Nieuwe UTP kabel voor de PS4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik ervaar de laatste 1,5 week dat mijn PS4 continu de melding "LAN kabel niet aangesloten" geeft.

Ik heb mijn PS4 in mijn slaapkamer staan en verbonden via een platte Cat 6 kabel doormiddel van een powerline adapter. Ik heb nog een aparaat in mijn kamer staan die ook zo verbonden is maar dan met een Cat 5e kabel. Daar ervaar ik geen problemen op en werkt alles vlekkeloos.

Ik kan met zekerheid zeggen dat het niet aan mijn internetverbinding ligt want alles werkt gewoon goed in het huis.

Ik heb ook het een en ander getest zoals de 2 kabels van poort verwisselen in de powerline adapter, wat niks heeft opgeleverd. Daarna had ik de Cat 5e kabel in de PS4 gestopt en 45 minuten online gespeeld. Dat verliep goed want ik heb geen een keer de melding gekregen. Met de Cat 6 kabel kreeg ik om de 10-15 minuten de melding weer. Soms zelfs 5-6 keer achter elkaar. Ik heb daarna weer met de Cat 6 gespeeld en weer kreeg ik de melding na 10 minuten te hebben gespeeld. Overigens maakt het niet uit of ik online speel, de melding krijg ik ook als ik gewoon in het menu zit of Youtube kijk.

Ik neem aan dat het probleem de kabel zelf is?

Mijn vraag is dus:

Welke kabel kan ik het beste gebruiken voor de PS4? Cat 6 lijkt dus niet goed te werken met de PS4. Dit lees ik ook veel terug op Google.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
CAT6 zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, eerder dat het een platte kabel is waardoor de twist niet voldoende is. Verder zou een willekeurige CAT5e of hoger kabel voldoende moeten zijn, mits van een fatsoenlijke kwaliteit: Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Als ik je goed begrijp heb je constant met dezelfde Powerline-adapter getest, toch? Wie zegt dat het niet aan die adapter ligt?

Probeer het eens met een netwerkkabel direct van je modem naar je PS4, en kijk of je het dan nog steeds hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Hahn schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:05:
Als ik je goed begrijp heb je constant met dezelfde Powerline-adapter getest, toch? Wie zegt dat het niet aan die adapter ligt?

Probeer het eens met een netwerkkabel direct van je modem naar je PS4, en kijk of je het dan nog steeds hebt.
Ik heb op dezelfde powerline adapter als de PS4 ook een ander aparaat verbonden en als ik daarop bijvoorbeeld Youtube kijk is het nog nooit voorgekomen dat het filmpje haperde of uitviel of iets dergelijks. Wat bij de PS4 dus wel gebeurt ook als ik een filmpje op Youtube kijk. Op het andere aparaat werkt alles dus vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Koop een CAT5e kabel van koper, bijv. van ACT. Een CAT6 of CAT7 of whatever gaat nul verschil maken, ook niet 'ja maar interferentie' tenzij je in een energiecentrale woont. Dat is pas zinvol op 10Gbit/s. Aan de andere kant: CAT6/7/8/910 maakt het niet 'erger' en is soms wel makkelijker te krijgen, dus de meerprijs voor gemak is misschien niet zo erg.

Voorbeeld: pricewatch: ACT Utp c6 patch snagl gn 2.00m. Eenh. 1 stk

Koop in elk geval geen CCA of CCS kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Nielson schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:03:
CAT6 zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, eerder dat het een platte kabel is waardoor de twist niet voldoende is. Verder zou een willekeurige CAT5e of hoger kabel voldoende moeten zijn, mits van een fatsoenlijke kwaliteit: Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
johnkeates schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:37:
Koop een CAT5e kabel van koper, bijv. van ACT. Een CAT6 of CAT7 of whatever gaat nul verschil maken, ook niet 'ja maar interferentie' tenzij je in een energiecentrale woont. Dat is pas zinvol op 10Gbit/s. Aan de andere kant: CAT6/7/8/910 maakt het niet 'erger' en is soms wel makkelijker te krijgen, dus de meerprijs voor gemak is misschien niet zo erg.

Voorbeeld: pricewatch: ACT Utp c6 patch snagl gn 2.00m. Eenh. 1 stk

Koop in elk geval geen CCA of CCS kabel.
Ik lees net dat de PS4 niet meer dan 1000 mbit aankan.

Dan kan ik ook zowel voor een Cat 5e als Cat 6, 6a gaan? Wat zou dan de beste keus zijn? Ik ga de desbetreffende kabel alleen voor de PS4 gebruiken en mijn internet speed is max 55.

Het beste is een koperen variant toch? En aangezien de kabel komt te liggen in een kabel gootje met nog een Cat 5e kabel en stroomsnoer van een stekkerdoos, welke afgeschermde kabel moet ik dan nemen?

De kabel lengte die ik nodig heb is trouwens zo'n 15 meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
CAT5E UTP is voldoende, is over het algemeen ook de dunste variant: minste twists, geen PVC kruis in de kabel en geen afscherming. Zolang jij geen zware elektromotoren aanstuurt met die stekkerdoos kan je gewoon een niet-afgeschermde kabel trekken, de twist is voldoende om storingen buiten te houden.

Je huidige platte kabel is waarschijnlijk niet getwist, aders lopen recht langs elkaar. Dat voldoet aan geen enkele CAT standaard en geeft problemen zoals je nu ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
_JGC_ schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:04:
CAT5E UTP is voldoende, is over het algemeen ook de dunste variant: minste twists, geen PVC kruis in de kabel en geen afscherming. Zolang jij geen zware elektromotoren aanstuurt met die stekkerdoos kan je gewoon een niet-afgeschermde kabel trekken, de twist is voldoende om storingen buiten te houden.

Je huidige platte kabel is waarschijnlijk niet getwist, aders lopen recht langs elkaar. Dat voldoet aan geen enkele CAT standaard en geeft problemen zoals je nu ervaart.
In de stekkerdoos zijn aangesloten: Stroomkabel voor de PS4, stroomkabel voor TV kastje, stroomkabel voor de TV zelf en een stroomkabel voor een lamp.

Dus in deze situatie is een Cat5E UTP gewoon voldoende? Zonder afscherming moet deze kabel ook gewoon storingen buiten houden en vlekkeloos werken?

En wat denk je wat voor kabel ik nodig heb voor de powerline adapter die verbonden is met de modem? Die hangt ook langs een stroomkabel van en stekkerdoos waar een stroomkabel voor de voeding van de modem in zit, nog een stroomkabel voor een stekkerdoos en daarnaast ligt de UTP kabel nog langs de voedingskabel van de modem, 2 andere UTP kabels en de modem zelf.

Lengte die ik nodig heb is zo'n 5 meter +-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17
_JGC_ schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:04:
Alleen wel op letten: AWG23 of AWG24, volledig koper ("CCA" is copper clad aluminium, niet goed). Als het niet vermeld is niet vertrouwen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
OnTracK schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:25:
[...]
Alleen wel op letten: AWG23 of AWG24, volledig koper ("CCA" is copper clad aluminium, niet goed). Als het niet vermeld is niet vertrouwen
Bedankt voor je reactie.

Dus of AWG23 of 24 nemen? En heb je ook wat tips qua merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17
Nee hoeft geen merk te zijn. Je zult alleen zien dat tegenwoordig cat5e al awg26 of awg28 is (dunnere aders). Omdat fabrikanten doorhebben dat het meestal wel werkt voor korte afstanden.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Een merk dat gewoon goede goedkope koperen kabels maakt is ACT of Advanced Cable Technology. Ik heb er een gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 09:01
Ik heb exact hetzelfde gehad met PS4 pro en platte kabel. Gewoon een willekeurige andere kabel hoger dan CAT5e erin pluggen en probleem is opgelost.
Pagina: 1