Momenteel heb ik een Gigabyte Z270 mini itx, i5 7500, Crucial 16Gb RAM, GTX 1060 6Gb, Samsung 970 Evo 500Gb M.2 SSD, Seasonic 750watt voeding.
Ik had hiervoor een 2600X maar hier was ik geen 100% tevreden over (stabiliteit issues).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Regelmatig bestanden in- en uitpakken, virtualisatie, fotobewerking, lichte gaming, veel browsen, onlangs ook met DAW aan de slag gegaan en dit gaat meer en meer worden komende maanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Philips 27" 1440p monitor
Gygabyte GTX 1060 6Gb
Seasonic 750Watt
Samsung 970 EVO 500Gb
Hitachi 2Tb 7200rpm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, case.
Gigabyte 1060 lijkt me voldoende voor occasioneel gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst geen Gigabyte mobo meer. CPU weet ik niet, ik lees dat er met de Ryzen 3000 series nog altijd stabiliteit issues zijn dus neig toch meer naar Intel maar vind de "more bang for your buck" van AMD ook nog altijd interessant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen full tower, case mag op men bureau staan en heeft liefst veel poorten vooraan met een saaie, strakke uitstraling. Of een soort van docking voor men USB poorten op het bureau? Vind het nogal lastig maximum 2 USB toebehoren aan te sluiten vooraan en altijd achter men PC te gaan hangen.
Ga je overklokken?
Misschien maar is geen prioriteit.
Wat verwacht je van ons?
Jullie ervaring, ik zie door het internetbos de bomen niet meer. Had graag een systeem dat enkele jaren meegaat.
Ik had hiervoor een 2600X maar hier was ik geen 100% tevreden over (stabiliteit issues).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Regelmatig bestanden in- en uitpakken, virtualisatie, fotobewerking, lichte gaming, veel browsen, onlangs ook met DAW aan de slag gegaan en dit gaat meer en meer worden komende maanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Philips 27" 1440p monitor
Gygabyte GTX 1060 6Gb
Seasonic 750Watt
Samsung 970 EVO 500Gb
Hitachi 2Tb 7200rpm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, case.
Gigabyte 1060 lijkt me voldoende voor occasioneel gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst geen Gigabyte mobo meer. CPU weet ik niet, ik lees dat er met de Ryzen 3000 series nog altijd stabiliteit issues zijn dus neig toch meer naar Intel maar vind de "more bang for your buck" van AMD ook nog altijd interessant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen full tower, case mag op men bureau staan en heeft liefst veel poorten vooraan met een saaie, strakke uitstraling. Of een soort van docking voor men USB poorten op het bureau? Vind het nogal lastig maximum 2 USB toebehoren aan te sluiten vooraan en altijd achter men PC te gaan hangen.
Ga je overklokken?
Misschien maar is geen prioriteit.
Wat verwacht je van ons?
Jullie ervaring, ik zie door het internetbos de bomen niet meer. Had graag een systeem dat enkele jaren meegaat.