Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ITX pc's voor callcenter, 350-450 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• justsander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk voor werken en af en toe een spelletje waarvoor een IGPU volstaat. Er zijn uiteindelijk meerdere pc's nodig, een stuk of 5. Snelheid is prettig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
350-450

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee er zijn geen bestaande componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 124,90€ 124,90
1ASRock H310M-ITX/ac€ 90,10€ 90,10
1Cooler Master Elite 110€ 36,-€ 36,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 109,51€ 109,51
1Corsair CX450€ 48,85€ 48,85
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 42,95€ 42,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 452,31

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau beperkt houden is erg fijn. Verder moet de case compact zijn, vandaar ITX.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies over de geselecteerde componenten. Verder is Ryzen misschien een afwegen, de 2400g bijvoorbeeld.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Je noemt in je topictitel callcenter, maar dit komt verder niet terug in je topic. Wat moeten we hierbij voorstellen? Ga je dit bedrijfsmatig gebruiken, want dan zou ik eerlijk gezegd niet aan zelfbouw beginnen. Wie doet het onderhoud? Hoe erg is het als er een pc uitvalt? Hoe zit het met redundancy? Waarom moet er op gegamed moeten kunnen worden? Ik neem aan dat profit het belangrijkste is...

• justsander
Profit is inderdaad het belangrijkste. De pc's worden hoofdzakelijk gebruikt om voip software op te draaien. Op dit moment wordt gewerkt met tweede hands laptops. Die werken slecht en vallen vaak uit. Het bedrijf is een start-up dus qua budget nog beperkt. Ik kan zelf het eea qua onderhoud verrichten mocht dat aan de orde zijn. Dat gamen is een bijzaak. Dit wordt soms gedaan na werktijd.

[ Voor 9% gewijzigd door justsander op 22-01-2019 10:00 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou het onderhoud niet onderschatten eerlijk gezegd. Jij bent altijd on-site begrijp ik? Je hebt doorberekend wat uitval van een pc kost als je die een dag lang niet aan de praat krijgt (inclusief naar huis sturen van de medewerker)?

Misschien loop ik te hard van stapel, maar zelfbouw en een omgeving waar geld verdiend moet worden is vaak niet echt een goede combi. Dan kan je beter een Delletje oid scoren met ondersteuning. Kost je iets meer, maar dan zit je wel safe.

/edit: ik zeg trouwens niet dat het niet kan. Tuurlijk kan het, maar wees je wel bewust van de risico's.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 22-01-2019 10:09 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kan je dan niet beter investeren in een rits ex-lease HP/Dell/Lenovo desktops?
Da's goedkoper, dus kan je er een paar op voorraad nemen indien gewenst.
En als je t aanschaft bij een fatsoenlijke winkel, heb je er ook prima (eventueel verlengde) garantie op.

Iets als deze b.v.:

https://www.hardware-expe...1-sff-marge-regeling.html

https://www.nowthatsit.nl...ptiplex-390-dt-20348.html

https://www.4launch.nl/pr...bished--%5BRefurbished%5D

https://www.remarkt.nl/co...ghz-4gb-250gb-dvd-rw.html
br00ky schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:08:
Ik zou het onderhoud niet onderschatten eerlijk gezegd. Jij bent altijd on-site begrijp ik? Je hebt doorberekend wat uitval van een pc kost als je die een dag lang niet aan de praat krijgt (inclusief naar huis sturen van de medewerker)?

Misschien loop ik te hard van stapel, maar zelfbouw en een omgeving waar geld verdiend moet worden is vaak niet echt een goede combi. Dan kan je beter een Delletje oid scoren met ondersteuning. Kost je iets meer, maar dan zit je wel safe.

/edit: ik zeg trouwens niet dat het niet kan. Tuurlijk kan het, maar wees je wel bewust van de risico's.
Dit is ook absoluut een overweging. Je kan t wel zelf gaan doen maar verkijk je er niet op. Vandaar mijn suggestie ook om meer in te kopen dan nodig en t budget per machine kleiner te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 22-01-2019 10:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Menig luxe thin client is hier al ruim voldoende voor. Zelfs voor het spelen van een simpel spelletje. (Als je de AMD series neemt)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Vergeet trouwens ook niet dat er bij zelfbouw nog geen Windowslicentie zit. Mocht je dit gaan gebruiken, kan dit aardig in de papieren gaan lopen. Bij refurb kan dat er al bijzitten.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Ik denk dat je hier mee aan hebt. Is sneller, garantie door Dell en inclusief OS:

https://www.dell.com/nl-n...x-3060-micro/s026o3060mff

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tweakict schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:18:
Ik denk dat je hier mee aan hebt. Is sneller, garantie door Dell en inclusief OS:

https://www.dell.com/nl-n...x-3060-micro/s026o3060mff
100% mee eens
Met 120GB SSD en 4GB geheugen draait het als een zonnetje.
( zelfs thuis, door de kinders als 'goed' bevonden, zoalng je geen Fotnight wil gaan spelen iig ;) )

• SparC-EHV
  • Laatst online: 19-10 15:04
Mijn advies, gewoon wat Intel NUC`S nemen. Snel en stabiel en mooi achter een (VESA) monitor te plaatsen

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

• justsander
Dank voor het advies!
Pagina: 1