Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat om een nieuw systeem die ik bouw voor mijn moeder.
Die gebruikt het voor simpele zaken als Office gebruik, internetten en wat specifieke zakelijk applicaties die niet zwaar zijn. Ook moet hij weer jaren meegaan, zodoende dat ik nu misschien al best wel behoorlijke specs heb gekozen (Voor een simpel systeem) Maar dat is dus bewust.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet ergens tussen de 400 en 600 euro kosten.
Dus zo rond de 500 euro. Maar met de juiste redenen zit daar dus een redelijke bandbreedte in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat om een nieuw systeem waarbij ze al wel een prima 24" monitor en toetsenbord/muis heeft, dus puur een nieuwe "kast".
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk standaard. Intel CPU | Mobo | M.2 SSD | Simpele GPU | 16GB RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gaat een Intel systeem worden.
Ik heb nu al jaren ervaring met zowel Intel als AMD systemen, maar elke keer wordt ik weer teleurgesteld met de AMD systemen. Ze zijn altijd minder stabiel en veel warmer. En (mede) omdat mijn moeder niet echt naast de deur woont, moet het een zo stabiel mogelijk systeem zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals in de titel al staat, dient hij redelijk stil te zijn, omdat hij in de woonkamer staat.
Ga je overklokken?
Nee, geen gekke dingen. Moet dus zo stabiel mogelijk zijn.
Wat verwacht je van ons?
Omdat ik de laatste jaren de hardware ontwikkelingen wat minder gedetailleerd bijhoudt als vroeger, hoop ik dat jullie me wat tips kunnen geven over de build. Of ik wat zaken mis, wat niet samengaat en/of wat beter samengaat misschien.
Dit is tot nu toe mijn idee:
Ik vraag me bijvoorbeeld nu al af of dat snelle geheugen nut heeft, ivm de Intel? (Is dat misschien alleen nuttig bij AMD?) En misschien is 16GB wel erg over the top....
Het gaat om een nieuw systeem die ik bouw voor mijn moeder.
Die gebruikt het voor simpele zaken als Office gebruik, internetten en wat specifieke zakelijk applicaties die niet zwaar zijn. Ook moet hij weer jaren meegaan, zodoende dat ik nu misschien al best wel behoorlijke specs heb gekozen (Voor een simpel systeem) Maar dat is dus bewust.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet ergens tussen de 400 en 600 euro kosten.
Dus zo rond de 500 euro. Maar met de juiste redenen zit daar dus een redelijke bandbreedte in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat om een nieuw systeem waarbij ze al wel een prima 24" monitor en toetsenbord/muis heeft, dus puur een nieuwe "kast".
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk standaard. Intel CPU | Mobo | M.2 SSD | Simpele GPU | 16GB RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gaat een Intel systeem worden.
Ik heb nu al jaren ervaring met zowel Intel als AMD systemen, maar elke keer wordt ik weer teleurgesteld met de AMD systemen. Ze zijn altijd minder stabiel en veel warmer. En (mede) omdat mijn moeder niet echt naast de deur woont, moet het een zo stabiel mogelijk systeem zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals in de titel al staat, dient hij redelijk stil te zijn, omdat hij in de woonkamer staat.
Ga je overklokken?
Nee, geen gekke dingen. Moet dus zo stabiel mogelijk zijn.
Wat verwacht je van ons?
Omdat ik de laatste jaren de hardware ontwikkelingen wat minder gedetailleerd bijhoudt als vroeger, hoop ik dat jullie me wat tips kunnen geven over de build. Of ik wat zaken mis, wat niet samengaat en/of wat beter samengaat misschien.
Dit is tot nu toe mijn idee:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 149,- | € 149,- |
1 | Moederborden | ASRock B365M Pro4 | € 81,- | € 81,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 43,50 | € 43,50 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 62,90 | € 62,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 518,10 |
Ik vraag me bijvoorbeeld nu al af of dat snelle geheugen nut heeft, ivm de Intel? (Is dat misschien alleen nuttig bij AMD?) En misschien is 16GB wel erg over the top....