDoW het volgende:

[..]

Het is wel slecht voor je flow. Ieder logisch mens weet dat.
Daarnaast maakt het ook nog eens op meerder plekken de electronica. Ben ik ook niet echt blij mee.

Er zijn maar weinig kasten met 2cm rondom vrij ruimte in de kast!!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Je airflow zal misschien vlak langs de kast minder laminaair zijn, maar ... de totale inhoud van je kast neemt ook af waardoor er meer lucht wordt getransporteerd. ik heb zelf mij kast helemaal geisoleerd (noppen) en mijn temp is NIET gestegen. Zie Mijn casemod.

Verwijderd

Ja hoor ... Bij mij maakt het noppenschuim ook contact met mn mobo, maar dat maakt niets uit. Het wordt niet statisch. Dat heb je eerder met stukken tapijt in je case. Die haartjes kunnen veel sneller statische electriciteit opslaan.

Verwijderd

Comp(r)aq gebruikt noppenschuim om de airflow in de proliants te stuwen...moet je dus de airflow gaan bepalen om niet een binnen circulatie te maken, dan word tde boel warmer, en dat wil je niet.

Op zich is noppenschuim geen rare eend in de bijt, het feit dat het gebruikt wordt is bij jou idem aan compaq, juiste airflow houden en metteen de herrie verbergen (lol)

Die gouden regel zou ik ook niet toepassen...parket onderlaag is er ook in de vorm van zo'n rol met 4mm dik wit schuimachtig spul...je DVD speler had het ook om zich heen toen je hem uitpakte ;)
Hierop zit dus niet dat vervelende gouden spul

optie 2 is zowiezo een ludieke actie om je portomo leeg te gooien, dan kun je mij net zo goed een kaartje aanbieden voor Lara!
(Lees: Daan heeft Shrek betaald)

Of ik nog iets toe te voegen heb??

Ja hoor, heb nog PURRRRRschuim, kan je hem mooi mee dicht stoppen.... :+

Verwijderd

OPTIE3: Ik ken dat spul, heb het zelf ook onder m'n laminaatvloer liggen. Ik heb nog een stukje over, dus ik denk dat ik het ga proberen van de week. Mocht het werken, maar wordt de kast te warm, dan kun je dat gouden laagje er gemakkelijk aftrekken. Als dat het enige is wat de warmte vasthoudt.

Je kunt dat gouden spul ook aan de buitenkant plakken, ziet er best stoer uit. Alleen de geluidsisolatie werkt dan minder (niet?)

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
ik las op een of andere site van een super-stil systeem dat ze de binnenkant van de kast bekleedden met een materiaal dat in auto's togepast wordt en (dus) in de autohandel te verkrijgen is wat onwijs schijnt te dempen. geen idee hoe het heet (iemand?) maar da's wellicht een optie.

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 15:53 schreef Mad_Cookie het volgende:optie 2 is zowiezo een ludieke actie om je portomo leeg te gooien, dan kun je mij net zo goed een kaartje aanbieden voor Lara!
(Lees: Daan heeft Shrek betaald)
No problemo, you know that!! Het is jouw agenda die het probleem is... :(:(:(

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 16:03 schreef SpeedyG het volgende:

[..]

No problemo, you know that!! Het is jouw agenda die het probleem is... :(:(:(
Message forwarded to MY BOSS... :9

Ga de gamma maar pesten!

Verwijderd

[..]

Geen reinste onzin, heb mn hele kast ermee bekleed, geluid gaat iets nar beneden, temp 5 graden omhoog omdat die flow niet meer 100% goed is.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op donderdag 02 augustus 2001 16:41 schreef vandamage het volgende:

[..]

Geen reinste onzin, heb mn hele kast ermee bekleed, geluid gaat iets nar beneden, temp 5 graden omhoog omdat die flow niet meer 100% goed is.
Lijkt me eerder dat ie gewoon z'n warmte niet kwijt kan.

Niet?
[Specs]

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Gouden regel #5 is ervoor zorgen dat al ge schroeven goed vast zitten en er nix meer kan vibreren ... dat is nml ook een erg goede bron van geluidsirritatie ...
(denk hierbij aan hlikopter-cdrom drives die idioot veel herrie maken bij het spinnen)

Verder zou ik denken dat een verkleining van een paar MM aan de binnenkant van je kast geen probleem zou moeten zijn ...
Mits je in de gaten houd dat het of helemaal glad moet zijn of de lucht gestuurd word.
Denk bijvoorbeeld aan die grote luchtpijpen die van buiten direkt naar de CPU gaan in workstations & lichte servers.
Als je zo'n constructie maakt kun je de rest van je kast helemaal volproppen met isolatie-materiaal, zolang het maar niet statisch word.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Ik heb gewoon vloertegels van 66cent tegen de zijkant geplakt en het werkt perfect! (Voor mijn fans dan, he)
Mijn kast is geen graadje warmer geworden, dus de airflow is goed! Je moet natuurlijk wel al een goede airflow hebben (duh). Ik heb ook de voorkant beplakt voor zover dat ging.
De hoge tonen van de fan's en de HD zijn er nu uit. De aanzuigkracht en de blaaskracht van de lucht blijf je natuurlijk houden. Maar ik hoor in eider geval mijn fan's niet meer draaien.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
ik heb net de fan van mijn chipset gehaald

DAT IS PAS EEN GENOT!!!

damn het is nu erg stil :P
(ik heb een chrome orb en mijn casefans staan op het moment uit omdat ik hard bezig ben met extra gaten zagen enzo

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Je kunt het isolatie ook aan de buitenkant van je kast plakken, blijft de airflow tenminste goed ;)

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
ik heb gewoon een kast om m'n framework heen gebouwd.. met noppenfolie.. geluid is nu minimaal.. ook de achterkant heb ik deels bedekt door een brok met noppenfolie er voor te zetten.. temp bijft goed..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 15:59 schreef marksanne het volgende:
ik las op een of andere site van een super-stil systeem dat ze de binnenkant van de kast bekleedden met een materiaal dat in auto's togepast wordt en (dus) in de autohandel te verkrijgen is wat onwijs schijnt te dempen. geen idee hoe het heet (iemand?) maar da's wellicht een optie.
Vroeger hadden die diesels altijd van die soort matten aan de binnenkant van de motorkap toch? Zag er een beetje uit als vilten matten (zal wel niet want denk dat dat wel makkelijk zal fikken)....dat spul moet ook wel dempen denk ik.

• mvds
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 02 augustus 2001 22:20 schreef Xanadu01 het volgende:

[..]

Vroeger hadden die diesels altijd van die soort matten aan de binnenkant van de motorkap toch? Zag er een beetje uit als vilten matten (zal wel niet want denk dat dat wel makkelijk zal fikken)....dat spul moet ook wel dempen denk ik.
Is niet alleen vroeger hoor. Mijn auto heeft dat ook nog steeds. En die matten was ik al aan het zoeken maar niemand schijnt ze los te verkopen, en om er nou een auto voor bij te kopen. ;)

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hoe kan je zo'n schuimmat het beste vastmaken op een manier dat je je kast niet verziekt? Lijmpistool?

* zork wil z'n Addtronics niet slopen ;)

Verwijderd

je pc-kast volspuiten met Purschuim! of vol proppen met Rockwool >:)

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Ik weet niet waar je woont, maar laatst was ik bij de Mediamarkt in Rotterdan en op de auto-hifi afdeling hadden ze setjes van geluidsdempende platen. Dit leek op tapijttegels, maar dan zonder de haren.
Het geheel was vrij zwaar en leek inderdaad op geluiddempend materiaal wat ze ook in auto's gebruiken.
Was alleen niet echt goedkoop. Iets van fl. 50 tot fl. 60,- per setje (voor bijna 1 m2)

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Absoluut kurk, het is dun en isoleert het geluid heel erg goed, en als het goed is niet al te duur. ;)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op maandag 20 augustus 2001 19:13 schreef zork het volgende:
Hoe kan je zo'n schuimmat het beste vastmaken op een manier dat je je kast niet verziekt? Lijmpistool?

* zork wil z'n Addtronics niet slopen ;)
Ik heb dubbelzijdig tape gebruikt, werkt erg goed...

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
dat hele dunne 4mm folie met gouden laagje voor onder parket is loeiduur!
77 piek @ local gamma voor 2m * 1.7

Verwijderd

Je moet de kastwanden eerst beplakken met zware loodbitumenplaat/dempingsplaat/rubbermat, en dan daarop tandenschuim plakken.
De eerste laag dempt lage tonen, de tweede hoge tonen.

Ik heb die materialen bij verschillende elektronicawinkels of luidspreker-zelfbouwwinkels gezien. O.a. www.remo.nl met anti-dreun dempingstegel, loodbitumen, zelfklevend, 50 x 100 x 0,4 cm, 3,75 kg" voor 30 gulden (lijkt mij genoeg voor 2 kasten), www.speakerland.nl met LOODBITUMEN tegen ongewenste paneelresonanties 25 x 33 cm per plaat 6,00.
Maar kijk eerst eens bij je lokale elektronicaboer.
Ik kocht ooit twee dempingsplaten bij www.conrad.nl voor 5 piek per stuk.

Dat loodbitumenplaat werkt heel goed: kloppen op je kast geeft een 'dood' geluid.
Dat tandenschuim werkt ook goed. Houd het maar eens voor je oor als je vlakbij naar je harde schijf luistert: hoge tonen -gesis- worden gehalveerd.

100% demping is het natuurlijk nooit.

• VO-Zephyr
vet :)
ik heb net die mobo zakken vban abit gebruikt.. die zijn hard met luchtnoppen ( :? ) erin.. daarin 4 lagen stof gepropt :) nu is me kast ook vet stil(ler) en kost nix :)
maybe toch ff langs een zaakie voor echt goede shit maar dat doe ik pas met me nieuwe config

Verwijderd

augustus,

Kun je een plek noemen waar ik dat tandenschuim kan kopen?

(Heb geen idee wat het is :?)

Bedankt

Verwijderd

ff ander verhaal:heb v.d. week zo'n PCI-slot fannetje gehaald omdat m'n (2e) videokaart(voodoo 3 PCI op 195Mhz)toch wel errug warm werd.Fannetje werkt goed,kaartje minder warm,geen vastlopers meer.
Maar wat een teringherrie maakt dat ding zeg,iemand daar ervaring mee of misschien een idee.:)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 21:10 schreef IMarshal3 het volgende:
augustus,

(Heb geen idee wat het is :?)

Bedankt
Ik heb zo het idee dat tandenschuim het zelfde is als noppenschuim, wat bij de doe het zelf zaken te krijgen is. Daar hebben ze ook iets anders:
Tochtstrips!

Ik heb mijn alfa pal6035 met Y-tech fan hiermee behandeld. Dit werkt erg goed. De fan zorgt nu niet meer dat de heatsink en het hele mobo meetrilt. Dit kan je ook bij alle trillende onderdelen toepassen. Bij je cd-rom, hd's, casefans... Dat is echt een aanrader!

Ik ga de rest van mijn kast nu niet onderplakken, aangezien ik straks een andere case ga halen.

Ik zou zo zeggen, probeer het eens uit, bij mijn cpu-fan hielp het ontzettend...

(tip)
Houd sommige onderdelen van je kast eens vast en voel of ze trillen. Als je ze dan vervolgens goed vast houdt, hoor dan of het stiller wordt (je hand dempt dan de trillingen). ZO ja, dan zullen de tochtstrips ook werken (en waarschijnlijk beter)

Verwijderd

Newby,

Hoe en waar precies heb je de tochtstrips dan gezet?

Dank

Verwijderd

Ik heb op de omtrek aan de bovenkant van de heatsink de tochtstrips geplakt. Daarop de fan. Vervolgens (omdat de tochstrips hol waren) heb ik er ringetjes van geknipt en tussen de schroeven/fanguard en de fan zelf gezet. Mijn fan kan nu zo'n 2mm naar voren of naar achteren schuiven. Temp is ietsje omhoog gegaan (1 tot 2 graden) maar stukken stiller. Ik zal even pics proberen te maken

edit: kan nog wel even duren die pics

Verwijderd

Newby,

Ik zou je erg dankbaar zijn, mocht je de tijd vinden om wat pics te posten :D

Bij voorbaat dank ;)

Verwijderd

Schrijf ik toch: elektronicawinkels, speakerwinkels.
Maar ook bouwmarkten (hoewel dat een mindere kwaliteit zou zijn = lichter).
Ziet er uit als eierdozen van grijs schuimrubber.

Verwijderd

Augustus, bedankt.

Ik dacht dat het alleen op die loodbitumenplaat van toepassing was.

• VO-Zephyr
vet :)
die lood-dinges-platen zijn 4mm dus? dat past wel :)
maar dan kan ik alleen die noppenschuim aan de andere kant van me mobo plaatsen.. heb namelijk net 4mm speling in me kast ofzow (hq45)

Verwijderd

Ik heb net pics gemaakt, ik kan ze alleen niet posten (ik heb nu geen webspace)

Wie kan ze even voor me posten? (email is wel zo handig, anders ICQ)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 22:43 schreef IMarshal3 het volgende:
Newby,

Ik zou je erg dankbaar zijn, mocht je de tijd vinden om wat pics te posten :D

Bij voorbaat dank ;)
Email anders even (staat wel in mijn profile) en dan mail ik je de plaatjes terug

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ook hier kan je zeggen: voorkomen is beter dan verhelpen!

Probeer eerst is je FAN's of HDD's, branders of wat dan ook op te hangen met rubber. (Trouwens CD-romspelers en branders zijn intern (binenin) ook 'opgehangen' in rubber) Daarna kan je is wat olie pakken voor je FAN's. Ook het schoonmaken van de 'bladen' van de FAN's kan helpen. Als je computer 'mee-rookt' dan moet je ook de 'teerlaag' eraf halen, en ik kan je vertellen dat dat een @#$-werk is! (niet dat ik rook, maar ik heb ooit voor iemand anders een kast schoongemaakt (die rookte)).

Ik weet niet hoe jullie allemaal je FAN's aansluiten, maar doe dat (het lieftst) zo dat je ze softwarematig kan aansturen! En met sensoren zoals, als het te warm wordt pas alles gaat 'draaien'. Wil je weten hoe dat moet? klik hier

Dat softwarematig aansturen kost trouwens hooguit een paar tientjes...

En als na dit alles het geluidsniveau nog steeds te hoog is dan zou ik pas gaan isoleren.

Trouwens een hele goedkope oplossing is (heb ik al eerder gezegt) om bij de lokale 'elektroboer' een paar weerstandjes van 100 Ohm (-2v) en 150 Ohm (-3v) te halen en die dan tussen één van de draadjes van je fan('s). Maar dan draaien ze dus zachter, en als je case nu al te heet wordt raad ik dit af.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• VO-Zephyr
je kan ze dus zonder omslachtig te doen ook op 7v volt pleuren :)

Verwijderd

Ja, maar daarmee belast je je voeding wel meer als door ze op de 5/12 manier aan te sluiten. Dat is trouwens ook helemaal niet moeilijk... Je sluit de rode draad van je fan aan op de gele draad van de molex, en de zwarte draad van je fan op de rode draad van je molex. Zo makkelijk is het!

Bovendien weet je met weerstanden nooit precies wat de fan voor spanning krijgt. Dat is per fan ook weer verschillend

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op zondag 26 augustus 2001 21:54 schreef Jinx het volgende:
ff ander verhaal:heb v.d. week zo'n PCI-slot fannetje gehaald omdat m'n (2e) videokaart(voodoo 3 PCI op 195Mhz)toch wel errug warm werd.Fannetje werkt goed,kaartje minder warm,geen vastlopers meer.
Maar wat een teringherrie maakt dat ding zeg,iemand daar ervaring mee of misschien een idee.:)
Op een lager voltage laten draaien -> dus minder toeren -> dus minder geluid -> dus GPU wordt ook minder cool...

Verwijderd

http://picserv.mediamonks.net/

Hier kun je plaatjes posten zonder gezeik.

Verwijderd

Dan hier de pics:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/3401.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/3402.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/3403.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/3404.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/3405.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/3406.jpg

Verwijderd

Bedankt, newby! :)

Verwijderd

Graag gedaan

• FutureCow
  • Laatst online: 09:40

FutureCow

(C) FutureCow

moet je alleen je losse klep of ook het hele frame isoleren(waar achterin die gaten ziten)

• Epsilon
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op donderdag 02 augustus 2001 15:13 schreef ShaDoW het volgende:

OPTIE2: kan werken. ik heb er geen ervaring mee

OPTIE3: kan ook werken, weer geen ervaring.

Zelf gebruik ik nu een materiaal dat 5mm dik is. Het wordt gebruikt om AIRCO's te isoleren van kantoor gebouwen.

Het is vlak.. dus zonder noppen en beinvloedt je airflow niet.
1: kwats, dat valt echt wel mee want het is alleen aan de zijkanten
2: werkt maar zal niet erg goed zijn
3: doe het met de zilverfolie naar BUITEN (dus niet het glimmende zichtbaar, als je nl natuurkunde hebt gehad zal je weten dat die folie de straling weer terugkaatst in je kast, dus het isoleert ook warmte (doen ze allemaal overigens, maar bij deze kan je het enigsinds vermijden)

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Thyzz

-=leeg=-

ik zat te denken aan die goedkope kampingmatjes:
8 mm dik en 180cm bij 90cm voor 15 gulden bij de perry sport.

ik heb ze ook gezien van 5 mm dik voor 9 gulden weet alleen niet meer waar.

maar ik heb het nog niet kunnen testen

5325wp

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 03 augustus 2001 07:44 schreef obsidian het volgende:
Is niet alleen vroeger hoor. Mijn auto heeft dat ook nog steeds. En die matten was ik al aan het zoeken maar niemand schijnt ze los te verkopen, en om er nou een auto voor bij te kopen. ;)
Dynamat is een hele bekende.. In de car-audio branche wordt dat veel verkocht om je auto geluidsdood te maken.. Ik ga es een laagje Dynamat Extreme aanschaffen denk ik..

Volgens mij werd dat verkocht door Siewa Audio in Wijk en Aalburg en dat is volgens mij dezelfde als Caliber Europe, dan zou het tel. nummer +31 416 699000 moeten zijn..

Voor meer info: http://www.dynamat.com

• flipper2k
  • Niet online
Zelf heb ik me kast bekleed met de geluidsisolatie van de gamma (dat grijze schuim) en het wekrt perfect.. me kast wordt niet erg veel warmer ik merk er nix van tenminste (me proc is dan ook niet erg overclocked)

ff over dat andere spul van de gamma.. die folie.
deze is dus speciaal bedoeld voor onder laminaat, om kontact geluid tegen te gaan dus en om de warmte in de kamer te houden. dus dat lijkt me nou niet erg geschikt om in je pceetje te plakken..

Verwijderd

Is het geluid ook echt zodanig zacht dat je ermee kan slapen? .. dan bedoel ik als je die noppenschuim gebruikt. Hoe hard is het geluid nou zo ongeveer? misschien erges mee vergelijken

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:19 schreef CheapAss het volgende:
Is het geluid ook echt zodanig zacht dat je ermee kan slapen? .. dan bedoel ik als je die noppenschuim gebruikt. Hoe hard is het geluid nou zo ongeveer? misschien erges mee vergelijken
of je er mee kunt slapen is maar de vraag. Wanneer je een extreme koeler gebruikt zul je die nog steeds horen. Ook tegen het geluid van je powersupply helpt het niet. En tot slot blijf je ook trillingen horen.

Ik gebruik het zelf wel en het helpt dus vooral tegen hogere tonen. Daarnom draai ik alle fans op een verlaagt voltage. Kun je prima met een velleman kitje (25,-) netjes in elkaar zetten om tot 1A aan fans te doen. Als het goedkoper moet kun je ook gewoon een belasbare potmeter kopen. Mijn PC met 4x HD 7200rpm, Videokaart fan, Chipsetkoeler en Athlon 900@1000 maakt minder herrie dan de Pentium I en II's die we hier op kantoor gebruiken :z

Verwijderd

Ik hoor alleen hoge tonen nog in mijn PC. Ik heb zelf een Aopen kast met zo'n lownoise voeding (maakt ook echt weinig geluid) en verder heb ik geen kast cooler (alleen 1 voor het warme weer) en een Spire van 5000rpm voor me processor.

temps:

proc idle = 42
proc stressed = 45/46

chassis (wat het ook betekent) = 37

ik heb een athlon 1ghz avec le 512 mb intern gevallen :Y)
dit is toch mooi?
en zou ik dmv van die eierendozenschuim het geluid dus lekker kunnen dempen :). dat ga ik vanmiddag testen

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
wanneer ik jouw was zou ik de kastkoeler aanzetten (op verlaagd voltage) en de spire terugregelen tot 3500 rpm of zoiets met potmeter of voltageregelaar die ik eerder noemd.

Je kasttemperatuur lijkt mij nogal hoog terwijl de CPU temp wel erg ok is.

Verwijderd

[..]

Ik heb ook van dat geluidsisolatietroepzooi in mn kast hangen en het is nu een heel stuk stiller, hebbie weleens met zon wbk38, maar mn casetemp is zelfs maar beneden gegaan. imo zal het wel zijn omdat je de ruimte in je kast vrekleind dus kan de lucht eerder door de outtake aangezogen worden en is dus zo alles eerder weg.

Verwijderd

Als je kurk wilt gebruiken kun je denk ik het best proberen restjes lynoleum te krijgen. Ziet er niet al te verkeerd uit, is makkelijk te bewerken en hindert ook de airflow niet.

Verwijderd

Hmz, een aardige optie is een houten doos die je over je pc heen zet. zorg dat er wel een zekere airflow blijft.
De doos kan van binnen bekleed zijn met schuimrubber of elk materiaal dat geschikt is naar keuze.

Als je je pc stil wilt hebben tijdens het leren of wat dan ook, pleur je je geluidsdoos over je pc.
ZOdra je weer actief van je pc gebruik maakt, haal je die doos er weer af. Evt kan je nog een deurtje aan de voorkant maken zodat je altijd bij je drives kan, en dus die doos permanent op je kast hebben.

Qua koeling gewoon een 2 12Cm fans op 7v monteren zodat de lucht in de doos wel koel blijft. Zeker met waterkoeling zou dit systeem perfect moeten werken. Voor hardcore airflow pc's heb je een groter probleem, maar het moet te doen zijn.

• Chiron
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb ook noppenschuim van de gamma, en 2 extra 80x80 fans in m'n kast gezet, waarna ik alle fans in m'n kast op 7 volt laat lopen (er zit ook een 60x60 fan op m'n koelblok ipv 50x50 nu)
kast is nagenoeg stil, je hoort alleen wat windgeruis wat overstemd wordt door de motor van onze cv-ketel op zolder (die je al nauwelijks hoort :))

meer info (+pics):

[topic=281628/1/25]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op woensdag 03 oktober 2001 14:01 schreef Peltier het volgende:
Hmz, een aardige optie is een houten doos die je over je pc heen zet. zorg dat er wel een zekere airflow blijft.
De doos kan van binnen bekleed zijn met schuimrubber of elk materiaal dat geschikt is naar keuze.

Als je je pc stil wilt hebben tijdens het leren of wat dan ook, pleur je je geluidsdoos over je pc.
ZOdra je weer actief van je pc gebruik maakt, haal je die doos er weer af. Evt kan je nog een deurtje aan de voorkant maken zodat je altijd bij je drives kan, en dus die doos permanent op je kast hebben.
[...]
hmm als ik m'n pc echt stil wil hebben en ff niet gebruik zet ik 'm in hibernate :P werkt ook heel goed en geodkoop, spaart zelfs stroom :9~

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Chiron
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op woensdag 03 oktober 2001 14:29 schreef realbart het volgende:

[..]

hmm als ik m'n pc echt stil wil hebben en ff niet gebruik zet ik 'm in hibernate :P werkt ook heel goed en geodkoop, spaart zelfs stroom :9~
ik zet hem dan gewoon _uit_ >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Heeft iemand hier zo'n pc kastje besteld bij die PC-world.de ???

ik vroeg me af of die kasten goed zijn??
Pagina: 1