Tweakers Gift Guide - verkapte reclame

Pagina: 1
Acties:
  • 4.465 views

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:20
Waarom nu weer reclame in de vorm van een achtergrond artikel? Inmiddels blokkeer ik:

.adv
.plan
.deals
.promo

En moet ik nu ook achtergrond artikelen gaan blokken, om maar geen reclame te krijgen?

Kan me nog goed herinneren dat een aantal jaar geleden in topics over adblockers, Tweakers crew zei dat als je geen reclame wilt zien, je een abbonement moest nemen. Hahahahah, goede grap is dat toch geworden.

Kunnen jullie nu niet eens met een technische oplossing komen, waar makkelijk te filteren is op reclame artikelen? Bijvoorbeeld alles onder .reclame te stoppen.
Of één of ander woord/opmaak te gebruiken in de css, waarop je kunt filteren om te blokkeren in de custom css.

Edit: nu ik er langer over nadenk, is het eigenlijk ook gewoon best wel sneu. Eerst singles day, black friday, cyber monday, vervolgens sinterklaas, kerst en blijkbaar is dat niet genoeg want nu moet ook weer geshopt worden voor oud&nieuw. Wat wordt het volgende? Drie koningen? Carnaval? Pasen? Pinksteren? Koningsdag? Hou nou eens op om mensen maar continu, altijd en eeuwig spulletjes op te dringen die zo hoog nodig gekocht moeten worden.
In deze periode bestaat de kans dat je nog wat geld overhebt of als bonus hebt gekregen van je baas. Misschien dat je je rond deze tijd dan ook wilt trakteren op een mooi stuk tech.
O ja, vreselijk als je nog wat geld over zou hebben.. tjonge jonge, dat kan toch niet waar zijn, nee, gelijk opmaken aan meuk. Liefst via Tweakers, zodat zij er ook weer wat aan verdienen.

[ Voor 34% gewijzigd door segil op 25-12-2019 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom vind je het reclame? :?

Het zijn tips voor kerstcadeau's aangedragen door medetweakers.
Wat zijn jouw (tech)cadeautips aan je medetweakers?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• segil
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:06:
Waarom vind je het reclame? :?

Het zijn tips voor kerstcadeau's aangedragen door medetweakers.
Wat zijn jouw (tech)cadeautips aan je medetweakers?
Natuurlijk is het reclame... goederen aanprijzen met een link naar een webshop erbij. Maakt niet uit wie dat aanprijst, de redactie of andere tweakers... het is en blijft reclame die ik niet wil zien.
Natuurlijk is het wel slim gedaan, om bezoekers goederen te laten aanprijzen. Uit marketing oogpunt geniaal. Zo creeër je een band, een gevoel van de een andere tweaker dit voor jou gekozen heeft en goedkeurt.
Beetje hetzelfde als die reclames in de vorige eeuw dat bijvoorbeeld een groepje huisvrouwen in een reclamespot wordt geïnterviewd en allemaal zeggen hoe geweldig ze de nieuwe wasmachine vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door segil op 25-12-2019 09:10 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:07:
[...]

Natuurlijk is het reclame... goederen aanprijzen met een link naar een webshop erbij. Maakt niet uit wie dat aanprijst, de redactie of andere tweakers... het is en blijft reclame die ik niet wil zien.
Dan klik je er toch niet op? :?
Wat had je anders verwacht van een artikel met geschenktips?

Sorry, hoor, maar het is wel een beetje spijkers op laag water zoeken zo.

Tweakers levert een service, namelijk tips van tweakers voor geschenken. Leuke ideëen. Goed initiatief. Onafhankelijk ook.
En ze geven een link naar de goedkoopste winkel, zodat tweakers de beste deal krijgen..

Als je dat niet laatste wil, kan je dan niet ook gewoon de gehele pricewatch blokkeren?
Dat is dan in principe natuurlijk een groot reclameblok ;)
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:07:
[...]
Beetje hetzelfde als die reclames in de vorige eeuw dat bijvoorbeeld een groepje huisvrouwen in een reclamespot wordt geïnterviewd en allemaal zeggen hoe geweldig ze de nieuwe wasmachine vinden.
Het verschil is natuurlijk dat die huisvrouwen actrices zijn. En in dit geval het gewoon door tweakers aangedragen is. Ook jij had iets kunnen aandragen.
En als je de aanbevelingen of reviews van medetweakers niet vertrouwt, dan trek je toch gewoon je eigen lijn? :)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 25-12-2019 09:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:11:
[...]

Dan klik je er toch niet op? :?
Wat had je anders verwacht van een artikel met geschenktips?

Sorry, hoor, maar het is wel een beetje spijkers op laag water zoeken zo.
Tweakers levert een service, namelijk tips van tweakers voor geschenken. Leuke ideëen.
En ze geven een link naar de goedkoopste winkel, zodat tweakers de beste deal krijgen..

Als je dat niet laatste wil, kan je dan niet ook gewoon de gehele pricewatch blokkeren?
Dat is dan in principe natuurlijk een groot reclameblok ;)
Je mist het stukje eronder wat ik geschreven heb over marketing. Daar gaat het om. Het is een service? Uhm, nee? Als ik graag wil weten welke router goed is van de medetweakers, vraag ik dat toch in het forum? Die is daar o.a. voor bedoeld.
Het is geen spijkers op laag water zoeken, het is een zoveelste manier om goederen te verkopen via de frontpage. Ik blokkeer al zoveel en blijkbaar toch niet genoeg.
Dan klik je er toch niet op?
Dan hoef ik net zo goed geen reclame vrije abbo te nemen? Allemaal niet erg, reclame banners, dan klik je er toch niet op?

Tweakers had ook gewoon dit artikel kunnen plaatsen als een .adv of .promo of .deals. Waarom nu een achtergrond artikel? Omdat je daar niet op kunt filteren. (zonder echte achtergrond artikelen ook gelijk te raken)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:00:
Edit: nu ik er langer over nadenk, is het eigenlijk ook gewoon best wel sneu. Eerst singles day, black friday, cyber monday, vervolgens sinterklaas, kerst en blijkbaar is dat niet genoeg want nu moet ook weer geshopt worden voor oud&nieuw. Wat wordt het volgende? Drie koningen? Carnaval? Pasen? Pinksteren? Koningsdag? Hou nou eens op om mensen maar continu, altijd en eeuwig spulletjes op te dringen die zo hoog nodig gekocht moeten worden.

O ja, vreselijk als je nog wat geld over zou hebben.. tjonge jonge, dat kan toch niet waar zijn, nee, gelijk opmaken aan meuk. Liefst via Tweakers, zodat zij er ook weer wat aan verdienen.
Hallo zielsverwant :P. Ik ben ondertussen ook deze overtuiging aangedaan, de hele wereld is ingericht op het verdienen en spenderen van geld. Meer handel, meer reclame, meer producten. Er zijn steeds meer transacties en zelfs daten is nu een fast-food business geworden.

Ik boycot ondertussen initiatieven zoals Black Friday en koop bescheiden kerstcadeaus op tijd zodat de price hike en pseudo kortingen vermeden worden.

Elk commercieel bedrijf heeft er in meer of mindere mate "last" van en het is een zelf aanwakkerend proces waardoor alle participanten steeds weer tot nieuwe extremen gedwongen worden, want er moet steeds wel winst overblijven.

Dus moet tweakers innoveren wat reclame betreft. Het abonnement zal duurder worden en er zal opnieuw sluikreclame plaatsvinden. Ieder bedrijf ziet alleen hun eigen patch en de grens van wat acceptabel is verschuift steeds een klein stukje.

Maar dat is een hele andere discussie :P. De enige manier waarop je hier van wegkomt is er niet meer aan mee doen. Pak wat je nodig hebt en zoek je heil elders. Een goed boek ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@segil
Waarom nou zo zuur? Waar is de kerstgedachte?

Ik kan mij totaal niet vinden in jouw gedachtegang.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom maak je je hier druk om? Er is een aantal weken geleden gevraagd aan tweakers wat de beste kado's zijn voor de feestdagen, daar is nu een artikel van gemaakt. Lijkt me een prima artikel voor en door de community. Feitelijk gewoon een mooie samenvatting van wat er normaal in de aankoopadviesfora staat. Of zouden we die ook moeten sluiten omdat dat reclame is?

Je hoeft al die artikelen toch niet te lezen? Het is niet alsof het aangekondigd wordt met grote banners, het is gewoon 1 artikel. Wegklikken had je aanzienlijk minder moeite en frustratie gekost dan dit topic openen lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Technomania ® schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:32:
@segil

Gelukkig vier ik geen kerst, dat scheelt :p
TERW_DAN schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:38:
Waarom maak je je hier druk om? Er is een aantal weken geleden gevraagd aan tweakers wat de beste kado's zijn voor de feestdagen, daar is nu een artikel van gemaakt. Lijkt me een prima artikel voor en door de community. Feitelijk gewoon een mooie samenvatting van wat er normaal in de aankoopadviesfora staat. Of zouden we die ook moeten sluiten omdat dat reclame is?

Je hoeft al die artikelen toch niet te lezen? Het is niet alsof het aangekondigd wordt met grote banners, het is gewoon 1 artikel. Wegklikken had je aanzienlijk minder moeite en frustratie gekost dan dit topic openen lijkt me.
Ik blijf mezelf herhalen, het is reclame. Het maakt niet uit wie de samersteller is.
En dit is niet het 1e, maar 2e artikel deze maand. Lees anders de intro nog eens na.

[ Voor 61% gewijzigd door segil op 25-12-2019 09:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Technomania ® schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:32:
@segil

Mijn kerstgedachte is dat ik blij ben met mijn gezin in een warm, versierd huis zit met lekker eten en gezelligheid :P. Ik zit niet te wachten op een bedrijf dat je probeert aan te praten dat dit plaatje niet compleet is zonder wat extra spul aan te schaffen alleen maar omdat ik een artikel op internet probeerde te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:39:
[...]

Mijn kerstgedachte is dat ik blij ben met mijn gezin in een warm, versierd huis zit met lekker eten en gezelligheid :P. Ik zit niet te wachten op een bedrijf dat je probeert aan te praten dat dit plaatje niet compleet is zonder wat extra spul aan te schaffen alleen maar omdat ik een artikel op internet probeerde te lezen.
Alt-F4, en ga lekkker brunchen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:38:

Ik blijf mezelf herhalen, het is reclame. Het maakt niet uit wie de samersteller is.
En dit is niet het 1e, maar 2e artikel deze maand. Lees anders de intro nog eens na.
Nee, het is GEEN reclame. Dat jij iets reclame vindt wil niet zeggen dat dat het ook is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• segil
TERW_DAN schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:41:
[...]

Nee, het is GEEN reclame. Dat jij iets reclame vindt wil niet zeggen dat dat het ook is.
Dat jij iets geen reclame vindt, wil niet zeggen dat het ook zo is.

Zo ken ik er nog wel eentje.

Het hele artikel gaat over spulletjes kopen.

"flink in de watten willen leggen"
"trakteren op een mooi stuk tech"
"cadeausuggesties maar uiteraard heeft ook de redactie een steentje bijgedragen" (dus niet alleen community input)
"ongetwijfeld iets moois vinden"
"nog wat geld overhebt of als bonus hebt gekregen van je baas"

Sounds prettttyyy much als reclame

[ Voor 37% gewijzigd door segil op 25-12-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

RaZ schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:41:
[...]

Alt-F4, en ga lekkker brunchen ;)
Zit al vol ontbijt :P. Ik was eigenlijk alleen onderweg naar mijn pmbox en drukte op active topics... Wilde toch even mijn steun uiten, maar je moet jezelf ook niet voor de gek willen houden vind ik. We zitten hier op een for-profit website die geld nodig heeft om te blijven draaien. Take it or leave it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TERW_DAN schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:41:
[...]

Dat bij bv de netwerk produkten alleen twee apparaten van TP-Link staan doet toch anders vermoeden :+

(verder geen oordeel, de rekening moet ook betaald worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:43:
[...]
Het hele artikel gaat over spulletjes kopen.
Mag ik vragen wat jij had verwacht bij een Tweakers Gift Guide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 23:33

RedFox

Heb je een OV ofzo?

De frontpage staat dagelijks vol met artikelen en reviews over nieuwe producten, is dat dan ook allemaal reclame?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:58:
[...]
Mag ik vragen wat jij had verwacht bij een Tweakers Gift Guide?
Een overzicht van goederen die allemaal te koop zijn. Lees: reclame folder.
Kijk, prima dat die guide er is, maar waarom als een achtergrond artikel posten? Zoals ik al zei, ik heb al redelijk wat css aanpassingen gemaakt om maar geen reclame te zien en dit is weer een andere vorm daarvan.

Tevens zouden we ons als maatschappij/community ook eens moeten gaan afvragen hoe gezond het is om alsmaar te blijven kopen, dingen die niet altijd echt nodig hebt. Wat doet dat met de wereld, die eeuwige honger naar nieuwe goederen. Zeker in deze tijden van klimaatverandering en zorgen om grondstoffen, zou dit platform zich ook eens moeten afvragen of het nog wel zo slim is, c.q. te verantwoorden, om het kopen van goederen te blijven promoten. En dat promoten lijkt elk jaar meer te worden, niet minder. Dat stoort mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

RedFox schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:06:
De frontpage staat dagelijks vol met artikelen en reviews over nieuwe producten, is dat dan ook allemaal reclame?
In feite is heel tweakers sinds het overgenomen is te zien als een medium ter bevordering van tech adoptie en aanschaf. Het is van een non profit site gerund door enthousiastelingen overgenomen door een commerciële organisatie, wat had je verwacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En toch is het netjes gedaan: er staan slechts 2 Samsung producten in (een horloge en een tablet). Dit terwijl het hele jaar door Tweakers doorspekt is met Samsung.

Het is alleen een beetje triest dat het allemaal zo verpakt moet worden dat er weer een reden wordt bedacht om je geld uit te geven. Mooi dat mensen een kerstbonus gekregen hebben, fijn dat je nu eindelijk spullen kunt bezitten die je graat wilt. Vergeet niet dat heel veel van die meuk over een paar weken/maanden in de V&A komt te staan. Dit is ook dé reden dat ik mij laatst bedacht heb om de Beeline Moto te vragen aan de kerstman. Mooi navigatie dingetjes wat prima op een grote motor past. Toch heb ik er van af gezien omdat ik aan een goede telefoonhouder genoeg heb. Zo vaak navigeer ik niet met een dedicated GPS apparaat dus nee, deze is niet nodig. Toch weer ruim €100 in de portemonnee gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:12:
[...]

In feite is heel tweakers sinds het overgenomen is te zien als een medium ter bevordering van tech adoptie en aanschaf. Het is van een non profit site gerund door enthousiastelingen overgenomen door een commerciële organisatie, wat had je verwacht?
DPG wil graag z'n investering terug dus dan zie je aan dit, maar dat zie je ook dat webshops niet geweerd worden uit de pricewatch. Accepteren of tweakers niet meer gebruiken zijn eigenlijk de enige keuzes.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:12:
Het is alleen een beetje triest dat het allemaal zo verpakt moet worden dat er weer een reden wordt bedacht om je geld uit te geven.
Het is je ontgaan dat het kerstmis is?
Waarin mensen kadootjes voor elkaar kopen?

Dat sommige mensen het stom vinden dat is helemaal prima, maar er zijn ook hele hordes mensen die er wél aan meedoen.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-12-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik mag toch hopen dat mensen die kadootjes al lang gekocht hebben wanneer ze dat willen doen. Als je dat vandaag nog moet doen is het als mosterd na de maaltijd.

Wij doen ook kadootjes voor kerst, maar dan wel zodat ze vandaag gegeven kunnen worden en niet aankomende week ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:19:
Ik mag toch hopen dat mensen die kadootjes al lang gekocht hebben wanneer ze dat willen doen. Als je dat vandaag nog moet doen is het als mosterd na de maaltijd.

Wij doen ook kadootjes voor kerst, maar dan wel zodat ze vandaag gegeven kunnen worden en niet aankomende week ergens.
Het topic is er toch al iets van twee maanden?

Edit:
Oh, het artikel is van vandaag. Dat is wel gek, ja :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 25-12-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bob-B190 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:15:
[...]

DPG wil graag z'n investering terug dus dan zie je aan dit, maar dat zie je ook dat webshops niet geweerd worden uit de pricewatch. Accepteren of tweakers niet meer gebruiken zijn eigenlijk de enige keuzes.
Kijk, en nou komen we bij de kern aan. Je hebt direct gebruiksvoorwaarden (de regels) en indirecte. Als je vind dat dieren niet opgesloten horen te worden is het krom om een ticket artis te kopen en daar tegen de suppoost te gaan staan klagen. Zolang genoeg mensen het platform accepteren en/of steunen en het winstgevend blijft voor de uitbaters blijft het hoe het is. De website zal alleen maar meer commercie moeten genereren, en er komt alleen minder reclame als dat op een of andere manier winstgevend zou zijn. De abonnementen zijn zo'n initiatief maar dat kan op termijn niet uit, de inkomsten uit reclame zijn vele malen hoger dan wat jij aan abo betaalt. Als iedereen een abonnement zou hebben waren ze allang duurder geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:16:
[...]
Het is je ontgaan dat het kerstmis is?
Waarin mensen kadootjes voor elkaar kopen?

Dat sommige mensen het stom vinden dat is helemaal prima, maar er zijn ook hele hordes mensen die er wél aan meedoen.
Alleen daar gaat deze gift guide niet over, want zoals @sypie ook zegt, het is nu kerst.

Het artikel begint ook letterlijk met:
De feestdagen zijn aangebroken. Het gourmetstel staat klaar, de kerstcadeau's zijn geopend en de glühwein en oliebollen worden rijkelijk verorberd. In deze periode bestaat de kans dat je nog wat geld overhebt of als bonus hebt gekregen van je baas. Misschien dat je je rond deze tijd dan ook wilt trakteren op een mooi stuk tech. Daarom hebben wij deze Gift Guide samengesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:40

dodo79

witte dikke tonnie

snap niet dat jij je zo druk maakt om reclame op websites.
In de buitenwereld staat het ook ramvol met reclame's zoals op rotonde's ,langs wegen e.d.

Als ik een reclame uiting tegenkom denk ik bij mezelf: bedankt voor de mededeling, doe er niks mee.
Maakt het leven toch makkelijker zo?

omdat het kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:20:
[...]

Kijk, en nou komen we bij de kern aan. Je hebt direct gebruiksvoorwaarden (de regels) en indirecte. Als je vind dat dieren niet opgesloten horen te worden is het krom om een ticket artis te kopen en daar tegen de suppoost te gaan staan klagen. Zolang genoeg mensen het platform accepteren en/of steunen en het winstgevend blijft voor de uitbaters blijft het hoe het is. De website zal alleen maar meer commercie moeten genereren, en er komt alleen minder reclame als dat op een of andere manier winstgevend zou zijn. De abonnementen zijn zo'n initiatief maar dat kan op termijn niet uit, de inkomsten uit reclame zijn vele malen hoger dan wat jij aan abo betaalt. Als iedereen een abonnement zou hebben waren ze allang duurder geworden.
Ja is dat zo? Ik weet het niet, waarom zou de website meer en meer commercie moeten genereren? En wat is de verhouding tussen inkomsten door abonnementsgeld en reclame? Een duurdere abbo vorm is best wel wat geld (50 euro ofzo?). Verdient Tweakers meer dan 50 euro / jaar aan reclame per bezoeker?

Lijkt mij dat het ook keuzes zijn waar het geld naar toe gaat. Stel dat je mooie video's wilt maken op locatie (in het buitenland), dan zal dat best wel geld kosten. Als je daar op bezuinigd, kan de hoeveelheid reclame wellicht naar beneden.
dodo79 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:22:
snap niet dat jij je zo druk maakt om reclame op websites.
In de buitenwereld staat het ook ramvol met reclame's zoals op rotonde's ,langs wegen e.d.

Als ik een reclame uiting tegenkom denk ik bij mezelf: bedankt voor de mededeling, doe er niks mee.
Maakt het leven toch makkelijker zo?
Wat bedoel je? Maakt het toepassen van reclame, waar jij niets mee doet, het leven makkelijker?

Wist je dat in een grotere stad, mensen gemiddeld 3000 reclame uitingen per dag tegenkomen? Het probleem daarmee is dat je onbewust beïnvloed wordt voor je volgende aankopen. Mensen die zeggen dat reclame geen enkele invloed hebben op hun keuzes in aanschaf, snappen overduidelijk niet hoe reclame werkt. Iedereen wordt beïnvloed. Ik ook. En dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen, door het actief negeren van reclame. Op internet, op tv. Geen reclame folders in de bus. Op straat is het wel lastiger helaas en ik ben ook niet blij met reclameborden (zeker niet reclameschermen, die dag/nacht doorgaan).

[ Voor 28% gewijzigd door segil op 25-12-2019 10:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:54

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

TS heeft een zwaar leven. Maar dat doet hij helemaal zelf. Vrolijk kerstfeest allemaal! En gefeliciteerd @Technomania ® 🥳

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Bart ® schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:25:
TS heeft een zwaar leven. Maar dat doet hij helemaal zelf.
Bedankt voor je compliment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:29:
[...]

Bedankt voor je compliment :)
Geen dank! Geniet van de feestdagen o<:)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:25:
[...]

Ja is dat zo? Ik weet het niet, waarom zou de website meer en meer commercie moeten genereren? En wat is de verhouding tussen inkomsten door abonnementsgeld en reclame? Een duurdere abbo vorm is best wel wat geld (50 euro ofzo?). Verdient Tweakers meer dan 50 euro / jaar aan reclame per bezoeker?

Lijkt mij dat het ook keuzes zijn waar het geld naar toe gaat. Stel dat je mooie video's wilt maken op locatie (in het buitenland), dan zal dat best wel geld kosten. Als je daar op bezuinigd, kan de hoeveelheid reclame wellicht naar beneden.
Moeten, moeten...

Het is een exponentiele reactie. Er word 50 euro verdiend op een gebruiker voor een jaar abonnement. Dat geld gaat richting het opvullen van het gat dat die gebruiker niet aan reclame opbrengt. Maar de reclamemakers hebben ook targets, en geen enkele sales target blijft jarenlang even hoog: die worden hoger. Dus het jaar erop moet er meer geld verdiend worden. Dat betekent meer marge, of meer omzet met dezelfde marge, dus moeten er weer meer 'clicks' of 'views' gegenereerd worden. Er komt een punt waarop het abonnement dus duurder moet worden om bij te blijven, of er toch weer (sluik)reclame nodig is om de opbrengsten verder omhoog te duwen.

Dat is hoe commercie wérkt. Tweakers is onderdeel van die keten, dus dat moet geen verrassing voor je (of iedereen hier) zijn.

Natuurlijk zouden ze ook minder geld kunnen investeren in het maken van reclame en/of de kwaliteit daarvan... maar dan brengt het ook minder op. Een exotische locatie die niet voor iedereen bereikbaar is gebruiken om een product aan te prijzen is vergelijkbaar met een account manager die in een luxe auto voor komt rijden: Het zal wel goed gaan met hem, ergo zijn product zal wel goed verkopen/goed zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 15:39
Het is maar waar je je druk over kan maken..
Wil je iets niet lezen dan klik je er niet op, zo simpel is het toch?

En dan kan je roepen ja het staat op de FP, misschien is dat gedaan omdat niet iedereen dagelijks het gehele forum aan het lezen is...
Daarbij is het geen reclame vanuit Tweakers of de leveranciers, het is alleen een samenvatting van de ervaringen en tips van mede-tweakers, dat is iets heel anders namelijk.

Vrolijk kerstfeest o<:)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit specifieke artikel is bedoeld voor mensen die extra geld hebben gekregen en voor zichzelf wat leuks willen kopen. Daarvoor is er inspiratie in te vinden.

De 'voor een ander'-guide was al eerder en dus op zich op tijd voor Kerstcadeaus ;)
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:12:
Misschien moet je het verhaal achter Tweakers nog even wat beter beluisteren en/of lezen?

Tweakers was hooguit in de eerste paar maanden na oprichting 'non-profit' maar heel snel daarna niet meer. En dan heb ik het dus over de jaren 1999 en 2000. De overname door VNU Business Publications was in 2006. En zij hebben daarna Tweakers vooral z'n gang laten gaan, ipv allemaal dingen op te leggen.

Bij de overname van VNU Media door de Persgroep in 2011 was Tweakers meer "bijvangst" omdat ze vooral interesse in Nationale Vacaturebank hadden.
Kortom, ook toen werd Tweakers vooral met rust gelaten. En dat duurt nog steeds voort. Natuurlijk is het niet geheel invloedsvrij, maar veel minder dan deze reactie en die van Bob-B190 impliceren.

Maar al met al was het dus al sinds 1999 aan het evolueren tot 'meer dan een forum', niet ineens sinds die overname(s).
Bob-B190 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:15:
Over het algemeen worden bedrijven inderdaad als 'gezond' gezien als ze winst maken en een deel daarvan investeren. En dat herhaalt zich natuurlijk, waardoor die investeringen terug verdient zouden moeten worden. De investering die de Persgroep in 2011 deed hebben ze hopelijk ondertussen wel terugverdiend ;)

Maar dat betekent uiteraard wel dat soms keuzes maken worden die vooral in het belang van Tweakers zijn. Wel is het belangrijk om in gedachten te houden dat het ook voor Tweakers goed is als de gebruikers blij worden. Dus het hier en daar betichten van winstbejag wat zo nu en dan door gebruikers gedaan wordt is daarbij wat kortzichtig :)

Dit specifieke artikel en de vorige in de reeks was echter niet vanuit dat perspectief geschreven, maar vooral omdat er interesse van gebruikers in is. Het behoorde in eerdere jaren tot de best gelezen artikelen van december.
En natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid dat veel lezers dan via de Pricewatch bij die webshops terechtkomen :)

Het zal voor @WoutF vast ook meespelen dat op de kerstdagen normaal gesproken weinig andere artikelen beschikbaar komen, waardoor het helpt met opvullen van de frontpage ;)

Wat betreft webshops weren: laten we daar niet te lang op doorgaan, maar het is per definitie onmogelijk voor Tweakers om het goed te doen. Want er zijn nu zowel gebruikers die vinden dat er méér webshops geweerd moeten worden als gebruikers die zeggen dat de Pricewatch 'onbetrouwbaar' is omdat niet alle webshops er in staan :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
@ACM Mag ik dan vragen waarom het gepost wordt als achtergrond artikel, en niet als een .deals of .adv ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:24
Heleboel gezeik om niks, maar had idd wel als .deals gepost mogen worden, want dat is precies wat dit is toch? :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:40

dodo79

witte dikke tonnie

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:25:
[...]

[...]

Wat bedoel je? Maakt het toepassen van reclame, waar jij niets mee doet, het leven makkelijker?

Wist je dat in een grotere stad, mensen gemiddeld 3000 reclame uitingen per dag tegenkomen? Het probleem daarmee is dat je onbewust beïnvloed wordt voor je volgende aankopen. Mensen die zeggen dat reclame geen enkele invloed hebben op hun keuzes in aanschaf, snappen overduidelijk niet hoe reclame werkt. Iedereen wordt beïnvloed. Ik ook. En dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen, door het actief negeren van reclame. Op internet, op tv. Geen reclame folders in de bus. Op straat is het wel lastiger helaas en ik ben ook niet blij met reclameborden (zeker niet reclameschermen, die dag/nacht doorgaan).
Je moet ook niet vergeten dat elk mens anders is.
Ik heb hier een free account en werd er door je topic op geattendeerd dat er reclame op de FrontPage staat.
En het klopt, maar ik had het niet gezien, dus het kan me ook niet storen.
Een commercieel event als black Friday, cyber monday, btw vrije dagen boeien me niet, ik heb niks nodig.
Ook niet als ze er reclame voor gaan maken, heb nog steeds niks nodig.
Keuze van producten in de supermarkt is een voorbeeld, word veel reclame voor bepaalde producten gemaakt en toch koop ik ze niet.
Ik vind het andere merk toch lekkerder of beter.

Dus op mij persoonlijk heeft reclame niet zoveel effect, en daarom ook de opmerkingen: "ieder mens is anders" en "bedankt voor de mededeling, ik doe er niks mee"

Vanuit mijn standpunt verbaas ik me er ook over dat sommige zich er wel aan kunnen storen, zoals jij.

omdat het kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@segil, als jij de titel "Tweakers Gift Guide: treat yourself" leest, mag ik dan vragen wat jij verwacht anders dan een lijst van artikelen, die interessant zijn voor Tweakers? Oftewel het gene dat jij ziet als "reclame"?

Ja, het staat niet onder .adv of .plan, maar de titel geeft toch duidelijk weer wat het gaat zijn? Dan skip je het toch. Net als andere artikelen, die je mogelijk gaan verleiden tot het kopen van producten? (denk aan zoiets als "nieuws: Nvidia GeForce GTX 1650 Super verschijnt in Pricewatch voor 175 euro", wat ook bijna een .adv zou kunnen zijn!?)

Vanochtend zag ik ook dat artikel en dacht: "Leuk, eens kijken of daar nog gadgets tussen waar ik nog niet van wist". .achtergrond zou ik hem misschien niet geven, maar met zo'n duidelijke titel boeit het mij niet wat voor .dinges ervoor staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

ACM schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:35:
Dit specifieke artikel is bedoeld voor mensen die extra geld hebben gekregen en voor zichzelf wat leuks willen kopen. Daarvoor is er inspiratie in te vinden.

De 'voor een ander'-guide was al eerder en dus op zich op tijd voor Kerstcadeaus ;)

[...]

Misschien moet je het verhaal achter Tweakers nog even wat beter beluisteren en/of lezen?

Tweakers was hooguit in de eerste paar maanden na oprichting 'non-profit' maar heel snel daarna niet meer. En dan heb ik het dus over de jaren 1999 en 2000. De overname door VNU Business Publications was in 2006. En zij hebben daarna Tweakers vooral z'n gang laten gaan, ipv allemaal dingen op te leggen.

Bij de overname van VNU Media door de Persgroep in 2011 was Tweakers meer "bijvangst" omdat ze vooral interesse in Nationale Vacaturebank hadden.
Kortom, ook toen werd Tweakers vooral met rust gelaten. En dat duurt nog steeds voort. Natuurlijk is het niet geheel invloedsvrij, maar veel minder dan deze reactie en die van Bob-B190 impliceren.

Maar al met al was het dus al sinds 1999 aan het evolueren tot 'meer dan een forum', niet ineens sinds die overname(s).

[...]

Over het algemeen worden bedrijven inderdaad als 'gezond' gezien als ze winst maken en een deel daarvan investeren. En dat herhaalt zich natuurlijk, waardoor die investeringen terug verdient zouden moeten worden. De investering die de Persgroep in 2011 deed hebben ze hopelijk ondertussen wel terugverdiend ;)

Maar dat betekent uiteraard wel dat soms keuzes maken worden die vooral in het belang van Tweakers zijn. Wel is het belangrijk om in gedachten te houden dat het ook voor Tweakers goed is als de gebruikers blij worden. Dus het hier en daar betichten van winstbejag wat zo nu en dan door gebruikers gedaan wordt is daarbij wat kortzichtig :)

Dit specifieke artikel en de vorige in de reeks was echter niet vanuit dat perspectief geschreven, maar vooral omdat er interesse van gebruikers in is. Het behoorde in eerdere jaren tot de best gelezen artikelen van december.

Het zal voor @WoutF vast ook meespelen dat op de kerstdagen normaal gesproken weinig andere artikelen beschikbaar komen, waardoor het helpt met opvullen van de frontpage ;)

Wat betreft webshops weren: laten we daar niet te lang op doorgaan, maar het is per definitie onmogelijk voor Tweakers om het goed te doen. Want er zijn nu zowel gebruikers die vinden dat er méér webshops geweerd moeten worden als gebruikers die zeggen dat de Pricewatch 'onbetrouwbaar' is omdat niet alle webshops er in staan :/
Ik ben me ervan bewust dat ik enorm chargeer, maar ik wou mijn post niet langer dan nodig maken om tot het punt te komen. Een commerciele organisatie die mensen in dienst heeft moet, om het heel plat te slaan, al rekening houden met mensen die loon betaald krijgen. Dat loon word hoger als ze ouder worden, meer ervaren, en simpelweg door inflatie. Dat geld moet ergens vandaan komen: Meer omzet en/of meer winst. En dat is alleen om _bij_ te blijven. Iemand die jarenlang hetzelfde verdient gaat erop achteruit.

Dat is het grondbeginsel. Tel daarbij op dat de bedrijven die reclame maken via Tweakers ook via dit model werken, en er dus steeds meer reclame-opbrengsten nodig zijn. Het gaat dus niet zo zeer om wannéér Tweakers commercieel is geworden, maar het simpele feit dat het een commercieel bedrijf ís. En daar heb ik geen moeite mee, ik accepteer dat het zo is. Maar zie ook mijn dierentuin voorbeeld: @segil preekt tegen de verkeerde mensen, namelijk het product van Tweakers: de andere gebruikers. Tweakers is (wederom gechargeerd) gewoon ook een variant op facebook en andere websites: de gebruikers worden vermarkt naar adverteerders toe.

Als je daarin mee wilt doen, prima. Als je dat niet wilt moet je wegblijven. Maar het is zinloos om tegen het model in te gaan en daar selectief in te willen zijn. Het is overduidelijk een model dat werkt in zijn huidige vorm en daarom gaat men ermee door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:38:
[...]
Puur op persoonlijke note;

Als je van mening bent dat het reclame is lees je het toch niet? Je bent imho echt een probleem aan het zoeken waar deze er niet is.

En waarom dan ook nog een zure sneer plaatsen op de frontpage? Dat levert alleen maar (terechte) -1's op.
segil in 'reviews: Tweakers Gift Guide: treat yourself'

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 25-12-2019 10:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

s0ulmaster schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:40:
Heleboel gezeik om niks, maar had idd wel als .deals gepost mogen worden, want dat is precies wat dit is toch? :)
Waar zijn al die deals dan? Ik zie geen dikke kortingen hoor.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Bor schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:43:
[...]

Als je van mening bent dat het reclame is lees je het toch niet? Je bent imho echt een probleem aan het zoeken waar deze er niet is.
@Bor Zoals ik al eerder zei, kan ik dan net zo goed geen abbo nemen en alle reclame banners voor lief nemen. Want je hoeft het toch niet te lezen?
Verder krijg ik het idee dat je de rest van mijn posts hier niet hebt gelezen, waarin ik betoog dat het onder een .deals of .adv moet vallen en wat het nadeel is van de constante push naar het kopen van goederen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:38:
@ACM Mag ik dan vragen waarom het gepost wordt als achtergrond artikel, en niet als een .deals of .adv ?
Ik weet niet precies hoe @WoutF dat heeft besloten, maar ik kan wel e.e.a. raden omdat ik 'm al een tijdje ken.

Hij zal het sowieso geen advertentie gevonden hebben en dus valt .adv af. Dat is bij ons bedoeld voor artikelen waarvoor specifiek betaald is, niet voor een artikel als dit.

De .deals' is echter ook onjuist, want we tonen hier niet per se de beste aanbieding, maar aanbevelingen van gebruikers. Of een genoemde product nu in de aanbieding is, is niet relevant voor het artikel. En dat laatste is nou net waar de '.deals' voor bedoeld zijn.

En van de voor ons beschikbare artikeltypen zal 'Achtergrond' een van de weinige zijn die dan nog enigszins past. Er is ook een 'Overig' maar die gedraagt zich technisch net anders, waardoor die in de praktijk onbruikbaar is (lang leve 20 jaar aan functionele en/of technische legacy) :P

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 25-12-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bor schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:43:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Het probleem is er wel, maar is niet een Tweakers-specifiek probleem en het publiek van Tweakers is niet ontvankelijk voor een dergelijke discussie (wat logisch is). Het probleem speelt net zo hard op een Nu.nl om maar een dwarsstraat te noemen, waar mensen komen voor het nieuws en weggaan met een ad referral naar een willekeurige adverteerder. SBS6 heeft het maken van reclame tot een (discutabele en abstracte) kunst verheven. Ik kijk al jaren geen TV meer omdat ik simpelweg stapelgek werd van de hoeveelheid reclame die je door de strot geramd word. Zelfde op de radio. En nu dat ik aan de Spotify ben om daaromheen te werken word er elke paar honderd meter een fel flitsend reclamebord in de berm geflikkerd zodat ik toch weer reclame te zien krijg.

Ik denk dat ondertussen duidelijk mag zijn dat dit extreme vormen begint aan te nemen. De hele wereld is één groot timeshare appartement geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Bart ® schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:46:
[...]

Waar zijn al die deals dan? Ik zie geen dikke kortingen hoor.
Oké oké, wellicht niet direct "korting" maar wel een aankoopadvies. Pas beter in deals dan achtergrond wat mij betreft.
Maar t is allemaal sematiek, mij hoor je er verder niet over. Zit toch vaak niet in mijn straatje :N

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:38:
Omdat het geen Deals-artikel is (dat draait om op basis van PW-data een overzicht van échte koopjes geven) en ook geen .Adv, want die reserveren we voor Advertorials, artikelen waarvoor betaald is. Ik kan in de back-end helaas geen subtype 'Gift Guide' selecteren, dus hangt er het default-label 'Achtergrond' aan. Had een ander label je reactie veranderd?

Toen we voor het eerst een Gift Guide deden, vonden sommige mensen de suggesties te duur ("Wie geeft er nou een cadeau van 200 euro?"). Daarom zijn we toen lager gaan zitten met de maximumprijs. Aan de andere kant zagen we in de suggestie-topics ook dat er genoeg mensen waren die juist enthousiast werden van iets duurdere producten. Vandaar dat we het dit jaar op deze manier gesplitst hebben.

Op jou komt dit over als reclame, dat punt is wel duidelijk. Daar ken ik verder niet veel aan doen. Het enige wat ik kan zeggen is dat het niet bedoeld is als reclame en adverteerders geen vinger in de pap hebben bij de productselectie. De achterliggende reden om dit te doen is simpelweg omdat het overgrote deel van de mensen die dit leest, het waardeert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
WoutF schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:56:
[...]

Omdat het geen Deals-artikel is (dat draait om op basis van PW-data een overzicht van échte koopjes geven) en ook geen .Adv, want die reserveren we voor Advertorials, artikelen waarvoor betaald is. Ik kan in de back-end helaas geen subtype 'Gift Guide' selecteren, dus hangt er het default-label 'Achtergrond' aan. Had een ander label je reactie veranderd?
Ik neem aan van wel omdat TS alles wat op reclame/deals/aankoopadvies lijkt blokkeert. Dan had hij het hele artikel niet gezien ;)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]
De achterliggende reden om dit te doen is simpelweg omdat het overgrote deel van de mensen die dit leest, het waardeert :)
Precies, gewoon doorgaan met dit soort artikelen. Ik vind het heerlijk om adhv zo'n artikel ideeën op te doen (y)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
[...]

Ja, zoals @s0ulmaster ook zegt, als het in één van die categorieën wat geplaastst, dan werd het gefilterd door mijn custom css.

Ik hoop echt dat jullie iets doen met mijn feedback over alle reclames en andere methodes om gebruikers goederen te laten kopen, in deze weggooi maatschappij en klimaatproblemen en schaarste aan grondstoffen.
Maar misschien is het ook wel zoals @HTT-Thalan zegt en is Tweakers ook gevangen in deze consumptie maatschappij en de acceptatie dat de kosten worden betaald door reclames te tonen aan gebruikers, die weer meer gaan kopen, en daarvoor meer moeten werken om meer te verdienen, zodat ze weer meer kunnen kopen, etc, etc, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
ACM schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:35:
Natuurlijk is het niet geheel invloedsvrij, maar veel minder dan deze reactie en die van Bob-B190 impliceren.
Je maakt er meer van dan ik impliceer. Gezien de huidige situatie van de klassieke geschreven media (zie nieuwsartikelen over recente aankopen van Talpa en de Vlaamse concurrent) ga je me nu niet en nooit niet vertellen dat tweakers geld mag kosten (anders snappen we meteen waarom ze het zo moeilijk hebben) . Gezien het feit dat er geld verdiend moet worden, moeten er keuzes gemaakt worden. Ik geef er verder ook geen waarde oordeel over, want ik kan me er echt niet druk over maken. Ik zit graag op het forum en kijk af en toe verder dan dat. Stoor me niet en bij topics als dit gniffel ik altijd om de mensen die denken dat voor niets de zon op komt.

Memento mori

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 11:48
Bas170 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:00:
[...]

Precies, gewoon doorgaan met dit soort artikelen. Ik vind het heerlijk om adhv zo'n artikel ideeën op te doen (y)
Precies: reclame filter zit tussen m’n oren. Ik besluit zelf of ik iets zoek / nodig heb en of iets vervolgens een goede deal is. Dit vind ik dan ook een prettigere manier om feitelijk aangeraden producten te vinden dan via al die nep-reviews op de sites van grote winkels zelf.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 10:25

Blokker_1999

Full steam ahead

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:05:
[...]

Ja, zoals @s0ulmaster ook zegt, als het in één van die categorieën wat geplaastst, dan werd het gefilterd door mijn custom css.

Ik hoop echt dat jullie iets doen met mijn feedback over alle reclames en andere methodes om gebruikers goederen te laten kopen, in deze weggooi maatschappij en klimaatproblemen en schaarste aan grondstoffen.
Maar misschien is het ook wel zoals @HTT-Thalan zegt en is Tweakers ook gevangen in deze consumptie maatschappij en de acceptatie dat de kosten worden betaald door reclames te tonen aan gebruikers, die weer meer gaan kopen, en daarvoor meer moeten werken om meer te verdienen, zodat ze weer meer kunnen kopen, etc, etc, etc.
Het probleem hier is dus dat jij dit als reclame blijft aanzien ondanks dat de mensen van de redactie aangeven dat dat voor hen dus niet het geval is. Niemand heeft hen betaald om dit artikel te plaatsen en het idee en de inhoud komt net vanuit de community.

Het blijft me altijd verbazen dat je bijna dagelijks mensen op Tweakers ziet die klagen over het feit dat een bepaald artikel (zie het nieuws, review, achtergrond, ...) is geplaatst op de site, denkende dat het niet thuishoort op de site. En telkens vraag ik mij af: maar waarom klik je er dan op? Er zijn zovele artikelen die ik zelf nooit openklik op deze site gewoon omdat het onderwerp mij niet interesseert. .Adv is bij mij ook uitgezet maar ik stoor me helemaal niet aan het feit dat dit artikel op de fp staat vandaag.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Blokker_1999 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:18:
[...]

Het probleem hier is dus dat jij dit als reclame blijft aanzien ondanks dat de mensen van de redactie aangeven dat dat voor hen dus niet het geval is. Niemand heeft hen betaald om dit artikel te plaatsen en het idee en de inhoud komt net vanuit de community.

Het blijft me altijd verbazen dat je bijna dagelijks mensen op Tweakers ziet die klagen over het feit dat een bepaald artikel (zie het nieuws, review, achtergrond, ...) is geplaatst op de site, denkende dat het niet thuishoort op de site. En telkens vraag ik mij af: maar waarom klik je er dan op? Er zijn zovele artikelen die ik zelf nooit openklik op deze site gewoon omdat het onderwerp mij niet interesseert. .Adv is bij mij ook uitgezet maar ik stoor me helemaal niet aan het feit dat dit artikel op de fp staat vandaag.
Dat is leuk voor jou, en ik denk daar anders over. Ik blijf me altijd verbazen dat je bijna dagelijks mensen op Tweakers ziet die klagen over het feit dat iemand een andere mening op na houdt.

:+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:42:
[...]

Dat is leuk voor jou, en ik denk daar anders over. Ik blijf me altijd verbazen dat je bijna dagelijks mensen op Tweakers ziet die klagen over het feit dat iemand een andere mening op na houdt.

:+
Ik verbaas mij een beetje dat je zegt "het is maar een andere mening", maar dat je vervolgens wel verwacht dat wij iets met je klaagzang over de consumptiemaatschappij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
RoD schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:56:
[...]

Ik verbaas mij een beetje dat je zegt "het is maar een andere mening", maar dat je vervolgens wel verwacht dat wij iets met je klaagzang over de consumptiemaatschappij doen.
Huh? Ik merk iets op en dat post en ik verklaar waarom volgens mij dat beter anders zou kunnen. Iemand anders zegt dat 'ie vindt dat ik klaag en ik zeg op mijn beurt dat ik toch zoiets mag posten, als feedback naar Tweakers. Ik begrijp niet zo goed wat jij nu bedoelt met jouw opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-05 10:41
Maar wat is dan wel je bedoeling met deze verklaring van je mening? Toch wel om verandering teweeg te brengen?
En anderen zeggen dus dat dat niet nodig is en vinden het raar dat je hier zo gebrand op bent.
Jij vindt dit erg maar anderen niet omdat ze zelf wel bepalen wat ze wel of niet lezen.
Want als je de titel leest weet je al wat je kunt verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 10:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik klaag niet over het feit dat je er een andere mening op na houdt, het blijft me alleen verbazen dat mensen denken dat, omdat hun mening afwijkt van die van de redactie, dat de redactie daarom maar zijn mening moet herzien.

Zelfs nadat de auteur heeft uitgelegd waarom er gekozen is om dit als "achtergrond" te klasseren en niet als advertorial of deals en ook nadat er is uitgelegd waarom dit geen reclame is blijf jij het bestempelen als reclame.

Je kan nu eenmaal geen website maken waar dagelijks tienduizenden mensen langskomen en zorgen dat die site alleen maar inhoud bevat die die mensen echt willen zien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
Ik heb zelf ook een beetje een nare smaak in m'n mond gekregen van dit artikel. Waarom met kerst niet een leuk achtergrondartikel? Zijn er leuke, interessante of hartverwarmende dingen gebeurt in de IT-wereld dit jaar of met kerst in voorgaande jaren? Of zijn er IT'ers die werken tijdens kerst en daar over willen vertellen?

Ik zal wel heel zuur klinken, maar zo is het niet bedoelt, hoor. Het is meer om aan te geven dat je (Tweakers en ik) uit elkaar kunt groeien. No hard feelings.

Ik bedoel, als dit geen reclame is, hoe ziet de redactie de gemiddelde gebruiker dan voor zich? En de kerstsfeer is op Tweakers gericht op kapitalisme? Ik denk dan niet dat ik daar nog bij pas en gezien de houding in dit topic denk ik ook niet dat Tweakers in de toekomst zal veranderen van koers naar iets dat ik zelf weer zou kunnen waarderen.

Diep in GoT voel ik me nog prettig, maar hoe verder je naar boven komt hoe minder het me trekt en wanneer ik bij de FP ben aangekomen voel ik me tegenwoordig gewoon onprettig.
Met kerst sta ik graag stil bij dingen die je anders op de automatische piloot doet. Zoals op de FP kijken. En abonnee blijven.

Niet zuur of dramatisch bedoelt. Gewoon om aan te geven dat de combinatie van het artikel, dit topic en dat het kerst is voor mij een goede reden is om toch eens na te denken over hoeveel tijd ik zelf nou eigenlijk op Tweakers wil besteden, waar aan en wat een abonnement nou eigenlijk echt inhoudt.

Wederom: no hard feelings. Heel prettige kerst en alvast een goed 2020 gewenst voor jullie allemaal! *O*

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:42:
[...]

Toch doe jij hier in dit topic herhaaldelijk precies dat wanneer mensen je vertellen dat het geen reclame is. Volgens jouw logica zijn alle topics op het forum die over een product of dienst gaan ook reclame.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 25-12-2019 17:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Ample Energy Komt volgens mij door die media-groep waar Tweakers aan vast zit/samenwerkt. Die willen minder moeilijke tweak-dingen. Meer gericht op spelletjes/games, gadgets enzo.

Ik vind het leuk praten op de forum, maar de hoofdpagina/site is me een commerciële bende.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tweakers.net is al lang niet meer wat het was, de frontpage is een verzamelbak van Nu.nl-achtige artikelen geworden die je letterlijk overal kan vinden. Zelfs de BBGs (met name die voor laptops) lijken bedoeld te zijn voor de 60-jarige huismiep (met alle respect), en zéker niet voor iemand die zich als "tweaker" identificeert.

Waar zijn de overclocking builds? Weg. Technische hoogstandjes? Pleite. Men maakt zich druk om de 3,5" plug op smartphones terwijl het gros (zie de meest recente poll) toch over is op bluetooth.

Tweakers.net is het Viva geworden voor hardware.

Als je echt inhoud wilt consumeren ga je naar Hardware.info of Google je gewoon wat je zoekt.

Tweakers.net is zijn weg helemaal kwijt omdat ze moeten voldoen aan de meerderheid van de mensen in Nederland en België: de gemiddelde mens. Het gevolg daarvan is dat ze eigenlijk geen enkele meerwaarde meer bieden. Behalve het forum dan, GoT blijft goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, dat is écht iets waar pas sinds kort mensen over klagen!

Oh, wacht: Het algehele niveau van T.net: een klaagzang.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blokker_1999 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:00:
...
Je kan nu eenmaal geen website maken waar dagelijks tienduizenden mensen langskomen en zorgen dat die site alleen maar inhoud bevat die die mensen echt willen zien.
He?
Ik denk dat je iets anders bedoelt(?) :?

Maar dat lijkt me nou juist helemaal top! "alleen maar inhoud bevat die die mensen echt willen zien" d:)b
Waarom zou je dat niet kunnen maken? Of bedoel je dat er dan niet voldoende pecunia binnengeharkt wordt? ;)

Mooie Plaatjes   

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

NMe schreef op donderdag 26 december 2019 @ 00:33:
Ja, dat is écht iets waar pas sinds kort mensen over klagen!

Oh, wacht: Het algehele niveau van T.net: een klaagzang.
18 jaar :o Duron 600 _/-\o_ mozes kriebel heb je die al die jaren in je favorieten bewaard voor een moment als dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ehtweak schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:04:
[...]

Waarom zou je dat niet kunnen maken?
Omdat er dan als het aan mij lag niets meer over smartphones gepost werd, of nieuws over Applespul, of games die ik niet speel.

En dat zijn wel de dingen die anderen weer heel belangrijk vinden. Je kunt niet alles voor iedereen 100% goed maken, ongeacht of je het nou over reclame hebt of niet, ongeacht of het gaat om wel of geen geld binnen halen. Er staat bakken met info op tweakers die me geen klap interesseert. Maar daar scroll ik dan gewoon voorbij. Anderen vinden het waarschijnlijk waardevolle info.

Maar iets maken dat voor iedereen 100% perfect is, dat kan gewoonweg niet.
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:29:
[...]

18 jaar :o Duron 600 _/-\o_ mozes kriebel heb je die al die jaren in je favorieten bewaard voor een moment als dit?
Of NMe heeft dat gewoon nog in z'n hoofd zitten. Het is af en toe eng wat ik nog aan oude discussies en topics kan herinneren, die dan bij opzoeken gewoon meer dan 15 jaar oud zijn :P
Maar da's een tikje offtopic.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 26-12-2019 10:31 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TERW_DAN schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:30:
[...]

Omdat er dan als het aan mij lag niets meer over smartphones gepost werd, of nieuws over Applespul, of games die ik niet speel.
Ja graag; goed idee! _/-\o_
TERW_DAN schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:30:
...
Maar iets maken dat voor iedereen 100% perfect is, dat kan gewoonweg niet.
Oh, op die fiets. Maar ik las ook niet dat het voor iedereen interessant moest zijn.
Ik zal ook wel nostalgische gevoelens hebben, maar de huidige trend dat alles zowat 99% commercieel uit te melken moet zijn, ben ik, voorzichtig gezegd, niet blij mee. :X

Mooie Plaatjes   

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Volgens mij is het antwoord op de vraag van de TS nu wel duidelijk. Zolang de reacties op dit soort artikelen overwegend positief is, zie ik geen enkele redenen om ermee te stoppen :) Mocht dat sentiment omdraaien, dan kunnen we de discussie weer een keer oppakken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.