Energie opwekken met een verticale windwokkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr sinat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-06-2023
Is er iemand ie ervaring heeft met energie opwekken via een Windwokkel. deze werkt d.m.v. Magneten.

Ik kan geen persoonlijke ervaringen vinden en de daadwerkelijke opbrengst van zo'n type turbine. De fabrikant bv (Airturb) geeft op hun site aan dat een 600W windturbine een nominaal verbruik heeft van 300Watt per uur. Als dat daadwerkelijk zo is zou het ideaal zijn om je sluipverbruik op te vangen. Er zijn alleen weinig NL leveranciers te vinden en al gauw kom je in China terecht.

[Video: https://cloud.video.taobao.com/play/u/4140193538/p/1/e/6/t/10301/212511564628.mp4]

Het idee is op de turbine op het platte dak van de garage te zetten.

mvg,

Ronald

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Over het algemeen levert het meer rendement als je in zonnepanelen investeert of als je deelneemt aan een windmolenpark.

Een kleine windturbine levert zelden economische en/of milieuwinst op.

Zie bijv
https://www.milieucentraa...nergie/kleine-windmolens/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Probeer eerst maar eens bij de Gemeente een vergunning voor een windmolen te krijgen.

Hier in het windrijke Friesland worden in bepaalde gemeenten geen vergunningen meer af gegeven voor windmolens in verband met 'horizon vervuiling' en geluidsoverlast.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Airturb 2.628 kWh per jaar opbrengt.
De Airturb heeft ook hier op Tweaker een topic: Windturbine op je dak, de Airturb

Dit topic met name de inbreng van Woudsehoeve is interresant:: Mini-windmolen aanvulling op PV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Windturbine op je dak, de Airturb

Is niks. Brengt niet eens de energie op gedurende de levensduur die het gekost heeft om te maken. Volkomen overbodige energieverspillende dingen.

Edit: Met als nuance dat het handig kan zijn op een bootje en/of afgelegen gebieden waar een andere opwek niet mogelijk is.

Die andere topics weer even doorgelezen: wat dat betreft is er een grote belangstelling voor "gimmicks" zoals die waardeloze molentjes van Ali met een levensduur van hooguit 2 jaar MAAR er wordt zelden de vraag gesteld wat dat allemaal aan energie kost om te produceren en te vervoeren. En het besef dat de "terugverdientijd" uiteraard nooit gehaald wordt omdat het allemaal plastic rotzooi is is er ook niet echt.

Het verbaast dan dat men denkt dat dat blijkbaar in het "Duurzame energie" topic hoort. :) Dat is het juist per definitie niet, deze "turbines".

[ Voor 69% gewijzigd door Bart2005 op 22-12-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 21:13
Ik heb me hier laatst ook een avondje in verdiept op verschillende fora. 's Nachts gebruik ik ca. 150 watt, en het zou al mooi zijn om die hoeveelheid energie op te kunnen wekken. Dat zou met een relatief kleine molen al moeten kunnen. Maar mijn conclusie is dat het niet interessant is, ook bij een kleine molen komt er veel kijken waardoor de kosten oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
m_rick schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:56:
Ik heb me hier laatst ook een avondje in verdiept op verschillende fora. 's Nachts gebruik ik ca. 150 watt, en het zou al mooi zijn om die hoeveelheid energie op te kunnen wekken. Dat zou met een relatief kleine molen al moeten kunnen. Maar mijn conclusie is dat het niet interessant is, ook bij een kleine molen komt er veel kijken waardoor de kosten oplopen.
150 watt. Dat kost 4 cent ofzo. Waarom zou je een duur apparaat willen hebben wat je 4 cent bespaard? Je moet dus honderden euros gaan uitgeven om een paar cent te besparen. Waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:09

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Bart2005 schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:17:
[...]

150 watt. Dat kost 4 cent ofzo. Waarom zou je een duur apparaat willen hebben wat je 4 cent bespaard? Je moet dus honderden euros gaan uitgeven om een paar cent te besparen. Waarom zou je dat doen?
150 W x 24 h = 3,6 kWh of als je alleen de nachturen rekent 1,8 kWh. Dit is een beetje meer dan 4 cent ofzo,
maar het is natuurlijk nooit rendabel.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
dunklefaser schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:39:
[...]

150 W x 24 h = 3,6 kWh of als je alleen de nachturen rekent 1,8 kWh. Dit is een beetje meer dan 4 cent ofzo,
maar het is natuurlijk nooit rendabel.
Aha. Per uur. Maar goed, je ziet dat zelf ook wel blijkbaar dat het zinloos is om apparaten te gaan maken die b.v. veel euro aan energie kosten om te maken plus de aanschaf om ons een paar centen aan energie te laten "besparen". De energiebalans is dan zwaar uit evenwicht.

Zie voor het terechte griezelverhaal ook deze post:

ybos in "Mini-windmolen aanvulling op PV?"

En deze verklaart hoe ik het ook zie:

mcDavid in "Mini-windmolen aanvulling op PV?"

[ Voor 18% gewijzigd door Bart2005 op 22-12-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 21:13
Bart2005 schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:17:
[...]

Precies :) maar een sluitende business case is niet alleen bepalend. Het gaat ook om de 'sport' om energieneutraal te worden. Nouja, een windmolen blijft vooralsnog niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Zo duur zijn die dingen toch niet, 2500,- zeker niet, en veel soorten.

https://www.ebay.de/sch/i...=windkraftanlage&_sacat=0

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraphicFruits
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06-2020
https://02025.nl/persoon/51846/-wim---stevenhagen

Bij Wim Stevenhage kun je alle informatie krijgen over het plaatsen van een verticale windturbine voor persoonlijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

jammer dat ze de boel met de windwokkel "flessen" , stond op hey punt er een aanbte schaffen, maar als ze niet werken, heb ik er niets aan.

Wil off grid met accus, had een ideee met een pv setje en zon wokkel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 14:46
GraphicFruits schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:12:
https://02025.nl/persoon/51846/-wim---stevenhagen

Bij Wim Stevenhage kun je alle informatie krijgen over het plaatsen van een verticale windturbine voor persoonlijk gebruik.
Leuk dat je speciaal om dit te posten je hebt aangemeld op Tweakers, Wim ;w
Pagina: 1