Auto voor zelfstandige, kleingebruiker, interesse EV, Belgie

Pagina: 1
Acties:

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo,

Een vraagje voor advies:
Ik heb een oudere BMW X1 Diesel (2011) 5 jaar geleden tweedehands op de kop getikt en was stilletjes aan aan het denken om deze te vervangen.

Ik ben ondertussen een zelfstandige met zonnepanelen en kan veel van thuis werken en rijd niet enorm veel.
Vandaar dat ik interesse heb in een auto die eenvoudig is, goedkoper, een bereik van 200KM+ (naar zee en terug), met een garage in de buurt van Leuven, kleiner (personenwagen is voldoende) en met weinig onderhoud.

Als IT-nerd heb ik wel interesse in een elektrische wagen. Het budget laat me dat wel toe.

Zijn deze auto's tegenwoordig op punt? Ook in Belgie?
Wat zouden jullie aanraden voor iemand met mijn profiel?

Voor elektrische wagens dacht al aan dingen als de Nissan Leaf, BMW i3, Renault Zoe, KIA e-Niro, enz.
Zijn er anderen die eerdaags gaan uitkomen?

Ook voor een vriend: een luxe-wagen type SUV in het elektrisch. De Jaguar I-Pace lijkt me dan het beste maar ik weet niet of jullie hier ervaring mee hebben?

Verwijderd

Budget? En waar heb je zelf al naar gekeken? Al proefgereden?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:17
Vanuit Leuven naar de zee? :P Dan heb je toch een 300km nodig om dit te overbruggen?
Je passeert wel een ionity laadstation, dus op zich is dat niet zo heel erg moest dit minder zijn. Maar dan heb je wel iets nodig met een ietwat grote laadsnelheid.

Zelfstandige als in een eenmanszaak of een BVBA?
Zou op zich sowieso voor een EV gaan. Een andere auto is gewoon geld buitensmijten (en een EV is 100% aftrekbaar)

Zoek voor de I-Pace anders eens in het Elektrische auto's - deel 5. Op Pace zoeken en je ziet genoeg pagina's over deze auto. Enige dat ik heb onthouden van een I-Pace is dat het de prijs heeft van een Model S, het verbruik van een Model X, en de plaats binnenin van een Model 3 :+

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nissan Leaf met een Range extender van @mux? https://muxsan.com/

Verwijderd

Tesla Model 3, period.

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 10:20
Ik merk dat er momenteel in Belgie heel wat jonge (1j) Nissan Leaf's op de markt zijn voor om en bij 25.000euro.
Wel een leuke korting voor een heel jonge wagen, maar het is natuurlijk verdacht dat het er zo veel zijn.

Jonge e-Niro's of Kona electric's zijn niet echt te vinden (voor een goede prijs)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Korte afstanden met af en toe lange afstanden?

Ergens dikke Golf R, Ford RS, ... aangezien je toch weinig km maakt, kan je maar beter die kilometers die je wel maakt, een dikke smile op je gezicht hebben. Onderhoud is toch maar iets van elke 2 jaar met die kilometers.

Eventueel een bmw 330e als je toch perse electrisch rond de kerktoren wil rijden. Eventueel een lexus CTxxxH als het wat trager mag.

Vraagje, waarom doe je je BMW weg? Grote kosten op komst of heb je brokken? Want grootste verlies is om een perfect werkende wagen te verkopen om voor paar cent /km te kunnen rijden.

Imho is het gewoon best om die BMW helemaal op te rijden (veel krijg je er toch niet meer van) of tot dat er ergens grote kost op komt. Dan kan je die gewoon inruilen bij aankoop nieuwe wagen. Wie weet wat de prijzen/EV's dan zijn.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:17
Zelfstandige, dus ik vermoed kosten maken in combinatie met iets moderner rijden ;) (die BMW is helemaal afgeschreven).

Weet niet hoeveel keer je naar de zee gaat, maar zou niet focussen op range. Een E-golf ofzo 2dehands.
Pagina: 1