Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 00:07

empi_tweak

Solution creator

Topicstarter
(Sorry als dit in het verkeerde forum staat)

Ik ben bezig met het bouwen van een grote arcade cabinet, tot nu toe gaat alles goed. Alleen over het geluid had ik nog niet nagedacht... verschillende vrienden van me bieden oude speakers aan van hun oude auto's of stereotorens. Ik zou zelf totaal niet weten wat voor versterker oid ik nodig zou hebben om dit aan de pc in mijn arcade goed aan te sluiten. Zelff dacht ik aan een speakersetje voor de pc uit elkaar halen en inbouwen.

Nu ben ik wel eens benieuwd wat de tweakers mij aan en afraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:42
Goede forum, verkeerde topic :) :
Mame arcadekast bouwen

Vaak worden dit soort versterkertjes gebruikt: https://www.arcadewinkel....rker-universeel-12-18volt

Deze zijn niet duur en er komt een behoorlijk geluid uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat, hopelijk wil je wat leuke foto's posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 00:07

empi_tweak

Solution creator

Topicstarter
[quote]Rowwan schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 04:39:
Goede forum, verkeerde topic :) :
Mame arcadekast bouwen
Moet ik deze vraag anders daarin plaatsen en dit topic sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt vele kanten op, autospeakers (hoedenplank) zijn wel de meest makkelijkste oplossing gezien de eenvoudige inbouw, de mooie afwerking op de front en vereisen veelal geen klankkast op volume achter de speaker.
En hoeveel volume wil je genereren? een simpele klasse-D versterkermodule kost geen drol, neem iets met een tone controll erbij en je kunt het naar je smaak inregelen:

https://www.ebay.com/itm/...2ecffb:g:7xkAAOSwN7BdZ2vu

Er zijn mensen die mij een GOD vinden