Dode 980 TI tot leven wekken? (Omgeving Groningen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-09 08:50
Beste allemaal,

In de lente van 2018 dacht ik mezelf te trakteren op een nieuwe videokaart, maar zoals de titel al aangeeft liep dat even wat anders. Ik zag een defecte Gigabyte 980 TI G1 Gaming op Marktplaats staan mét het serienummer nog in beeld. Een korte zoektocht op het web leerde mij dat de fabrieksgarantie nog niet was verlopen, dus een RMA zat er vast nog wel in. Dat lukte met enig geharrewar inderdaad, maar uit de foto die ik terugkreeg bleek wel dat de kaart niet zomaar defect was (was te verwachten voor een 980 TI van 90 euro in 2018 natuurlijk):
defecte GV-N98TG1 GAMING-6GD

Blijken er 6 DrMOS'en (type FDMF 6823C) te ontbreken :'( Daarnaast is er een component, onder de code "u507" op het pcb (iemand een idee wat dat is?), waarvan er iets bloot ligt en een pootje lijkt te missen: u507

Destijds ben ik na het terugkrijgen van de kaart op zoek gegaan naar vervanging en plaatsing van de defecte onderdelen, mede op basis van dit topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1781179. Helaas was de man achter de balie van de reparatiewinkel vlakbij de Okaphone in Groningen dusdanig ongeïnteresseerd/onvriendelijk/negatief ("die is niet te repareren") over mijn meegebrachte kaart dat de moed mij volledig in de schoenen zakte en ik hem maar heb weggelegd en een werkende 960 kocht om weer een beetje bij de tijd te blijven.

Inmiddels heb ik een nieuw monster gebouwd en mijn 3950X verdient in mijn ogen een betere compagnon dan een 960 :P Sparen voor een nieuwe GPU duurt alleen nog wel even en angezien ik die 980 TI nog heb liggen, wilde ik die nu toch proberen te (laten) repareren. Niet geschoten is immers altijd mis.

Maar hoe pak ik dit aan? Ik weet nog dat het type DrMOS destijds niet verkrijgbaar of opgevolgd was, maar dat ze bij de Okaphone wel het juiste type konden vinden en bestellen.
Weet iemand wat het component is onder de code "u507?"
Is er een zaak (of een tweaker) in de omgeving van de stad Groningen die deze klus wél aandurft en wat zou het solderen ongeveer gaan kosten denken jullie?
Wat heb ik precies nodig om dit eventueel zelf aan te pakken met een normaal soldeerstation (speciale soldeerdraad of flux, etc.)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:34
Een GTX 1650 Super van nog geen €200 presteert vrijwel gelijk. Zou geen tijd en geld in reparatie steken omdat de prijs daarvoor wel eens hoger uit kon vallen en er geen garantie is dat de operatie slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:35
Ik heb me er ook eens aan laten vangen: 2 defecte videokaarten tweedehands gekocht om te bakken, bleek thuis dat er componenten misten op de ene kaart die op de andere kaart wel aanwezig waren en andersom. Geen idee hoe ze dergelijke schade voor elkaar krijgen 8)7
Misschien is het nog het gemakkelijkste om een donorkaart te kopen die ook defect is, en van 2 kaarten 1 goede maken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Waarschijnlijk is hij gewoon foobar en gecannibaliseerd voor onderdelen.
Beetje min dat die verkocht is voor 90 euro als defect.
Malantur schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:23:
Ik heb me er ook eens aan laten vangen: 2 defecte videokaarten tweedehands gekocht om te bakken, bleek thuis dat er componenten misten op de ene kaart die op de andere kaart wel aanwezig waren en andersom. Geen idee hoe ze dergelijke schade voor elkaar krijgen 8)7
Misschien is het nog het gemakkelijkste om een donorkaart te kopen die ook defect is, en van 2 kaarten 1 goede maken.
Hehehe heb ik wel eens met een seagate HDD van 200mb gedaan.
Toen ze nog 1000 euro kosten.
Good times, bad times. :)

[ Voor 70% gewijzigd door MrMonkE op 27-12-2019 08:25 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Hi.

Heb je de gtx980ti al gerepareerd..? DrMOS zijn wel beschikbaar. ik heb 5x gekocht via ebay om mijn gigabyte 980ti werkend te krijgen.

gr

[ Voor 49% gewijzigd door shahnld op 28-01-2020 14:00 ]