Vraag

• Taggrin
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-09 22:08
Hey,

Ik heb recent een Samsung TV gekregen, betreft een QE43Q60R. Ben alleen van plan er af en toe eens een film op te kijken die ik via het netwerk van de computer haal (MKV bestanden). De films die ik heb maken allemaal gebruik van de DTS-HD audio codec. Echter nu blijkt dat recente Samsung TV's dit niet meer ondersteunen... Ik krijg gewoon beeld en dat ziet er top uit, maar komt vervolgens popup met "Audio data not supported" en heb ik dus als gevolg ook geen geluid.

Mijn vraag is dus: kan ik dit omzeilen door een soundbar, geluidinstallatie of iets dergelijks op de tv aan te sluiten die wel DTS support heeft? Of houdt het hier op en kan ik beter zelf een andere TV gaan zoeken?

Beste antwoord (via Taggrin op 26-12-2019 21:39)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je TV geen DTS ondersteunt, gaat het ook met een soundbar niet werken als je tv perse de afspeler moet zijn.

Je zult of een speler moeten kiezen die het wel kan, of al je bestanden omzetten naar een formaat die je samsung tv wel snapt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
Wat heb je zelf al gevonden? Ik mis eigen input.

Met een simpele zoekopdracht kom ik al uit op o.a. onderstaande links/ info ;).

https://www.avforums.com/...v-no-dts-support.2229651/

Geen geluid DTS / MKV - Samsung UE43nu7120

[ Voor 15% gewijzigd door Freshouttheoven op 26-12-2019 14:16 ]

• Taggrin
Freshouttheoven schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:15:
Wat heb je zelf al gevonden? Ik mis eigen input.

Met een simpele zoekopdracht kom ik al uit op o.a. onderstaande links/ info ;).

https://www.avforums.com/...v-no-dts-support.2229651/

Geen geluid DTS / MKV - Samsung UE43nu7120
Jazker heb ik zelf ook gezocht, onder andere die links, maar ook andere. Mijn voorkeur gaat uit naar een audio systeem en niet een app/media player. Ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van 3e partij en filehsare via het netwerk werkt gewoon top verder. Probleem is echter dat ik erg wisselende antwoorden vond (kan wel, kan niet, kan alleen in bepaalde situaties), vandaar mijn vraag specifiek over de soundbar en de hoop dat iemand anders hier ervaring ermee heeft (we zijn immers ook al weer een tijdje verder sinds dit geintroduceerd is). Maar goed, als app dus toch alleen de enige optie is moet dat dan helaas maar zo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je TV geen DTS ondersteunt, gaat het ook met een soundbar niet werken als je tv perse de afspeler moet zijn.

Je zult of een speler moeten kiezen die het wel kan, of al je bestanden omzetten naar een formaat die je samsung tv wel snapt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Taggrin
JvS schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:31:

Bedankt, dat wilde ik weten :). Vond 100-200€ toch wat teveel om te gokken, goed dat ik dat niet gedaan heb dus. Uiteindelijk toch maar voor app gegaan (Plex) en dat werkt tot nu toe prima.