Toon posts:

Geen geluid DTS / MKV - Samsung UE43nu7120

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe Samsung televisie: UE43nu7120. Mijn voorgaande televisies waren ook van Samsung (2011 en 2015 schat ik). Nu loop ik tegen het volgende aan.

De televisie kan geen DTS geluid afspelen van .mkv-bestanden (externe opslag, verbinding via USB), omdat de audio niet wordt ondersteund. Wat zijn de opties om deze bestanden toch fatsoenlijk op deze televisie af te spelen? Ik lees over audio converteren naar AC3. Dit heeft niet mijn voorkeur. Is er een update van Samsung die het afspelen hiervan mogelijk maakt? Of is er een andere oplossing? Ik speel mijn audio trouwens af op een set van Harman Kardon, maar dat maakt waarschijnlijk niet uit, aangezien het geluid ook niet op de speaker van de tv wordt afgespeeld.

Het verbaast me dat mijn vorige twee tv's het wel afspelen en deze (model uit 2018) dit niet kan. Frustrerend en onverwacht. Heeft één van jullie een oplossing?

Groet Johan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
De 2018 reeks ondersteund helaas geen DTS. Er is ook geen update voor. Samsung heeft gewoon besloten niet te betalen voor de codec, belachelijk in mijn ogen maar je ziet het tegenwoordig wat vaker gebeuren.
Optie om alsnog af te spelen is er een mediaspeler tussen te plaatsen die wel DTS ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch wel heel bijzonder. Dus om DTS-bestanden af te kunnen spelen heb ik nog een ander/extra apparaat nodig, terwijl oude versies dit wel kunnen: een stap terug in de tijd dus. Eigenlijk ben ik niet van plan om een mediaspeler ertussen te plaatsen.

Het is niet ideaal. Ik lees over Wondershare (betaald) over het converteren van bestanden. Is er een goede gratis variant om bestanden te converteren zodat de kwaliteit goed blijft en de Samsung tv het kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:04
Juist een externe mediaspeler is gewoon beter, omdat wat jezelf al merkt de onboard mediaspeler vaak beperkingen heeft en niet alles wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:06:
Is er een goede gratis variant om bestanden te converteren zodat de kwaliteit goed blijft en de Samsung tv het kan afspelen?
FFmpeg. Als ik wat google lijkt Wondershare gewoon een frontend hiervoor te zijn, zonder zich iets aan te trekken van de (L)GPL waar het onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gebeld met de helpdesk van Samsung. De medewerker geeft aan dat de tv DTS ondersteunt. Aanstaande donderdag loggen ze in op mijn tv om de Software etc. te checken. Ik heb mijn vraagtekens, aangezien ik ook vermoed dat de tv niet geschikt is om DTS af te spelen.

Ik wacht het nog even af. Zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Mediaspeler en converteren zijn eventueel een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Verwijderd mijn Q9FN 2018 ondersteunt ook geen DTS en dat is het topmodel van 2018. Net nog even gechecked maar krijg gewoon de melding dat de audiocodec niet ondersteund wordt.
Dus ik denk dat die Samsung medewerker er naast zit. De Samsung site zelf zegt ook dat er geen DTS codec aanwezig is op jouw toestel.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 07-08-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Arjant2 Daar was ik al bang voor. Ik laat de afspraak voor aanstaande donderdag staan met Samsung. Jouw informatie neem ik in ieder geval mee. Bedankt hiervoor! Als ik had geweten dat de modellen van 2018 het niet ondersteunen, had ik een andere tv gekocht. Maar goed, we gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Vervelend ja.
Ik wist het maar voor mij geen issue want ik heb een shield voor media af te spelen.
Er zijn meer fabrikanten die blijkbaar de licentiekosten niet willen betalen. Ik zag.het bij de nieuwste Panasonic oled ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Feit: Samsung tv's uit 2018 ondersteunen geen DTS. Daar kom je als leek pas achter als je een tv aanschaft. Het was altijd vanzelfsprekend, maar dat is helaas niet meer zo. Heel apart dat ze het niet langer ondersteunen, alsof DTS achterhaald is.

Ik ga eerdaags maar eens de wereld van mediaspelers verkennen. Nog suggesties (KODI, DTS, 4K)? Prijs tussen €100 en €200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Odroid C2 met Kodi op libreelec +- 85 euri als set met eMMC via pollin.de bevalt me prima.

Waardeloos, van Panasonic was al langer bekend dat ze niet wilden betalen voor de DTS-codec, bij Samsung is het dan idd sinds kort.

Binnenkort ook eens Kodi op de XB-One configureren, geloof dat ie ondertussen ook gewoon SMB ondersteund ipv alleen NFS.

[ Voor 88% gewijzigd door Bacspin op 10-08-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 15:26
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:06:
Dat is toch wel heel bijzonder. Dus om DTS-bestanden af te kunnen spelen heb ik nog een ander/extra apparaat nodig, terwijl oude versies dit wel kunnen: een stap terug in de tijd dus. Eigenlijk ben ik niet van plan om een mediaspeler ertussen te plaatsen.

Het is niet ideaal. Ik lees over Wondershare (betaald) over het converteren van bestanden. Is er een goede gratis variant om bestanden te converteren zodat de kwaliteit goed blijft en de Samsung tv het kan afspelen?
Popcorn mkv audioconverter is gratis. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20887
Pagina: 1