windows 10 nog kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisweyn
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-05-2020
hallo,

ik heb nu nog een laptop waar de windows10 licentie dadelijk van verloopt.
Ik ga in mei een nieuwe pc zelf bouwen en heb daar dan ook windows voor nodig dus is het nog de moeite dat ik 150€ nu uitgeef aan een w10 versie en die dan gewoon kan meenemen naar mn nieuw systeem of zal ik dan terug een nieuwe licentie moeten kopen?

mvg
Joris

Beste antwoord (via Jorisweyn op 08-01-2020 10:22)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:33
_Dune_ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:54:
[...]

Neem contact met Microsoft op en geef aan dat je het moederbord hebt moeten vervangen vanwege een defect. Middels de chat kunnen ze jou verder helpen, ik heb een soortgelijke situatie gehad, betrof een Windows 7 key welke ge-upgrade was naar Windows 10 gecombineerd met een nieuw moederbord.

Ik moest wel de Windows 7 key door geven. Na een 10 minuten in de chat en remote overname, was mijn licentie weer geactiveerd. Natijd nog meerdere malen een herinstallatie uitgevoerd met geen problemen.

[...]

Dan ben jij slecht geholpen, zie mijn reactie hier boven, men had jou kunnen helpen door jouw license key weer te activeren.
Hah, de irone :9 . Het risico en de eventuele vervolg stappen van die keys van 10 euro is natuurlijk identiek aan hetgeen jij zojuist hebt beschreven. Of iemand daar aan moet gaan beginnen laat ik maar even in het midden.

Maar for the record: al die windows 7 keys die destijds geupgrade zijn gekoppeld aan de hardware die je toen had, dat was 'part of the deal'. Het is helaas niet zo dat wanneer je toen een retail key had (overdraagbaar) dat dit een windows 10 retail key werd.

Prima dat microsoft uit coulance de boel heeft geheractiveerd maar je huidige activatie is nu net zo grijs als die keys van 10 euro. Wil je het volgens het boekje doen, ja dat is een beetje mierenneuken, dan moet je een nieuwe retail key kopen (oem mag niet want je bouwt geen nieuw systeem bij een moederbord replacement).

Microsoft gebruikt overigens ook bij Windows10 het bekende punten systeem waarbij het vervangen van moederbord, cpu, hdd, enz strafpunten op levert tot het punt dat de key gedeactiveerd wordt. Hiervoor wordt naar het serienummer gekeken. Het vervangen van een moederbord levert direct genoeg strafpunten op (de lijst is ergens te vinden op de microsoft fora).
Jorisweyn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:51:
hallo,

Ik ga in mei een nieuwe pc zelf bouwen en heb daar dan ook windows voor nodig dus is het nog de moeite dat ik 150€ nu uitgeef aan een w10 versie en die dan gewoon kan meenemen naar mn nieuw systeem of zal ik dan terug een nieuwe licentie moeten kopen?

mvg
Joris
Ik denk dat je zelf het antwoord al weet. Wanneer je een nieuw systeem gaat bouwen dan pak je in de regel een OEM licentie. Die zit dan wel 'vast' aan je systeem maar die zijn in de regel goedkoper. Als je de laptop blijft gebruiken/verkoopt dan heeft die überhaupt zijn eigen licentie nodig. Nu een duurdere retail licentie kopen die je kunt 'meenemen' kan, maar wat doe je dan met de laptop daarna?

Overigens misschien handig om te weten dat je bij de windows installatie het invoeren van de key kunt overslaan en dan heb je nog een paar weken de tijd om een key aan te schaffen. Als ik me niet vergis 30 dagen en daarna krijg je een watermerk.

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2020 03:35 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 22:55
Heb je een ex-laptop van je werk?
Of een illegale Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
*knip* Dat kan ik niet toestaan

Zie ook https://nl.hardware.info/...10-nog-altijd-beschikbaar

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2020 00:03 ]

How low-code can you go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dat het werkt en "gratis" is betekend niet dat het een legale licentie is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Question Mark op 06-01-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:16

Agent47

I always close my contracts.

Nergens een machine staan met een legale w7 home/ pro sticker erop?
Die installeren en dan upgrade naar W10.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoe oud is de laptop met welke licentie is de laptop ooit geleverd? Staat er toevallig een Windows 7 license key onder op de laptop? Deze zou je namelijk gewoon kunnen gebruiken om een Windows 10 installatie te activeren.

Zie ook mijn reactie hier : _Dune_ in "Clean win10 op oude win7/10 laptop zonder installatiemedia?"
Dat dit gewerkt heeft, betekend nog niet dat de licentie legaal is. :) Microsoft kan elk moment ervoor kiezen de key te blokkeren.

[ Voor 72% gewijzigd door Question Mark op 06-01-2020 09:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hallo, ik heb nu nog een laptop waar de windows10 licentie dadelijk van verloopt.
mvg
Joris
Licentie die verloopt? Bestaat dat dan? ? ? Van alle Windows versies vanaf 95 heb ik daar nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58
Techneut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:31:
[...]
Licentie die verloopt? Bestaat dat dan? ? ? Van alle Windows versies vanaf 95 heb ik daar nog nooit van gehoord.
Dit is ook de eerste vraag die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:35
is het niet heel misschien de microsoft office licentie die verloopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hij wil NU wellicht windows kopen en op zijn laptop gebruiken.
Om deze dan later op zijn nieuwe PC te gebruiken.

Dat is zijn vraag

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03

Yucon

*broem*

[...]
inderdaad.. of is de machine aan het pruttelen dat je de build moet upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
of het is stiekem toch gewoon nog W7 die nu klaagt dat de ondersteuning stopt deze maand?

en 150 euro voor een key die je like 4 a 5 maanden gebruiken gaat, (uitgaande dat die niet transferbaar is naar een nieuwe machine) zou ik in elk geval niet doen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisweyn
er hangt een sticker onder van windows 8, ik heb deze laptop een jaar geleden 2e hands gekocht van iemand van een 2e hands site. er staat nu windows 10 op maar bij opstart en soms tijdens het gamen vraagt hij voor de productkey in te voeren of te kopen.

dus ja ik ken er niet superveel van maar ik neem aan dat de vorige eigenaar zijn licensie eraf gehaald heeft en ik nu dus een nieue key moet insteken voor te activeren, office werkt inderdaad maar half omdat ik deze ook nog niet gekocht heb aangezien ik dan binnen enkele maanden toch een nieuwe pc maak en er dan direct w10 op zet of raden jullie aan om w7 te kopen (omdat dat dan goedkoper is) en dan gewoon gratis te upgraden naar w10?

ik zal wel eens een screenshot maken als de vraag nog eens opkomt en hier ook posten. nu gaan werken dus kan 8u niet op pc :)

alvast bedankt voor de antwoorden al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 10:51
Jorisweyn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:52:
er hangt een sticker onder van windows 8, ik heb deze laptop een jaar geleden 2e hands gekocht van iemand van een 2e hands site. er staat nu windows 10 op maar bij opstart en soms tijdens het gamen vraagt hij voor de productkey in te voeren of te kopen.

dus ja ik ken er niet superveel van maar ik neem aan dat de vorige eigenaar zijn licensie eraf gehaald heeft en ik nu dus een nieue key moet insteken voor te activeren, office werkt inderdaad maar half omdat ik deze ook nog niet gekocht heb aangezien ik dan binnen enkele maanden toch een nieuwe pc maak en er dan direct w10 op zet of raden jullie aan om w7 te kopen (omdat dat dan goedkoper is) en dan gewoon gratis te upgraden naar w10?

ik zal wel eens een screenshot maken als de vraag nog eens opkomt en hier ook posten. nu gaan werken dus kan 8u niet op pc :)

alvast bedankt voor de antwoorden al.
Een COA sticker is gebonden aan de hardware van de laptop (specifiek het moederbord) dus die kan je er niet afhalen. Je zou voor je Windows 10 installatie de Windows 8 key kunnen proberen.

Activate Windows 10 Using Windows 7, 8 or 8.1 Product Key

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Als je een Retail licentie nu koop kan je deze straks meenemen naar je nieuwe build.

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 07-07 15:52
[...]
Kan op meerdere manieren verlopen. De meest voor de hand liggende manier is dat er een KMS key in is gezet. Je moet dan binnen een half jaar weer connectie met de KMS server hebben gemaakt om de gegevens bij te werken, anders verloopt inderdaad je licentie.

Andere mogelijkheid is dat je windows in subscription hebt afgenomen via Microsoft365 (is volgens mij momenteel alleen nog zakelijk mogelijk en zal dan ook niet voor de home-versie gelden)

De voor zover mij bekend laatste mogelijkheid is dat je machine in dev mode / test mode is geplaatst.Ook dan krijg je die melding. Is bijvoorbeeld handig als je zelf drivers wil gaan ontwikkelen die (nog) niet digitaal ondertekend zijn. Ook dan krijg je de melding dat windows activatie nodig is (maar als je goed kijkt, zie je dat je daar nog een jaar de tijd voor hebt dan :) ). Deze laatste optie is niet heel waarschijnlijk op basis van de vraagstelling.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-07 21:54

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Licentie van je sticker invoeren bij productkey en dan microsft je laten bellen in de troubleshooter. Je kan ook kijken wat je huidige key is en of deze overeenkomt.

Mijn laatste windows 10 pro key koste mij 5,-.

[ Voor 13% gewijzigd door NLKornolio op 03-01-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
SMSfreakie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:46:
of het is stiekem toch gewoon nog W7 die nu klaagt dat de ondersteuning stopt deze maand?

en 150 euro voor een key die je like 4 a 5 maanden gebruiken gaat, (uitgaande dat die niet transferbaar is naar een nieuwe machine) zou ik in elk geval niet doen...
Sowieso is €150 geen prijs die een normaal persoon betaald voor een key, voor 2-3 tientjes is het natuurlijk anders :)

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13:37

TheVMaster

Moderator WOS
NLKornolio schreef op Friday 3 January 2020 @ 14:32:
Licentie van je sticker invoeren bij productkey en dan microsft je laten bellen in de troubleshooter. Je kan ook kijken wat je huidige key is en of deze overeenkomt.

SgtElPotato schreef op Friday 3 January 2020 @ 14:35:
[...]

Sowieso is €150 geen prijs die een normaal persoon betaald voor een key, voor 2-3 tientjes is het natuurlijk anders :)
Over dat soort 'goedkope' keys is meer dan voldoende geschreven. Ik zou de TS adviseren om daar niet aan te beginnen.

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2020 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 12-07 22:08

wowi

als je geluk hebt staat de key in je bios van je laptop en kun je gewoon win 10 installeren zonder enig nummer en activeert je laptop.
Je moet wel de juiste versie dan installeren dus als het win8 pro was win 10 pro en als het home was home.
en als de sticker van win8 er nog op zit kun je gewoon dat nummer invullen.

[ Voor 41% gewijzigd door wowi op 04-01-2020 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
wowi schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:03:
als je geluk hebt staat de key in je bios van je laptop en kun je gewoon win 10 installeren zonder enig nummer en activeert je laptop.
Je moet wel de juiste versie dan installeren dus als het win8 pro was win 10 pro en als het home was home.
en als de sticker van win8 er nog op zit kun je gewoon dat nummer invullen.
maar volgens mij is dat bij win10 niet meer zo maar remote

hier voor een paar euro anders

*knip* Er zijn genoeg topics over dit soort key sites gevoerd, niet nodig om ze nogmaals aan te halen

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 06-01-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 12-07 22:08

wowi

boyette schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:39:
[...]

maar volgens mij is dat bij win10 niet meer zo maar remote

hier voor een paar euro anders
Hij zegt ook dat er eerst windows 8 op heeft gestaan met sticker aan de onderkant vaak zit dit dan in het bios als slic tabel. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 06-01-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 18:51
Ik kom online geregeld keys tegen. Deze partij is Nederlands met een geldige kvk inschrijving. Is dit te vertrouwen?
*knip*

Wil graag een NUC in elkaar zetten voor mijn vader met beperkt budget.
Op de oude pc zit overigens nog sticker met een win 7 home prem oa key. Kan ik daar nog iets mee?

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 06-01-2020 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Worsteneter schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:37:
Ik kom online geregeld keys tegen. Deze partij is Nederlands met een geldige kvk inschrijving. Is dit te vertrouwen?

Wil graag een NUC in elkaar zetten voor mijn vader met beperkt budget.
Op de oude pc zit overigens nog sticker met een win 7 home prem oa key. Kan ik daar nog iets mee?
zoiets kan je makkelijk doen
zo vaak keys gekocht op dergelijke platformen
nooit problemen

maar ik pak meestal via gamivo of allkeyshop

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 06-01-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisweyn
misschien dan nog een stomme vraag maar ja met apple store credit en ps store cards is et zo dat kaarten van NL niet werken in België dus hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
boyette schreef op Sunday 5 January 2020 @ 06:30:
[...]

zoiets kan je makkelijk doen
zo vaak keys gekocht op dergelijke platformen
nooit problemen

maar ik pak meestal via gamivo of allkeyshop
De afkomst van die keys is op z'n minst vaag. De prijzen zijn dusdanig laag (in vergelijking met de reguliere sites die je in de Pricewatch van Tweakers kunt vinden) dat het maar de vraag is of die keys legaal verkregen zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 07-07 19:45
Waarom moeten de grijze keysites zo paniekerig weg gehaald worden?
En aan de andere kant hebben we dit topic: Online Gamekeys kopen - Deel II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:03
Zet er een Linux distro op en je bent overal van af.
Voor internetten, email en een office pakket gebruiken, is dat een prima oplossing.
Plus dat je PC er een stuk sneller van wordt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

@Jorisweyn de key op de laptop vervalt niet. Dus als jij Windows 8 media hebt, kun je die gewoon gebruiken. Je mag die key alleen op die laptop gebruiken niet op een andere pc. De vorige gebruiker mag dat ook niet.

@unfor waarom sites aanraden van dubieuze oorsprong? De keys zijn daar qua prijs onder de normale inkoop bij een Nederlandse distributeur, het Microsoft artikelnummer is of niet te vinden of verkeerd en vaak gaat het om gestolen dan wel niet voor verkoop bedoelde keys.

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 06-01-2020 02:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 10:48
Update de bios van de laptop ook tot de laatste versie.
Ik heb een Dell en HP thuis die beiden zijn geleverd met win7 OEM, maar deze hebben in de laatste bios ook een win10 oem key zitten. Die pikt Windows 10 automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Je kan Windows 10 installeren zonder licentie. Enige nadeel is dat je je achtergrond bijvoorbeeld niet kan instellen. Voor 4 a 5 maanden zou ik deze route bewandelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spierenburg op 06-01-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Staat er een code op de Windows 8 sticker? Zo ja, die dan invoeren bij licentie.
Ik vraag me eigenlijk af of die upgrade ook van versie 8 kan of dat je dan 8.1 had moeten hebben. Proberen kan altijd. Die kunnen ze niet los hebben gekoppeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je HEBT een Win8 licentie en hoeft dus GEEN win10 licentie te kopen voor die laptop! Weggegooid geld!

Focus op hoe je je key geactiveerd krijgt in Win10

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 06-01-2020 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:14

Blokker_1999

Full steam ahead

En dat is dus niet helemaal correct. Microsoft heeft gedurende 1 jaar een gratis upgrade aangeboden van 7/8/8.1 naar 10. Hoewel dit vandaag nog altijd werkt, geeft Microsoft zelf op hun website aan dat licentiecodes die niet geactiveerd werden in de periode dat de actie geldig was, in de basis een niet legitieme Win10 installatie hebben. Je zou dan dus al moeten kunnen achterhalen of die code in de actieperiode geactiveerd is.

Waarom is het nog mogelijk om die sleutels vandaag te gebruiken? Omdat de logica voor de sleutels in de offline installaties moet zitten en MS ze dus daarom blijft aanvaarden. Daarnaast zal MS niet snel actie ondernemen tegen mensen die dit alsnog doen. Zij hebben liever een geactiveerde, niet legitieme installatie die zijn updates binnenhaalt dan iemand die hacks gaat uithalen en updates uitschakeld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou als eerste kijken of je W10 niet kunt activeren d.m.v. de W8 product key die op een aanwezige sticker staat of zelfs via herinstallatie (indien W10 ooit geactiveerd was dan zal deze automatisch wederom geactiveerd worden, mits hetzelfde moederbord aanwezig is).

Lukt dat niet? Dan zou ik niet moeilijk doen en bijvoorbeeld op Kinguin een key kopen voor 3-4 tientjes. Dat betreft wel een OEM licentie, dus zul je die op een volgende PC wederom moeten aanschaffen. Desalniettemin is dat nog steeds goedkoper dan een niet-OEM licentie aanschaffen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 11:32
Ik heb nog nooit betaald voor windows.
Vroeger via wat niet legale manieren, maar tegenwoordig leef ik met een legale windows met zwarte achtergrond en "activate windows product key" melding.

Je kunt nog steeds games spelen, chrome gebruiken, en zelfs de windows updaten zonder product key.

Zie ook: YouTube: Why Windows is FREE Now (uitleg waarom W10 gratis te verkrijgen is door microsoft)

Je kunt altijd nog kijken voor een product key als het je stoort dat windows 1x per dag vraagt voor een key, maar het is niet noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:17
Over dat soort 'goedkope' keys is meer dan voldoende geschreven. Ik zou de TS adviseren om daar niet aan te beginnen.
De Microsoft helpdesk gaf mij zelf het advies om na problemen met mijn in het verleden ge-upgrade windows 7 key een key te kopen op Ebay en dan te kiezen voor de niet pro versie.
Dit advies opgevolgd en probleemloos geactiveerd. Kosten €5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Fresno schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:36:
[...]
De Microsoft helpdesk gaf mij zelf het advies om na problemen met mijn in het verleden ge-upgrade windows 7 key een key te kopen op Ebay en dan te kiezen voor de niet pro versie.
Dit advies opgevolgd en probleemloos geactiveerd. Kosten €5.
Ik kan jouw verzekeren dat, dat geen permanente oplossing hoeft te zijn en een zeer slecht advies als dat van een Microsoft support medewerker komt. dergelijke key's zijn veelal middels illegale wijze verkregen en te koop aangeboden of uit een pool van een MSDN/MyVisualStudio subscription en kunnen op elk moment onklaar gemaakt worden en ja dat gebeurd.

Maar voor de TS is er weinig aan de hand, de bestaande Windows 8 key kan gewoon gebruikt worden om een Windows 10 installatie te activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 06-01-2020 12:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Dat heb ik ook gevraagd, de medewerker gaf aan om daarom niet de pro te gebruiken want daar gebeurd dat soms. De rest wordt niets mee gedaan, dus hou je een legale werkende windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Euhm... nee. Je houdt een geactiveerde Win10 over, daarom nog niet een legitieme.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
Ik volg alleen maar het advies van de Microsoft medewerker;-)

Ging in dit geval dus om een legitieme key die ze niet meer konden activeren. Hierdoor had ik nieuwe moeten kopen voor de hoofdprijs. Aangezien ze dit ook niet geheel terecht vonden werd deze suggestie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Eraser127

Nijkerk

Je kunt ook op www.bva-auctions.com kijken, daar staan nu actieve veilingen van een aantal nieuwe Windows 10 producten:

https://www.bva-auctions....ry=windows%2010&page=1&f=

[ Voor 24% gewijzigd door Eraser127 op 06-01-2020 13:33 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
Aangezien je een particulier bent moet je je vooral afvragen of het je uitmaakt dat je een echte licentie hebt voor Windows of niet.
*knip* Ja ook als particulier dien je niet (bewust) licenties te schenden. Concrete tips over bewust faudt zijn mogen daarom wel weg..

Maar wil je wel een echte legale Windows licentie hebben, dan moet je een licentie kopen bij een van Microsoft geautoriseerde verkopers, die je zoal hier kunt vinden: serie: Windows of op de Microsoft website zelf natuurlijk.
unfor schreef op maandag 6 januari 2020 @ 01:11:
Waarom moeten de grijze keysites zo paniekerig weg gehaald worden?
En aan de andere kant hebben we dit topic: Online Gamekeys kopen - Deel II
Dit betreft inderdaad ook gewoon grijze keys, van soms resellers op die platformen waarvan jij als koper meestal niet de herkomst kunt achterhalen.
Dat kunnen dus ook keys zijn die bemachtigd zijn door gestolen creditcards, hacks e.d.
Vreemd dat dat wel mag worden besproken!
Maar ook die grijze keys van Windows waren ooit '' toegestaan '' op Tweakers, sterker nog, ze stonden zelfs tot zo rond 2016/2017 in de pricewatch en HardwareInfo had er zelfs een ludiek artikel over geschreven geloof ik :+ 8)7

@Eraser127 Ga er maar vanuit dat je ook daar zo'n grijze key opgestuurd krijgt.
Ja wie doet er anders Windows licenties weg voor vanaf een euro... juist ;)
Reviews zijn ook niet al te best: https://nl.trustpilot.com/review/www.bva-auctions.com

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2020 16:31 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

NLKornolio schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:32:

Heb je dat onlangs nog geprobeerd ?
Ik zit nu in hetzelfde schuitje. (moederbord vervangen, niet geweten om de key van te voren af te melden)

Ik weet dat dit vorige keer via een telefoontje opgelost was. Maar nu staat er specifiek in de troubleshooter dat dit niet meer geld voor Win10. (en ik kan het nr ook nergens vinden ) en de online oplosser doet niks :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Joeri.Bijlsma schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:01:
Ik heb nog nooit betaald voor windows.
Vroeger via wat niet legale manieren, maar tegenwoordig leef ik met een legale windows met zwarte achtergrond en "activate windows product key" melding.
Spierenburg schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:59:
Je kan Windows 10 installeren zonder licentie. Enige nadeel is dat je je achtergrond bijvoorbeeld niet kan instellen. Voor 4 a 5 maanden zou ik deze route bewandelen.
Een niet geactiveerde Windows is een niet gelicenseerde Windows en dus illegaal na de test/grace periode van 90 dagen.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 06-01-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

heuveltje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Ik zit nu in hetzelfde schuitje. (moederbord vervangen, niet geweten om de key van te voren af te melden)

Ik weet dat dit vorige keer via een telefoontje opgelost was. Maar nu staat er specifiek in de troubleshooter dat dit niet meer geld voor Win10. (en ik kan het nr ook nergens vinden ) en de online oplosser doet niks :(
In die zelfde troubleshooter als je nog wat stappen uitvoert kom je het nummer toch gewoon tegen?
En anders check https://support.microsoft.com/en-us/help/20530 hopelijk helpt dat je op weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

LankHoar schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:28:
Ik zou als eerste kijken of je W10 niet kunt activeren d.m.v. de W8 product key die op een aanwezige sticker staat of zelfs via herinstallatie (indien W10 ooit geactiveerd was dan zal deze automatisch wederom geactiveerd worden, mits hetzelfde moederbord aanwezig is).
@Jorisweyn volg dit advies.
Lukt dat niet? Dan zou ik niet moeilijk doen en bijvoorbeeld op Kinguin een key kopen voor 3-4 tientjes. Dat betreft wel een OEM licentie, dus zul je die op een volgende PC wederom moeten aanschaffen. Desalniettemin is dat nog steeds goedkoper dan een niet-OEM licentie aanschaffen.
Volg dit advies niet omdat de prijs onder die van een Nederlandse distributeur zit. De herkomst is niet te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

PcDealer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:38:
Volg dit advies niet omdat de prijs onder die van een Nederlandse distributeur zit. De herkomst is niet te achterhalen.
Er word vaak e.e.a. gesuggereerd over dit soort websites, maar harde bewijzen heb ik daarvoor nog niet gezien. T.net had er eens een achtergrond artikel over (ik kan die zo helaas niet 1,2,3 terugvinden), en daaruit bleek volgens mij dat sommige websites wel echt shady zijn betreft game keys, maar OEM licenties gewoon grijze handel is; MS zegt dat het niet mag, maar de wet verbied het niet. Dat is gelijk waarschijnlijk ook een reden dat "de herkomst niet te achterhalen" is, want distributeurs willen hun overeenkomst met MS niet op het spel zetten natuurlijk. Dat staat los van creditcard fraude natuurlijk. Echter vraag ik me af in hoeveel van de gevallen het daar om gaat. Indien dat echt een enorm percentage zou zijn, waarom zijn dergelijke websites dan nog steeds legaal in operatie?

[ Voor 12% gewijzigd door LankHoar op 06-01-2020 16:11 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ken iemand die tientallen jaren stratenmaker is geweest. Zit ook al jaren in de WAO vanwege rugklachten. Toch is hij elk weekend op pad om tuinen aan te leggen en schuttingen te plaatsen. Waarom heeft deze man dan nog een uitkering? Waarom gaan mensen met een particulier in zee zonder enige achtervang als hij zijn verplichtingen niet nakomt? De prioriteiten bij UWV liggen kennelijke elders.

Ik heb een buur die elke 6 weken iemand aan de deur heeft die alleen een envelop afgeeft en weer weg is. Een aantal keer per jaar ruiken we in de gang een sterke wietlucht.

M.a..w. als er sterke aanwijzingen zijn dat er iets niet in de haak is, kun je doen alsof je neus bloed en met een shady shop zaken doen. Of je koopt gewoon bij erkende verkoper of een stratenmaker die een KvK inschrijving heeft en aangesloten is bij een branchevereniging of keurmerk zodat bij niet nakomen je geld niet gelijk weg is of een dispuut gestart kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup.
offtopic:
Als ik bij een dergelijke site zou kopen dan zou ik dat doen zoals ik bestel bij gare Chinese webwinkels: ik ga er van uit dat de kans groot is dat ik niet krijg waar ik voor betaal. Koop 10 kabels zodat de kans bestaat dat er een of twee wel werken :P

Dat iets werkt (zoals die activatie-tips), maakt het nog niet legaal. (Met een kanttekening dat doorverkoop van licenties inderdaad wel is toegestaan. Het is alleen niet waarschijnlijk dat het steeds om nette keys gaat bij een deel van de grijze markt).
JohanNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:36:
@Eraser127 Ga er maar vanuit dat je ook daar zo'n grijze key opgestuurd krijgt.
Ja wie doet er anders Windows licenties weg voor vanaf een euro... juist ;)
Reviews zijn ook niet al te best: https://nl.trustpilot.com/review/www.bva-auctions.com
Faillissementsverkoop kan dan net weer een valide reden zijn om licenties goedkoop te krijgen. Maar met garantie tot de deur dus zo'n review snap ik wel...

Maar, we zijn nogal offtopic..

Antwoord was m.i. al gegeven: als die andere Win8-licentie een OEM licentie is, dan mag die niet worden overgezet. En als Windows nodig is (Linux is gratis!) dan kan een licentie worden gekocht via een site die je vertrouwt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
Jorisweyn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:52:

dus ja ik ken er niet superveel van maar ik neem aan dat de vorige eigenaar zijn licensie eraf gehaald heeft en ik nu dus een nieue key moet insteken voor te activeren
Heb je die laptop destijds in die staat gekocht? Ofwel heb je dit probleem al sinds een jaar of begint dat nu net pas? Als jou een laptop is verkocht met geldige windows 10 mag je er ook vanuit gaan dat die nog steeds geldig is lijkt mij. Je kan ook de verkoper eens vragen voor de key als het niet werkt. Tenzij je die laptop echt voor belachelijk weinig geld hebt overgenomen zou je nu toch niet ineens 100 euro extra hoeven te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
F_J_K schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:52:
Faillissementsverkoop kan dan net weer een valide reden zijn om licenties goedkoop te krijgen. Maar met garantie tot de deur dus zo'n review snap ik wel...
Op die manier zijn er ook wel argumenten te bedenken waarom al die grijze keys op grijze keywebsites volledig legaal zijn, en die zijn hier gezien de moderatie uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JohanNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:31:
[...]

Op die manier zijn er ook wel argumenten te bedenken waarom al die grijze keys op grijze keywebsites volledig legaal zijn, en die zijn hier gezien de moderatie uit den boze.
Omdat het niet te achterhalen valt. Daarom. En zeker i.c.m. aanprijzen van die websites of zelfs verwijzen naar evident illegale keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
PcDealer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Omdat het niet te achterhalen valt. Daarom. En zeker i.c.m. aanprijzen van die websites of zelfs verwijzen naar evident illegale keys.
Precies en daar is een of andere vage veilingsite geen uitzondering in lijkt me.
En tegelijkertijd is het toch ook heel vreemd dat dit topic dan nog steeds open is: Online Gamekeys kopen - Deel II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JohanNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:53:
[...]

Precies en daar is een of andere vage veilingsite geen uitzondering in lijkt me.
Die zich in Nederland bevindt en zich aan de Nederlandse wet moet houden. Betrouwbaarder dan de buitenlandse. Hoewel iedereen en zijn moeder tegenwoordig bij BVA mag aanbieden i.p.v. alleen faillissementsboedels ook overjarige/surplus producten.
En tegelijkertijd is het toch ook heel vreemd dat dit topic dan nog steeds open is: Online Gamekeys kopen - Deel II
Klagen kan hier: Feedback op moderatie binnen Spielerij
Kennelijk mogen modchips niet omdat er illegale zaken mee gedaan kunnen worden, maar veel te goedkope keys krijgen wel een platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:19
...
Antwoord was m.i. al gegeven: als die andere Win8-licentie een OEM licentie is, dan mag die niet worden overgezet. En als Windows nodig is (Linux is gratis!) dan kan een licentie worden gekocht via een site die je vertrouwt.
Nee linux is niet altijd gratis ;) denk aan o.a. redhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-07 21:54

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

[...]

Toen windows 10 net uit kwam upgrade uitgevoerd van w8 naar w10. Lees wel vaker dat het nog mogelijk is via bepaalde methodes.

Waarschijnlijk is dit met de oude key gebeurd. Upgrade met windows account wat niet meer op de pc staat waardoor key niet meer geldig is.

Je kan het proberen w8 installatie daarna upgrade. Je kan ook gewoon zeuren bij ms zeggen dat je een w8 oem key geupgrade hebt en dat die nu nietmeer geldig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Neem contact met Microsoft op en geef aan dat je het moederbord hebt moeten vervangen vanwege een defect. Middels de chat kunnen ze jou verder helpen, ik heb een soortgelijke situatie gehad, betrof een Windows 7 key welke ge-upgrade was naar Windows 10 gecombineerd met een nieuw moederbord.

Ik moest wel de Windows 7 key door geven. Na een 10 minuten in de chat en remote overname, was mijn licentie weer geactiveerd. Natijd nog meerdere malen een herinstallatie uitgevoerd met geen problemen.
Fresno schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:25:
Dat heb ik ook gevraagd, de medewerker gaf aan om daarom niet de pro te gebruiken want daar gebeurd dat soms. De rest wordt niets mee gedaan, dus hou je een legale werkende windows 10.
Dan ben jij slecht geholpen, zie mijn reactie hier boven, men had jou kunnen helpen door jouw license key weer te activeren.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 06-01-2020 23:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:33
_Dune_ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:54:
[...]

[...]

Hah, de irone :9 . Het risico en de eventuele vervolg stappen van die keys van 10 euro is natuurlijk identiek aan hetgeen jij zojuist hebt beschreven. Of iemand daar aan moet gaan beginnen laat ik maar even in het midden.

Maar for the record: al die windows 7 keys die destijds geupgrade zijn gekoppeld aan de hardware die je toen had, dat was 'part of the deal'. Het is helaas niet zo dat wanneer je toen een retail key had (overdraagbaar) dat dit een windows 10 retail key werd.

Prima dat microsoft uit coulance de boel heeft geheractiveerd maar je huidige activatie is nu net zo grijs als die keys van 10 euro. Wil je het volgens het boekje doen, ja dat is een beetje mierenneuken, dan moet je een nieuwe retail key kopen (oem mag niet want je bouwt geen nieuw systeem bij een moederbord replacement).

Microsoft gebruikt overigens ook bij Windows10 het bekende punten systeem waarbij het vervangen van moederbord, cpu, hdd, enz strafpunten op levert tot het punt dat de key gedeactiveerd wordt. Hiervoor wordt naar het serienummer gekeken. Het vervangen van een moederbord levert direct genoeg strafpunten op (de lijst is ergens te vinden op de microsoft fora).
hallo,

mvg
Joris
Ik denk dat je zelf het antwoord al weet. Wanneer je een nieuw systeem gaat bouwen dan pak je in de regel een OEM licentie. Die zit dan wel 'vast' aan je systeem maar die zijn in de regel goedkoper. Als je de laptop blijft gebruiken/verkoopt dan heeft die überhaupt zijn eigen licentie nodig. Nu een duurdere retail licentie kopen die je kunt 'meenemen' kan, maar wat doe je dan met de laptop daarna?

Overigens misschien handig om te weten dat je bij de windows installatie het invoeren van de key kunt overslaan en dan heb je nog een paar weken de tijd om een key aan te schaffen. Als ik me niet vergis 30 dagen en daarna krijg je een watermerk.

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2020 03:35 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LankHoar schreef op Monday 6 January 2020 @ 16:07:
[...]

Er word vaak e.e.a. gesuggereerd over dit soort websites, maar harde bewijzen heb ik daarvoor nog niet gezien. T.net had er eens een achtergrond artikel over (ik kan die zo helaas niet 1,2,3 terugvinden), en daaruit bleek volgens mij dat sommige websites wel echt shady zijn betreft game keys, maar OEM licenties gewoon grijze handel is; MS zegt dat het niet mag, maar de wet verbied het niet. Dat is gelijk waarschijnlijk ook een reden dat "de herkomst niet te achterhalen" is, want distributeurs willen hun overeenkomst met MS niet op het spel zetten natuurlijk. Dat staat los van creditcard fraude natuurlijk. Echter vraag ik me af in hoeveel van de gevallen het daar om gaat. Indien dat echt een enorm percentage zou zijn, waarom zijn dergelijke websites dan nog steeds legaal in operatie?
Het is ook dweilen met de kraan open. Microsoft kan natuurlijk onmogelijk bij alle webshops die dat soort keys aanbieden nagaan of het gaat om OEM keys, of dat het gaat om keys die gekocht zijn met gestolen creditcards.
Pagina: 1