Het klimaatakkoord en de gevolgen voor elektrisch rijden

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royklo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-01-2022
Hallo,

Ik ben momenteel nog een zakelijke lease rijder met een diesel motor en ben aan het verdiepen in de hele nieuwe manier van autorijden, elektrisch uiteraard.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al redelijk om was om over te gaan stappen, ondanks dat ik nog geen laadstation thuis heb.

Maar als je nu onderstaand schema ziet, word het elektrische autorijden er niet aantrekkelijker voor de zakelijke lease lijkt mij?

Afbeeldingslocatie: https://total-edrive.nl/images/blog/stimuleringsmaatregelen-tabel.jpg

Misschien ligt het aan mijn kennis tekortkoming binnen de 'Elektrisch rijden' scene. Maar dit stimuleert niet lijkt mij? Als je straks 22% bijtelling moet betalen over een auto van gemiddeld 45K of als je een benzine/diesel auto kan krijgen voor 35K +/- met 22% bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
Als je volgend jaar een leasecontract voor 5 jaar afsluit voor een EV die € 45k kost betaal je voor 5 jaar maar 8% bijtelling. Het is niet zo dat je elk jaar meer bijtelling gaan betalen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:29
royklo schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:03:
Hallo,

Ik ben momenteel nog een zakelijke lease rijder met een diesel motor en ben aan het verdiepen in de hele nieuwe manier van autorijden, elektrisch uiteraard.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al redelijk om was om over te gaan stappen, ondanks dat ik nog geen laadstation thuis heb.

Maar als je nu onderstaand schema ziet, word het elektrische autorijden er niet aantrekkelijker voor de zakelijke lease lijkt mij?

[Afbeelding]

Misschien ligt het aan mijn kennis tekortkoming binnen de 'Elektrisch rijden' scene. Maar dit stimuleert niet lijkt mij? Als je straks 22% bijtelling moet betalen over een auto van gemiddeld 45K of als je een benzine/diesel auto kan krijgen voor 35K +/- met 22% bijtelling?
Overheid wilt geen geld mislopen, logisch, dus gaat de bijtelling omhoog.

Rekening rijden gaat er ook komen, anders loopt de overheid accijnzen mis.

Daarnaast, elektrisch rijden in 2020 betekend dat je t/m 2025 in de 8% schaal blijft.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04
royklo schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:03:
Vergeet niet dat de prijzen van elektrische auto's ook zullen dalen op termijn.

Los daarvan; uiteindelijk moet er geld binnen komen bij de staat. Als dat niet meer via benzine gebeurt, omdat er relatief weinig benzine auto's zijn, dan zullen elektrische rijders dat wel op een andere manier betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Een van de redenen waarom de elektrische voertuigen in deze maand nog explosief geleverd worden/op kenteken gezet worden natuurlijk.
Aankomend jaar nog eentje uitzoeken welke op kenteken gezet is voor 31-12 en die dan 5 jaar gaan rijden met thuis laden is zakelijk gezien een no-brainer.
Uiteraard kan het wellicht nog goedkoper (youngtimer) maar dan moet je ook concessies doen in de zin van comfort, nieuwigheid, mogelijk gadgets (headup display/telefoon integratie etc.).

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 23-12-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:26
Auto’s met een verbrandingsmotor zullen duurder worden en meer uit de gratie gaan. Dus, tegen 2026 zullen er niet veel alternatieven zijn. Plus, 2025 is politiek gezien nog lichtjaren ver weg.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royklo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-01-2022
Thanks allen, zo heb ik het idd nog niet bekeken.

Ik heb nog 8 maanden de tijd voordat ik een beslissing hoef te nemen haha, maar gezien de hele nieuwe manier van autorijden kan je niet vroeg genoeg beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@royklo zat je capslock vast? :P

Ik heb de titel maar even ontdaan van al die onnodige hoofdletters. Verder is dit natuurlijk een onderwerp dat al uitgebreid aan bod komt in zowel Elektrische auto's - deel 5 als Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4. Nog een topic hierover lijkt me niet zo heel zinvol. Dus doe ik deze ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.