Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte systemen voor callcenter

Pagina: 1
Acties:

• justsander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
Hi tweakers,

Mijn baas is op zoek naar nieuwe compacte systemen voor werkzaamheden van zijn callcenter. Deze systemen moeten nog voor het einde van het jaar besteld worden.

Het budget is tussen de 350-550 per stuk.

Wat betreft hardware zijn er weinig eisen. Minimaal 8gb werkgeheugen heeft de voorkeur.

Werkzaamheden zijn vooral browsen op internet en bellen via voip software. De voorkeur gaat uit naar een compact systeem en graag stil. Op dit moment overwegen wij een NUC.

Merkvoorkeuren zijn er niet.

Graag advies,

Alvast bedankt!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 13:13

Tazzios

..

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Is een thinclient geen optie? Hangt natuurlijk af van wat voor infrastructuur je hebt maar dit is een goede oplossing. Op dit moment gebruik ik voor een klant ChipPC.

• justsander
N.a.v. dit topic een aantal NUC systemen gekocht. Nu een jaar verder en weer aan het uitbreiden dus vandaar opnieuw de vraag. Misschien zijn er ontwikkelingen op dit gebied.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kijk naar STX systemen. Die zijn ook compact zoals NUC's en thin clients, maar ze gebruiken gewone Coffee Lake desktop processoren in plaats van beperkte laptop processoren.

Een i3-8100 is overkill, je hebt ruim voldoende aan een Pentium Gold 5400. Die heeft een hoge frequentie en het heeft 2 cores en 4 threads.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Pentium Gold G5400 Boxed€ 58,78€ 58,78
1BarebonesASRock DeskMini 310€ 145,-€ 145,-
1Geheugen internCrucial CT8G4SFS824A€ 27,90€ 27,90
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 65,90€ 65,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,58

De ASRock Deskmini 310 is een STX systeem, een klein kastje dat achter de monitor kan worden geplaatst of gehangen (met een optionele VESA mount kit). Het komt met een WiFi kit en LAN aansluitingen.

Bijkomend voordeel is dat het een laag stroomverbruik heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door mrmrmr op 30-12-2019 10:11 ]

• justsander
mrmrmr schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:05:
Kijk naar STX systemen. Die zijn ook compact zoals NUC's en thin clients, maar ze gebruiken gewone Coffee Lake desktop processoren in plaats van beperkte laptop processoren.

Een i3-8100 is overkill, je hebt ruim voldoende aan een Pentium Gold 5400. Die heeft een hoge frequentie en het heeft 2 cores en 4 threads.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,58

De ASRock Deskmini 310 is een STX systeem, een klein kastje dat achter de monitor kan worden geplaatst of gehangen (met een optionele VESA mount kit). Het komt met een WiFi kit en LAN aansluitingen.

Enorm bedankt, ik ga het in overweging nemen. Stroomverbruik is overigens geen probleem.

• mrmrmr
  • Niet online
justsander schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:11:
Enorm bedankt, ik ga het in overweging nemen. Stroomverbruik is overigens geen probleem.
Het betekent meestal dat er weinig koeling nodig is. Stroomverbruik wordt grotendeels omgezet in warmte, waardoor fans op lagere snelheid kunnen draaien en daardoor minder geluid hoeven te maken.

In het kader van mvo (maatschappelijk verantwoord ondernemen) draagt het daadwerkelijk bij aan het groene profiel van een bedrijf.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!. Schopje naar DAA. Daarnaast nog maar eens
br00ky schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:54:
[...] dan zou ik eerlijk gezegd niet aan zelfbouw beginnen. Wie doet het onderhoud? Hoe erg is het als er een pc uitvalt? Hoe zit het met redundancy? [..]

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 30-12-2019 10:23 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Je zou kunnen kijken naar Lenovo ThinkCentre Tiny Desktops. Wij maken daarvan gebruik (industrieel/kantoor) en doen het behoorlijk goed. Ook vrij stil in gebruik.

• justsander
mrmrmr schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:05:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,58

Op dit moment hebben wij al een aantal monitors staan. Dit type: https://www.coolblue.nl/p...rolite-xub2492hsu-b1.html. Is het ook mogelijk om een NUC of ASrock Deskmini te monteren op de achterkant van deze monitoren?

• mrmrmr
  • Niet online
justsander schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:54:
[...]

Op dit moment hebben wij al een aantal monitors staan. Dit type: https://www.coolblue.nl/p...rolite-xub2492hsu-b1.html. Is het ook mogelijk om een NUC of ASrock Deskmini te monteren op de achterkant van deze monitoren?
Voor de Deskmini 310: ja, de handleiding van de monitor geeft aan dat het VESA 100 x 100 mm heeft en dat ondersteunt de beugel (de VESA kit) ook.

Voor een NUC moet je in de handleiding kijken of het VESA 100 x 100 mm ondersteund.

• justsander
mrmrmr schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:01:
[...]

Voor de Deskmini 310: ja, de handleiding van de monitor geeft aan dat het VESA 100 x 100 mm heeft en dat ondersteunt de beugel (de VESA kit) ook.

Voor een NUC moet je in de handleiding kijken of het VESA 100 x 100 mm ondersteund.
Hoe zit het dan met de bijgeleverde monitor arm? want er is geen plek over, zo lijkt het.

• mrmrmr
  • Niet online
justsander schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:06:
Hoe zit het dan met de bijgeleverde monitor arm? want er is geen plek over, zo lijkt het.
Ik zie geen details over eventuele bevestigingsmogelijkheid op de arm. Kijk of je daar 4 schroefgaten ziet. Bijvoorbeeld VESA 75 x 75 past ook met de ASRock kit.

Als je de voet gebruikt is zo te zien de VESA bevestiging vrij.

Heb je de monitoren al gekocht of gaat het om vervanging?

• justsander
mrmrmr schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:15:
[...]

Ik zie geen details over eventuele bevestigingsmogelijkheid op de arm. Kijk of je daar 4 schroefgaten ziet. Bijvoorbeeld VESA 75 x 75 past ook met de ASRock kit.

Als je de voet gebruikt is zo te zien de VESA bevestiging vrij.

Heb je de monitoren al gekocht of gaat het om vervanging?
De monitoren zijn er al ja, op dit moment zijn er (oude) laptops aan gekoppeld. Graag behouden wij de monitoren. Alleen de schroeven zijn niet vrij op de achterkant van de monitorarm. De monitorarm zou dan op de MiniDesk geschroeft moeten worden. Ik weet niet of dit gaat en of dit stabiel is.

Of zoiets gebruiken: https://azerty.nl/product...13WQvJEAQYASABEgIaWvD_BwE

[ Voor 13% gewijzigd door justsander op 30-12-2019 12:24 ]

• mrmrmr
  • Niet online
Ja, of je zet ze los neer. Ze nemen weinig plaats in beslag.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Ik had het gewoon bij een NUC gehouden, ze geven lang garantie er is amper onderhoud, klein in formaat en ze kunnen eventueel nog passief gekoelt worden(afhankelijk van de workload).

Asrock is toch het B merk van Asus ? dat kan je zakelijk toch niet serieus nemen, als consument thuis is het prima maar zakelijk wil je toch wat betrouwbaarheid.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• mrmrmr
  • Niet online
mr_evil08 schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:00:
Asrock is toch het B merk van Asus ? dat kan je zakelijk toch niet serieus nemen, als consument thuis is het prima maar zakelijk wil je toch wat betrouwbaarheid.
Ik vind het wel grappig dat je Asus impliciet neerzet als A merk. De splitsing met Asus was 17 jaar geleden om de OEM markt te bedienen om met Foxconn (o.a. fabrikant voor Apple) te concurreren. Niet om als B merk te dienen.

ASRock maakt tegenwoordig in ieder geval beter geteste moederborden dan Asus. In mijn bedrijf komt geen Asus meer binnen.

Als bedrijf koop je reservemateriaal of sluit je servicelevels af. Er is geen merk dat nooit kapot gaat.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
mrmrmr schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:19:
[...]

Ik vind het wel grappig dat je Asus impliciet neerzet als A merk. De splitsing met Asus was 17 jaar geleden om de OEM markt te bedienen om met Foxconn (o.a. fabrikant voor Apple) te concurreren. Niet om als B merk te dienen.

ASRock maakt tegenwoordig in ieder geval beter geteste moederborden dan Asus. In mijn bedrijf komt geen Asus meer binnen.

Als bedrijf koop je reservemateriaal of sluit je servicelevels af. Er is geen merk dat nooit kapot gaat.
Het budget spul van Asus was altijd asrock, of het moet nu opeens veranderd zijn.

Elk fabrikant heeft slechte moederborden, maar als zovaak heeft iemand een keer iets negatief dan is alles niks.

Vrijwel overal zit wel een Foxconn chip op dus wat is je punt?

Zelf heb ik MSI btw.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 30-12-2019 16:16 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• mrmrmr
  • Niet online
Foxconn is een OEM producent. Dat betekent dat ze produceren voor andere partijen onder merknaam van die partij. Ze produceren Apple smartphones. OEM producenten zijn niet minderwaardig.

OEM betekent ook niet budgetmerk en ik kan eigenlijk aan de prijzen van de office moederborden geen verschil ontdekken met andere merken. ASRock heeft zich gericht op de zelfbouwermarkt maar maakt ook producten voor industrie en office (o.a. de Deskmini).

Asus en ASRock zijn al lang aparte bedrijven. ASRock ging in 2007 naar de beurs en sinds 2010 is ASRock van een andere beursgenoteerde eigenaar, Pegatron. Pegatron maakt overigens ook Apple producten.

• justsander
Ik heb nu een zestal ASRock DeskMini 310 besteld. Blijken ze nergens op voorraad te zijn en er is ook geen indicatie af te geven wanneer ze binnen komen. Wat kan een alternatief zijn? De hardware is wel binnen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
pricewatch: Shuttle XPC XH310R
pricewatch: Shuttle XPC XH310RV

[ Voor 34% gewijzigd door Uszka op 07-01-2020 18:22 ]

Pagina: 1