Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 17:55
Sind een week of wat is mijn PS4 PRO begonnen met een soort knetterend geluid. Ineens uit het niets was het daar. Het is er vrij zacht als ie niets staat te doen en daarmee bedoel ik niet ingame. Zodra ik begin te spelen gaat het geluid harder worden. Bijvoorbeeld in de Witcher geeft ie vrij veel geluid maar zodra ik op de touchpad druk en ik in het menu van World map, Inventory etc. kom stop ie met de harde ratel.
Heb zelf nog niet echt een idee wat het kan zijn vandaar dus dat ik hier een wil horen of er mensen zijn die dit herkennen.

Video met voorbeeld.

Edit: Bovenste kap eraf gehaald en geconstateerd dat het niet de koeler is.

[ Voor 18% gewijzigd door Fryskmantsje op 02-01-2020 18:21 . Reden: Linkje bijgevoegd ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:52

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Knetterend of ratelend? In geval van meer ratelend: is het misschien de fan die aanloopt?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Voor de volgende keer: [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen

En verder: even open maken (je kunt de kap er vrij eenvoudig af klikken) en kijken of de fan o.i.d. inderdaad aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Denk niet dat het de fan is. Kap eraf wou ik nog even mee wachten. Heb hem overgenomen van een vriend en weet niet of er nog garantie op zit. Als dat namelijk nog wel het geval is en ik maak hem open weet ik niet of dat een probleem is.

Oh, en had even niet verder gekeken dan neus lang was wat betreft dat garantietopic. Excuus!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Fryskmantsje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:38:
Denk niet dat het de fan is. Kap eraf wou ik nog even mee wachten. Heb hem overgenomen van een vriend en weet niet of er nog garantie op zit. Als dat namelijk nog wel het geval is en ik maak hem open weet ik niet of dat een probleem is.

Oh, en had even niet verder gekeken dan neus lang was wat betreft dat garantietopic. Excuus!
Klinkt anders als een behoorlijk ratelende fan... Of hij loopt aan, of er hangt wellicht een snoertje/bindinkje/dood insect tegenaan te bungelen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Ja dat zou je denken maar zo vreemd dat het instant veranderd met veranderen van ingame/menu. Luchtstroom veranderd ook niet voorzever ik dat kan voelen.

edit:Nu de bovenste kap eraf gehaald en is in ieder geval niet de koeler.

[ Voor 20% gewijzigd door Fryskmantsje op 02-01-2020 14:56 . Reden: extra ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Fryskmantsje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:38:

De kap is gemaakt om eraf te kunnen halen. Sony heeft zelf instructies op hun site staan hoe je de harde schijf kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Fryskmantsje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:48:
Ja dat zou je denken maar zo vreemd dat het instant veranderd met veranderen van ingame/menu. Luchtstroom veranderd ook niet voorzever ik dat kan voelen.

edit:Nu de bovenste kap eraf gehaald en is in ieder geval niet de koeler.
Als de kap er af is kun je toch zelf pinpointen waar het geluid vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Even een andere andere schijf ergens opgeduikeld en die eens erin gedaan.Eens kijken wat ie doet met wat software erop.

Update: Geluid is niet weg |:(

Zou het iets van Coil Whine achtig iets kunnen zijn van de GPU ofzo. Aangezien ie ingame en uit de game instant anders word qua geluid?

[ Voor 44% gewijzigd door Fryskmantsje op 02-01-2020 17:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:57
Dat klinkt niet als coil whine. Het lijkt mij ook inderdaad de fan.

Die kan veranderen tussen in-game en pause menu. Als je alleen de bovenste kap eraf hebt gehaald dan kan je niet geconstateerd hebben dat het niet de fan is. Daarvoor zou je de kap aan de onderkant eraf moeten halen.

Heb je al een busje perslucht geprobeerd om eventuele stof weg te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Bovenin zit de fan. Zitten bij mijn weten niet meer in dacht ik.

Edit: Crap! Zie dat ik in de topictitel vergeten ben er PS4 Pro in te zetten 8)7 .Denk dat dat jou op verkeerde been zet. In topicstart maar even dikke letters van gemaakt. Misschien dat een moderator dat nog kan wijzigen in de titel?

[ Voor 65% gewijzigd door Fryskmantsje op 02-01-2020 18:27 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als het de fan niet is dan is het coil whine en zit je er mee opgescheept, Sony vervangt geen playstations met coil whine en zegt dat het normaal is 8)7

Het is te fixen maar dan moet je dingen gaan vast solderen of lijmen.. ik weet niet of je dat moet willen :p

[ Voor 26% gewijzigd door Wintervacht op 02-01-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Naast titelfixes kan dit modje topics naar het juiste forum verplaatsen. :) (HSA->SPV)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 02-01-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:34:
[mbr] Naast titelfixes kan dit modje topics naar het juiste forum verplaatsen. :) (HSA->SPV) [/]
_/-\o_ Thanks!

Vond nog een filmpje op YouTube met iemand die soortgelijk probleem heeft. Bij coilwhine had ik ander geluid verwacht maar schijnt het toch te zijn vrees ik.
Heb nog een 7,5mtr lange HDMI kabel. Console maar ergens anders op zolder plaatsen. Erger me hier zo langzamerhand kapot aan. Komt gewoon boven geluid van games uit.

Wat ik begrijp van andere mensen met zelfde problemen schijnt dat Sony hier vrij laconiek op reageerd en dat mensen er maar aan moeten wennen :S

Update; Bon opgeduikeld. Net 53 weken oud. Teruggebracht naar winkel en die hebben hem opgestuurd. Afwachten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Fryskmantsje op 05-01-2020 23:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Inmiddels PS4 pro weer retour gehad en ze hebben niets ongewoons kunnen vinden |:( .
En inderdaad apparaat thuis aangesloten en eerste dag gamen niets aan de hand. 2de dag gamen begint ie ineens weer. Verder doet ie het uitstekend. Aangezien ik toch een extra PS4 heb en de mancave gaat verdwijnen gooi ik hem maar in de verkoop. Geen trek en tijd in om me er verder in te verdiepen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Fryskmantsje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:22:
Inmiddels PS4 pro weer retour gehad en ze hebben niets ongewoons kunnen vinden |:( .
En inderdaad apparaat thuis aangesloten en eerste dag gamen niets aan de hand. 2de dag gamen begint ie ineens weer. Verder doet ie het uitstekend. Aangezien ik toch een extra PS4 heb en de mancave gaat verdwijnen gooi ik hem maar in de verkoop. Geen trek en tijd in om me er verder in te verdiepen.
Draait de ventilator wel soepel? Als je de ventilator een slinger geeft, moet die blijven draaien en langzaam zachter gaan draaien. Als die te snel stopt met draaien, is het lager kapot. Hetzelfde geldt trouwens als de ventilator geluid maakt bij het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Fryskmantsje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:22:
Ik zou er een videootje van maken en het ding gewoon WEER terugbrengen - ze fixen het maar.

En daarna kan je ook nog overgaan tot de koop ontbinden als ze hem zo terug blijven geven. Gewoon videootjes blijven maken van het probleem.

Anders scheep je iemand anders op met die herrie. Je moet er maar zin in hebben,
Pagina: 1