Opties voor nieuwe DVB-C ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Hi,

Sinds enige tijd heb ik steeds meer problemen met mijn huidige DVB-C ontvanger (vastlopers, traag reagerend, auto reset) waardoor ik op zoek ben naar een alternatief.

Huidige situatie:
Provider: Ziggo
Ontvanger: Cisco 8485 DVB (HD al een keer vervangen)

Gewenste opties:
- Mogelijkheid tot opnemen en tegelijk kijken (liefst onbeperkt terugkijken)
- Fatsoenlijke UI / snelle interface
- Ondersteuning van een goede EPG

Nu zijn er een aantal opties maar ook beperkingen waar ik rekening mee moet houden:
- Op dit moment heb ik een Ziggo TV+Internet abbo (=Ziggo Start waardoor de Mediabox Next al af valt)
- Binnenkort (hopelijk snel) kunnen we glasvezel krijgen en daarmee zouden we een andere provider en abonnement kunnen kiezen (op dit moment is ADSL geen alternatief vanwege lage snelheid)
- Het liefst een koop-alternatief zonder huur/extra maandlasten

Nu is de vraag wat het beste alternatief is, mijn lijstje is op dit moment als volgt:
- Tijdelijk een andere DVB-C ontvanger kopen (bijv. Marktplaats) totdat er glasvezel is en dan eventueel een ander abonnement kiezen.
- Bij Ziggo/andere webshop een nieuwe mediabox bestellen (Humax IRHD-5300C/PVR?). Zijn er betere alternatieven aangezien de Humax ook niet uitblinkt...
- Een CI+ module aanschaffen + aparte schijf/usb en aansluiten op de TV (hierbij zit je echter met de beperking qua opnemen). Alternatief is een CI+module + aparte DVD/HD-recorder maar dat heeft niet de voorkeur.

Heeft iemand nog andere suggesties of ervaringen met bovenstaand en hiervoor een advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je zou ook naar VU+ kunnen kijken. Die beschikken over tuners waarbij opnemen en kijken heel goed geregeld is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Met Google chrome kun jeZiggogo.tv draaien met picture in picture. En zo weer tv op bv.pc welke op de voorgrond blijft als je tussen tabs gaat wisselen. Zonder extra hardware of smartcards.
Zo heb je (tot je een definitieve oplossing hebt) zonder kosten een extra tv. :)

er is een topic over DVB-C, [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Hier komt Ziggo maar ook VU+ aan de orde.
Wil je een experiment dan heb nog 2 Anysee E7-TC voor Ziggo liggen, mocht je er belang bij hebt geef maar een pm.

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 21-12-2019 15:23 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Jorgen schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:35:
Je zou ook naar VU+ kunnen kijken. Die beschikken over tuners waarbij opnemen en kijken heel goed geregeld is.
Ik kende het niet maar wellicht interessant. Heb je hier zelf ervaringen mee? Ik zie veel onbekende merken/besturingssystemen waardoor ik erg benieuwd ben naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
BenEco schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:05:
Met Google chrome kun jeZiggogo.tv draaien met picture in picture. En zo weer tv op bv.pc welke op de voorgrond blijft als je tussen tabs gaat wisselen. Zonder extra hardware of smartcards.
Zo heb je (tot je een definitieve oplossing hebt) zonder kosten een extra tv. :)

er is een topic over DVB-C, [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Hier komt Ziggo maar ook VU+ aan de orde.
Wil je een experiment dan heb nog 2 Anysee E7-TC voor Ziggo liggen, mocht je er belang bij hebt geef maar een pm.
Ik heb vroeger zelf ook mijn tv-signaal gekoppeld aan een HTPC met tv-kaart (niet bij Ziggo). Met Windows Media center werkte dat prima alleen de beeldkwaliteit was een stuk minder en het 'pc-gebeuren' vond ik net wat teveel gedoe. Ik zal in ieder geval het topic nog eens doorlezen voor de VU+ optie.

Inmiddels ook nog met Ziggo contact gehad en die geven aan dat voor het 'start-abbo' alleen de Humax 5300C beschikbaar is. Bij compleet zou je de Mediabox (Horizon :'( ) krijgen alleen word ik daar ook niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Onedayflyer682 heb ook een Cisco 8485 DVB Ontvanger en voor 25 euro via marktplaats een 2e ontvanger Humax idhr 5200c. werkt prima en heb genoeg ziggo kaarten. :)
succes met je zoektocht / oplossing.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik zou gewoon voor een paar tientjes een Humax 5200 van Marktplaats pakken.
Kans bestaat dat je een model uit een slechte batch krijgt met signaalproblemen op de 2e tuner, in dat geval plak of soldeer je een stukje koperdraad tussen de tunerbehuizingen en is dat ook opgelost.

Ding is zeker niet 100% perfect, maar de perfecte DVB-C tuner moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb al jaren een Xtrend ET9500 staan, wel inmiddels 2 voedings revisies verder maar het doet nog altijd wat ik wil :-)

Ziggo smartcard er in, opnemen naar mn NAS (dus onbeperkt terug kijken van mn opnames, deze kunnen bewerken etc etc.. ) zaken zo als VOD gebruik ik toch eigenlijk niet, en als ik dat wil doe ik dat wel via de Ziggo App ism chromecast

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 22-12-2019 16:06 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Onedayflyer682 schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:15:
[...]

Ik kende het niet maar wellicht interessant. Heb je hier zelf ervaringen mee? Ik zie veel onbekende merken/besturingssystemen waardoor ik erg benieuwd ben naar de ervaringen.
Helaas geen ervaring, maar van wat ik erover lees zijn ze als tuner vrij populair.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:23:
[...]

Helaas geen ervaring, maar van wat ik erover lees zijn ze als tuner vrij populair.
die dingen draaien toch ook gewoon één of andere vorm van Enigma2? (linux?)

net als mijn ET9500 :-)

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 22-12-2019 18:36 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Dank voor de reacties, ik ben bang dat er niks anders op zit dan een Humax te kopen (of later toch een andere provider te nemen als glasvezel beschikbaar is).

Ik zie dat er nog diverse modellen van de Humax worden aangeboden (5200C, 5300C, 5400C). Klopt het dat alleen de 5200C een dubbele tuner heeft en de nieuwe modellen niet meer? En in hoeverre heeft een oud model invloed op de werking of is de firmware redelijk vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onedayflyer682 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:26:
Dank voor de reacties, ik ben bang dat er niks anders op zit dan een Humax te kopen (of later toch een andere provider te nemen als glasvezel beschikbaar is).

Ik zie dat er nog diverse modellen van de Humax worden aangeboden (5200C, 5300C, 5400C). Klopt het dat alleen de 5200C een dubbele tuner heeft en de nieuwe modellen niet meer? En in hoeverre heeft een oud model invloed op de werking of is de firmware redelijk vergelijkbaar?
Humax 5050, 5200 & 5400, en daarnaast o.a. de Samsung 7140 (met 300GB of 500GB). Van deze decoders zijn er enkele eveneens geschikt voor VOD.

Als alternatief de al eerder aangehaalde Enigma2 apparaten (in diverse uitvoeringen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
5050 is echt oud en doet geen interactieve tv. 5200 is een verademing tov de 5050. 5400 nog geen ervaring mee, zal je 2dehands ook niet veel vinden.
Ik heb een tijdje terug de 5050 verkocht en een 5200 gescoord, daarbij de 2e tuner voorzien van een onofficiële "gasket fix" en helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
VU+ behoort tot het beste spul wat je kunt kopen. De hardware is veel krachtiger dan wat andere fabrikanten bieden en biedt mogelijkheden als FBC-tuners, waarmee je de hele kabelband tegelijk kunt ontvangen (10 zenders tegelijk opnemen? geen probleem), of streaming, inclusief transcoding, waarmee je een 4K-zender kunt omzetten naar een stream die je telefoon kan snappen. Voor een Tweaker een waar paradijs, maar ook voor een leek prima te gebruiken.

Het bommetje bij Vu+ is de Uno 4K, daarmee krijg je voor relatief weinig geld een 4K-ontvanger, waar wel een krachtige mediaprocessor in zit met FBC-mogelijkheden. De Duo en Ultimo 4K zijn vooral geschikt voor hybride-ontvangst, bijvoorbeeld als je kabel en schotel op één afstandsbediening wilt, maar er kunnen meer redenen zijn om voor de Duo 4K of Ultimo 4K te gaan, zoals het sjieke scherm, of de mogelijkheid Bluetooth-afstandsbedieningen te gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door dmantione op 22-12-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dmantione schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:36:
VU+ behoort tot het beste spul wat je kunt kopen. De hardware is veel krachtiger dan wat andere fabrikanten bieden en biedt mogelijkheden als FBC-tuners, waarmee je de hele kabelband tegelijk kunt ontvangen (10 zenders tegelijk opnemen? geen probleem), of streaming, inclusief transcoding, waarmee je een 4K-zender kunt omzetten naar een stream die je telefoon kan snappen. Voor een Tweaker een waar paradijs, maar ook voor een leek prima te gebruiken.

Het bommetje bij Vu+ is de Uno 4K, daarmee krijg je voor relatief weinig geld een 4K-ontvanger, waar wel een krachtige mediaprocessor in zit met FBC-mogelijkheden. De Duo en Ultimo 4K zijn vooral geschikt voor hybride-ontvangst, bijvoorbeeld als je kabel en schotel op één afstandsbediening wilt, maar er kunnen meer redenen zijn om voor de Duo 4K of Ultimo 4K te gaan, zoals het sjieke scherm, of de mogelijkheid Bluetooth-afstandsbedieningen te gebruiken.
enige jammere van dat spul is, dat je met een IPTV provider weer niet zo veel kan vrees ik?
of loop ik inmiddels zover achter (sowieso geen IPTV bij Ziggo..) dat daar wel mogelijkheden toe zijn inmiddels :?

en IPTV als in wat KPN en consorten leveren via glas / VDSL
dus niet dat illegale spul etc :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

_JGC_ schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:05:
5050 is echt oud en doet geen interactieve tv. 5200 is een verademing tov de 5050. 5400 nog geen ervaring mee, zal je 2dehands ook niet veel vinden.
Ik heb een tijdje terug de 5050 verkocht en een 5200 gescoord, daarbij de 2e tuner voorzien van een onofficiële "gasket fix" en helemaal tevreden.
De 5400 was ook schreeuwend duur, en niet werkelijk veel verkocht. Van Humax is dat echter wel het neusje van de zalm. Is VOD geen vereiste, dan zou ik serieus naar een Enigma2 ontvanger omkijken, en dan idd met name naar enkele modellen van VU+, die maken gehakt van welke Humax of Samsung decoder dan ook. Helaas niet geschikt voor Ziggo VOD, of ik ben niet helemaal goed op de hoogte daarvan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
SMSfreakie schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:00:
[...]
enige jammere van dat spul is, dat je met een IPTV provider weer niet zo veel kan vrees ik?
of loop ik inmiddels zover achter (sowieso geen IPTV bij Ziggo..) dat daar wel mogelijkheden toe zijn inmiddels :?

en IPTV als in wat KPN en consorten leveren via glas / VDSL
dus niet dat illegale spul etc :-)
Het probleem bij IPTV is dat alle systemen propiëtair zijn en je daarmee per definitie nooit een ontvanger die je op de vrij markt koopt kunt gebruiken. De Vu+-ontvangers hebben prima IPTV-mogelijkheden, maar daarmee kun je zenders bekijken die een stream open en bloot op het internet beschikbaar hebben. Ook dat is overigens handig: Ik heb zelf satelliet, maar de regionale omroep RTV-Noord Holland zendt niet uit via satelliet, maar heeft wel een internetstream. Op de Vu+ kan ik hem netjes een nummer op de afstandsbediening geven, tussen de satellietzenders, zodat het afgezien van de hoge zaptijd die je met IPTV hebt (bufferen), tijdens het gebruik niet ter zake doet of je nu een zender via satelliet of internet bekijkt.

Voor is de geslotenheid van IPTV bij partijen als KPN reden om geen IPTV te willen, ik wil zelf baas zijn over mijn afstandsbediening en ook zelf baas zijn over mijn opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
hardware-lover schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:17:
[...]

De 5400 was ook schreeuwend duur, en niet werkelijk veel verkocht. Van Humax is dat echter wel het neusje van de zalm. Is VOD geen vereiste, dan zou ik serieus naar een Enigma2 ontvanger omkijken, en dan idd met name naar enkele modellen van VU+, die maken gehakt van welke Humax of Samsung decoder dan ook. Helaas niet geschikt voor Ziggo VOD, of ik ben niet helemaal goed op de hoogte daarvan?
Denk dat de keuze dan ook is tussen een Humax 5200 van marktplaats voor een paar tientjes, of ~250 euro in een nieuwe VU+ steken. Heb gisteren die dingen even bekeken, als ik geen Humax 5200 zou hebben zou ik er eentje overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:50:
[...]

Denk dat de keuze dan ook is tussen een Humax 5200 van marktplaats voor een paar tientjes, of ~250 euro in een nieuwe VU+ steken. Heb gisteren die dingen even bekeken, als ik geen Humax 5200 zou hebben zou ik er eentje overwegen.
Vu+ of een andere enigma2 bak met meerdere tuners.. mijn ET9500 heeft er 2 en nog een losse USB tuner (DVB-C) maar eigenlijk wil ik er nog eens een DVB-T2 tuner bij aanhangen... voor als Ziggo er eens uit vliegt :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
dmantione schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:36:
VU+ behoort tot het beste spul wat je kunt kopen.
VU+ is vaak wat duurder. Goedkope alternatieven zijn van Zgemma of Mut@nt, zelfde besturingssysteem OpenPLI 7.x. Voor nog geen honderd euro heb je een prima tuner met DVB-C/T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Eens dat het prima tuners zijn, maar ook meer op een lage prijs ontworper. Als je kijkt naar dingen als FBC-tuners, sjieke schermen, meerder kaartlezers en CI-sleuven, is dat wat het onderscheid maakt. Maar ze draaien allemaal Enigma2 en dat alleen al maakt ze stukken krachtiger dan de doorsnee-ontvanger, dus mocht Vu+ buiten budget vallen, dan zijn dit de ontvangers om te overwegen.
Pagina: 1