Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Datarecovery: Ontrack okay, en dan? 750G -> 500G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:20 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien een stap naar de zijkant met deze vraag: waarom moet je de data redden?
M.a.w. is de schijf stuk? Is windows onherstelbaar gecrashed? Als er sprake is van een schijfdefect danwel corrupte files/filesystem valt er denk ik weinig meer te redden aan geïnstalleerde software..

Je spreekt over een defecte schijf maar ook over een image maken van de 3 partities die er op staan, in hoeverre is de schijf dan 'defect'?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:20 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

Niet inhoudelijk maar:
Dit lijkt op een vrienden dienst daarin mag je ook best eisen stellen en aangeven indien iets niet realistisch is om te voorkomen dat je er dagen aan kwijt gaat zijn.

Complete installatie redden
de schijf is gecrasht en dezelfde data ga je op een andere schijf zetten, die toevallig voorhanden was gezien het niet matchende formaat, corrupte data kopieer je dus mee.

Alles herstellen
zoals het was is ook totaal onrealistisch in de de gebruiker zo weinig informatie kan verschaffen.

kan ik de komende maanden voor ieder ontbrekend programma weer langs komen en uren wachten op een tergend trage laptop
Bij het type gebruiker wat je schets krijg je dat sowieso indien je geen duidelijke kaders schept. Bij alles wat anders is dan eerst of niet meer werkt wordt je waarschijnlijk gebeld.

Tergend trage laptop
Indien je laptop te oud is om nog wat aan te doen moet je dat ook gewoon kunnen aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 30-12-2019 11:26 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
Ik kan over Ontrack bar weinig vinden op internet. Behalve site van de fabrikant zelf en verschillende bedrijven die de recovery voor jou willen uitvoeren.

Misschien gewoon een andere software zijn gang laten gaan? Met software van EaseUS lukt het volgens mij wel.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Zo'n zelfde geval kom ik ook wel eens tegen. Dan redt ik de data (alleen de data) en installeer ik de laptop opnieuw met alle software.
Als de laptop te traag is voor zo'n ingreep kan je hem (veel) sneller maken door de harddisk te vervangen door een SSD. Als de laptop nog werkt met een IDE interface/harddisk, zou ik er sowieso niet meer aan beginnen.

En ik zou sowieso geen image gebruiken van een harddisk die zo slecht is dat Windows het niet meer doet.

Verwijderd

Topicstarter
.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:43:
[...]

En hoe kom je dan aan de benodigde software? Ik kan beter een corrupte Windows repareren volgens mij....
Awel, hoe is die software er op de eerste plaats op gekomen? :p Downloaden en installeren gok ik.
Het is een tijdrovend proces, maar wel de effectiefste als je het echt wilt fixen.
Een corrupte Windows wil je niet proberen te fixen, een verse installatie kost tegenwoordig ook geen uren meer, met een SSDtje ben je vaak binnen een half uur up & running. Dan is het een kwestie van alle software opnieuw installeren, maarja c'est la vie.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01
Je maakt het jezelf moeilijk door van 750G naar 500G te willen gaan. Simpelst is een nieuw OS installeren en een backup copy in dezelfde machine te hangen (met evt extra schijven) en dan de te redden data kopieren naar de nieuwe schijven. Het image schrijf je het eenvoudigst naar een schijf van 750G of groter.
En als Windows Recovery de bedoeling is; koop een 750G SSD om op te restoren.

[ Voor 11% gewijzigd door biomass op 30-12-2019 21:54 ]

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

Topicstarter
.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:15:
De hele installatie redden en eventueel repareren is dus de oplossing. Maar hoe kom ik verder met die ontrack images? En daarna verwacht ik nog een probleem met het verschil in size (750 -> 500).
Ik ken dat soort situaties ook wel, waarbij je bij voorkeur de originele systeem configuratie veilig wilt stellen.
Belangrijkste is dan dat je de boot partitie(s) kan overzetten naar een nieuwe schijf, de extra data /partities kan je dan nog gewoon over copieeren
Maar de vraag is wel hoeveel er nu nog gewoon is te lezen/copieeren met standaard partitie clone software?
Ontrack zal wel zijn eigen image formaat gebruiken neem ik aan.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik snap inderdaad ook niet waarom je niet gewoon clonesoftware gebruikt. Zoals aangegeven kun je daarin de partities kopiëren en verkleinen (moet natuurlijk qua data wel passen!).

Je bent nu bezig met een backup-programma, dat helemaal geen enkele reden heeft om kleinere partities te ondersteunen en het gebruikt ook zijn eigen formaat.

Als je een backup kunt maken met een backup-programma, dan kun je toch ook gewoon de partities clonen (en daarbij verkleinen)?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows start niet op vanwege corrupte bestanden, vervolgens wil je deze corrupte bestanden op een andere schijf zetten en verwacht je dat de corruptie automatisch verdwenen is?

Je hebt maar twee fatsoenlijke oplossingen:
1. Nieuwe laptop kopen.
2. SSD in huidige laptop plaatsen en Windows opnieuw installeren.
En dan even een uurtje besteden aan het herinstalleren van alle programma's. En dan de data backup terugzetten voor zover mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 31-12-2019 02:35 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Clone de drive en dan zou je een repair kunnen proberen, wie weet heb je geluk.
Voor echte data te recoveren heb je genoeg programma,s, let hier wel op meeste zeggen dar het gratis is maar na 3 dagen de data te recoveren moet je ineens betalen om het op een andere schijf te gaan zetten.
Pagina: 1