Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade desktop.

Pagina: 1
Acties:

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 10:52
Momenteel heb ik een Gigabyte Z270 mini itx, i5 7500, Crucial 16Gb RAM, GTX 1060 6Gb, Samsung 970 Evo 500Gb M.2 SSD, Seasonic 750watt voeding.
Ik had hiervoor een 2600X maar hier was ik geen 100% tevreden over (stabiliteit issues).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Regelmatig bestanden in- en uitpakken, virtualisatie, fotobewerking, lichte gaming, veel browsen, onlangs ook met DAW aan de slag gegaan en dit gaat meer en meer worden komende maanden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Philips 27" 1440p monitor
Gygabyte GTX 1060 6Gb
Seasonic 750Watt
Samsung 970 EVO 500Gb
Hitachi 2Tb 7200rpm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, case.
Gigabyte 1060 lijkt me voldoende voor occasioneel gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst geen Gigabyte mobo meer. CPU weet ik niet, ik lees dat er met de Ryzen 3000 series nog altijd stabiliteit issues zijn dus neig toch meer naar Intel maar vind de "more bang for your buck" van AMD ook nog altijd interessant.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen full tower, case mag op men bureau staan en heeft liefst veel poorten vooraan met een saaie, strakke uitstraling. Of een soort van docking voor men USB poorten op het bureau? Vind het nogal lastig maximum 2 USB toebehoren aan te sluiten vooraan en altijd achter men PC te gaan hangen.

Ga je overklokken?
Misschien maar is geen prioriteit.

Wat verwacht je van ons?
Jullie ervaring, ik zie door het internetbos de bomen niet meer. Had graag een systeem dat enkele jaren meegaat.

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@Michiel_0912

Deze build zou wat kunnen zijn

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 96,-€ 96,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 65,89€ 65,89
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 151,05€ 151,05
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 119,90€ 119,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,74

Wat je wil doen met je PC, denk ik dat je behoefte hebt aan een Ryzen 7 3700x. Scoort heel erg goed op multitasking en doet het beter dan Intel. Je kan de review hier lezen op Tweakers.
reviews: Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

Wat versta je precies onder lichte gaming? Is dat af en toe een game spelen en maakt het niet uit hoe de settings staan? Je zou je 1060 daarvoor kunnen houden, maar als je wil gamen en dan op 1440p met high settings dan zou ik een RX5700XT aanraden.

pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Wat voor type voeding is het die je hebt? En belangrijker hoe oud is die?
Want als je een kleine behuizng wil, dan moet je voeding daar ook inpassen natuurlijk. 750W is dan wel heel veel. Op basis van een RX5700XT heb ik de Corsair gekozen. Als je je 1060 houdt dan kan je ook met een 450W model af.

Wil je je HDD meenemen naar je nieuwe build? Je kan ook voor een m.2 ssd kiezen en dan de Kingston A2000. Het gekozen moederbord heeft aansluiting voor 2 m.2 ssds dus je kan er altijd eentje bijprikken. Ben je meteen helemaal van je HDD af.

[ Voor 5% gewijzigd door Eugene_85 op 01-01-2020 22:00 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een SFX voeding met korte kabels in een grote ATX behuizing werkt niet.

@Michiel_0912 CPU's zijn bijna nooit instabiel, ze zijn juist zeer robuust. Kans dat je last had van instabiliteit met de CPU is dan ook extreem klein. Waarschijnlijk had je een ander probleem met de PC.

[ Voor 61% gewijzigd door -The_Mask- op 02-01-2020 08:41 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Wat is er mis met je huidige systeem? Lijkt toch nog perfect in orde te zijn voor de taken die je er mee doet?

• Michiel_0912
@Eugene_85
Heb momenteel een Xilence Performance X 750W 80 plus Gold, geen Seasonic. Begrijp niet goed waarom deze zou moeten plaatsmaken voor een andere PSU. Ik bereken mijn PSU benodigdheden via de outervision site.
Er zijn kinderen die mijn PC meegebruiken maar gamen doen ze op de Xbox of Switch maar wie weet wil ikzelf nog wel wat gamen.
De 970 EVO is een M. 2 SSD. Zou je een SSD al aanraden voor data backup ipv mijn 2Tb HDD?
Mijn belangrijkste bestanden zijn in backup bij 2 cloudproviders.

@-The_Mask-
Had het niet perse over de CPU zelf maar over het gehele Ryzen systeem. Heb talloze problemen gehad, het kon soms dagen goed draaien en dan plots 2u en... crash. Ik had de i5 erbij gekocht om alles over te zetten en te testen maar met de componenten bleek niets mis te zijn. Mobo en CPU zijn RMA gegaan maar bleek niets mis mee, daarna terug dezelfde problemen. Was het testen en aanpassen van Bios opties kotsbeu. Daarna alles overgezet naar de i5 en daarmee verdergaan, zonder issues. Het Ryzen verhaal viel me zwaar, daarmee dat ik dubbel tegenaan de nieuwste generatie kijk.

@Inrage
Meerdere VM draaien etc voelt soms wat sloom aan plus ik heb budget en zin in een upgrade. De i5 was een tijdelijke oplossing.

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@Michiel_0912

Ja je kan een backup op een SSD zetten, maar er zitten nadelen aan.

Je kan er meer over lezen in dit topic
HDD vs SSD voor tweede back-up fotos

Als je veel gaat schrijven naar een backup zou een HDD beter zijn, maar tegenwoordig hebben SSDs een hoge Total Bites Written waarde. Zeker de Samsung ssds.

Voor kosten besparen zou HDD leuk zijn maar als je echt snelheid wil dan zou ik SSD nemen

• -The_Mask-
  • Niet online
Michiel_0912 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:08:
@Eugene_85
Heb momenteel een Xilence Performance X 750W 80 plus Gold, geen Seasonic. Begrijp niet goed waarom deze zou moeten plaatsmaken voor een andere PSU. Ik bereken mijn PSU benodigdheden via de outervision site.
Je hoeft geen andere voeding. Ook al heb je niet echt een goede voeding overigens, het is een budget voeding die aardig aan de prijs is. Voor wat die kost (tussen de 80 en 100 euro) zitten ook voedingen van hoge kwaliteit. Outervision heeft trouwens een flinke afwijking, kun je beter niet gebruiken.
@-The_Mask-
Had het niet perse over de CPU zelf maar over het gehele Ryzen systeem. Heb talloze problemen gehad, het kon soms dagen goed draaien en dan plots 2u en... crash. Ik had de i5 erbij gekocht om alles over te zetten en te testen maar met de componenten bleek niets mis te zijn. Mobo en CPU zijn RMA gegaan maar bleek niets mis mee, daarna terug dezelfde problemen. Was het testen en aanpassen van Bios opties kotsbeu. Daarna alles overgezet naar de i5 en daarmee verdergaan, zonder issues. Het Ryzen verhaal viel me zwaar, daarmee dat ik dubbel tegenaan de nieuwste generatie kijk.
Klinkt een beetje als een geheugen probleem. Incompatibiliteit tussen geheugen en moederbord komt soms voor. Al kan het ook zijn dat het moederbord een oude firmware had en het geheugen probleem al was opgelost of dat de instellingen van het geheugen niet goed stonden. Juiste instellingen moet je altijd handmatig instellen. Hoe dan ook, bij 99% van de mensen werkt het perfect, dus de kans dat je twee keer onder de 1% valt is vrij klein. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Michiel_0912
@-The_Mask-
Via ryzen dram calculator alles manueel ingesteld en bios altijd geüpdate naar laatste nieuwe versie. Heb echt elke optie bekeken hoor... ;)

Is dit nu nog altijd het geval of kan ryzen deftig overweeg met xmp profielen?
Wat is jou voorstel?

• -The_Mask-
  • Niet online
Michiel_0912 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:54:
Is dit nu nog altijd het geval of kan ryzen deftig overweeg met xmp profielen?
Wat is jou voorstel?
Ik heb meerdere Ryzen systemen gebouwd, ook eerste generatie en geen één had problemen met XMP profielen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Michiel_0912
Ok, goed...

Ik heb nog altijd geen voorstel van jou gezien.

• -The_Mask-
  • Niet online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 96,-€ 96,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 60,95€ 60,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,80

Dit werkt bijvoorbeeld prima samen.

Voor meer USB poorten kun je ook een hub in je bureau maken.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71go%2BGZxngL._AC_SL1500_.jpg
https://www.amazon.de/dp/B072Q714QS

Zulke dingen zijn er in verschillende uitvoeringen, ook met cardreader en andere aansluitingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1